Negeerbuien

Plaats hier vragen en opmerkingen betreffende het huwelijk in de Islam
RANDOM_AVATAR
Insaan
Beginner
Beginner

Negeerbuien

door Insaan » do _19-_sep-_2019ah, 19-9-2019ad, 6:42 pm

salaam aleikoum,

Graag zou ik jullie advies willen over het volgende. Ik ben al 15 jaar getrouwd en heb veel ellende gekend met mijn man. Hij heeft me geslagen tot blauw aan toe om de meest nutteloze zaken. Hij heeft me weken genegeerd omdat het op het werk niet meezat. Hij wou nooit ergens heen met mij, ik dacht altijd uit schaamte, maar met zijn broers of neven ging hij overal heen zonder iets tegen mij te zeggen. Als we een keer in de zoveel tijd bij familie waren dan werd ik compleet genegeerd en als ik dan iets zei, dan haalde hij me onderuit. Ik ben twee keer klaar geweest met zijn praktijken. Ik heb twee keer op het punt gestaan om de scheiding aan te vragen. De laatste keer droeg ik zijn kind en sloeg hij me bont en blauw. Na veel aandringen van hem ben ik toch bij hem teruggegaan. En inderdaad er zijn dingen veranderd. Goed ook hoor, we hebben ook leuke tijden nu. Probleem is dat hij er op emotioneel vlak er totaal niet voor me is. Hij negeert me als ik me slecht voel. Ik kan nooit mijn ei bij hem kwijt terwijl ik omgekeerd wel altijd voor hem klaarsta. Ik betaal alle rekeningen omdat ik meer verdien dan hem. Ik heb ook nooit thuis kunnen zitten omdat toen ik een keer thuiszat ik geen cent van hem kreeg.
Nu zijn we 15 jaar verder en heeft hij me gister wederom geslagen. ik heb allemaal krassen in mijn gezicht, iedereen vraagt ernaar. Ik weet me even geen raad meer.... Wat zouden jullie doen, want ik heb alles al geprobeerd. Familie is er eerder al betrokken bij geweest. Gesprekken gevoerd, maar nu voelt het weer alsof we bij nul zijn..

wa'aleikoum essalaam

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

Re: Negeerbuien

door Ayasha » vr _20-_sep-_2019ah, 20-9-2019ad, 4:36 pm

aleikum salam

Beste zuster, vooraleerst welkom op het forum.
Triest verhaal wat je hier schrijft. Geen enkele man zou zijn vrouw of wie dan ook moeten slaan. Daar is geen enkel excuus voor.
Je hebt ook al voldoende geduld getoond als dit al 15 jaar aan de gang is. Ook voor je kind is dit geen goed voorbeeld als vader de moeder slaat. Dat is voor een kind een zeer traumatische ervaring.
Uiteraard kan een ander niet voor jou beslissen wat je moet doen, maar als je zelf even nuchter nadenkt dat weet je wat je te doen staat. Een man die zijn handjes heeft loszitten zal nooit veranderen, al beloofd hij dat natuurlijk wel.
Misschien zit hij zelf vol met frustraties wat hij op jou afreageert, maar dat mag nooit een excuus zijn.
Mijn persoonlijke advies? Wegwezen, samen met je kind, voordat het van kwaad tot erger wordt. Je hebt een eigen inkomen, dus jij redt het wel. Haal je kind weg uit deze gewelddadige omgeving zodat hij/zij niet meer geconfronteerd hoeft te worden met een vader die zijn handjes te los heeft zitten. Je kind is belangrijk en heeft een liefdevolle omgeving nodig en dat schijnt niet mogelijk te zijn in de situatie waar je nu in zit met het risico dat ook je kind hiervan het slachtoffer zou kunnen worden.
Moge Allah het voor jou gemakkelijk maken en de situatie van jou en je kind verbeteren.

wa salam
Indien er problemen zijn met inloggen, stuur een mailtje naar [email protected] onder vermelding van uw gebruikersnaam en emailadres waarmee u hebt aangemeld.

www.islamboeken.nl

Keer terug naar Het huwelijk