Advies gevraagd

Plaats hier vragen en opmerkingen betreffende het huwelijk in de Islam
RANDOM_AVATAR
mozrorangz
Beginner
Beginner

Advies gevraagd

door mozrorangz » wo _5-_sep-_2018ah, 5-9-2018ad, 12:05 am

Salam ou a3laykom.

Een tijdje geleden heb ik een meisje ontmoet. We raakten aan de praat en het klikte goed tussen ons. Na een aantal maanden kregen we gevoelens voor elkaar en begonnen we aan een haram relatie.

Na een x met haar afgesproken te hebben kreeg ik oppeens zo een groot schuldgevoel tegenover Allah. Ik dacht bij mezelf; hoe kan ik nu haram leven met de gedachte dat allah baraka zal stoppen in ons huwelijk. Ik worstelde echt met deze gedachte. Ik heb veel research hierover gedaan en kwam op een halve conclusie dat ik haar moest laten gaan omwille van Allah. Aan de andere kant dacht ik; ik heb haar waarde als 'schone' vrouw zo erg omlaag gehaald door wat harams met haar te beginnen, if you know what i mean (we zijn nog allebei maagd).

Uiteindelijk heb ik het haar voorgelegd en kwam zij ook dat ze er best wel mee zat maar het verstopte omdat de waarheid pijn deed. We hebben samen afgrsproken dat we voor nu alle contact zouden verbreken. Dit leek mij de juiste oplossing omdat we dit omwille van Allah deden. Als het aan ons lag dan waren we nog doorgegaan. We spraken af dat we over paar jaar weer contact met elkaar zouden opzoeken, wanneer we zeg maar klaar waren om te trouwen. We zitten namelijk allebei nog op school en zijn nog best jong.

Alleen nu een paar maanden later begin ik te twijfelen aan die keuze. Ik wil niemand liever als mijn echtgenote dan haar. Alleen vraag ik mij af of dit niet via een andere weg had kunnen gaan. We hebben allebei veel dua gedaan voor elkaar, voor elkaar gebeden etc. En we kwamen tot dezelfde oplossing, maar achteraf gezien had het misschien ook anders gekund?

Ook ben ik bang dat ze naar me toe stapt aangezien we op dezelfde school zitten. Dat ze mij vraagt of het niet op een andere manier kan of dat ze dit nietmeer kan volhouden. Ik heb geen idee wat ik haar dan moet antwoorden.

Iemand hier die mij hiermee kan helpen?

Dzakallah oe ghairan alvast

Moge Allah jullie al het goede schenken dat jullie wensen.

Abd ar-Rahmaan
Super Poster!
Super Poster!

Re: Advies gevraagd

door Abd ar-Rahmaan » zo _9-_sep-_2018ah, 9-9-2018ad, 2:28 pm

wa 'alaykumu assalaam,

Hoe jong zijn jullie dan? Je kan aan elkaars ouders voorstellen en aangeven dat jullie omwille van Allah elkaar willen en alvast haar kan 'reserveren', als je begrijpt wat ik bedoel. Handvragen betekent niet gelijk, dat je direct moet gaan trouwen. Je kan dus haar hand vragen en vervolgens geen contact meer hebben totdat je financieel klaar bent voor het huwelijk.
Sufyan Ath-Thawri rahimahoellah zei:

"Wij hadden mensen gekend die blij werden als iemand tegen hen zei: "Vrees Allah" , en nu irriteren ze zich als iemand dit tegen hen zegt."

[Min Akhlaaq As-Salaf,76]

Moslima91
Super lid
Super lid

Re: Advies gevraagd

door Moslima91 » zo _9-_sep-_2018ah, 9-9-2018ad, 6:18 pm

Abd ar-Rahmaan schreef:wa 'alaykumu assalaam,

Hoe jong zijn jullie dan? Je kan aan elkaars ouders voorstellen en aangeven dat jullie omwille van Allah elkaar willen en alvast haar kan 'reserveren', als je begrijpt wat ik bedoel. Handvragen betekent niet gelijk, dat je direct moet gaan trouwen. Je kan dus haar hand vragen en vervolgens geen contact meer hebben totdat je financieel klaar bent voor het huwelijk.
En als hij over een paar maanden de volgende "ware" ontmoet zoals alle pubers met op hol geslagen hormonen? :lol:

Keer terug naar Het huwelijk