Verloofd maar mijn moeder trekt zich terug

Plaats hier vragen en opmerkingen betreffende het huwelijk in de Islam
RANDOM_AVATAR
marokkaanse
Beginner
Beginner

Verloofd maar mijn moeder trekt zich terug

door marokkaanse » za _7-_okt-_2017ah, 7-10-2017ad, 3:36 pm

Ik ben ten einde raad, ik ben 22 jaar en verloofd met een goede moslim el hamdoulilah. Een man van 26 met respect, zijn baan en eigen huis. De verloving was al niet zonder slag of stoot, omdat hij eerder is getrouwd maar alleen in de Moskee en niet voor de wet. Hij heeft haar heel vaak gebeld voordat ze gekomen waren om te laten zien dat hij het goed met mij bedoeld, ondanks dat mijn ma hem heel vaak gekleineerd heeft bleef hij rustig. Mijn ouders zijn gescheiden dus was mijn oom er bij toen ze mijn hand kwamen vragen, hij vond het een goede man en we kregen zijn zegen. Mijn moeder had het pas naar een week geaccepteerd en we planden toen onze verloving.

Nu zijn we 2 maanden verder en volop aan het voorbereiden voor de bruiloft, de zaal is al geregeld en hebben allerlei afspraken staan om samen naar toe te gaan zodat we kunnen kiezen wat we willen. Alleen zit mijn moeder ons in de weg, ze wilt zich met alles bemoeien en overal mee naar gaan. Mijn verloofde en ik willen ook wat dingen samen beslissen, ze mag best mee naar wat diensten maar hoef niet overal bij te zijn. Nu dreigt ze ons met als ik niet overal mee mag, dan kom ik niet op de bruiloft. Dit heeft mij zo'n pijn gedaan en weet me nu geen raad, ze negeert mij nu en als mijn verloofde haar op belt negeert ze hem.

Ik heb er aan gedacht om gewoon voor de wet en in de moskee te gaan trouwen, zonder haar.. Maar het liefst heb ik mijn moeder er gewoon bij. Alleen weet ik niet wat voor stappen ik nu moet ondernemen..

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

Re: Verloofd maar mijn moeder trekt zich terug

door Ayasha » za _7-_okt-_2017ah, 7-10-2017ad, 11:51 pm

Salam aleikum

Beste zuster, heel vervelend dat je moeder zo dwarsligt, maar laat je daar niet door weerhouden in het huwelijk te treden, temeer omdat zij ermee heeft ingestemd. Probeer een middenweg te zoeken zodat je moeder toch tevreden is en vertel haar op een rustige manier dat er ook zaken zijn die je graag samen met je verloofde wil regelen. Probeer haar er toch bij te betrekken want misschien voelt ze zich een beetje op de achtergrond gezet. Wees hierin geduldig. Insha'Allah zal het allemaal goedkomen en zal de bruiloft ook naar haar tevredenheid verlopen. Sluit haar in ieder geval niet helemaal buiten.
Moge Allah het gemakkelijk voor jullie maken.

wa salam
Indien er problemen zijn met inloggen, stuur een mailtje naar [email protected] onder vermelding van uw gebruikersnaam en emailadres waarmee u hebt aangemeld.

www.islamboeken.nl

Keer terug naar Het huwelijk