Mijn vrouw wilt scheiden

Plaats hier vragen en opmerkingen betreffende het huwelijk in de Islam
RANDOM_AVATAR
Bario
Beginner
Beginner

Mijn vrouw wilt scheiden

door Bario » di _20-_nov-_2018ah, 20-11-2018ad, 2:43 pm

Selaam aleykoem mijn zusters&broeders,

Ik zit met heel groot probleem, mijn vrouw waar ik veel van hou , wil van me gaan scheiden
We zijn al zoeen 15 jaar getrouwd en hebben twee dochters en de laatste jaren gaat het niet Zo lekker met ons huwelijk
We hebben wel eens ruzie en tijdens die ruzies fan klap ik dicht en komt er geen woord uit mijn mond en gaat het dagen dat ik niet echt met mijn vrouw praat
Ik weet dat het niet goed is en mijn vrouw heeft daar moeite mee.
Dit is eigenlijk ons groot ergens ons groot probleem
Laats hadden wij zoeen conflict en we praten niet met elkaar en ging naar haar toe en zei zei sorry ik wilde haar omhelzen maar zij zegt we gaan uit elkaar.
Eerst zegt ze we gaan tijdelijk uit elkaar
En vaak zegt ze het komt goed.
Dus Ben ik even bij een neef van me gaan wonen met lood in mijn schoen en twee keer in de week kom ik bij de kinderen en s avond moet ik dan van haar weg,thuis slappen wil ze absoluut niet
Ik slaap nu al 3 maanden niet in mijn eigen huis
Ik heb sorry gezegd en het spijt me dat zal niet meer gebeuren
Maar zij zegt ik voel niks meee voor je dus moeten we echt scheiden
Ik heb ook twee oudere zussen van haar gebeld of ze iets voor ons kunnen betekenen, ze zeggen tegen mij van wel wel maar mijn vrouw wil niet praten met iemand erbij, het enige wat ze wil is scheiden.
Ik weet echt niet wat ik moet doen
Ik wil deze scheiding niet, we hebben twee kinderen en hou van mijn gezin
Ik ben echt niet slech hoor, ik drink niet ga niet uit of zo niet naar cafe , ik gok niet
Ik stuur haar bloemen ik zeg sorry stuur haar watsapp dat ik haar mis, niks helpt
Ze zegt stuur me geen bloemen
Wat moet ik doen?
Wie kan helpen of advies geven?
Het gaat niet goed met mij, ik word gek
En ik hou echt van haar
Moeten we nu ons huwelijk opgeven omdat ik niet met haar praat als we ruzie hebben. Ik vind het niet kunnen
Ik sta open voor alles , ik wil alles voor doen
Kan iemand mij helpen?

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

Re: Mijn vrouw wilt scheiden

door Ayasha » do _22-_nov-_2018ah, 22-11-2018ad, 4:34 pm

Aleikum salam

Bario, als ik jou verhaal zo lees, dan heeft je vrouw al een eind gemaakt aan jullie huwelijk. Het lijkt mij dat je de realiteit onder ogen moet zien, want als de liefde is verdwenen is er geen redden meer aan. Het is echter moeilijk om een juist oordeel te vellen als je het verhaal niet van beide kanten kent. Misschien is het een optie om eens (desnoods samen) met een imam te gaan praten of een andere vertrouwenspersoon?
Indien er problemen zijn met inloggen, stuur een mailtje naar [email protected] onder vermelding van uw gebruikersnaam en emailadres waarmee u hebt aangemeld.

www.islamboeken.nl

RANDOM_AVATAR
Bario
Beginner
Beginner

door Bario » vr _23-_nov-_2018ah, 23-11-2018ad, 2:26 pm

AYasha bedankt voor je reactie ,
Dus volgens jou moet ik het gewoon accepteren en haar los laten
Maar als ik thuis kom voor de kinderen dan komt mijn vrouw me wel omhelzen en als ze hulp nodig heeft dan belt ze op en zo of denk je dat alleen theater is?
Ik denk eerlijk gezegd dat iemand iets bij haar heeft gedaan want het is in eens dat ze niks voor me voel, zij zegt zelf ik weet niet waarom ik dat heb.
Ik heb zo vaak tegen haar gezegt ga roqia doe , ze zegt ja ik ga het zeker doen, maar iets hou haar tegen

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Ayasha » za _24-_nov-_2018ah, 24-11-2018ad, 12:02 pm

Beste Bario, ik zeg niet dat je haar moet loslaten, maar zoals ik jouw kant van het verheel lees, is je vrouw bezig jou los te laten of heeft ze je al losgelaten. Misschien praten jullie te weinig met elkaar over jullie wederzijdse gevoelens. Dat er iets aan de hand is is duidelijk, anders zou je niet hier komen om hulp. Het is echter heel moeilijk om van een afstandje de situatie in te schatten, zeker als je beide kanten van het verhaal niet kent. In het begin zeg je dat je vrouw wil scheiden. Dat komt natuurlijk niet zomaar uit de lucht vallen. Daar moet iets aan zijn voorafgegaan. Om uit te zoeken wat dat precies zou zijn geweest zouden jullie, zoals ik hiervoor al heb aangegeven, met een vertrouwenspersoon moeten praten. Iemand die jullie beiden kent en waartegen jullie beide open durven te zijn. Dat is de enige manier om uit te zoeken wat er nu eigenlijk aan de hand is. Mooiste zou zijn als dat iemand vanuit jullie eigen familie is en is dat niet het geval dan zou een imam een oplossing kunnen bieden, insha'Allah. Ik neem aan dat je vrijdags naar de moskee gaat en dat je de daar aanwezige imam een beetje kent. In het geval dat dit ook niet mogelijk is, zouden jullie (en dat gaat meestal via de huisarts, als je in Nederland woont) met een maatschappelijk werk(st)er een gesprek aan kunnen gaan.
Vaak bestaat binnen een huwelijk ongenoegen ten opzichte van elkaar om heel kleine zaken, maar als deze zaken niet worden besproken, worden het grote zaken. Open en eerlijk zijn is heel belangrijk van beide kanten.
Het probleem is dat als er niet meer wordt gepraat dat in de loop der jaren de kleine irritaties en ongenoegens zich gaan opstapelen en uiteindelijk zo groot worden dat het kan leiden tot een breuk. Probeer uit te vissen wat jouw vrouw irriteert aan jou en wat ze niet prettig vindt aan jou. Soms zijn dat kleine dingen waar jezelf helemaal geen erg in hebt, maar voor de wederpartij kan een kleine ergernis uitgroeien tot een onoverkomelijk iets.
Maar wat vooral belangrijk is binnen een huwelijk en zeker bij ons als moslims, is dat je je strikt houdt aan jullie gebeden en als dat mogelijk is ook samen het gebed verrichten. Dat versterkt de onderlinge band binnen het huwelijk. Ook voor jullie kinderen is dat heel belangrijk, want die zijn een grote verantwoording voor jullie beiden. Praat met elkaar over jullie geloof en probeer samen uit te vinden waar jullie jezelf kunnen verbeteren. Geef elkaar ook de ruimte om te praten over van alles en nog wat, op een liefdevolle manier, zonder boos te worden als je je opeens gekrenkt zou voelen door haar openheid.
Ik kan je verzekeren, een huwelijk waar praten niet meer mogelijk is, is gedoemd te mislukken en daarvoor ben je niet dat huwelijk aangegaan. Een huwelijk betekent dat je alles samen doet. Samen problemen het hoofd bieden, samen naar oplossingen zoeken, samen het geloof beleven, samen praten. Het huwelijk bestaat niet alleen uit samen onder één dak wonen en kindertjes krijgen. Er is zoveel meer. Als jullie huwelijk gebaseerd is op het geloof en jullie alles doen omwille van Allah :swt: dan kan het niet anders dat jullie huidige probleempjes kunnen worden opgelost.
Maar nogmaals, zorg ervoor dat alles bespreekbaar kan worden en roep daarbij de hulp van Allah :swt: in. Doe extra gebeden tijdens de 2e helft van de nacht en doe dua. Gedenk Allah :swt: zovaak als je kunt, want ik kan hier wel vele pagina's volschrijven met allerlei raadgevingen, maar uiteindelijk is het Allah :swt: die jullie hulp kan bieden, insha'Allah.

Allahu alem
Indien er problemen zijn met inloggen, stuur een mailtje naar [email protected] onder vermelding van uw gebruikersnaam en emailadres waarmee u hebt aangemeld.

www.islamboeken.nl

Abdul Malik
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Abdul Malik » zo _25-_nov-_2018ah, 25-11-2018ad, 9:36 am

Assalamu Aleikum,

Het advies dat zuster Ayasha jullie heeft gegeven zou ik echt ten harte nemen.

Alhoewel scheiden in de Islam niet Harram is, is het in de ogen van de vervloekte sjaytan iets wat hem zeer pleziert.

Jabier overleverde: Dat de Boodschapper van Allah :saw: zei: Voorwaar Sjaytan heeft zijn troon op het water geplaatst en zend zijn legers. De dichtstbijzijnde voor hem in rank zijn de grootste probleem makers. Sommige zeggen tot hem: Ik heb dit en dat gedaan. De Sjaytan zal zeggen: Jij hebt niets gedaan. Een ander zal zeggen: Ik ben niet weggegaan tot dat ik deze man van zij vrouw heb laten scheiden. De Sjaytan zal hem omhelzen en zeggen: Jij hebt het goed gedaan. ( Sahih Muslim)

Dus houd dit beiden in de gedachte dat scheiding iets is wat de Sjaytan zeer pleziert. En dat hij dit zeer graag ziet gebeuren, dan vangt hij velen in 1 klap om hen verder te kunnen misleiden en beïnvloeden in hun leven. Daar is de vervloekte Sjaytan op uit.

Als jij en jou vrouw beiden uiteindelijk toch nog werkelijk oprechte gevoelens voor elkaar hebben, en jullie zouden het uiteindelijk liever toch niet willen dat jullie van elkaar scheiden, maar dat 1 van jullie zich opstandig en raar gedraagt voor een onverklaarbare reden naar de ander toe, dan raad ik jullie aan wat zuster Ayasha jullie heeft geadviseerd, zoek hulp. En verricht daarnaast Roeqyah voor jullie beiden tegen de duistere invloeden van de Sjaytan en zijn helpers van onder de mensen en Djinn.

En gedenk Allah :swt: ,en vraag hem om hulp en bescherming. En werk beiden aan jezelf en leer van de fouten die men maakt. En probeer een betere Moslim te zijn.Zeker ook in de kwestie van jullie huwelijk. Vrees beiden Allah :swt: en kom elkaars verplichtingen na, en geef elkaars rechten en plichten. En vergeef elkaar en maak vanaf nu het beste met elkaar. Inschallah!

En Allah :swt: weet het uiteindelijk beter waarom sommige dingen zo moeten verlopen zoals ze zullen verlopen. Moge Allah :swt: het makkelijk voor jullie maken.
LA ILAHA ILLALLAH MUHAMMAD RASULALLAH!

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Ayasha » zo _25-_nov-_2018ah, 25-11-2018ad, 8:31 pm

Salam aleikum,

BarakAllahuFiek voor de waardevolle toevoeging, broeder Abdul Malik.

Gisteren had ik niet meer de gelegenheid om nog iets toe te voegen. In de avond gingen mijn gedachten nog naar jullie uit, en wilde nog zeggen dat het heel belangrijk is te bedenken dat niemand van ons volmaakt en perfect is. We hebben allemaal onze fouten en gebreken en onze tekortkomingen. Ondanks dat doen we ons best omwille van Allah :swt: onszelf te verbeteren en ook omwille van onze huwelijkspartner en kinderen. Het is soms niet eenvoudig maar wel heel belangrijk dat wij de ander accepteren zoals hij of zij is. Wij kunnen alleen onszelf veranderen, niet een ander. Verdraag elkaar en bedek elkaars onvolkomenheden en doe dua voor elkaar en voor jezelf.
Je hoort wel eens van mensen dat ze hopen dat ze hun levenspartner kunnen veranderen. Vergeet het. Dat gaat niet lukken. Het beste is om zelf het goede voorbeeld te geven in geduld, in verdraagzaamheid, in vertrouwen naar de ander toe. Dat zijn enkele ingrediënten om een huwelijk een vaste grond te geven. Als de ene partner trouw is in het gebed, zal het voor de ander gemakkelijker zijn dit voorbeeld te volgen. Het huwelijk is geven en nemen, maar het geven is belangrijker dan te nemen. Nemen is zo gemakkelijk maar eist soms veel van de ander. Geven is misschien moeilijker, maar het werpt wel zijn vruchten af.

Een goed hulpmiddel is zowel 's morgens als 's avonds Ayat Al-Kursi te reciteren. Doe regelmatig dua waarin je Allah :swt: vraagt jullie huwelijk te zegenen en jullie huwelijk te beschermen tegen de aanvallen van de vervloekte shaitan.
En als je eens verdrietig bent over een en ander doe dan de volgende dua:

O Allah, ik vraag om Uw Barmhartigheid, stelt U mij op geen enkel moment verantwoordelijk voor mijzelf, maak al mijn zaken in orde. Er is geen god (die het recht heeft aanbeden te worden) dan U.

De uitspraak in het Arabisch is als volgt:

Allaahoemma rah’mataka ardjoe falaa takielnie ielaa nafsie tharfata ‘ayn, wa aslieh’ lie sha-enie koellah, laa ielaaha iellaa ant.

Deze dua staat vermeld in overleveringen van Aboe Dawoed en Ahmad.

Moge Allah :swt: jullie kracht en wijsheid geven en een sterk imaan. Vertrouw volledig met een oprecht hart op Allah :swt: want Hij :swt: is de Enige Helper voor al onze zorgen en bekommernissen. Insha'Allah zullen jullie problemen dan verdwijnen.

www.islamboeken.nl

Keer terug naar Het huwelijk