Nikah zonder te trouwen voor de wet

Plaats hier vragen en opmerkingen betreffende het huwelijk in de Islam
RANDOM_AVATAR
jessie
Beginner
Beginner

Nikah zonder te trouwen voor de wet

door jessie » ma _27-_jul-_2015ah, 27-7-2015ad, 4:38 am

Salam aleikom,

Ik heb hier al meerdere topics over gezien maar nooit echt een antwoord gelezen dus vandaar dat ik het toch ook probeer.

Mijn verloofde en ik willen heel graag trouwen. Wegens omstandigheden is het voor ons echter totaal niet praktisch om voor de Nederlandse wet te trouwen. Daarom willen we graag eerst islamitisch trouwen en dan in shaa Allah binnen een paar jaar ook voor de NL wet.

Nu is mijn vraag; weet iemand misschien een moskee in de omgeving van den haag die dit nog doet? Ik weet namelijk dat velen eerst een trouwakte vragen.
In shaa Allah kunnen jullie mij helpen!

En of topic nog een vraagje.. wellicht weten jullie daar een antwoord op. Wie zou mijn wali kunnen zijn aangezien ik een bekeerling ben?

Wassalam!

imanvdkraan
Forum Moderator
Forum Moderator

Re: Nikah zonder te trouwen voor de wet

door imanvdkraan » di _28-_jul-_2015ah, 28-7-2015ad, 7:23 am

assalaam aleikum

het is helemaal niet moeilijk om te trouwen zonder dat de nederlandse wet er aan te pas komt. of het verstandig is, is een tweede. jullie huwelijk zal namelijk door geen enkele instantie erkend worden. je hebt geen rechten en/of plichten. denk nog eens goed na, jessie. laat in ieder geval iemand goed navraag doen naar je Insja'Allah toekomstige echtgenoot. er wordt veel misbruik gemaakt, vooral van bekeerde meisjes. Allah :swt: heeft het huwelijk makkelijk voor ons gemaakt en voor twee mensen met goede intenties is daar niets op tegen, integendeel: dan is het goed om zo snel mogelijk te trouwen. Helaas laten die intenties vaak te wensen over en is de vrees voor Allah :swt: vaak ver te zoeken.

als je het toch door wilt zetten dan is er niet veel voor nodig. nog niet zo lang geleden is dat opgesomd in een ander topic. je kunt het waarschijnlijk makkelijk vinden. zo niet, laat het dan even weten, dan zoek ik het voor je op.

als wali kunt je iemand vragen die een vooraanstaand lid is van de islamitische gemeenschap waar je woont. misschien de imam. het moet wel iemand zijn die jouw belangen naar eer en geweten kan en wil behartigen. dus niet 'zomaar' iemand die je verder nooit meer kunt raadplegen. het zou mooi zijn als deze persoon ook navraag kan doen naar de man waarmee je wilt huwen.
Alhamdulillah, i received nothing i wanted...but i received everything i needed

wa aleikum assalaam wa rahmatullahi wa barakatu

RANDOM_AVATAR
jessie
Beginner
Beginner

door jessie » wo _29-_jul-_2015ah, 29-7-2015ad, 3:30 am

Wa aleikom salam Iman!

Dankje voor je reactie. Mijn verloofde en ik kennen elkaar al heel lang. Wij hebben heel lang ook samen gewoond voordat hij ging praktiseren en voordat ik moslim werd. Nu zijn wij allebei al Hamdulilah allebei praktiserende moslims en willen we trouwen zodat onze relatie halal is.
Voor de NL wet trouwen is voor ons alleen nu nog niet handig vanwege de woonsituatie.

Nu heb ik gelezen dat voor een nikah eigenlijk niet veel nodig is maar wel een imam dacht ik? En we willen het wel heel graag in de moskee doen. Alleen ja, veel moskeeën doen dat dus niet meer.. vandaar mijn vraag: is er misschien iemand die weet waar dit nog wel kan?

Heel erg bedankt voor je reactie iman! Nu weet ik ook wie ik als wali kan vragen!

imanvdkraan
Forum Moderator
Forum Moderator

door imanvdkraan » wo _29-_jul-_2015ah, 29-7-2015ad, 6:00 am

assalaam aleikum

ik denk dat je onderstaand topic al ontdekt hebt, maar toch even de link..
er staat ook in wat je nodig hebt voor een huwelijk. de vraag ging wel om iets anders, maar dat maakt denk ik niet zoveel uit.

viewtopic.php?f=12&t=80603
Alhamdulillah, i received nothing i wanted...but i received everything i needed

wa aleikum assalaam wa rahmatullahi wa barakatu

RANDOM_AVATAR
Hazrina
Beginner
Beginner

door Hazrina » vr _3-_nov-_2017ah, 3-11-2017ad, 6:13 pm

Hallo

Mijn verloofde en ik bevinden ons in een soortgelijke situatie, we willen heel graag een nika voltrekken en daarna ook voor de wet trouwen, maar helaas kan dat laatste op dit moment nog niet. We zoeken een imam die voor ons de nika wil begeleiden, aan alle andere voorwaarden (wali, bruidsschat, getuigen) kunnen we wel voldoen. Kan iemand ons helpen aan een adres of een telefoonnummer?

Dank jullie allemaal moge Allah met jullie zijn

Keer terug naar Het huwelijk