Trouwen met 17 jarige leeftijd

Plaats hier vragen en opmerkingen betreffende het huwelijk in de Islam
RANDOM_AVATAR
Saiddrt
Beginner
Beginner

Trouwen met 17 jarige leeftijd

door Saiddrt » za _22-_jun-_2019ah, 22-6-2019ad, 2:39 am

Salaam waleykoem broeders en zusters

Ik ben een jongen van 17 jaar die voor z’n Deen en voor bescherming wilt trouwen.
Alleen ik vind het zo moeilijk om iemand te vinden die mij kan helpen.
Heeft iemand van jullie tips of weet iemand een zuster die graag interesse heeft ik hoor het dan graag van jullie!
Moge allah jullie belonen!!

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

Re: Trouwen met 17 jarige leeftijd

door Ayasha » za _22-_jun-_2019ah, 22-6-2019ad, 2:17 pm

Aleikum salam

Beste broeder, ontdekislam is geen bemiddelingsbureau voor ongehuwden. Lees hierover de forumregels.

wa salam
Indien er problemen zijn met inloggen, stuur een mailtje naar [email protected] onder vermelding van uw gebruikersnaam en emailadres waarmee u hebt aangemeld.

www.islamboeken.nl

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

Re: Trouwen met 17 jarige leeftijd

door Ayasha » ma _1-_jul-_2019ah, 1-7-2019ad, 4:12 pm

Wat betreft je leeftijd, hier een antwoord omtrent een eerdere vraag van een forumlid:

Een quote van broeder Ar-Risala:

viewtopic.php?f=12&t=79188

Zowel het Belgische als het Nederlandse recht verbieden een religieus huwelijk alvorens een burgerlijk huwelijk is gesloten.

In het Belgische recht staat dit zonder meer in artikel 21 van de Belgische Grondwet en is het tevens strafbaar gesteld in artikel 267 van het Strafwetboek.

De ambtenaar wordt dan gestraft met een geldboete van vijftig tot vijfhonderd euro en bij herhaling zelfs met een gevangenisstraf van acht dagen tot drie maanden.

In het Nederlandse recht staat dit in artikel 1:68 van het Burgerlijk Wetboek en is het tevens strafbaar gesteld in artikel 449 eerste lid van het Wetboek van Strafrecht.

De ambtenaar wordt dan gestraft met een geldboete van de tweede categorie (i.e. maximaal 3900 euro, zie artikel 23 vierde lid van het Wetboek van Strafrecht).

Het is dus niet zo verbazingwekkend dat een imam hiervoor terugdeinst.

Bovendien kan men in zowel Nederland als België pas huwen indien de leeftijd van achttien jaren is bereikt, zie artikel 144 BBW en artikel 1:31 eerste lid NBW. Er kan ontheffing worden verleend op grond van artikel 145 BBW en artikel 1:31 derde lid NBW, maar dit komt zelden voor.

Verder kunnen de ouders toestemming verlenen aan een minderjarige op grond van artikel 148 BBW en artikel 1:35 eerste lid NBW.

Einde quote
Indien er problemen zijn met inloggen, stuur een mailtje naar [email protected] onder vermelding van uw gebruikersnaam en emailadres waarmee u hebt aangemeld.

www.islamboeken.nl

Keer terug naar Het huwelijk