een vrouw die de baard van haar man niet wilt

Plaats hier vragen en opmerkingen betreffende het huwelijk in de Islam
RANDOM_AVATAR
palestijn
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

een vrouw die de baard van haar man niet wilt

door palestijn » wo _21-_sep-_2005ah, 21-9-2005ad, 1:46 pm

slm

Ik zie steeds meer mannen die een baard hebben.
En ik hoor ook van veel vrouwen dat ze die baard niet mooi vinden bij hun man.

Een man moet toch altijd proberen mooi te blijven in de ogen van zijn vrouw, wat als zij die baard niet mooi vind bij hem en hem liever zonder baard heeft, want uiteindelijk is een baard soenna en niet fard?

RANDOM_AVATAR
Mazlum
Beginner
Beginner

door Mazlum » wo _21-_sep-_2005ah, 21-9-2005ad, 2:27 pm

Baard is zeker soennah voor de man. Mijn vrouwtje die wilt het ook niet omdat het prikt zegt ze.

Je zegt dat de man knap uit moet zien voor de man, en als mijn vrowutje tegen me zou zeggen dat ik in een korte broek moet lopen omdat ik voor haar knap uit moet zien moet ik dat dan ook doen ofzo? Iedereen mag zich kleden op de manier die hij/zij wilt uiteraard op de manier hoe een moslim man/moslima gekleed moet zijn volgens de Islam.

RANDOM_AVATAR
Ikram1233
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door Ikram1233 » wo _21-_sep-_2005ah, 21-9-2005ad, 2:39 pm

Wasalaam aleikum wr wb,

Mazlum schreef:Baard is zeker soennah voor de man. Mijn vrouwtje die wilt het ook niet omdat het prikt zegt ze..

Hihihi mekiena :D :lol:

Maar ik vind een man hoe dan ook er mooier uitzien met een baard...(heb ik ff geluk hahah)

en ik denk dat de man toch op de eerste plaats de profeet saw moet gehoorzamen/zijn voorbeeld moet nemen en dan zijn vrouw gehoorzemen/naar de zin maken..maar geir inshallah.

wasalaam,

RANDOM_AVATAR
palestijn
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door palestijn » wo _21-_sep-_2005ah, 21-9-2005ad, 2:41 pm

slm

en ik denk dat de man toch op de eerste plaats de profeet moet gehoorzamen/zijn voorbeeld moet nemen en dan zijn vrouw gehoorzemen/naar de zin maken..maar geir inshallah.

Tuurlijk zus, maar het is niet verplicht...dus hij kan het weglaten als hij wilt

no avatar
Yousra

door Yousra » wo _21-_sep-_2005ah, 21-9-2005ad, 2:44 pm

waarop baseer je dat een baard niet verplicht is?

RANDOM_AVATAR
palestijn
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door palestijn » wo _21-_sep-_2005ah, 21-9-2005ad, 3:05 pm

slm

waarop baseer je dat een baard niet verplicht is?

Waarop baseer jij het tegenovergestelde..??

RANDOM_AVATAR
Gharieb
Beginner
Beginner

door Gharieb » wo _21-_sep-_2005ah, 21-9-2005ad, 3:06 pm

Salaamoe alaykom,

De baard is een verplichting voor een man net als een hoofddoek verplicht is voor een vrouw.

Melden van de hyperlink naar desbetreffende bron volstaat

http://www.imaan.nl

Waslaamoe alaykom

Afzal
Gedeactiveerd

door Afzal » wo _21-_sep-_2005ah, 21-9-2005ad, 3:45 pm

h) HET AFSCHEREN VAN DE BAARD SPREEKT DE PURE FITRAH (OORSPRONKELIJKE NATUUR) TEGEN

Dit is wat er helaas gebeurt met vele moslims. Zij schijnen een glad geschoren man knapper te vinden dan iemand met een baard. Dit is precies het tegenovergestelde van wat Rasoel-Allah (sallalaho alaihi wa sallem) in de laatste hadith verklaarde.

Allah (Soebhane wa Ta'ele) zegt: “Daarom richt uw aangezicht oprecht tot de ware godsdienst, overeenkomstig de natuur naar welke Allah de mensen heeft geschapen. De schepping van Allah kent geen veranderingen”. (Q30:30)

Waarom moeten wij ons, heren, laten besnijden dan????

Gaarne antwoord en niet zoiets van oh het is Afzal dus we gaan niet met hem in discussie.
Dit is een volmaakt Boek, daaraan is geen twijfel, een richtsnoer voor de godvrezenden. (2:2)

RANDOM_AVATAR
adil
Junior lid
Junior lid

door adil » wo _21-_sep-_2005ah, 21-9-2005ad, 4:10 pm

aslmkm beste broeders en zusters,

deze discussie van baard scheren verplicht of niet, is al eerder geweest onder topic "het scheren van de baard".

gebruik deze topic dan ook om inhoudelijk op het onderwerp in te gaan en niet weer dezelfde discussies te herhalen.

het is eigenlijk een beetje zonde van onze tijd en energie, probeer daarom te denken wat een oplossing zou kunnen zijn voor de probleemstelling van een vrouw die de baard van haar man niet wil.

ga bijv uit van welke mening deze vrouw en haar man uitgaan betreffende wel of geen verplichting van de baard. en bouw daarop een eventuele oplossing.

we hoeven dus niet meer weer alle argumenten erbij te halen of het nu verplicht is of niet.

dit is maar mijn mening, en Allah weet het beste.
"De gelovigen zijn voorzeker broeders. Bewaar daarom vrede onder uw broeders en vrees Allah opdat jullie barmhartigheid moge worden betoond." [soerat Al7odjoraat 49, vers 10]

RANDOM_AVATAR
ronnie
Super Poster!
Super Poster!

door ronnie » wo _21-_sep-_2005ah, 21-9-2005ad, 5:12 pm

salaam,
Afzal zei:
Waarom moeten wij ons, heren, laten besnijden dan????

Dat is toch niet voor niets zo, t is toch weteschappelijk bewezen dat t onreiner is t niet te doen en t is niet voor niets verplicht, Dat is ook iets waar een moslim zich mee onderscheid net zoals t laten staan van een baard, Je nagels moet je ook knippen, je kan ze ook laten groeien zoals ze nartuurlijk gaan, maar dan zou je na een tijd niet veel meer kunnen doen met je handen, en ook is t reiner en lange nagels is een plek waar sheitan zich onder schuilt voor de hele winden van de hel,
Net zoals t besnijden, een vrouw zou ook sneller een ontsteking kunnen oplopen door de vuilig heid die er onder zit, t is reiner en onderscheid je ook, een baard onderscheid een man, en t is soennah, en ik denk dat we zoveel mogelijk de soennah moeten opvolgen, t is een verplichting om dat zoveel mogelijk rte doen wat in ons macht ligt, dat is de beste leiding
Dan kan het wel lijken dat besnijden en misch nog wat andere dingen dan ook tegen de pure fitra (oorspronkelijke nartuur) tegen gaat, maar ja die zijn er dan ook om te onderscheiden en is zeker t hygienisch, en hygiene moeten we zeker hebben want dat is een groot deel van t geloof, Als t niet t beste was voor ons, dan zouden we dit niet moeten doen.

Asalaaammm

RANDOM_AVATAR
ronnie
Super Poster!
Super Poster!

door ronnie » wo _21-_sep-_2005ah, 21-9-2005ad, 5:22 pm

Buiten om t feit dat t kort maken van de baard ook met ijdelheid en misch aanpassingen aan deze maatschapij te maken heeft , denk ik

RANDOM_AVATAR
ronnie
Super Poster!
Super Poster!

door ronnie » do _22-_sep-_2005ah, 22-9-2005ad, 5:18 am

Asalaam halecum,

Afzal, gewoon uit nieuwschierigheid, maar ik las dat je moslim bent en bent getrouwd, maar draagt jouw vrouw een hoofdoek, ???

Asalaam,

RANDOM_AVATAR
ronnie
Super Poster!
Super Poster!

door ronnie » do _22-_sep-_2005ah, 22-9-2005ad, 5:19 am

:D :D :D

RANDOM_AVATAR
ronnie
Super Poster!
Super Poster!

door ronnie » do _22-_sep-_2005ah, 22-9-2005ad, 5:30 am

:D Vrouwen moeddig je man juist aan om met een baard te lopen :D

no avatar
Bashir Mohamed

door Bashir Mohamed » do _22-_sep-_2005ah, 22-9-2005ad, 9:38 am

Het laten staan van de baard is een verplichting voor iedere moslimman. Een vrouw die haar man aanmoedigd zijn baard af te scheren moet heel erg uitkijken, want ze gaat op dat moment regelrecht tegen de soenna van de profeet vzmh. in. Zoiemand is vergelijkbaar met een man die zijn vrouw aanmoedigd haar hoofddoek af te zetten. Wie met Allah swt. en zijn profeet is, die luisterd naar hetgeen deze profeet ons aan en afgeraden heeft. Als goede moslim laat je hetgeen wat hij afgeraden heeft na en probeer je overeenkomstig hetgeen hij heeft aangeraden te leven. Alle mannen die hun baard afscheren op verzoek van hun vrouwen houden meer van hun vrouw dan van de profeet vzmh.
Ik ben het helemaal eens met Aicha.
Wasalaam
PS Beste zuster palestijn, Yousra stelt jou een vraag en inplaats van deze te beantwoorden stel je een wedervraag. Toch ben ik benieuwd naar je mening.
PPS Afzal ziet de hadith toch niet als wetgevende bron, dus een discussie in die zin is zinloos.

RANDOM_AVATAR
palestijn
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door palestijn » do _22-_sep-_2005ah, 22-9-2005ad, 9:46 am

slm

Zoiemand is vergelijkbaar met een man die zijn vrouw aanmoedigd haar hoofddoek af te zetten

Broeder ik vind niet dat je het dragen van baard kan vergelijken met het dragen van een hoofdoek. Baard dragen is een soena en een hoofdoek dragen is verplicht.

PS Beste zuster palestijn, Yousra stelt jou een vraag en inplaats van deze te beantwoorden stel je een wedervraag.

Die vraag is zo vaak al beantwoord..ook in het stukje die jij hebt geschreven..het dragen van een baard is soena..dus niet verplicht.

Afzal
Gedeactiveerd

door Afzal » do _22-_sep-_2005ah, 22-9-2005ad, 10:31 am

Afzal, gewoon uit nieuwschierigheid, maar ik las dat je moslim bent en bent getrouwd, maar draagt jouw vrouw een hoofdoek, ???

Mijn vrouw draagt geen hoofddoek en als zij dat zou willen dan zou ik het haar ook niet verbieden.

Mijn vrouw is gelukkig rechtsgeschapen genoeg dat zij haar kleding op zo'n danige manier draagt dat zijn niet voor "hoer" aangezien kan worden en dat ze haar decolleté zoveel mogelijk bedekt.

Tuurlijk zal ze wel aangegaapt worden door andere mannen, als zij maar eens wisten dat zij hun blik moesten neerslaan 24.30. Maar daarentegen een vrouw met hoofddoek wordt ook aangegaapt omdat men toch wel nieuwsgierig is naar wat zij omhult. Al met al denk ik dat vele heren onder de moslims eerder een fantasie ontwikkelen bij iemand in een burka dan iemand zonder.

Ik hoop dat ik hiermee je vraag heb beantwoordt.

Overigens ben ik getrouwd waarbij er gescheiden nikaah werd gelezen. Soennitische opvatting van haar Opa.

Wassalaam,

Afzal
Dit is een volmaakt Boek, daaraan is geen twijfel, een richtsnoer voor de godvrezenden. (2:2)

no avatar
Bashir Mohamed

door Bashir Mohamed » do _22-_sep-_2005ah, 22-9-2005ad, 11:11 am

Soeb7anallah
:)

RANDOM_AVATAR
ronnie
Super Poster!
Super Poster!

door ronnie » do _22-_sep-_2005ah, 22-9-2005ad, 5:17 pm

Salaam,

Maar er staat toch in de Koran dat wij de Profeet moeten gehoorzamen en Allah heeft toch tegen de Profeet gezegt dat hij tegen zijn vrouwen en dochters en tegen de vrouwen van de gelovigen moest zeggen dat zijn een overkleed over zich heen laten hangen en hun schoonheid te bedekken, opdat zij herkend werden en als een bescherming, of heeft Allah dat niet gezegt in de Koran tegen de Profeet?

Vriendelijke groet,
Asalaaam

jacob
Super Poster!
Super Poster!

door jacob » do _22-_sep-_2005ah, 22-9-2005ad, 5:54 pm

as al ,

broeder wat bedoel je steeds met het woord rechtsgeschapen?

Of bedoel je rechtschapen?

Ik neem aan dat je dat laatste bedoel ?

Alleen even voor de duidelijkheid hoor ,er zijn hier broeders en zusters die al wat lastig nederlands kunnen volgen ,vandaar dat ik dit even vraag.

recht·scha·pen (bn.)
1 eerlijk => integer

as al

Volgende

Keer terug naar Het huwelijk