Ben ik getrouwd of niet?

Plaats hier vragen en opmerkingen betreffende het huwelijk in de Islam
RANDOM_AVATAR
Vraagje
Beginner
Beginner

Ben ik getrouwd of niet?

door Vraagje » vr _27-_okt-_2017ah, 27-10-2017ad, 1:50 am

Bismillahi raghmani raghiem

Stagfirullah...
Ik ben 27 jaar met mijn man.
Ik heb altijd gedacht dat hij wel alles wist over trouwen.
Omdat mijn vriendin gaat trouwen ben ik mij er in gaan verdiepen.
Ik voel mij zo stom dat ik dat nooit gedaan heb want volgens mij ben ik niet goed getrouwd.
Voor ik moslim werd woonde we samen. Dat was fout maar toen wist ik nog niet zo veel over de islam. Een aantal jaren later trouwde we voor de Nederlandse wet. Een aantal jaren daarna hebben we een trouwboekje gemaakt bij de Marokkaanse consulaat. Met daarin de kinderen en hoe hoog de bruidsschat is. Mijn man zei dat het makkelijker is voor de kinderen als ze in Marokko zijn. Een jaar of 2 daarna zei mijn man ineens, wij moeten scheiden voor de Nederlandse wet want onze getuigen waren geen moslims. Mijn man wilde geen familie leden vragen omdat hij zich schaamde tegenover de familie. Hij had immers al verteld dat we vanaf dag 1 samen getrouwd waren. Dus we zijn voor de Nederlandse wet gaan scheiden. Het voelt voor mij nu zo'n puinhoop!! Ik heb geen feest gehad. Er is nooit aangekondigd dat we gaan trouwen. Ik heb nooit voor de imam gestaan. Wie is mijn waly??? Een man bij de consulaat. Hij zei alleen tegen mij "hier tekenen graag". Hoe meer islam ik wist hoe meer dit aan mij ging knagen. Ik heb het er nooit over gehad tot 3 dagen geleden.

Mag Allah mij vergeven....

Ben ik nou getrouwd of niet??

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

Re: Ben ik getrouwd of niet?

door Ayasha » vr _27-_okt-_2017ah, 27-10-2017ad, 11:11 pm

Aleikum salam

Beste zuster,

Als ik jouw verhaal zo lees ben je inderdaad ongetrouwd voor de islam. Je had wel een burgerlijk huwelijk, maar geen islamitisch huwelijk. Ik begrijp dat je wel getrouwd bent voor de Marokkaanse wet, maar islamitisch gezien ben je nog steeds ongehuwd. Jouw man zou dat moeten weten, zeker als hij praktiserend moslim is.
Indien er problemen zijn met inloggen, stuur een mailtje naar [email protected] onder vermelding van uw gebruikersnaam en emailadres waarmee u hebt aangemeld.

www.islamboeken.nl

RANDOM_AVATAR
Vraagje
Beginner
Beginner

door Vraagje » za _28-_okt-_2017ah, 28-10-2017ad, 9:14 am

Op dit moment is hij in het buitenland.
Ik heb hem ermee geconfronteerd.
Zelf zegt hij dat het goed zit.
Ik heb niet een heel soepel huwelijk en wil hem deze keer gewoon niet meer binnen laten als hij terug komt. Hij heeft er met meerdere dingen gewoon een puinhoop van gemaakt. Ik kan geen plekje in mijn hart vinden om met hem verder te gaan.
Normaal ben ik snel vergeven maar nu niet.
Wat moet ik doen????

RANDOM_AVATAR
Vraagje
Beginner
Beginner

door Vraagje » za _28-_okt-_2017ah, 28-10-2017ad, 9:30 am

We hebben een trouwboekje waar de kinderen in staan en we hebben zo'n A4tje (acte) waar het bedrag van de trouwschat op staat en onze foto's.
Maar we hebben nooit voor de imam ons woord gegeven.
En nu we in de problemen zitten, waar is mijn waly??? Een man van de consulaat.

Abdul Malik
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Abdul Malik » zo _29-_okt-_2017ah, 29-10-2017ad, 12:33 pm

Assalamu Aleikum,

Trouwen in de Islam is makkelijk gemaakt.
Het hoeft helemaal niet moeilijk te zijn en/of zelfs veel te kosten.

Maar er zijn wel een paar aspecten/verplichtingen die wel moeten nagekomen te worden om daadwerkelijk getrouwd te zijn. Mist men één van deze aspecten/verplichtingen dan mag men zeggen dat men dan niet officieel getrouwd bent of was. Want dan kan men ook geen geldig trouw contract opstellen.

De verplichte en belangrijkste aspecten zijn:

-Imaam/Rechter/Ambtenaar.
-Twee (oprechte)Moslim getuigen.
- Haar Moslim Wali(Bewaarder/Bewaker/Voogd).
- Overeengekomen Mahr(Bruidschat).
LA ILAHA ILLALLAH MUHAMMAD RASULALLAH!

Keer terug naar Het huwelijk