Stoppen of doorgaan met mijn huwelijk

Plaats hier vragen en opmerkingen betreffende het huwelijk in de Islam
RANDOM_AVATAR
Calma
Beginner
Beginner

Stoppen of doorgaan met mijn huwelijk

door Calma » vr _26-_mei-_2017ah, 26-5-2017ad, 9:04 pm

Beste forumleden,

Ik ben drie jaar geleden getrouwd met een Braziliaanse bekeerling. Zij stamt af van een cultuur waar de vrouwen heel temperamentvol, koppig en dominant kunnen zijn. Nu is het zo dat binnen de Islam de vrouw haar man dient te gehoorzamen. Alleen door haar karakter maken we bijna dagelijks ruzie. Het kost mij ontzettend veel moeite om islam gerelateerde zaken over te brengen aan haar. Zoals het dragen van hijab, op tijd bidden, het huis niet zomaar verlaten zonder toestemming, met verkeerde vriendinnen afspreken, etc. Ik heb haar altijd al duidelijk gemaakt hoe islam naar dit soort zaken kijkt. Maar ik krijg ieder keer dezelfde excuus te horen dat het moeilijk is en dat zij anders is opgegroeid en dat ze bepaalde islamitische zaken moeilijk kan accepteren. Ik moet wel bekennen dat zij stappen maakt hamdolilah, maar wel hele kleine stappen.

Maar het feit blijft wel dat wij bijna dagelijks ruzie maken, met alle gevolgen van dien. En door deze ruzies zijn mijn gevoelens voor haar weg (denk ik) en neig ik naar een scheiding. Aan de andere kant denk ik dat ik voor deze relatie moet blijven vechten voor Allah s.w.t.

Is het verstandig om de huwelijk voor te zetten of beter te beëindigen nu we nog geen kinderen hebben. Ik wil niet dat Allah s.w.t mij hiervoor later afstraft, omdat zij weinig met de islam doet, wat ook weer een effect op mij kan hebben.

Graag jullie advies in deze.

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

Re: Stoppen of doorgaan met mijn huwelijk

door Ayasha » vr _26-_mei-_2017ah, 26-5-2017ad, 11:21 pm

salam aleikum

Beste Calma, je kunt van een bekeerling niet verwachten dat deze de islam in zeer korte tijd perfect praktiseert. Je zult hiermee geduld moet hebben en zien te voorkomen dat ieder gesprek hierover in een ruzie eindigt. Ik kan je adviseren haar wat lectuur te laten lezen, b.v. over het leven van onze profeet s.a.w. Misschien kun je haar adviseren eens wat lezingen te bezoeken. In de meeste moskeeen zijn er wel regelmatig lezingen voor zusters. De kans is groot dat ze dan ook andere vriendinnen leert kennen. Dwang is een slechte zaak, daar bereik je niets mee. Blijf geduldig en doe dua voor haar.
Bij deze tevens een gezegende Ramadan gewenst.

wa salam
Indien er problemen zijn met inloggen, stuur een mailtje naar [email protected] onder vermelding van uw gebruikersnaam en emailadres waarmee u hebt aangemeld.

www.islamboeken.nl

RANDOM_AVATAR
Calma
Beginner
Beginner

Re: Stoppen of doorgaan met mijn huwelijk

door Calma » za _27-_mei-_2017ah, 27-5-2017ad, 5:13 pm

Dat begrijp ik volkomen, maar ze heeft duidelijk aangegeven dat zij nooit een hijab zal dragen. Wat is wijsheid in deze, scheiden of toch doorgaan?

Keer terug naar Het huwelijk