hosties bij het grof vuil

Islam en Christendom hebben veel overeenkomsten, bespreek ze hier.
mahdivrielink
Forum Moderator
Forum Moderator

Re: hosties bij het grof vuil

door mahdivrielink » vr _22-_aug-_2008ah, 22-8-2008ad, 11:14 am

Ayasha schreef:Mahdivrielink, dat zijn mooie uitspraken die die "woestijnvaders" hebben gedaan, deze getuigen van wijsheid en inzicht.

Ik heb hetzelfde als jij wat betreft mijn opvoeding als christen. In die jaren heb ik veel bijbelkennis opgedaan en al had ik over veel zaken vragen en twijfels, het goede heb ik er uitgepakt en is voor mij een basis geweest die gelegd is tot het moslima worden. De bijbel was voor mij gewoon niet "af". Ik had altijd het gevoel als ik het had uitgelezen: "Is dat het nu? Eindigt het hier?" En bij het lezen van de koran en het leren over de Islam zag ik de koran als een logisch vervolg van de bijbel. Een nuttige aanvulling en verbetering op de misvattingen en beter begrip naar de oorspronkele leer van Isa en voorgaande profeten (vrede zij met hen allen).

Inderdaad zuster, ik vat het soms samen met "het was uiteindelijk niet meer dan logisch en vanzelfsprekend om de stap te zetten".
Maar ondanks dat moet er ook bijgezegd worden dat er ook een behoorlijk innerlijke worsteling bij kwam kijken. Het was niet zoiets simpels als andere kleding aantrekken want je verandert niet zo 123 van religie. Maar oprecht gebed om geleid te worden en inzicht te krijgen heeft uiteindelijk de rust gegeven om de stap te zetten alhamdulillah.

RANDOM_AVATAR
tegen-beter-weten-in
PERMANENTE BAN!

door tegen-beter-weten-in » vr _22-_aug-_2008ah, 22-8-2008ad, 12:21 pm

mahdivrielink schreef:Ik ervaar vaak dat mijn leven destijds als monnik en nu als moslim niet eens zo verschillend zijn. Ok, er zijn cruciale theologische verschillen, ik zit niet in een klooster en mag ook trouwen e.d. Maar veel spiritualiteit en ritme van het dagelijks leven met gebed, vasten, studie en werk etc. zijn erg overeenkomstig zo niet gelijk.

In onze parochiekerk is er ook elke weekdag ’s morgens een Eucharistieviering, waar meestal 20 tot 30 gelovigen aan deel nemen. En niet alleen oude mensen, maar ook jongeren en ook mannen. Deze morgen was de pastoor afwezig en ging de gebedsleider voor.

Samen werden de “lauden” gebeden, het ochtendgebed van de Kerk en van de kloosters.
Het was een heel mooie viering, maar…tijdens een gebedsviering als deze wordt er geen heilige Communie uitgereikt.
Na de viering hoorden we mensen zeggen, dat ze toch spijtig vonden dat ze niet te Communie konden gaan.

DAAR zit nu het wezenlijke verschil in en dat weet jij Madhi heel goed.
Wij geloven, naar het woord van Jezus dat Hij sprak op de dag vóór Zijn lijden, dat Hij aanwezig is en blijft in het Brood en Wijn, Zijn Lichaam en Zijn Bloed.

Sommige protestanten geloven hier niet in, anderen wel.
Maar voor ons katholieken is dit het kern van ons geloof. Jezus, God, die zo dicht bij ons en IN ons wil zijn.

Ik heb nooit het gevoel gehad dat mijn religie niet kan of kon voldoen aan mijn religieuze
en spirituele behoeften. Wel integendeel.
Gods Woord en Hijzelf, aanwezig in ons hart en in ons leven, wat kan een mens nog meer wensen?

Men zegt dat de kerken leeg lopen. In onze parochiekerk zijn er ieder weekend nog drie
Eucharistievieringen met in totaal tussen de 400 en 500 aanwezigen, die actief deelnemen
en bijna allemaal te communie gaan.

God is groot en Zijn Wegen zijn ondoorgrondelijk.

Dankbaar om alles wat ik van God mocht ontvangen, o.a. mijn geloof,

Dan zijn we weer aangeland bij het onderwerp aan het begin van dit topic.
"de heilige Hostie" of voor ons christenen en katholieken "het Lichaam van Christus",
dat wij met de grootste eerbied bejegenen en ontvangen.

Afbeelding

Myriam :flower:

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Ayasha » za _23-_aug-_2008ah, 23-8-2008ad, 8:36 pm

mahdivrielink schreef:
Ayasha schreef:Mahdivrielink, dat zijn mooie uitspraken die die "woestijnvaders" hebben gedaan, deze getuigen van wijsheid en inzicht.

Ik heb hetzelfde als jij wat betreft mijn opvoeding als christen. In die jaren heb ik veel bijbelkennis opgedaan en al had ik over veel zaken vragen en twijfels, het goede heb ik er uitgepakt en is voor mij een basis geweest die gelegd is tot het moslima worden. De bijbel was voor mij gewoon niet "af". Ik had altijd het gevoel als ik het had uitgelezen: "Is dat het nu? Eindigt het hier?" En bij het lezen van de koran en het leren over de Islam zag ik de koran als een logisch vervolg van de bijbel. Een nuttige aanvulling en verbetering op de misvattingen en beter begrip naar de oorspronkele leer van Isa en voorgaande profeten (vrede zij met hen allen).

Inderdaad zuster, ik vat het soms samen met "het was uiteindelijk niet meer dan logisch en vanzelfsprekend om de stap te zetten".
Maar ondanks dat moet er ook bijgezegd worden dat er ook een behoorlijk innerlijke worsteling bij kwam kijken. Het was niet zoiets simpels als andere kleding aantrekken want je verandert niet zo 123 van religie. Maar oprecht gebed om geleid te worden en inzicht te krijgen heeft uiteindelijk de rust gegeven om de stap te zetten alhamdulillah.

Ben het helemaal met jouw stelling eens (zie vetgedrukte).

De innerlijke worsteling was er ook zeker bij mij. Het is inderdaad geen jasje wat je zomaar even uittrekt omdat je jarenlang verweven bent met deze religie en dat er vanaf zover ik mij kon herinneren is ingepompt. Maar Alhamdulillah leidt Allah diegenen die willen onderzoeken en willen inzien wat de Waarheid is. En al zijn onze wegen soms verschillend geweest, uiteindelijk heeft het ons gemaakt tot broeders en zusters in de Islam en zijn we, ieder op de manier zoals Allah het wilde, geleid naar het rechte Pad, Alhamdulillah.
Indien er problemen zijn met inloggen, stuur een mailtje naar [email protected] onder vermelding van uw gebruikersnaam en emailadres waarmee u hebt aangemeld.

www.islamboeken.nl

RANDOM_AVATAR
elzz
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door elzz » za _23-_aug-_2008ah, 23-8-2008ad, 9:33 pm

Denk dat jij een bekeerling bent. Vandaar dat je wat gevoeliger bent hieromtrent.

In een kerk geloven ze niet in God. Daar bidden ze niet tot God maar tot een houten of stenen beeld van Jezus (vrede zij met hem).
Dat is een plaats voor afgoderij.

Beste Sezgin,
even ter verduidelijking; bij mij in de kerk wordt echt niet tot een beeld van Jezus gebeden.
Sterker nog; bij mij in de kerk bevind zich geeneens een beeld van Jezus, God, Maria, of wie dan ook.
De kerken waarover jij het hebt zijn Rooms-Katholieke kerken.
Gelieve niet alle kerken op één hoop te gooien, dat voorkomt verwarring;)
Hoewel ik de verwarring onders moslims over christenen goed kan begrijpen. Als je ziet hoeveel verschillende christelijke kerken er zijn. Om er even een paar op te noemen: evangelische kerk, pinkstergemeente, hervormde kerk, gereformeerde kerk, nederlands gereformeerde kerk, christelijk gereformeerde kerk, hersteld hervormde kerk, jehova's getuigen, gereformeerde gemeente, oud gereformeerde gemeente, gereformeerde gemeente in nederland, rooms-katholieke kerk, luthers-evangelische kerk. En ga zo maar door.
En in al deze kerken zit een wereld van verschil! Hoewel sommige dicht bij elkaar liggen.
Over een poosje zal ik een topic openen met wat uitleg hierover. Dat is wel nodig, denk ik. Veel verwarring ontstaat namelijk doordat de diverse kerken op één hoop worden gegooid.

En om weer even ontopic te gaan; hosties, die hebben voor mij geen goddelijke waarde.

Groetz, Elzz. Die net terug is van vakantie.

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Ayasha » za _23-_aug-_2008ah, 23-8-2008ad, 10:04 pm

Welkom terug van vakantie, Elzz :flower:

En wat die kerken betreft, daar heb je gelijk in. In de kerk waar ik vroeger kwam was er ook geen enkel beeld of wat ook te zien en men deed aan geen enkele menselijke verering.
Indien er problemen zijn met inloggen, stuur een mailtje naar [email protected] onder vermelding van uw gebruikersnaam en emailadres waarmee u hebt aangemeld.

www.islamboeken.nl

mahdivrielink
Forum Moderator
Forum Moderator

door mahdivrielink » zo _24-_aug-_2008ah, 24-8-2008ad, 1:09 am

Inderdaad Elzz, Er zijn zeer veel verschillende kerken en stromingen binnen het christendom. Je hebt er al veel genoemd maar de lijst is nog lang niet compleet.
Gemakshalve noem ik meestal alleen de hoofdgroepen: katholieke kerk, protestante kerken en othodoxen. Maar elk zijn weer onder te verdelen en daarbuiten zijn er ook nog veel. Interessant zijn ook nog de messiaanse joden te noemen. En zie door de bomen het bos nog maar eens....

Hetzelfde heb je met de islam. Ook zoveel groepen die voor veel mensen als "één pot nat" worden beschouwd terwijl dat het niet is.

Interessant om een topic te openen hierover en de belangrijkste verschillen weer te geven zodat iedereen beter weet waar we het soms over hebben.

RANDOM_AVATAR
tegen-beter-weten-in
PERMANENTE BAN!

door tegen-beter-weten-in » zo _24-_aug-_2008ah, 24-8-2008ad, 12:58 pm

Het Evangelie dat vandaag in alle katholieke kerken, over heel de wereld, gelezen wordt. (Mt., 16-30)

In die tijd toen Jezus in de streek van Caesarea van Filippus gekomen was stelde Hij zijn leerlingen deze vraag:
"Wie is volgens de opvatting van de mensen, de Mensenzoon?"

Zij antwoordden: "Sommigen zeggen Johannes de Doper, anderen Elia,
weer anderen Jeremia of een van de profeten."

"Maar gij – sprak Hij tot hen – wie zegt gij dat Ik ben?"

Simon Petrus antwoordde: "Gij zijt de Christus, de Zoon van de levende God."

Jezus hernam: "Zalig zijt gij Simon, zoon van Jona, want niet vlees en bloed hebben
u dit geopenbaard maar mijn Vader die in de hemel is.

Op mijn beurt zeg Ik u: Gij zijt Petrus; en op deze steenrots zal Ik mijn Kerk bouwen
en de poorten der hel zullen haar niet overweldigen.

Ik zal u de sleutels geven van het Rijk der hemelen en wat gij zult binden op aarde,
zal ook in de hemel gebonden zijn en wat gij zult ontbinden op aarde, zal ook in de
hemel ontbonden zijn."

Daarop verbood Hij zijn leerlingen nadrukkelijk iemand te zeggen, dat Hij de Christus was.

Tot zover de Blijde Boodschap

no avatar
_Omar_

door _Omar_ » zo _24-_aug-_2008ah, 24-8-2008ad, 4:02 pm

tegen-beter-weten-in schreef:Het Evangelie dat vandaag in alle katholieke kerken, over heel de wereld, gelezen wordt. (Mt., 16-30)

In die tijd toen Jezus in de streek van Caesarea van Filippus gekomen was stelde Hij zijn leerlingen deze vraag:
"Wie is volgens de opvatting van de mensen, de Mensenzoon?"

Zij antwoordden: "Sommigen zeggen Johannes de Doper, anderen Elia,
weer anderen Jeremia of een van de profeten."

"Maar gij – sprak Hij tot hen – wie zegt gij dat Ik ben?"

Simon Petrus antwoordde: "Gij zijt de Christus, de Zoon van de levende God."

Jezus hernam: "Zalig zijt gij Simon, zoon van Jona, want niet vlees en bloed hebben
u dit geopenbaard maar mijn Vader die in de hemel is.

Op mijn beurt zeg Ik u: Gij zijt Petrus; en op deze steenrots zal Ik mijn Kerk bouwen
en de poorten der hel zullen haar niet overweldigen.

Ik zal u de sleutels geven van het Rijk der hemelen en wat gij zult binden op aarde,
zal ook in de hemel gebonden zijn en wat gij zult ontbinden op aarde, zal ook in de
hemel ontbonden zijn."

Daarop verbood Hij zijn leerlingen nadrukkelijk iemand te zeggen, dat Hij de Christus was.

Tot zover de Blijde Boodschap

Ga je rotzooi ergens anders verkondigen.

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Ayasha » zo _24-_aug-_2008ah, 24-8-2008ad, 4:45 pm

Gij zijt Petrus; en op deze steenrots zal Ik mijn Kerk bouwen

Waarom wordt de leer van Paulus dan door het christendom aangehangen en niet de leer van Petrus?

www.islamboeken.nl

RANDOM_AVATAR
Willy
PERMANENTE BAN!

door Willy » zo _24-_aug-_2008ah, 24-8-2008ad, 6:29 pm

Ayasha schreef:
Gij zijt Petrus; en op deze steenrots zal Ik mijn Kerk bouwen

Waarom wordt de leer van Paulus dan door het christendom aangehangen en niet de leer van Petrus?

@Ayasha,

De Roomskatholieke Kerk is gebouwd zowel op Petrus als op Paulus, Petrus heeft de macht gekregen en Paulus de kennis en de opdracht tot verkondiging, daar is niets mis mee , meestal worden ze samen vermeld Petrus en Paulus, in beide is Ons Heer aanwezig geweest en het zal zo wel uitgevoerd zijn zoals Hij het wil, dat vertrouwen mogen we wel hebben.

Mag ik hopen U hiermede een en ander te verduidelijken?

Vriendelijke groeten

Willy

RANDOM_AVATAR
Paladin.
PERMANENTE BAN!

door Paladin. » zo _24-_aug-_2008ah, 24-8-2008ad, 8:32 pm

***tekst verwijderd***

RANDOM_AVATAR
Adz
Junior lid
Junior lid

door Adz » vr _29-_aug-_2008ah, 29-8-2008ad, 12:21 pm

Ik moet eerlijk zeggen... jullie hebben totaal geen respect voor jullie medemens... niemand...

heb net deze topic doorgelezen en dit is echt respectloos... Men verwacht wel dat men respect toont aan diens geloof maar zelf ook respect tonen aan andermans geloof hoo maar....

Geloof is gebaseerd op liefde en respect... dit zijn de basis elementen voor elk geloof... Jullie hebben geen respect voor God's creatie en spotten met zijn werken door jullie eigen denkwijze. Jullie spotten met God... en jullie noemen zichzelf gelovigen... jullie ongelovigen... denk maar eens goed na wie je bent en of je wel echt gelooft in God... want als je in God gelooft dan hou je van je medemens en respecteer je je medemens... want het is Gods creatie... let maar op mijn woorden... jullie zullen hiervoor de hoogste straf mogelijk krijgen... hier is geen vergiffenis voor mogelijk... jullie spotten immers met God zelf...

Schande... schaam jullie diep...

RANDOM_AVATAR
Eelke
Super Poster!
Super Poster!

door Eelke » vr _29-_aug-_2008ah, 29-8-2008ad, 1:40 pm

Adz schreef:let maar op mijn woorden... jullie zullen hiervoor de hoogste straf mogelijk krijgen... hier is geen vergiffenis voor mogelijk...

De liefde straalt er bij jou ook vanaf. (fluiten)

Groet, groet Eelke

mahdivrielink
Forum Moderator
Forum Moderator

door mahdivrielink » vr _29-_aug-_2008ah, 29-8-2008ad, 3:20 pm

Adz schreef:Ik moet eerlijk zeggen... jullie hebben totaal geen respect voor jullie medemens... niemand...

heb net deze topic doorgelezen en dit is echt respectloos... Men verwacht wel dat men respect toont aan diens geloof maar zelf ook respect tonen aan andermans geloof hoo maar....

Geloof is gebaseerd op liefde en respect... dit zijn de basis elementen voor elk geloof... Jullie hebben geen respect voor God's creatie en spotten met zijn werken door jullie eigen denkwijze. Jullie spotten met God... en jullie noemen zichzelf gelovigen... jullie ongelovigen... denk maar eens goed na wie je bent en of je wel echt gelooft in God... want als je in God gelooft dan hou je van je medemens en respecteer je je medemens... want het is Gods creatie... let maar op mijn woorden... jullie zullen hiervoor de hoogste straf mogelijk krijgen... hier is geen vergiffenis voor mogelijk... jullie spotten immers met God zelf...

Schande... schaam jullie diep...

Op de eerste plaats wil ik je vragen of je specifiek op bepaalde dingen in het topic hebt gereageerd of in het algemeen?

eerlijk gezegd kom ik weinig disrespect tegen in dit topic. Wel uiteenlopende standpunten en meningen. En die mag iedereen geven en dat is ook gebeurd dankzij het respect dat er is.
Natuurlijk is er wel eens iemand 'geraakt', maar niemand heeft de ander als het ware afgemaakt.
Respect betekent niet dat je het met de ander eens hoeft te zijn of het geloof van de ander als 'een van de vele juiste wegen' hoeft te zien. Integendeel! Je mag best de ander erop wijzen dat hij/zij kennelijk op verkeerd spoor zit. En dat is juist liefdevol want als je de ander zou haten zou het je niks uitmaken wanneer de ander verkeerd terrecht komt.

De basis voor het geloof is niet liefde en respect. Dat is de horizontale verhouding.
Het geloof gaat primair om de relatie tussen mens en zijn Schepper, een verticale verhouding dus. Uiteindelijk zullen andere mensen je niet kunnen baten, je staat er uiteindelijk alleen voor wanneer je verantwoording af moet leggen tegenover je Schepper. Je hele leven, geloof en daden etc. zullen meetellen.
Uiteraard zal liefde en respect wel uit deze basis voortvloeien want veel van je daden hebben betrekking op je medemens. Maar alle schade die je aanbrengt aan een ander breng je uiteindelijk jezelf aan.
Omdat de basis je relatie met je Schepper is, is het onmogelijk om te houden van hetgeen tegen Hem ingaat. Dus ergens mag liefde en respect een grens hebben.

Maar hoezo geen vergeving mogelijk? God vergeeft wie hij wil en straft wie hij wil. Je kan wel zeggen dat bepaalde zaken tot straf zullen leiden, maar als mens weet je niet hoe de ander zal sterven en wat hem nog in zijn laatste adem vergeven kan worden.

RANDOM_AVATAR
tegen-beter-weten-in
PERMANENTE BAN!

door tegen-beter-weten-in » vr _29-_aug-_2008ah, 29-8-2008ad, 6:18 pm

"God vergeeft wie hij wil en straft wie hij wil"

Mahdi, als ik dit zou geloven, zou ik eerlijk gezegd moeite hebben om mijn best te blijven doen.
Dat is willekeur, en zo is God niet, teminste niet de God van de christenen.
Als er iemand rechtvaardig is, is het wel God.
Hij beloont diegenen die Hem liefhebben en dienen, zowel in Zijn persoon, als in Zijn schepselen.
Hij straft diegenen die Hem vervolgen, Hem bespotten en Hem tot schande maken,
zowel Hemzelf, als Zijn schepselen.

God heeft ons het eerst bemind, maar onze liefde naar Hem en naar onze naasten, wordt altijd beloond. Dank zij God.

Salaam,

mahdivrielink
Forum Moderator
Forum Moderator

door mahdivrielink » vr _29-_aug-_2008ah, 29-8-2008ad, 11:43 pm

tegen-beter-weten-in schreef:"God vergeeft wie hij wil en straft wie hij wil"

Mahdi, als ik dit zou geloven, zou ik eerlijk gezegd moeite hebben om mijn best te blijven doen.
Hij beloont diegenen die Hem liefhebben en dienen, zowel in Zijn persoon, als in Zijn schepselen.

God heeft ons het eerst bemind, maar onze liefde naar Hem en naar onze naasten, wordt altijd beloond. Dank zij God.

Salaam,

Misschien heb je me verkeerd begrepen Myriam. Met Hij vergeeft wie hij wil en straft wie hij wil, bedoel ik dat het volledig aan Hem is. Dus niet aan ons mensen om te bepalen wie waar terrecht zal komen. Natuurlijk weten we wel wat op zich zonden zijn die tot de hel leiden, maar wie zijn wij om te zeggen dat Hij die persoon niet zal vergeven wanneer deze oprecht berouw heeft? Weten wij wat er werkelijk in iemands hart omgaat? Alleen Hij toch?

Natuurlijk zal onze liefde naar Hem beloond worden. En wanneer je omwille van hem je naaste bemind, en noem daarbij ook nog zaken als de hongerige voeden, de wees en veilig thuis geven en nog veel meer, dan is dat ook een uiting van liefde naar Hem waarvoor je beloond wordt. Maar mensen kunnen ook aardig de fout in gaan hetgeen bestraft wordt. De fouten en zonden van mensen moeten we natuurlijk niet liefhebben. Maar al dwaalt een mens toch af, er is altijd een terugkeer en vergeving mogelijk van de Barmhartige en Genadevolle, zelfs nog op het laatste moment van iemands leven.

Ik herhaal een beetje, maar zeggen we nu allebei zo iets verschillend?

RANDOM_AVATAR
tegen-beter-weten-in
PERMANENTE BAN!

door tegen-beter-weten-in » za _30-_aug-_2008ah, 30-8-2008ad, 1:44 am

mahdivrielink schreef:
tegen-beter-weten-in schreef:"God vergeeft wie hij wil en straft wie hij wil"

Salaam,

Misschien heb je me verkeerd begrepen Myriam. Met Hij vergeeft wie hij wil en straft wie hij wil, bedoel ik dat het volledig aan Hem is. Dus niet aan ons mensen om te bepalen wie waar terrecht zal komen. Natuurlijk weten we wel wat op zich zonden zijn die tot de hel leiden, maar wie zijn wij om te zeggen dat Hij die persoon niet zal vergeven wanneer deze oprecht berouw heeft? Weten wij wat er werkelijk in iemands hart omgaat? Alleen Hij toch?

Natuurlijk zal onze liefde naar Hem beloond worden. En wanneer je omwille van hem je naaste bemind, en noem daarbij ook nog zaken als de hongerige voeden, de wees en veilig thuis geven en nog veel meer, dan is dat ook een uiting van liefde naar Hem waarvoor je beloond wordt. Maar mensen kunnen ook aardig de fout in gaan hetgeen bestraft wordt. De fouten en zonden van mensen moeten we natuurlijk niet liefhebben. Maar al dwaalt een mens toch af, er is altijd een terugkeer en vergeving mogelijk van de Barmhartige en Genadevolle, zelfs nog op het laatste moment van iemands leven.

Ik herhaal een beetje, maar zeggen we nu allebei zo iets verschillend?

nu ben ik met je akkoord Mahdi. Dat geeft toch een prettiger gevoel :flower:

Goede nacht
Myriam

RANDOM_AVATAR
elzz
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door elzz » do _4-_sep-_2008ah, 4-9-2008ad, 7:29 pm

Ayasha schreef:Welkom terug van vakantie, Elzz :flower:

En wat die kerken betreft, daar heb je gelijk in. In de kerk waar ik vroeger kwam was er ook geen enkel beeld of wat ook te zien en men deed aan geen enkele menselijke verering.

Dankje, Ayasha. Heb jij ook een leuke vakantie gehad? :zonnig:

Klopt. En daarom is het zo lastig om iets te zeggen over het gehele christendom. Want er zijn zoveel verschillen. Dat is zeker in de Islam ook zo? Zoals ik hieronder las, is het inderdaad handig hier een topic over aan te maken! Ik zal kijken wanneer ik tijd heb.
Groetjes, Elsaline

Ps: Ik heb dit jaar een examentoets over de Islam. ;)

Paapje
Super Poster!
Super Poster!

door Paapje » do _4-_sep-_2008ah, 4-9-2008ad, 10:12 pm

elzz schreef:
Denk dat jij een bekeerling bent. Vandaar dat je wat gevoeliger bent hieromtrent.

In een kerk geloven ze niet in God. Daar bidden ze niet tot God maar tot een houten of stenen beeld van Jezus (vrede zij met hem).
Dat is een plaats voor afgoderij.

Beste Sezgin,
even ter verduidelijking; bij mij in de kerk wordt echt niet tot een beeld van Jezus gebeden.
Sterker nog; bij mij in de kerk bevind zich geeneens een beeld van Jezus, God, Maria, of wie dan ook.
De kerken waarover jij het hebt zijn Rooms-Katholieke kerken.
Gelieve niet alle kerken op één hoop te gooien, dat voorkomt verwarring;)
Hoewel ik de verwarring onders moslims over christenen goed kan begrijpen. Als je ziet hoeveel verschillende christelijke kerken er zijn. Om er even een paar op te noemen: evangelische kerk, pinkstergemeente, hervormde kerk, gereformeerde kerk, nederlands gereformeerde kerk, christelijk gereformeerde kerk, hersteld hervormde kerk, jehova's getuigen, gereformeerde gemeente, oud gereformeerde gemeente, gereformeerde gemeente in nederland, rooms-katholieke kerk, luthers-evangelische kerk. En ga zo maar door.
En in al deze kerken zit een wereld van verschil! Hoewel sommige dicht bij elkaar liggen.
Over een poosje zal ik een topic openen met wat uitleg hierover. Dat is wel nodig, denk ik. Veel verwarring ontstaat namelijk doordat de diverse kerken op één hoop worden gegooid.

En om weer even ontopic te gaan; hosties, die hebben voor mij geen goddelijke waarde.

Groetz, Elzz. Die net terug is van vakantie.

Je poging is zonder meer te waarderen maar gelet op de persoon aan wie dit is gericht is het zonder meer verspilde moeite. Dit manneke toont geen greintje respect voor alles wat niet islamitisch is. Neem als voorbeeld zijn betiteling van teksten uit het evangelie als 'rotzooi'. Bovendien houdt hij niet op met z'n betweterige en eigenwijze gezeur over wat hij ziet als het aanbidden van beelden en dus afgoderij, althans naar zijn beperkte visie.
Dus nogmaals, maak geen woord meer vuil aan dit persoon en laat hem maar lekker in z'n eigen sop gaar koken.

RANDOM_AVATAR
elzz
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door elzz » vr _5-_sep-_2008ah, 5-9-2008ad, 6:15 pm

Je poging is zonder meer te waarderen maar gelet op de persoon aan wie dit is gericht is het zonder meer verspilde moeite. Dit manneke toont geen greintje respect voor alles wat niet islamitisch is. Neem als voorbeeld zijn betiteling van teksten uit het evangelie als 'rotzooi'. Bovendien houdt hij niet op met z'n betweterige en eigenwijze gezeur over wat hij ziet als het aanbidden van beelden en dus afgoderij, althans naar zijn beperkte visie.
Dus nogmaals, maak geen woord meer vuil aan dit persoon en laat hem maar lekker in z'n eigen sop gaar koken.

Dat denk ik dus niet. Ik heb al vaker met Sezgin gepraat/gediscussieerd en dat verliep zeer goed. Verder is het behoorlijk logisch dat hij de evangeliën ziet als ''rotzooi'', aangezien de Koran betuigt dat de Bijbel vervalst is. En over het aanbidden van beelden heeft hij helemaal gelijk. Niet beledigend bedoeld, maar ik denk dat ik zelf wel heel goed weet tegen wie ik kan praten en tegen wie niet. Een fijn weekend!

Groeten, Elsaline.
Laatst bijgewerkt door elzz op vr _5-_sep-_2008ah, 5-9-2008ad, 7:01 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

VorigeVolgende

Keer terug naar Islam en Christendom