Mijn man wilt een tweede vrouw...

Plaats hier vragen en opmerkingen betreffende het huwelijk in de Islam
Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

Re: Mijn man wilt een tweede vrouw...

door Ayasha » di _31-_jul-_2012ah, 31-7-2012ad, 5:25 pm

salam aleikum

Beste broeders en zusters, houdt het a.u.b. bij de vraag van TS. De discussie welles/nietes en de zin of onzin van polyginie is al talloze malen gevoerd hier op het forum.

Blijf dus ontopic. Verder berichten die niets te maken hebben met de vraag van TS zullen worden verwijderd.

wa salam
Indien er problemen zijn met inloggen, stuur een mailtje naar [email protected] onder vermelding van uw gebruikersnaam en emailadres waarmee u hebt aangemeld.

www.islamboeken.nl

AlSafa
Junior lid
Junior lid

door AlSafa » wo _1-_aug-_2012ah, 1-8-2012ad, 2:13 am

Moslimah schreef:Hij zegt zelf dat hij dan niet een nog jongeren vrouw zou willen trouwen maar ouder dan ik, een vrouw die geen kinderen heeft en kinderen wilt krijgen, hij had al iemand voorgesteld die ik ken ze is 32 en is nog steeds niet getrouwd.

Ah lastige situatie. Ik kan je misschien maar op 1 manier helpen, en dat is deze 32 jarige zuster met mij te laten trouwen. Ben 33j en niet getrouwd :D .

Nee geintje, ik weet het niet, vind het een hele nare en vervelende situatie voor je. Aangezien hij geen tekortkomingen bij jouw heeft.

Ik zeg, Sunah of niet, ik vind dat als JIJ het niet wilt, dan moet hij dat ook gewoon niet doen ! Er zijn genoeg Sunahs die nageleefd moeten/kunnen worden, maar dat doen wij ook niet allemaal.

Waarom wilt hij specifiek deze Sunah wel ??

Mogen Allah jouw, verlichting in deze situatie schenken, Amien !

Amany
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door Amany » wo _1-_aug-_2012ah, 1-8-2012ad, 8:39 am

AlSafa schreef:
Moslimah schreef:Hij zegt zelf dat hij dan niet een nog jongeren vrouw zou willen trouwen maar ouder dan ik, een vrouw die geen kinderen heeft en kinderen wilt krijgen, hij had al iemand voorgesteld die ik ken ze is 32 en is nog steeds niet getrouwd.

Ah lastige situatie. Ik kan je misschien maar op 1 manier helpen, en dat is deze 32 jarige zuster met mij te laten trouwen. Ben 33j en niet getrouwd :D .

Nee geintje, ik weet het niet, vind het een hele nare en vervelende situatie voor je. Aangezien hij geen tekortkomingen bij jouw heeft.

Ik zeg, Sunah of niet, ik vind dat als JIJ het niet wilt, dan moet hij dat ook gewoon niet doen ! Er zijn genoeg Sunahs die nageleefd moeten/kunnen worden, maar dat doen wij ook niet allemaal.

Dat vind ik nou een goede insteek....:)

RANDOM_AVATAR
Moslimah
Beginner
Beginner

door Moslimah » wo _1-_aug-_2012ah, 1-8-2012ad, 1:43 pm

Lucan schreef:[font=Tahoma]
Je weet diep van binnen vast wel dat je wèl goed genoeg bent, en dat hij wèl van je houdt. Alleen de onzekerheid maakt je van slag en shaytaan speelt daar op in met zijn wiswas, met als hoogste doel: ruzie en scheiding veroorzaken.
Ik wil er wel even bij zeggen dat twee aparte huizen erg belangrijk is.

Persoonlijk vind ik het maar wat raar om de gevoelens en gedachten die bij een vrouw komen kijken gelijk toe te schuiven naar de shaitaan. Als ik het om zou draaien, en mijn vriendin twee mannen zou mogen hebben zou ik al steken van jaloezie krijgen bij het idee. En dat zouden die aparte huizen niks uitmaken; het gevoel alleen al dat mijn soulmate bij een andere man zou vertoeven. Bespaar me dat...

Nu zijn moslimvrouwen misschien sterker en/of standvastiger, of zien ze het als een religieuze verplichting, doen ze het voor hun God, maar hun harten zijn toch niet van steen? Alleen al als echtgenoot in kwestie zou ik eens goed kijken wat dit voor mijn vrouw zou betekenen, en haar die pijn besparen als ik zie dat het haar pijn zou doen.[/font]

oh het doet vreselijk veel pijn!! onbeschrijvelijk...het idee al...ik heb het nog niet in het echt meegemaakt...misschien gaat het toch wel die kant op...het is onbeschrijvelijk!! :nee: :cry:

RANDOM_AVATAR
Moslimah
Beginner
Beginner

door Moslimah » wo _1-_aug-_2012ah, 1-8-2012ad, 1:53 pm

AlSafa schreef:

Subhannallah.. dat is een goeie, maar dan zal hij er toch wel weer eentje vinden...barakallahoe fiekie broeder..
maar ik zit stiekem zelf te denken om bij hem weg te gaan...ik vind het ontzettend moeilijk....

RANDOM_AVATAR
Moslimah
Beginner
Beginner

door Moslimah » wo _1-_aug-_2012ah, 1-8-2012ad, 2:07 pm

Mashafromitaly schreef:as-salaam aleikum lieve zus,

wat een lastige situatie! en inshaAllah kom je snel tot een conclusie.
over Polygamie ik denk dat wij vrouwen het allemaal gelezen hebben en dat wij vrouwen die bekeerd zijn er over gelezen hebben en onbewust geaccepteerd hebben,omdat er vaak word gedacht: mij overkomt dit niet of mijn man krijgt genoeg dus die denkt daar niet aan.. totdat je man met het voorstel komt.. dan schrik je ontzettend en word je er mee overvallen... ( in het algemeen, niemand persoonlijk)... ik ben (nog) niet getrouwd,maar ik zou het er vreselijk moeilijk mee hebben zou ik mijn man moeten delen.. waarmee ik kinderen wil..waarvoor ik alles over heb.. laten delen met een andere vrouw en ook het bed..:'( misschien is het egoistisch, maar zo is het wel.. ik vind het persoonlijk erg lastig onderwerp.. maar ik begrijp het heel goed allemaal:(
als ik kijk naar de geschiedenis vind ik het geweldig.. de mannen die omgekomen zijn bij oorlogen, waardoor er teveel vrouwen waren zonder man.. die toch een man hadden en kinderen konden krijgen.. daar vind ik het een mooi gebaar en dan heb ik er ook begrip voor..
in deze maatschappij is het anders en gaat het alleen om de lust gevoelens... of het zeggenschap

InshaAllah swt kom je er gauw uit zus en als je wilt praten dan mag je altijd mailen of prive mail sturen...

:roos: liefs Masha

Barakallahoe fiekie oeghti voor je steun en begrip, moge allah subhanaho watalaa ons allen helpen ameen.

Ethawri
Super Poster!
Super Poster!

door Ethawri » wo _1-_aug-_2012ah, 1-8-2012ad, 2:10 pm

Zou beter zijn dit soort dingen voor het huwelijk te bespreken en dan eerlijk tegen jezelf en elkaar te zijn. Als een man dan weet dat hij eventueel die behoefte zal hebben en zijn aanstaande daar -om wat voor reden dan ook- absoluut niet voor open staat, dan zal hij z'n hengel toch weer uit de kast moeten halen. Er zwemmen genoeg vissen in de zee.

Dit soort drama's kunnen niet opgelost worden, dus moeten voorkomen worden.

En ik weet niet of alles wat je op dit forum hebt geroepen over deze situatie ook met je man hebt gedeeld, maar zo niet, zou dat ronduit schandalig zijn (al vind ik 't allang niet vreemd meer).
[align=center]Blue moon, you saw me standing alone, without a dream in my heart, without a love of my own..[/align]

RANDOM_AVATAR
aishaahmad
Super Poster!
Super Poster!

door aishaahmad » wo _1-_aug-_2012ah, 1-8-2012ad, 2:13 pm

Moslimah schreef:Subhannallah.. dat is een goeie, maar dan zal hij er toch wel weer eentje vinden...barakallahoe fiekie broeder..
maar ik zit stiekem zelf te denken om bij hem weg te gaan...ik vind het ontzettend moeilijk....

Salam o alaikum warahmetula webarakatuhu lieve zuster,

Ik kan je maar een advies geven en dat is om wanneer je man rustig is en in een goede bui. Er eens eerlijk met hem over te praten. Leg hem uit welke gevoelens er door je heen gaan en waarom je zo bang bent om hem dit toe te staan. Leg hem uit dat je van ALLAH swt houdt en graag beproevingen ondergaat, maar dat je voor deze beproeving het liefste weg wilt rennen. Deel je gevoelens met hem. Aan ons uit leggen dat het lastig is, is misschien nodig om voor jezelf van je af te schrijven, maar zal je man geen inzicht geven in de situatie.
Jullie zijn samen getrouwd, in een huwelijk zijn jullie elkanders kledij, jij zult zijn fouten en misstappen moet bedekken en hij die van jou. Om dit mogelijk te maken moet je elkanders gevoelens kennen om deze ook zo goed mogelijk te behandelen.

INSHALLAH heb je wat aan mijn advies.

Waleikuma salam warahmetula webarakatuhu
Je zuster Aisha Ahmad
Niet meer actief

RANDOM_AVATAR
Moslimah
Beginner
Beginner

door Moslimah » wo _1-_aug-_2012ah, 1-8-2012ad, 2:18 pm

Ethawri schreef:Zou beter zijn dit soort dingen voor het huwelijk te bespreken en dan eerlijk tegen jezelf en elkaar te zijn. Als een man dan weet dat hij eventueel die behoefte zal hebben en zijn aanstaande daar -om wat voor reden dan ook- absoluut niet voor open staat, dan zal hij z'n hengel toch weer uit de kast moeten halen. Er zwemmen genoeg vissen in de zee.

Dit soort drama's kunnen niet opgelost worden, dus moeten voorkomen worden.

En ik weet niet of alles wat je op dit forum hebt geroepen over deze situatie ook met je man hebt gedeeld, maar zo niet, zou dat ronduit schandalig zijn (al vind ik 't allang niet vreemd meer).

Ik heb alles met hem besproken..het liep uit de hand, ik was te emotioneel en te beladen! hij dreigt te stoppen met het huwelijk...
omdat ik van hem hou had ik gezegd dat hij het mocht doen als hij het zo graag wilde en als hij het goed zou aanpakken, dus gelijke rechten en ons onderhouden.maar ik heb er over nagedacht en kan het niet aan. dus hij was eventjes aan het idee gewend. maar ik kan er toch niet mee omgaan, en hij vind me tegenvallen maar begrijpt het wel.

RANDOM_AVATAR
TanteHind
Super Poster!
Super Poster!

door TanteHind » wo _1-_aug-_2012ah, 1-8-2012ad, 2:42 pm

Salam Moslimah,

Je leest er waarschijnlijk overheen, maar ik heb een eerdere fatwa gepost waarin polygyny wordt afgeraden. Verder moet je vent maar eens met een imam praten, met jou erbij, kans is groot dat hij dan wel anders zingt.

Verder: op je strepen staan. Het is geen SUNNAH om meerdere vrouwen te trouwen. het is sunnah OM te trouwen. De situatie van de Profeet (vrede zij met hem) was een uitzondering, en hij had vele vrouwen meer dan de 4 die een normale moslim man zijn toegestaan. Natuurlijk zijn daar geleerden die daar anders over denken, maar die denken vaak in een compleet andere context (lees: Arabische Golf, bijvoorbeeld)

RANDOM_AVATAR
Moslimah
Beginner
Beginner

door Moslimah » wo _1-_aug-_2012ah, 1-8-2012ad, 2:57 pm

TanteHind schreef:Salam Moslimah,

Je leest er waarschijnlijk overheen, maar ik heb een eerdere fatwa gepost waarin polygyny wordt afgeraden. Verder moet je vent maar eens met een imam praten, met jou erbij, kans is groot dat hij dan wel anders zingt.

Verder: op je strepen staan. Het is geen SUNNAH om meerdere vrouwen te trouwen. het is sunnah OM te trouwen. De situatie van de Profeet (vrede zij met hem) was een uitzondering, en hij had vele vrouwen meer dan de 4 die een normale moslim man zijn toegestaan. Natuurlijk zijn daar geleerden die daar anders over denken, maar die denken vaak in een compleet andere context (lees: Arabische Golf, bijvoorbeeld)

salaamoe alaikoem,
oh oke barakallahoe fiek daar heb ik heel veel aan! dankje

RANDOM_AVATAR
Moslimah
Beginner
Beginner

door Moslimah » wo _1-_aug-_2012ah, 1-8-2012ad, 5:27 pm

Jullie snappen toch echt niet wat polygamie bij een vrouw doet..probeer nou eens jullie mannen in te leven hoe het zou zijn om je vrouw te moeten delen met een andere man(nen) zou je, je dat kunnnen voorstellen?

en natuurlijk is het de soennah van de profeet vrede en zegeningen zij met hem, maar laat ik zeggen pas eerst andere dingen die van de soennah zijn toe! geleerden doen tegenwoordig niet eens meer aan polygamie!!

RANDOM_AVATAR
naimamina
Beginner
Beginner

door naimamina » wo _1-_aug-_2012ah, 1-8-2012ad, 6:26 pm

Moslimah schreef:Jullie snappen toch echt niet wat polygamie bij een vrouw doet..probeer nou eens jullie mannen in te leven hoe het zou zijn om je vrouw te moeten delen met een andere man(nen) zou je, je dat kunnnen voorstellen?

en natuurlijk is het de soennah van de profeet vrede en zegeningen zij met hem, maar laat ik zeggen pas eerst andere dingen die van de soennah zijn toe! geleerden doen tegenwoordig niet eens meer aan polygamie!!

Asalamoe aleikoem wa rahmatoelah Moslimah,

Ik ben al ff aan het meelezen met je post. Alhamdoelilah heb ik uiteindelijk besloten om ook even een antwoordje aan jou te posten.
Ik ben een zuster en ik ben een aantal jaren getrouwd geweest. Ik was zijn eerste vrouw, en een paar maanden na mijn huwelijk is hij met een andere zuster getrouwd. Alhamdoelilah weet ik wat het is en hoe je je voelt. (Als je echtgenoot echt besluit te gaan trouwen inshaAllah.)
Toen hij me vertelde dat hij wilde gaan trouwen stond mijn hele wereld op zijn kop. Ik was echt kapot van verdriet, ik was geestelijk en lichamelijk helemaal op. Ik zag hem als verrader van onze relatie/liefde, ik voelde mezelf op alle vlakken van een echtgenote een mislukking, en het ergste was dat ik me een slechte moslim voelde.

Ik kon me echt niet bedenken waarvoor hij een 2e vrouw nodig had, ik deed alles voor hem om zijn behoeftes op elk vlak te vervullen en ik ging nog verder dan dat. En nog was ik niet genoeg alhamdoelilah.

Een van die avonden zag ik het leven echt niet meer zitten, ik zat in het donker te snikken en de tranen bleven maar komen. Ik zat zoveel te huilen dat ik uiteindelijk niet meer kon huilen en ik was helemaal rood en opgezwollen. Ik dacht op dat momen echt dat ik maar beter dood kon zijn en dat alle ellende maar beter afgelopen moest zijn. Op dat moment besloot ik om te gaan bidden.

Die avond heb ik het gebed verricht en ik heb Allah gevraagd om mijn vertrouwen en mijn hoop enkle en alleen op Hem te laten rusten, en om mijn hoop en verlangen enkel te richten op Zijn Tevredenheid. Om mij te verlossen van de aanbidding van wie dan ook naast Allah en mij te leiden naar Zijn Tevredenheid. En om mij de beproevingen niet te besparen maar om mij het geduld te schenken om hierdoorheen te komen, om mij te zuiveren van mijn zonden doormiddel van deze moeilijke zaak.

Alhamdoelilah, hierna ben ik tot het besef gekomen dat ik mijn vertrouwen, mijn hoop en mijn verlangen geheel op mijn man had gericht. Zijn tevredenheid was bij mij op nummer 1, voor de Tevredenheid van Allah. Ik vertrouwde mijn man en deed alles voor hem, maar voor Allah deed ik dat niet.

ik heb die periode besloten om dat te veranderen alhamdoelilah, en om mij te focussen op de tevredenheid van Allah. Want als Allah tevreden over mij is dan doet de rest er niet meer toe alhamdoelilah. Mijn man was tevreden met mij als ik de voorschriften van Allah naleefde en Allah op nummer 1 zette met alles wat ik deed.

Achteraf is dit een tijd geweest die mijn imaan zo een ontzettende boost heeft gegeven, en deze beproeving heeft mij ook geleerd om nog meer afstand te nemen van het wereldse leven. Want de tevredenheid van mijn man zou mij in het graf geen vordeel schenken enkel nadeel. Maar de Tevredenheid van Allah zou me vrede schenken en rust, in het graf en in mijn wereldse leven.

Ik wil je adviseren mijn geliefde zuster, om geduldig te zijn met deze beproeving. Je hebt een goede echtgenoot zoals je zelf zegt, waardeer dat en accepteer zijn wens. als hij aan de voorwaarden voldoet alhamdoelilah kan hijnog een 2e vrouw huwen, dit is immers een recht gegeven aan de man door Allah. Als jij hem dit Godgegeven recht otzegt doe jij enkel en alleen jezelf onrecht aan. Je man zal het niet waarderen, en in het hiernamaals...

InshaAllah zal je het goed kunnen vinden met de andere vrouw, bedenk dat als je echtgenoot een nacht met jou doorbrengt zij waarschijnlijk net zo ellendig en verdrietig zal zijn als jij nu. maar na verloop van tijd gaan de negatieve gevoelens weg inshaAllah en dan heb je weer plek voor andere gevoelns. inshaAllah gevoelens van liefde en vriendschap, vertrouwen en dankbaarheid naar Allah, Hij is degene die succes en ware geluk schenkt.

Moge Allah ons leiden zuster.

omwille van Allah hou ik van je, en ik wens je het beste toe.

Niama

Amatul al Haqq
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door Amatul al Haqq » wo _1-_aug-_2012ah, 1-8-2012ad, 6:31 pm

Ayasha hellup...

Ayasha schreef:salam aleikum

Beste broeders en zusters, houdt het a.u.b. bij de vraag van TS. De discussie welles/nietes en de zin of onzin van polyginie is al talloze malen gevoerd hier op het forum.

Blijf dus ontopic. Verder berichten die niets te maken hebben met de vraag van TS zullen worden verwijderd.

wa salam
en Allah weet het beter!

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Ayasha » wo _1-_aug-_2012ah, 1-8-2012ad, 7:17 pm

Pfffff... als ik ook maar even niet oplet vliegt het spul elkaar weer in de haren. Ik ga het topic weer even sluiten en opschonen.
Indien er problemen zijn met inloggen, stuur een mailtje naar [email protected] onder vermelding van uw gebruikersnaam en emailadres waarmee u hebt aangemeld.

www.islamboeken.nl

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Ayasha » wo _1-_aug-_2012ah, 1-8-2012ad, 8:43 pm

Topic in zijn geheel opgeschoond. Bij de volgende keer dat er weer offtopic wordt gegaan wordt het topic definitief gesloten.

www.islamboeken.nl

RANDOM_AVATAR
kandra
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door kandra » wo _22-_aug-_2012ah, 22-8-2012ad, 1:06 am

Ik schrik hiervan, eerlijk. Jullie zijn best kort getrouwd en voor jullie huwelijk gaf hij aan hierin geen interesse te hebben? En nu dus wel en hij heeft ook een zuster in gedachten? Sorry, ik vind dit raar.
Het mag, mits hij jullie volledig kan onderhouden en jullie eventuele kinderen. Werk jij nog? Wat doe je met dat geld?
En beseft hij zich wel dat hij met 2 vrouwen nauwelijks tijd heeft voor zichzelf?
Heb je inmiddels met hem gesproken over de posts hier met onderbouwingen dat het ook vaak wordt afgeraden?

En ik ben ook benieuwd of je dit ( het huwen van meerdere vrouwen) in je huwelijkscontract kan laten vastleggen dat het niet gebeuren mag? En ook bewijs graag... ik lees zoiets wel vaker, maar vraag mij af, omdat het in feite is toegestaan, je dit wel kunt laten opnemen in je huwelijkscontract. (Want als je het dus in je contract kunt laten zetten, dat wil ik het erin hebben, want ik zou het niet kunnen en willen, en ben daarom echt blij dat ik niet in jouw schoenen sta, veeeeel sterkte hiermee)

RANDOM_AVATAR
NouralDien
Beginner
Beginner

door NouralDien » za _17-_nov-_2012ah, 17-11-2012ad, 1:34 pm

naimamina schreef:
Moslimah schreef:Jullie snappen toch echt niet wat polygamie bij een vrouw doet..probeer nou eens jullie mannen in te leven hoe het zou zijn om je vrouw te moeten delen met een andere man(nen) zou je, je dat kunnnen voorstellen?

Asalamoe aleikoem wa rahmatoelah Moslimah,

Ik ben al ff aan het meelezen met je post. Alhamdoelilah heb ik uiteindelijk besloten om ook even een antwoordje aan jou te posten.
Ik ben een zuster en ik ben een aantal jaren getrouwd geweest. Ik was zijn eerste vrouw, en een paar maanden na mijn huwelijk is hij met een andere zuster getrouwd. Alhamdoelilah weet ik wat het is en hoe je je voelt. (Als je echtgenoot echt besluit te gaan trouwen inshaAllah.)
Toen hij me vertelde dat hij wilde gaan trouwen stond mijn hele wereld op zijn kop. Ik was echt kapot van verdriet, ik was geestelijk en lichamelijk helemaal op. Ik zag hem als verrader van onze relatie/liefde, ik voelde mezelf op alle vlakken van een echtgenote een mislukking, en het ergste was dat ik me een slechte moslim voelde.

Ik kon me echt niet bedenken waarvoor hij een 2e vrouw nodig had, ik deed alles voor hem om zijn behoeftes op elk vlak te vervullen en ik ging nog verder dan dat. En nog was ik niet genoeg alhamdoelilah.

Een van die avonden zag ik het leven echt niet meer zitten, ik zat in het donker te snikken en de tranen bleven maar komen. Ik zat zoveel te huilen dat ik uiteindelijk niet meer kon huilen en ik was helemaal rood en opgezwollen. Ik dacht op dat momen echt dat ik maar beter dood kon zijn en dat alle ellende maar beter afgelopen moest zijn. Op dat moment besloot ik om te gaan bidden.

Die avond heb ik het gebed verricht en ik heb Allah gevraagd om mijn vertrouwen en mijn hoop enkle en alleen op Hem te laten rusten, en om mijn hoop en verlangen enkel te richten op Zijn Tevredenheid. Om mij te verlossen van de aanbidding van wie dan ook naast Allah en mij te leiden naar Zijn Tevredenheid. En om mij de beproevingen niet te besparen maar om mij het geduld te schenken om hierdoorheen te komen, om mij te zuiveren van mijn zonden doormiddel van deze moeilijke zaak.

Alhamdoelilah, hierna ben ik tot het besef gekomen dat ik mijn vertrouwen, mijn hoop en mijn verlangen geheel op mijn man had gericht. Zijn tevredenheid was bij mij op nummer 1, voor de Tevredenheid van Allah. Ik vertrouwde mijn man en deed alles voor hem, maar voor Allah deed ik dat niet.

ik heb die periode besloten om dat te veranderen alhamdoelilah, en om mij te focussen op de tevredenheid van Allah. Want als Allah tevreden over mij is dan doet de rest er niet meer toe alhamdoelilah. Mijn man was tevreden met mij als ik de voorschriften van Allah naleefde en Allah op nummer 1 zette met alles wat ik deed.

Achteraf is dit een tijd geweest die mijn imaan zo een ontzettende boost heeft gegeven, en deze beproeving heeft mij ook geleerd om nog meer afstand te nemen van het wereldse leven. Want de tevredenheid van mijn man zou mij in het graf geen vordeel schenken enkel nadeel. Maar de Tevredenheid van Allah zou me vrede schenken en rust, in het graf en in mijn wereldse leven.

Ik wil je adviseren mijn geliefde zuster, om geduldig te zijn met deze beproeving. Je hebt een goede echtgenoot zoals je zelf zegt, waardeer dat en accepteer zijn wens. als hij aan de voorwaarden voldoet alhamdoelilah kan hijnog een 2e vrouw huwen, dit is immers een recht gegeven aan de man door Allah. Als jij hem dit Godgegeven recht otzegt doe jij enkel en alleen jezelf onrecht aan. Je man zal het niet waarderen, en in het hiernamaals...

InshaAllah zal je het goed kunnen vinden met de andere vrouw, bedenk dat als je echtgenoot een nacht met jou doorbrengt zij waarschijnlijk net zo ellendig en verdrietig zal zijn als jij nu. maar na verloop van tijd gaan de negatieve gevoelens weg inshaAllah en dan heb je weer plek voor andere gevoelns. inshaAllah gevoelens van liefde en vriendschap, vertrouwen en dankbaarheid naar Allah, Hij is degene die succes en ware geluk schenkt.

Moge Allah ons leiden zuster.

omwille van Allah hou ik van je, en ik wens je het beste toe.

Niama

Salaam aleikoum lieve zuster

Ik ben net nieuw hier op t forum en zou graag in contact met je willen komen, maar weet niet hoe het precies werkt?

Liefs je zuster Fie Dien

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Ayasha » za _17-_nov-_2012ah, 17-11-2012ad, 9:42 pm

NouralDien schreef:
Salaam aleikoum lieve zuster

Ik ben net nieuw hier op t forum en zou graag in contact met je willen komen, maar weet niet hoe het precies werkt?

Liefs je zuster Fie Dien

Aleikum salam,

Contactgegevens worden niet zonder meer doorgegeven aan iemand die net nieuw is hier op het forum en wij in het geheel niet kennen. Dus je even voorstellen in het daarvoor geëigende hoekje Voorstellen, wordt op prijs gesteld.

wa salam

www.islamboeken.nl

Abdul Malik
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Abdul Malik » zo _18-_nov-_2012ah, 18-11-2012ad, 7:39 am

Assalamu Aleikum,

Gewoon even uit nieuwschierigheid(maar toch ook als zeer belangerijk punt betreffende dit aspect, polygamie)

Wat is zijn netto inkomen?

Om (de behoeftes van) twee vrouwen (+ twee huren) en eventueele velen toekomstige kinderen en zichzelf te bekostigen/onderhouden. ( zonder daardoor in de financieele problemen te raken).

Dit (Polygamie) is inderdaad een Soenah, maar die (voor verschillende redenen) in werkelijkheid maar voor weinigen van onder ons mannen is weggelegd.
LA ILAHA ILLALLAH MUHAMMAD RASULALLAH!

VorigeVolgende

Keer terug naar Het huwelijk