Verbieden

Plaats hier vragen en opmerkingen betreffende het huwelijk in de Islam
RANDOM_AVATAR
Amirahisiah
Beginner
Beginner

Verbieden

door Amirahisiah » vr _31-_jan-_2020ah, 31-1-2020ad, 4:57 pm

Hallo ,

Ik heb jullie advies nodig.
Ik ben zelf christelijk en de islam en het christendom lijken veel op elkaar en hebben ongeveer dezelfde regels.

Ik ben zelf 21 jaar oud en mijn man is 22 jaar samen hebben wij een prachtige dochter.

Nu is het dus zo dat ik sinds een half jaar merkte dat mijn man anders deed. Ik heb toen in zijn telefoon gekeken en vond gesprekken met zijn vrienden of vrouwen wat mij persoonlijk erg raakte. Mijn vriend is streng christelijk en heeft ook veel islamitische vrienden en ik zie veel normen en waarden erin terug. Mij de vraag is vinden jullie dit een reden om je man te wantrouwen als hij praat met zijn vrienden over knappe vrouw ? Mijn man is erg boos om het feit ik hem hierdoor niet vertrouw

En het volgende is dat mijn man is dat mijn man naar de discotheek wilt in Amsterdam met zijn vrienden. Ik word er persoonlijk jaloers van maar wil hem niks verbieden. Mijn man vind echter dat hij meer vrijheid heeft dan ik en verbied mij bijv. Om dit soort zelfde dingen te doen (waar ik btw geen behoefte aan heb) Maar het gaat mij er meer om dat hij mij meerdere dingen verbied en het zelf wel doet...Hij zegt dat wanneer ik bijv uit zou gaan hij wilt scheiden.
Zijn reden is dat vrouwen kwetsbaar zijn en dat vrouwen daar niet horen te komen wegens reputatie.

Hoe denken jullie hierover?

Keer terug naar Het huwelijk