Dochter imam wordt christen !

Islam en Christendom hebben veel overeenkomsten, bespreek ze hier.
Al-hussein
Super Poster!
Super Poster!

Dochter imam wordt christen !

door Al-hussein » do _20-_feb-_2014ah, 20-2-2014ad, 2:59 pm

Assalamoe Alaikoem wa Rahmatoe Allah ,

Dit kreeg ik van Willy , een reiziger die vaak op mijn bus zit en met mij babbelt , ook als een ex Kathoeliek , die nu een andere denominatie binnen de Evangelische kerken volgt , vindt hij - tenminste richting mij dan - dat de islam ook de ware God aanbid en erkent .....deze email zegt helemaal de tegenovergestelde ...

Graag jullie comments ...

Wat mij betreft heb ik voor de volgende onzin een Bijbelvers uit de mond van Paulus van Tarsus :

Romeinen 3 / 7

Statenvertaling (Jongbloed-editie)

7 Want indien de waarheid Gods door mijn leugen overvloediger is geworden, tot Zijn heerlijkheid, wat word ik ook nog als een zondaar geoordeeld?

Groot Nieuws Bijbel 1996

7 Maar als nu door mijn onbetrouwbaarheid des te duidelijker uitkomt dat God te vertrouwen is, en als ik zo bijdraag aan zijn glorie, waarom word ik dan nog veroordeeld als een zondig mens?

De Nieuwe Bijbelvertaling

7 Maar wanneer door mijn onbetrouwbaarheid Gods trouw alleen maar toeneemt en daardoor ook zijn eer, waarom word ik dan toch nog als een zondaar veroordeeld?

Beste,

Mag ik zo vrij zijn jullie dit toe te sturen?

Vriendelijke groeten, Willy

Van: "IGK EN RKMA" <[email protected]>
Aan: "IGK EN RKMA" <[email protected]>
Verzonden: Woensdag 12 februari 2014 15:16:22
Onderwerp: Dochter imam wordt christen

From: chris verhaeghe

From: Marleen Gernaert

Goed Nieuws, ter bemoediging

* Dochter imam wordt christen

De doop van Subaidath

Subaidath was de dochter van een imam. Ze was een succesvol student, die zichzelf beschouwde als een trouwe moslima. Maar ze miste iets: vrede. Vaak voelde ze zich onrustig.
Op een dag vond ze een christelijk traktaat in haar slaapzaal. Daarin las ze voor het eerst het Evangelie. Het vond weerklank in haar ziel, maar door haar moslimachtergrond was haar hart gesloten voor de boodschap. Een paar dagen later gebeurde er ‘s nachts iets bijzonders. In een droom openbaarde de Heer Jezus Zich aan haar en hoorde ze: ‘Wees niet bevreesd. Geloof in God de Vader en ook in Mij, Ik ben de Vredevorst. Ik ben gekruisigd, gestorven en verrezen om ook jou vrede en eeuwig leven te geven.’
Toen Subaidath de volgende dag wakker werd, vroeg ze zich af of het een droom was geweest of iets anders. Ze kon toch niet in Jezus geloven. Ze was immers een toegewijde moslima en haar vader had een belangrijke positie in de moskee.

Maar de Heer Jezus liet haar niet los. Toen ze op een dag naar een plaatselijke waterbron ging om water te halen, gleed ze uit en viel ze in het water. Ze raakte bewusteloos. Toch was ze zich ervan bewust dat Jezus haar redde. Ze hoorde de woorden: ‘Ik ben de verrijzenis en het leven. Wie in Mij gelooft, zal leven, ook al was hij gestorven. En ieder die leeft en in Mij gelooft, zal niet sterven in eeuwigheid’ (Johannes 11:25, 26).
Op dat moment werd een geloofszaadje in haar hart gelegd. ‘Ik geloof in U, Heer, als mijn Redder’, zei ze terwijl ze haar leven overgaf aan Christus.

Toen ze weer bij bewustzijn kwam, stonden er verscheidene mensen om haar heen, die haar aanstaarden. Het was heel wonderlijk, maar ze was niet eens gewond, stond op en liep naar huis.
Toen Subaidath haar familie vertelde wat er was gebeurd en van haar overgave aan Jezus, reageerden ze zeer verontwaardigd en probeerden ze haar weer terug te krijgen in de islam. Maar ze bleef standvastig. Toen haar vader en broers zagen dat ze niet bereid was haar geloof in de Heer Jezus te verloochenen, besloten ze dat ze moest sterven om de familie-eer te redden.
Ze zetten haar in een metalen stoel en sloten daar stroomkabels op aan, om haar zo te doden. Toen Subaidath zag wat er ging gebeuren, had ze nog een laatste verzoek. Ze wilde heel graag haar Bijbel hebben. Toen ze die in haar handen kreeg, ervaarde ze vrede in haar ziel.

‘Als je wilt sterven met die valse religie, het zij zo,’ zei haar vader. ‘Dit zal het bewijs zijn dat jouw religie krachteloos is,’ merkte haar broer op.
Toen haar vader de schakelaar omdraaide, zodat de stoel onder stroom zou komen te staan, gebeurde er niets. Ze controleerden de kabels en de aansluitingen en probeerden het opnieuw, maar weer gebeurde er niets. De stroom weigerde door de stoel te stromen. Wat een wonder van Gods bescherming!
Haar vader werd zo boos dat hij haar meerdere keren sloeg en uitriep: ‘Je bent niet langer mijn dochter,’ waarna hij haar het huis uitsloeg. Ze was halfnaakt. Tranen stroomden over haar wangen toen ze naar het huis van een christelijke vriend rende.

De volgende dag vroegen haar vrienden aan de buren wat ze dachten toen ze die halfnaakte vrouw door de straat zagen rennen. Eén van buren had Subaidath inderdaad gezien, maar zei dat ze een prachtig wit kleed aan had. Subaidath gelooft dat God haar naaktheid had bedekt en haar bekleed had met een prachtig wit kleed, net zoals hij haar zonden vergaf en haar bekleedde met de gerechtigheid van Christus.
Subaidath is nu een trouwe volgeling van de Heer Jezus en ze is actief in de ondergrondse kerk.

Mountain of emir
Super lid
Super lid

Re: Dochter imam wordt christen !

door Mountain of emir » do _20-_feb-_2014ah, 20-2-2014ad, 3:54 pm

:duim: U heeft uitstekend gereageerd broeder op deze fantasie verhaal :duim:
Göz günah işlemişse onu su ile yıkayamazsınız,onu ancak gözyaşı temizler.

Abdul Malik
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Abdul Malik » do _20-_feb-_2014ah, 20-2-2014ad, 4:07 pm

Waarschijnelijk weer een zelf uitbedachte christelijke propagerende leugen.
Daar staan ze om bekend, om zo de Islam en de Moslims ook maar een beetje te beïnvloeden of te proberen te frustreren of tegen te werken.

Dus niets speciaals iets om jezelf daar druk om te gaan maken.
De Christenen liegen zelfs over Allah(swt) laat staan over een zogenaamde Moslim(a).

Allah(swt) zegt in de Koran:

Welnu, door hun verzinsel zeggen zij: "Allah heeft verwekt." Maar zij zijn stellig leugenaars. (Koran 37:151-152)

Maar dan nog is leert de Islam ons Moslims om deze dwalende van onder de Mensen van het Boek ze het te vergeven en goed met hun om te gaan, de Koran zegt:

Velen van de mensen van het Boek, wensen, nadat gij gelovig geworden zijt, u uit afgunst weder tot ongelovigen te maken, nadat de Waarheid hun is duidelijk geworden. Maar vergeeft en weest toegefelijk totdat Allah Zijn gebod uitbrengt. Voorzeker, Allah heeft macht over alle dingen. (Koran 2:109)
LA ILAHA ILLALLAH MUHAMMAD RASULALLAH!

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Ayasha » do _20-_feb-_2014ah, 20-2-2014ad, 5:34 pm

Dit bedachte verhaal kom je op diverse sites tegen. Het speelt zich af in India of zo. Echt een duidelijke bron is niet te vinden.

Via deze link kom je diverse van die sites tegen:
Subaidath was de dochter van een imam

Men moet toch wat bedenken om moslims in een achterlijk daglicht te stellen. Christenen verliezen steeds meer terrein op het religieuze vlak en dat steekt.

Broeder Al-Hussein, even dacht ik dat het om dezelfde Willy ging:

search.php?author_id=4834&sr=posts

die hier eerder op het forum was. Die had ook van die fantasieverhalen over Maria. http://www.bloggen.be/willibrord/
Maar deze Willy is zo te zien nog steeds katholiek.

salaampeace
Super Poster!
Super Poster!

door salaampeace » do _20-_feb-_2014ah, 20-2-2014ad, 8:38 pm

Lucht kastelen verhalen .
Ben niet anders gewend van deze evangelisten .
ٱقۡرَأۡ بِٱسۡمِ رَبِّكَ ٱلَّذِى خَلَقَ

Iqra ' bismi Rabbikal-lazee khalaq .
Read ! in the Name of your lord who has created ( all that exists ).

RANDOM_AVATAR
samir
Super lid
Super lid

door samir » vr _21-_feb-_2014ah, 21-2-2014ad, 12:34 pm

Salam

Ik heb ooit een vers gelezen in de edele quran waarin staat vermeld niet anders dood te gaan dan als moslim.

Ook handig om te weten voor hen die wensen te bekeren.

Abdul Malik
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Abdul Malik » vr _21-_feb-_2014ah, 21-2-2014ad, 12:55 pm

samir schreef:Salam

Ik heb ooit een vers gelezen in de edele quran waarin staat vermeld niet anders dood te gaan dan als moslim.

Ook handig om te weten voor hen die wensen te bekeren.

Assalamu Aleikum,

De Koran zegt:

En hetzelfde legde Abraham aan zijn zonen op en Jacob deed desgelijks, zeggende: "O mijn zonen, Allah heeft waarlijk dit geloof voor u verkozen, sterft daarom niet, tenzij gij Moslims zijt." (Koran 2:132)
LA ILAHA ILLALLAH MUHAMMAD RASULALLAH!

RANDOM_AVATAR
samir
Super lid
Super lid

door samir » zo _23-_feb-_2014ah, 23-2-2014ad, 1:55 am

Salam

Soura 9 Tauwba

115
And Allah would not let a people stray after He has guided them until He makes clear to them what they should avoid.

Verily, Allah is the All-Knower of everything.

RANDOM_AVATAR
Shoarma
Beginner
Beginner

door Shoarma » ma _24-_feb-_2014ah, 24-2-2014ad, 10:32 pm

Deze verhaal lijkt opvhet verhaal van deze gast.

moslims die christenen worden zien jezus altijd in hun dromen wat een grote onzin. doe geen moeite want dit is propaganda. arabieren die vroeger imaam waren worden christenen, arabische christenen die al christenen waren bedoelen ze. Vooral egyptische spelen deze spelletje:-).

RANDOM_AVATAR
JDoorn
Beginner
Beginner

door JDoorn » zo _14-_nov-_2021ah, 14-11-2021ad, 5:53 am

Bovenstaande man in de video geeft onjuiste informatie over de Koran/islam. Ziet eruit als fake. Hoogstwaarschijnlijk een geboren christen die zich voordoet als een ex-moslim.

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Ayasha » zo _14-_nov-_2021ah, 14-11-2021ad, 2:08 pm

JDoorn schreef:Bovenstaande man in de video geeft onjuiste informatie over de Koran/islam. Ziet eruit als fake. Hoogstwaarschijnlijk een geboren christen die zich voordoet als een ex-moslim.

Ja, dat was ons al duidelijk. Iemand die zegt dat hij van de islam bekeerd is naar het christendom kan onmogelijk moslim zijn geweest. Misschien dat zo iemand zegt dat hij moslim was, maar heeft de islam dan nooit echt begrepen en hij kan zelfs geen ware christen zijn, want als iemand een waar christen is is het logische gevolg dat hij vroeg of laat moslim wordt.
Indien er problemen zijn met inloggen, stuur een mailtje naar [email protected] onder vermelding van uw gebruikersnaam en emailadres waarmee u hebt aangemeld.

www.islamboeken.nl

Keer terug naar Islam en Christendom