Het niet kunnen vinden van een zuster

Plaats hier vragen en opmerkingen betreffende het huwelijk in de Islam
RANDOM_AVATAR
abulahya
Beginner
Beginner

Het niet kunnen vinden van een zuster

door abulahya » di _8-_dec-_2015ah, 8-12-2015ad, 6:39 pm

Salaam alaikoum, al geruime tijd ben ik op zoek naar mijn wederhelft.

Mijn probleem is dat er in mijn directe omgeving geen kandidaten zijn en via via is er ook niemand die mij er bij wil of kan helpen. Sobhan Allah. Ik heb het via het internet geprobeerd maar dat loopt altijd mis en logisch uiteraard, het is niet de juiste manier. Nu ben ik zelf al meer dan 5 jaar bekeerd en praktiserend al hamdulileh, woon op mezelf en ben gewoon voorzien door Allah al hamdulileh. Maar het leven zonder een vrome begripvolle vrouw naast me valt me heel erg zwaar.. veel mensen roepen dan ook meteen om terug te keren naar kennis, of om te vasten of dit of dat, wat af en toe helpt maar eerlijk is eerlijk, er is geen vervanger voor een vrome wederhelft, zeker niet als de profeet sallalahu waleyhi ou wa salaam heeft overgeleverd dat een vrome vrouw het beste geschenk is voor de man in dunya. (oid) Allahou a3lem. Hoe doen andere broeders dit? Want ik heb geen eens meer de behoefte om leuke dingen te doen met broeders etc. ik heb daar geen zin meer in en wil gewoon graag trouwen.

Baraak Allahu Fiekoem

imanvdkraan
Forum Moderator
Forum Moderator

Re: Het niet kunnen vinden van een zuster

door imanvdkraan » vr _11-_dec-_2015ah, 11-12-2015ad, 8:28 am

assalaam aleikum

probeer met veel broeders om te gaan. bidden in de moskee, arabische-/quraanles. maak je wens aan hen kenbaar en doe veel dua'. moge Allah :swt: je een goede levensgezellin geven!
Alhamdulillah, i received nothing i wanted...but i received everything i needed

wa aleikum assalaam wa rahmatullahi wa barakatu

RANDOM_AVATAR
Ar Rahman
Beginner
Beginner

door Ar Rahman » za _1-_okt-_2016ah, 1-10-2016ad, 4:50 pm

Wa Aleikum Salaam, erg late reactie op jouw bericht. Helaas hebben veel bekeerde moslims hier problemen mee. Maar Alhamdoulilah sabr is onze enige houvast. Daarom mijn vraag, is het jou al gelukt om een huwelijkskandidaat (Zuster) te vinden?

RANDOM_AVATAR
Ar Rahman
Beginner
Beginner

door Ar Rahman » ma _3-_okt-_2016ah, 3-10-2016ad, 1:04 pm

Salaam broeder, Ik vraag mij af of het je al is gelukt om een zuster te ontmoeten?

RANDOM_AVATAR
NadiaHa
Beginner
Beginner

door NadiaHa » do _15-_maart-_2018ah, 15-3-2018ad, 1:12 pm

Assalam walekum,

Ik denk dat dit probleem niet alleen voor de broerders is, maar ook zusters. Ik zat zelf te zoeken naar meet en great evenement voor Muslims zusters en broeders. Helaas ben ik er niet in geslaagd. Zelf zat ik te denken om zoiets te organiseren, uiteraard op een halal wijze. Mijn vraag is of mensen hiervoor openstaan en of het mag in islam. Wel heb ik een pagina op facebook ( uit Indonesie) gezien die hetzelfde doet.

Keer terug naar Het huwelijk