Mijn huwelijk redden

Plaats hier vragen en opmerkingen betreffende het huwelijk in de Islam
RANDOM_AVATAR
Meras autos
Beginner
Beginner

Mijn huwelijk redden

door Meras autos » za _6-_okt-_2018ah, 6-10-2018ad, 2:23 am

assalamu alaikum wa rahmatullahi wa barakatuh,

Beste broeders en zusters.

Ik ben bijna 10 jaar samen met mijn vrouw en hebben 3 prachtige kinderen gezegend gekregen. 
Nu is het de laatste 3 jaar erg slecht gegaan met ons, ik zelf was in bezit van een auto bedrijf, waardoor ik bijna in mijn onderneming leefde, en zo mijn gezin niet meer zag staan. Door het gehele plaatje was ik ook zwaar aan de alcohol (allah i hfad) omdat het tussen mijn oren zat dat ik niet zonder kon om te strijden mijn Bedrijf staande te houden. Zo deed ik ook onder invloed mijn vrouw kleineren in het bijzijn van anderen, schelden en alles wat je niet man maakte voor een vrouw in huwelijk, en zodoende nam zij ook de taken van de kinderen op zich zonder enige hulp van mijn kant. Nu heb ik geen bedrijf meer (woning met bedrijfsruimte op 1 perceel) waar we als gezin ook woonden en noodzakelijk moesten verhuizen wegens bepaalde redenen. Nu waren we genoodzaakt om even tijdelijk ergens anders een voorlopige voorziening te pakken en dat deden we ook(geen eigen woning). Ik zelf kwam in de tussen tijd bij zinnen hmdl, en stopte met het consumeren van alcohol(allah i hfad). Nu is het zo dat mijn vrouw een woning heeft toegewezen gekregen en heeft het gehuurd zonder enige overleg, dus ik wist van niets. Ondertussen bijna 1 maand met de kinderen op zichzelf woont zonder mij. Nu dik 2 weken geleden is er hmdl weer contact. Ik zelf was heel erg verdwaald met de gedachte mijn bedrijf te verliezen zonder te beseffen dat ik iets waardevoller kwijt kon raken zoals mijn gezin. Nu ben ik hmdl van de drank af en heb mijn tarik el moustakim gevonden, die ik ook volg met de wil van allah (swt). Ik realiseer mij de schade die ik mijn gezin heb aangericht, nu ben ik al dik 2 weken met mijn vrouw aan het communiceren voor vergiffenis die ik ook aan allah(swt) smeek. Alleen heeft mijn vrouw, zoals ze zegt ruimte nodig om zichzelf terug te vinden. Dus tijd voorzich zelf wilt gaan creëren. Nu weet ik dat wij als getrouw stel via deen niet apart mogen wonen en gesplits zijn van ons bed. Ik bedel om haar vergefenis, heb aangetoond dat het mij spijt tegenover haar en allah(swt) en tevergeefs blijft ze bij het besluit om aan zichzelf te willen werken. Ikzelf ben niet meer de oude als boven beschreven hmdlh, maar weer de oude persoon waar mijn vrouw ooit verliefd op is geworden. Ik ben dagelijks bij mijn gezin en doe alles wat ik maar kan met het huishouden, boodschappen, kinderen verzorgen, etc, etc. Maar op het einde van de dag kan ik weer naar mijn andere locatie om te overnachten. Ik zelf weet heel goed wat voor pijn ik mijn vrouw heb aangericht, en ben er alles aan het doen dit te herstellen, maar het feit dat ik niet het zelfde bed kan delen met haar en mijn kinderen maakt mij helemaal kapot, terwijl zij weet dat ik ernaar verlang weer een gezin te willen vormen, zelf ziet ze hele grote vooruitgang, maar tevergeefs. Nu heb ik een beetje gesurfd op het web en zag dat dit helemaal verkeerd is wat gaande is. Nu hoop ik inshallah dat een geleerde mij en haar wegwijs helpt om deze probleem op te lossen. Want ik kan dit niet voor eeuwig blijven doen en allah(swt) ziet mij ook hiermee strijden en weet dat ik ook de grootste spijt heb van mijn daden en het wil herstellen in de oog van allah(swt) en mijn vrouw.

assalamu alaikum wa rahmatullahi wa barakatuh.

RANDOM_AVATAR
Amossi
Beginner
Beginner

Re: Mijn huwelijk redden

door Amossi » za _5-_okt-_2019ah, 5-10-2019ad, 6:16 pm

Beste broeder,

Dit situatie heb ik ook meegemaakt . Mijn man is continue met zijn vrienden bezig. Hij schenkt geen aandacht of tijd aan mij of mijn kinderen. We hebben samen 3 kinderen van 4 bijna en 3 en 1 jaar oud. Hij is bijna nooit thuis. Hij wilt hele tijd weg blijven. Als ik hem vraag wat hij aan het doen is zegt hij dat hij bezig is met werken. Als hij rond 8 uur thuis komt gaat hij eten en blijft even thuis en zegt na half uurtje dat hij weer weg gaat omdat hij een auto onderdeel moet halen. Dan bel ik hem 2 uur later op om te vragen hoe laat hij thuis komt. Hij is met zijn vrienden hoor ik. Op de achtergrond hoor ik de shisha en gelach. Ik leg de hoorn neer en ga alleen naar bed. Wanneer ik me ogen open doe hoor ik hem thuis aan komen. De klok slaat 4 uur sochtends . Hij heeft mij hele nacht alleen laten zitten. De volgende dag probeert hij weer snel de benen te nemen. Ik word zo boos op hem dat ik ruzie maak. Ik maak mezelf helemaal gek door hem. Hij ziet mij niet eens staan. Als de kindjes bij hem wilt zitten dan slaat hij de kindjes en gaat er ruw mee om. Schenkt weinig aandacht en liefde naar ze. Ik heb 3 jaar geleden geld gegeven aan zijn broer die in de land van herkomst was. Ik noem geen naam. Ik heb al mijn geld wat ik ooit heb gespaard aan hem gegeven zodat hij gelukkig word om zijn broer hier heen te halen. Eenmaal dat de broer hier is. Scheld mijn zwager mij uit . Dat doet hij wanneer hij ziet dat ik met de broer ruzie maak. Ik zeg boos tegen hem dat hij zich niet mee moet bemoeien maar hij doet het toch. Hij maakt onze relatie erger en erger. Sinds dat die broer er is, is mijn leven een hel. Geen man en geen vader zie ik meer in hem. Hij gaat vaak boos weg lopen. Komt na 3 of 4 weken terug. Als ik vraag wat hij in die weken heeft gedaan zegt hij niet veel. Als ik in zijn telefoon kijk: zie ik fotos van Duitsland . Hij was lekker bij zijn vrienden in Duitsland. Ik heb onder tussen kei veel geleden van de pijn. Maar hij geniet er gewoon van. Hij betaalt ook niks voor ons . Hij koopt geen melk of pampers voor mijn kinderen. Alles moet ik doen en mijn moeder. Hij verzamelt al onze geld en krijgen niks voor terug . Als hij ook boos weg loopt neemt hij alles met zich mee. Gelukkig heb ik mijn eigen inkomen nog anders gingen we dood van de honger als het aan hem ligt.

Nu ben in mezelf aan het focussen op onze geloof. Ik luister iedere dag naar de koran. Ik lees verhalen over onze profeten .

Hoe kan ik mijn man weer op de rechte pad brengen? Zodat hij van mij en mijn kinderen houdt?

Hij is nu weer boos weggelopen. Hij heeft alles meegenomen . Zijn kleren en spullen. Maar ik heb nog geen officiële Talq gekregen van hem.

Keer terug naar Het huwelijk