2e huwelijk

Plaats hier vragen en opmerkingen betreffende het huwelijk in de Islam
RANDOM_AVATAR
Pietertje kaa
Beginner
Beginner

2e huwelijk

door Pietertje kaa » zo _29-_sep-_2019ah, 29-9-2019ad, 11:56 pm

Goede avond mijn naam is pietertje. Ik ben getrouwd met Ab een Egyptische moslim. 4 maal met hem getrouwd. Urfi, voor de Imam en voor Nederlandse en Egyptische wet. Ik ben zelf Christen. Maar ik wil veel over de islam leren. Ook om mijn man beter te begrijpen. Wij zijn 19 jaar samen en soms snap ik hem nog steeds niet.
Ik wil graag weten hoe het zit met trouwen met meer vrouwen.
Van het voorjaar is hij 6 weken in Egypte geweest. Bij terugkomst was hij anders. Dat voel je gewoon. Ik vroeg of hij iemand anders had. Het was nog ramadan. Hij zei dat hij een kind wilde en dat hij daarom moest trouwen. Volgens mij had zijn familie iemand uitgezocht. Er is een groot feest geweest. Vrouw heeft veel goud en geld gehad en mobiel en her huis. Het huis waar ik aan meebetaald heb. Ik heb altijd kind gewild maar hij niet. Hij heeft voor mij dus al jaren geleden uitgemaakt dat ik nooit moeder zou worden. Ik zou geen goede moeder zijn. Ben geen moslim. Dat steekt heel erg.
Dit is dus de 2de keer da t hij mij zo bedriegt. 10 jaar geleden is die vrouw doodgegaan. Wist ik ook niet. Hij denkt dat ik dat niet weet. Heb het hem vergeven. Ik wil dit huwelijk tegenhouden ook omdat ik het heel raar vind dat zij al 31 is en zegt nog maagd te zijn. Zelfs voor Nederland is 31 al oud. En ik weet nu dat ze hem trouwt omdat zij denkt dat hij heel rijk is.
Mijn vraag: ik heb begrepen dat op huwelijkscontract van haar, mijn naam ook moet staan. Als dat niet zo is kan dat 10 jaar gevangenis straf zijn. Hij moet mij anders eerst scheiden. Hoe gaat dat scheiden dan en kom ik dat ooit te weten. Moet men min op de hoogte stellen
Een heel lang verhaal. Excuus. Maar ik hoop dat het toch gelezen wordt. Ik houd ontzettend veel van.mijn man, maar andere vrouw kan i niet verdragen

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

Re: 2e huwelijk

door Ayasha » ma _30-_sep-_2019ah, 30-9-2019ad, 4:31 pm

Hallo Pieterje kaa, welkom op het forum.

Uit jouw verhaal begrijp ik dat jouw man zonder jouw medeweten er een 2e vrouw in Egypte op nahield en dat deze vrouw 10 jaar geleden is overleden? En begrijp ik goed dat deze vrouw in een huis heeft gewoond waar je mede-eigenaresse van was?
Het is een beetje verwarrend allemaal, vandaar mijn vragen.

Het is vreemd dat jouw man jou een kind heeft ontzegd omdat jij geen moslima bent maar (praktiserend?) christen bent. Dat is op zijn zachts gezegd niet normaal.
Sommige mannen houden er rare ideeën op na.

Verder begrijp ik dat hij opnieuw een 2e vrouw wilt huwen omdat hij een kind zou willen?

Voor zover mijn kennis strekt heb jij als niet-moslima het recht om te scheiden omdat jouw man een andere vrouw wilt huwen. Woon je in Nederland of Belgie? Dan heeft jouw man zich aan de wetten te houden die in deze landen gelden. Hij kan niet zonder jouw medeweten van jou scheiden.
Als jij niet akkoord gaat met een 2e vrouw dan heb jij het volste recht een scheiding aan te vragen. Het is in Nederland/Belgie bij wet niet toegestaan om 2 of meerdere vrouwen te huwen. Dat is alleen mogelijk in een land waar de shari'a wordt toegepast en mits de man in staat is om meerdere vrouwen te onderhouden. Hoe dit bepaald is in Egypte is mij niet bekend, maar ik kan mijn licht eens opsteken bij een zuster die ook met een Egyptische man is getrouwd. Ik zal dit topic bij haar onder de aandacht brengen zodat er meer duidelijkheid in jouw situatie komt. Inscha'Allah zijn er nog andere forumleden die hier meer kennis over hebben.
Indien er problemen zijn met inloggen, stuur een mailtje naar [email protected] onder vermelding van uw gebruikersnaam en emailadres waarmee u hebt aangemeld.

www.islamboeken.nl

Keer terug naar Het huwelijk