Vraag over nikah islamitische verbintenis

Plaats hier vragen en opmerkingen betreffende het huwelijk in de Islam
RANDOM_AVATAR
Hilalskr
Beginner
Beginner

Vraag over nikah islamitische verbintenis

door Hilalskr » ma _24-_jan-_2022ah, 24-1-2022ad, 9:24 pm

Goedenavond allemaal kan iemand mij alsjeblieft helpen. Ik ben Turkse mijn verloofde Marrokaanse wij willen nikah doen samen islamitische verbintenis en later als we geld gespaard hebben een bruiloft geven en voor de gemeente trouwen. Echter kan ik in omgeving Rotterdam geen imam vinden of weet ik niet waar ik moet zoeken had diyanet gemaild maar die doen er niet aan. Kan iemand mogelijk helpen die het ook op deze manier heeft gedaan dat de imam privé is gekomen by jullie thuis. We hebben al getuigen , ouders aan onze zijde. We hebben enkel een imam nodig die dit ( nikah huwelijk kan voltrekken)

Abdul Malik
Forum Beheerder
Forum Beheerder

Re: Vraag over nikah islamitische verbintenis

door Abdul Malik » di _25-_jan-_2022ah, 25-1-2022ad, 8:33 am

Assalamu aleikum,

Het probleem dat je tegenwoordig aanloopt als Moslims die alleen in de naam van Allah :swt: volgens de Islamitische wetten en regels willen trouwen is dat het Wetboek van Strafrecht hier in Nederland zegt:

"Artikel 449 van het Wetboek van Strafrecht (Sr) stelt dat de bedienaar van de godsdienst die een religieus huwelijk sluit tussen twee partners strafbaar is als deze twee niet aan hem te kennen hebben gegeven al voor de burgerlijke stand getrouwd te zijn."

Daarom en voor die reden zullen uiteindelijk de meeste Imaams zulke huwelijken liever niet meer voltooien omdat zij dan de wet overtreden in het land waar zij leven, en dan heb ik het over de Nederlandse Democratische wet. Dus enkel zulke huwelijken mogen niet voltrokken worden volgens de Nederlands wet tenzij men daarnaast ook tegelijk of eerder bij de burgerlijke stand gaat trouwen in jou gemeente. En dat is niet omdat ze het zelf als Imaams en Moslims helemaal niet graag willen, maar simpel weg voor de reden omdat ze dan volgens de wet van het land strafbaar zijn. En om een eventuele vervolging van een stafbare feit volgens de regels en wetten van het land te voorkomen.

Dit gezegd, blijft het toegestaan in de leer van de Islam zelf om je te laten trouwen in de naam van Allah :swt: en volgens de regels en wetten van de Islam. Als je trouwt volgens de wet van Allah :swt: en Zijn Boodschapper :saw: , maakt het niet uit of de hele wereld van door mensen gemaakte wetten het daar niet mee eens is. Zij zal je wettige echtgenoote zijn en je kunt relaties met haar hebben wanneer je maar wilt – dit wordt niet als haraam of overspel beschouwd. Hoe zou het kunnen, als je met haar getrouwd bent volgens de Sharie'ah en het legitiem voor je is geworden om gemeenschap met haar te hebben door het woord van Allah :swt: !
LA ILAHA ILLALLAH MUHAMMAD RASULALLAH!

Keer terug naar Het huwelijk