Leeftijdsverschil

Plaats hier vragen en opmerkingen betreffende het huwelijk in de Islam
RANDOM_AVATAR
sisime
Beginner
Beginner

Leeftijdsverschil

door sisime » wo _31-_maart-_2021ah, 31-3-2021ad, 2:36 am

[b]Salam o alaikum, ik hoop dat alles goed gaat met jullie.

Ik heb een vraag omtrent het leeftijdsverschil, je hoort vaak dat mensen twijfelen over een te grote leeftijdsverschil.

Maar subhanallah ik heb de tegengestelde vraag ik twijfel heel hard aangezien er iemand is waar wij 1 jaar maar verschillen.

En je krijgt uiteraard mee van je ouders dat je alleen mag trouwen met iemand ouder dan 6 jaar dan ik. Waarom? omdat degene mij beter zogezegd zou begrijpen en minder kans is op scheiding aangezien de oudere geduld heeft.

Ik vind het zelf een beetje ingewikkeld en moeilijk ik weet niet wat ik moet denken of volgen. (dizzy)

wat is jullie raad? is 1 jaar verschil te jong ik ben 18 hij 19 wij zijn trouwens zeker van plan om eerst onze studies af te maken uiteraard.

ik hoop op wat antwoorden van jullie barakallahu feekom.

Abdul Malik
Forum Beheerder
Forum Beheerder

Re: Leeftijdsverschil

door Abdul Malik » vr _2-_apr-_2021ah, 2-4-2021ad, 2:29 am

Assalamu Aleikum,

Waar baseren jou ouders zich op betreft hun mening omtrent leeftijdsverschil?
Leeftijd moet geen obstakel zijn als beiden partijen zich met elkaar kunnen vinden.
Er moet natuurlijk wel een balance zijn tussen twee personen, maar leeftijd verschil heeft hier niet veel te maken.

En dan heb ik het niet over een 85 jarige die een jong meisje trouwt, dat begrijp je denk ik wel!

Maar de Profeet Mohammad :saw: zelf trouwde Khadija(ra) toen zij 40 jaar was, Mohammad :saw: was toen nog geen geroepen Profeet en was zelf 25 jaar. Ze hadden een goede en prachtige relatie met elkaar. Khadija(ra) werd de eerste vrouwelijke Moslima na de roeping van Allah :swt: richting de Profeet Mohammad :saw: als Boodschapper van Allah :swt: , en steunde de Profeet Mohammad :saw: volledig in zijn missie als Profeet/Boodschapper van Allah :swt:.
LA ILAHA ILLALLAH MUHAMMAD RASULALLAH!

Keer terug naar Het huwelijk