Nikah verrichten (nu relatie)

Plaats hier vragen en opmerkingen betreffende het huwelijk in de Islam
RANDOM_AVATAR
institution
Beginner
Beginner

Nikah verrichten (nu relatie)

door institution » wo _14-_jun-_2017ah, 14-6-2017ad, 9:53 am

Salaam,

Ik had een vraag en hoop dat ik kan worden geholpen door broeders/zusters. Dit betreft het welbekende Nikah, ofwel islamitisch trouwen.

Ik ben pas 20 geworden en heb een poosje geleden een heel lief meisje leren kennen. Ik heb dan ook een relatie met haar (helaas haram, I know.. moge Allah me vergeven), omdat ik haar goed wil leren kennen. Met dit meisje zie ik echt een toekomst voor mij en we hebben het al (laatste tijd vaker) over Nikah gehad. We wilden geen zondige relatie en de zonden dus zoveel mogelijk beperken. Ik weet niet of het relevant is, maar ikzelf ben Marokkaans dit meisje heeft een andere afkomst. Zelf heb ik helaas niet zóveel verstand wat betreft de Nikah en heb me een beetje ingelezen.

Mijn vriend had ook een relatie met een dame en heeft vervolgens de Nikah verricht. Hierdoor bracht hij mij aan het denken waardoor ik dit ook binnenkort wil doen mits mij meer duidelijk wordt. Wat is hierbij nodig? Is een ring verplicht, of bruidschat? Welke personen dienen aanwezig te zijn? Waar dient dit gebeuren plaats te vinden? Hoe regel ik de Nikah? Wordt het aangeraden om te doen? Ik hoop dat ik kan worden geholpen met serieuze antwoorden In shaa Allah!

Wa aleykoum salam!

RANDOM_AVATAR
Zaitoen
Beginner
Beginner

Re: Nikah verrichten (nu relatie)

door Zaitoen » zo _4-_nov-_2018ah, 4-11-2018ad, 11:33 am

Heb je al een eigen woning/inkomen (dit vraag ik voor mezelf). Daarnaast staan de rest van jou vragen allemaal goed beschreven op internet.

Keer terug naar Het huwelijk