Mijn man wilt een tweede vrouw...

Plaats hier vragen en opmerkingen betreffende het huwelijk in de Islam
RANDOM_AVATAR
Moslimah
Beginner
Beginner

Mijn man wilt een tweede vrouw...

door Moslimah » ma _30-_jul-_2012ah, 30-7-2012ad, 1:50 pm

Assalamoe alaikoem allemaal. ik wil graag iets met jullie delen en zou graag advies willen hierbij. ik ben 2,5 jaar getrouwd en ben 23 jaar en we zijn alhamdolilah redelijk gelukkig, we hebben nog geen kindjes maar we willen er inshaa allah wel mee beginnen.
laatst had ik een gesprekje met mijn man en daarin hadden we het over polygamie. polygamie is van de islam mashallah, als een man meerdere vrouwen kan onderhouden en hen gelijke rechten geeft dan mag hij dat doen inshaa allah. mijn man gaf dus aan dat polygamie hem wel aanspreekt en hij als hij het aankan het wel zou willen doen in de toekomst...ik schrok daar toch wel van omdat hij van mij weet dat ik daar moeite mee heb en liever niet wilt, het is iets van de islam ik vind het ook mooi als het kan en als het op de juiste manier gebeurd maar ik heb er voor mezelf toch wel moeite mee. want ik probeer hem tevreden te stellen in alles. hij zegt ook dat hij heel tevreden is en komt ook eigenlijk niets tekort.maar hij zegt meer dat omdat het van de soenah is hij het graag wilt doen en ook voor de voortplanting dat hij meerdere kinderen kan krijgen dan alleen 4 of 5. Hij wilt het alleen doen als ik het wil en anders zou hij mij niet willen kwetsen, maar ik zie dat hij het graag wilt... :-(
en ik wil hem ook niet tekort doen, en het geloof is voor mij heel belangrijk want we zijn beide praktiserend.

Hij heeft het er toch wel redelijk veel over, hij zegt dat hij het alleen zou doen als ik het met die andere vrouw goed zo kunnen vinden en we bij elkaar passen en vriendinnen kunnen zijn. hij heeft waarschijnlijk toch een soort van behoefte en dat stoort mij ookal zegt hij dat het niet is om zijn lusten maar ik vind dat toch wel zo te horen...ppff ik weet niet wat ik moet doen. hij zegt dat hij het financieel wel aankan om 2 vrouwen te onderhouden. zelf werk ik op het moment maar hij zegt ons beide gelijke rechten te gaan geven, het lieft zei hij dat hij met ons onder 1 dak woont, nou dat zie ik moeilijk gebeuren. ik wil me man ook niet kwijt... wat denken jullie..? hebben jullie advies voor mij...?? zijn er die in hetzelfde probleempje zitten..?

RANDOM_AVATAR
NLMouslima
Beginner
Beginner

Re: Mijn man wilt een tweede vrouw...

door NLMouslima » ma _30-_jul-_2012ah, 30-7-2012ad, 3:02 pm

salaam alaikoem lieve zuster,

Ik snap dat je het onwijs moeilijk vind, alleen het idee al.
Probeer in ieder geval Allah swt om leiding en hulp te vragen. Alleen Hij swt kan het voor je vergemakkelijken.

Ik heb er onlangs een discussie over gehad met een zuster die op een hele bijzondere manier een uitleg eraan gaf dat je bij jezelf zoiets had van nou waarom niet.

Oke zelf ben ik niet gehuwd dus qua gevoel kan ik je geen advies geven, maar ik kan het me wel voorstellen.

Ga er zoveel mogelijk over lezen en zoveel mogelijk met elkaar praten.
Moge Allaah Ta'alaa het voor je vergemakkelijken Allahoe Amien.

WA salaam

kleur_rijk
Super Poster!
Super Poster!

door kleur_rijk » ma _30-_jul-_2012ah, 30-7-2012ad, 3:06 pm

assalamoe aleikoem

indien jij niet had gewild dat je man mogelijk een tweede vrouw zou huwen, had je dit kunnen opnemen in het huwelijkscontract...

indien je man daadwerkelijk de sunnah wil opvolgen, laat hem dan het voorbeeld nemen van muhammed (vzmh), de meeste van zijn vrouwen waren weduwe, hadden bescherming nodig of hij trouwde met hun om een ander nobel doel..

vandaag de dag trouwen naar mijn inziens sommige mannen een tweede vrouw vanwege de lusten en vaak trouwt men dan ook nog een tweede vrouw die jonger is dan de eerste..ik zeg niet dat dit het geval is bij jou, maar mijn advies aan jou en je man, indien hij de sunnah wil volgen laat hem een weduwe of een gescheiden vrouw huwen of huwen met een ander nobel doel in het vooruitzicht..

de vrouwen van de profeet:

http://www.risallah.com/archief/artikel ... tikelnr=27

RANDOM_AVATAR
Moslimah
Beginner
Beginner

door Moslimah » ma _30-_jul-_2012ah, 30-7-2012ad, 3:41 pm

kleur_rijk schreef:assalamoe aleikoem

indien jij niet had gewild dat je man mogelijk een tweede vrouw zou huwen, had je dit kunnen opnemen in het huwelijkscontract...

indien je man daadwerkelijk de sunnah wil opvolgen, laat hem dan het voorbeeld nemen van muhammed (vzmh), de meeste van zijn vrouwen waren weduwe, hadden bescherming nodig of hij trouwde met hun om een ander nobel doel..

vandaag de dag trouwen naar mijn inziens sommige mannen een tweede vrouw vanwege de lusten en vaak trouwt men dan ook nog een tweede vrouw die jonger is dan de eerste..ik zeg niet dat dit het geval is bij jou, maar mijn advies aan jou en je man, indien hij de sunnah wil volgen laat hem een weduwe of een gescheiden vrouw huwen of huwen met een ander nobel doel in het vooruitzicht..

Tuurlijk het is de soenah van de profeet vrede en zegeningen zij met hem, het zou ook mooi zijn als je het zou verdragen, maar ik weet van mezelf dat ik het moeilijk vind om daarmee om te gaan en ik vind het in dit land te moeilijk. hij zal toch 2 huren moeten betalen en ons gelijk moeten behandelen, mijn man is mahsllah een goede man die kennis op doet ook alhamdolilah kennis heeft.
Ik besprak het met hem voordat we trouwde toen zij hij dat hij geen behoefte had aan een tweede of derde, hij zij dat dat niet van toepassing was en daar niets voor voelt, dus waarom zou ik het dan moeten opnemen in het contract, hij wist hoe ik erover dacht.

RANDOM_AVATAR
Moslimah
Beginner
Beginner

door Moslimah » ma _30-_jul-_2012ah, 30-7-2012ad, 3:48 pm

Hij zegt zelf dat hij dan niet een nog jongeren vrouw zou willen trouwen maar ouder dan ik, een vrouw die geen kinderen heeft en kinderen wilt krijgen, hij had al iemand voorgesteld die ik ken ze is 32 en is nog steeds niet getrouwd.

imanvdkraan
Forum Moderator
Forum Moderator

door imanvdkraan » ma _30-_jul-_2012ah, 30-7-2012ad, 4:10 pm

Moslimah schreef:Hij zegt zelf dat hij dan niet een nog jongeren vrouw zou willen trouwen maar ouder dan ik, een vrouw die geen kinderen heeft en kinderen wilt krijgen, hij had al iemand voorgesteld die ik ken ze is 32 en is nog steeds niet getrouwd.

tja.... ik denk eigenlijk niet dat hij er verkeerd aan doet, om in dit geval deze vrouw te trouwen. het is toch iets waar jullie beiden uit moeten komen. bespreek de voorwaarden goed en stel ze ook op schrift. mensen zijn erg vergeetachtig. en je kunt zaken met zijn, misschien, aanstaande nieuwe vrouw bespreken en afspraken maken. (opschrijven!)
Alhamdulillah, i received nothing i wanted...but i received everything i needed

wa aleikum assalaam wa rahmatullahi wa barakatu

kleur_rijk
Super Poster!
Super Poster!

door kleur_rijk » ma _30-_jul-_2012ah, 30-7-2012ad, 4:17 pm

Moslimah schreef:
kleur_rijk schreef:assalamoe aleikoem

Tuurlijk het is de soenah van de profeet vrede en zegeningen zij met hem, het zou ook mooi zijn als je het zou verdragen, maar ik weet van mezelf dat ik het moeilijk vind om daarmee om te gaan en ik vind het in dit land te moeilijk. hij zal toch 2 huren moeten betalen en ons gelijk moeten behandelen, mijn man is mahsllah een goede man die kennis op doet ook alhamdolilah kennis heeft.
Ik besprak het met hem voordat we trouwde toen zij hij dat hij geen behoefte had aan een tweede of derde, hij zij dat dat niet van toepassing was en daar niets voor voelt, dus waarom zou ik het dan moeten opnemen in het contract, hij wist hoe ik erover dacht.

de islam leert ons om afspraken op papier vast te leggen zodat ze ook worden nagekomen..
ik zou zeggen jullie hebben nu nog helemaal geen kindjes, inchaAllah krijgen jullie eerst samen twee of meer kindjes en dan (leven we in de wereld van de praktijk) dan kan je daarna nog verder filosoferen over meer dan 4/5 :) (dash)

RANDOM_AVATAR
Moslimah
Beginner
Beginner

door Moslimah » ma _30-_jul-_2012ah, 30-7-2012ad, 4:29 pm

ghair barakallahoe fiekoem voor jullie reacties, mijn vraag is nou houdt hij echt van mij? houdt een man van zijn vrouw als hij nog een vrouw wilt..?
soms ben ik bang dat hij het ook om aanzien en lust doet. hij zei ook tegen mij dat hij het geweldig zou vinden als we tegeleijkertijd zwanger zouden worden, ik vind het zo onrealistisch! ik zei ook tegen hem dat hij gewoon droomt!

RANDOM_AVATAR
Moslimah
Beginner
Beginner

door Moslimah » ma _30-_jul-_2012ah, 30-7-2012ad, 4:32 pm

Ik bedoel hij wordt echt genoeg bevredigd bij mij, hij heeft niks te klagen, ja soms verschillen we van mening qua bepaalde dingen maar dat is vaak in een huwelijk en normaal, je kunt niet altijd met elkaar eens zijn.

waarschijnlijk wilt hij ook echt de soennah van de profeet vrede en zegenen zij met hem volgen, maar zit er niet meer achter dan alleen die soennah, zoals lust, aanzien, trots ect

RANDOM_AVATAR
Moslimah
Beginner
Beginner

door Moslimah » ma _30-_jul-_2012ah, 30-7-2012ad, 4:44 pm

ik kan het gewoon moeilijk hebben met het idee dat hij vrouw trouwt over mij heen, dat idee gewoon en ook dat hij alles met haar gaat doen wat hij met mij doet. het idee vind ik vreselijk..dat is mijn tekortkoming in het geloof.

Lucan
Super Poster!
Super Poster!

door Lucan » ma _30-_jul-_2012ah, 30-7-2012ad, 4:59 pm

[font=Tahoma]Vanuit je verhaal kan je inderdaad wel opmaken dat hij érg enthousiast is, en het hele plaatje al voor zich heeft. De gevoelens die jij beschrijft lijken mij heel logisch en totaal niet onterecht. En realistisch blijven is altijd goed. Heb je al eens met hem gepraat? En dan niet 'vertel eens wat jij van polygamie vindt, ik luister wel' -praten, maar 'hier, dit is wat ik vind en jij luistert' -praten.[/font]
"Go and preach what you please, for by God I will never forsake you."
- Abu Talib

ت

imanvdkraan
Forum Moderator
Forum Moderator

door imanvdkraan » ma _30-_jul-_2012ah, 30-7-2012ad, 5:00 pm

assalaam aleikum

deze link is echt een schatkamer van wijsheden, geduld en verdraagzaamheid. ga er eens in lezen... hier een steuntje om je gedachten, en die van hem, op een rijtje te zetten http://maitotheextreme.blogspot.nl/2011 ... uld-i.html
Alhamdulillah, i received nothing i wanted...but i received everything i needed

wa aleikum assalaam wa rahmatullahi wa barakatu

Abdullah01
Super Poster!
Super Poster!

door Abdullah01 » ma _30-_jul-_2012ah, 30-7-2012ad, 5:11 pm

Het is heel simpel:
1. Als hij haar niet kan onderhouden dan gaat het niet gebeuren, dus dan hoef je jezelf er niet druk om te maken.
2. Als hij haar wel kan onderhouden/zij zichzelf wenst te onderhouden zolang ze maar een man heeft dan moet je een manier vinden om ermee te leren leven.

Met andere woorden: je kan je wel druk maken om iets wat er niet is, maar dat heeft geen zin. Meestal komt het toch niet zover.
"Waarlijk, aan Allah, de Verhevene, behoren rechten toe die ’s nachts nagekomen dienen te worden en overdag niet meer geaccepteerd worden. En waarlijk, aan Allah, de Verhevene, behoren rechten die overdag nagekomen dienen te worden en ’s nachts niet meer geaccepteerd worden. En waarlijk, Hij accepteert de aanbevolen daden niet alvorens men de verplichte zaken nakomt."

RANDOM_AVATAR
bint
Super Poster!
Super Poster!

door bint » ma _30-_jul-_2012ah, 30-7-2012ad, 5:27 pm

Een moslim hoort zich aan zijn belofte te houden.* Als hij jou heeft beloofd om geen tweede te trouwen zonder jouw toestemming, dan mag hij dat ook niet doen. Voel je niet schuldig het is je goed recht.
Ik heb mijn man ook niet verplicht om met mij te trouwen en hij trouwde met mij onder die belofte. Dan hoort hij zich daaraan te houden. Als hij een tweede had gewild dan had hij met een vrouw moeten trouwen die dat ook had gewild en niet mij plotseling verplichten aan iets waar ik niet achter sta. Een huwelijk bega je samen en niet alleen.
Sommige mannen willen graag een tweede en komen met allerlei 'goede' redenen als: wees, weduwe en bladibla, om je allerlei schuldgevoelens aan te praten. Als die zo graag een wees of weduwe had willen trouwen om goed te doen, dan had hij maar van te voren TWEE wezen en TWEE weduwen moeten trouwen en mij met rust laten. Dan trouw ik wel met een man die genoeg heeft aan mij.

*In het eerste vers van Soera al Ma'ida vermaant Allah de gelovigen: "O jullie die geloven! Komt de beloften na." [Soera 5:1]

In soera Maryam prijst Allah, Subhana wa Ta'ala, de profeet Ismaïl, alaihi salaam: "En vertel in het Boek over Isma'il: hij was trouw aan zijn beloften en hij was een Boodschapper, een Profeet." [Soera 19:54]

"Het is geen vroomheid dat jullie gezichten naar het Oosten en het Westen wenden, maar vroom is wie gelooft in Allah en het Hiernamaals en de Engelen en de Schrift en de Profeten...en die trouw zijn aan hun belofte wanneer zij een belofte hebben gedaan..." [Soera 2:177]

RANDOM_AVATAR
Oem_Saffiya
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door Oem_Saffiya » ma _30-_jul-_2012ah, 30-7-2012ad, 5:35 pm

imanvdkraan schreef:assalaam aleikum

deze link is echt een schatkamer van wijsheden, geduld en verdraagzaamheid. ga er eens in lezen... hier een steuntje om je gedachten, en die van hem, op een rijtje te zetten http://maitotheextreme.blogspot.nl/2011 ... uld-i.html

Ik ben ook even gaan kijken op de website en het maakte veel gevoelens los. Veel herkende ik van mijn ervaring hiermee. Ik moest echt even stoppen en slikken, subhaanAllah. Alle vrouwen zijn identiek geschapen. Gevoelens en gedachten met dit onderwerp komen bij elke vrouw naar boven. De aanpak van de zuster op de website sprak me theoretisch aan, maar ik zou zo graag willen het te kunnen toepassen. Hetgeen wat het moelijkste is qua gevoelens is juist hetgeen je niet in de hand hebt en moeilijk kunt reguleren. Maar er zijn vrouwen die er sterker uit komen dan gedacht Maa shaa Allah. Het heeft alleen Imaan, geduld en opoffering nodig. Moge Allah ons in staat maken dit te kunnen volbrengen.

RANDOM_AVATAR
TanteHind
Super Poster!
Super Poster!

door TanteHind » ma _30-_jul-_2012ah, 30-7-2012ad, 7:12 pm

Assalamu aleikum,

Van qibla.com:

Marrying a second wife?

I asked whether the husband can marry without the first wife's permission according to the hannafi fiqh the males I know tend to think they can but i am not so any more... I didn't think they could but if they feel they can provide for the two does it make it ok for them to still go ahead without the first wife's permission? sorry I think I asked two questions jazak Allah khair.

Walaikum assalam wa rahmatullah,

The fatwa of major Arab and Indo-Pak scholars is that it is generally wrong and unwise in our times to marry a second wife, without consulting wise and knowledgeable scholars (even though it is in itself permitted), because of the harm and mess that inevitably results:

a) the harm to the first wife;

b) the troubles with the second wife when the first is upset;

c) the harm of not giving both their legal, emotional, and material rights;

d) the harm to family relations;

e) and, also vitally, the harm to one’s children…

Marrying another woman is not just a question of providing for both…

Faraz Rabbani

Het wordt over het algemeen afgeraden door de meeste geleerden om in deze tijd een tweede vrouw te trouwen. Daarnaast heeft Nederland geen "rechten" voor een tweede vrouw en daardoor wordt het ontzettend lastig om een gelijkheid te waarborgen.

Ik zou zeggen, laat hem eens met een imam hierover spreken... Denk dat ie snel van het plan afstapt...

Ethawri
Super Poster!
Super Poster!

door Ethawri » ma _30-_jul-_2012ah, 30-7-2012ad, 7:31 pm

[BBvideo 425,350]http://www.youtube.com/watch?v=-nSmelVSjoE[/BBvideo]

http://www.youtube.com/watch?v=-nSmelVSjoE
[align=center]Blue moon, you saw me standing alone, without a dream in my heart, without a love of my own..[/align]

Amatul al Haqq
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door Amatul al Haqq » ma _30-_jul-_2012ah, 30-7-2012ad, 8:35 pm

Salaam alaykum wa Rahmatullaah,

Zelfs 'Aisha, radi Allahu anha, was jaloers tegenover de andere echtgenotes van de Profeet, salallahu alayhi wasalam.
Hieronder de hadith en een filmpje waarin de hadith wordt uitgelegd:
Narrated Anas: While the Prophet was in the house of one of his wives, one of the mothers of the believers sent a meal in a dish. The wife at whose house the Prophet was, struck the hand of the servant, causing the dish to fall and break. The Prophet gathered the broken pieces of the dish and then started collecting on them the food which had been in the dish and said, "Your mother (my wife) felt jealous." Then he detained the servant till a (sound) dish was brought from the wife at whose house he was. He gave the sound dish to the wife whose dish had been broken and kept the broken one at the house where it had been broken [Sahih Bukhari: Volume 7, Book 62, Number 152: ]
http://www.youtube.com/watch?v=G2vlUR09hSA

Ik denk dat bij veel vrouwen onzekerheid boven komt drijven wanneer hun man het over een tweede echtgenote heeft. En ze denken: ben ik dan niet goed genoeg?
Je weet diep van binnen vast wel dat je wèl goed genoeg bent, en dat hij wèl van je houdt. Alleen de onzekerheid maakt je van slag en shaytaan speelt daar op in met zijn wiswas, met als hoogste doel: ruzie en scheiding veroorzaken.
Ik wil er wel even bij zeggen dat twee aparte huizen erg belangrijk is. En dat een man heel goed moet beseffen wat een grote verantwoordelijkheid is. Ook kost het heel veel tijd en stel dat beide vrouwen 5 kinderen hebben, dan kost het nog meer tijd en geld. Lang niet alle mannen beseffen dit, ik heb het idee dat vooral jonge mannen zichzelf nogal eens overschatten.

Hieronder nog een stukje dat ik heel mooi vond en waar je misschien wat aan hebt.
Laatste tip: bid allebei salat al istikhara!
Moge Allah het makkelijk voor je maken en jullie in staat stellen te doen wat het beste voor jullie agira en dunya is, ameen.

Letter to my Co-Wife, my Rose
Bism Illah wa as salaamu alaykum wa Rahmat Allah wa Barakatuh.

This is the letter I wrote to my second co-wife. Qadr Allah, I never got to meet her as the situation didn't work out. I pray Allah gives her something far better - ameen!

However, this letter was something I sent to set the stage and let her know where I was coming from. I will say that this was for an American co-wife, someone who had researched me and asked common friends about me prior to marrying our husband. She was also similar in age, hence she held a special attraction for me - a sister who would be a peer, a companion, and a support for many things. Obviously I have removed her name from it and replaced it with co-wife, where relevant. The letter was titled,

"Co-wife", my Rose...

BismIllah
As salaamu alaykum wa Rahmat Allah wa Barakatuh my dear sister.
Welcome to our family! As two wives within one family, only Allah knows the depth of relationship we will have with each other. We may be the best of friends or we may simply love each other as sisters in Islam. Personally, I pray that we will be the best of friends! I am really looking forward to getting to know you, inshaa'Allah. However, before any of that, we are believers in Allah, His Messenger, and the Last Day. We are striving together for our family's ultimate success. Our race to Allah's Pleasure, is reason enough to love each other dearly.

The biggest obstacle we will face, not only us but also our husband, is the fact that shaytaan's favorite playground is polygyny. He loves to cause marital discord and separation...and he will work triply hard (at minimum) to whisper to us, to plant and nurture fitan. I am sure that we will be an even bigger target because we are all committed to pleasing Allah and welcome polygyny as a mercy and a blessing. When Allah's servants want polygyny with sincere hearts, shaytaan makes it one of his pet projects to ruin it. Let us be aware, forewarned, on guard, and have a strategy to deal with that rotten devil, inshaa'Allah. Here are some very basic suggestions I have. I welcome any input from you on this, inshaa'Allah, as another perspective usually brings improvements.

Lees verder op: http://maitotheextreme.blogspot.nl/2011 ... -rose.html
en Allah weet het beter!

ImaneMoslima
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door ImaneMoslima » di _31-_jul-_2012ah, 31-7-2012ad, 1:01 am

Salaam aleikoum,

Mijn grootvader heeft ook 4 vrouwen (in Marokko) die hij alle 4 even goed behandeld. Hij heeft alhamdoullilah een enorm huis en heeft daar voor elke vrouw haar eigen 'appartement' waarbij o.a. alle boodschappen die gedaan worden eerlijk verdeeld worden onder zijn vrouwen. Dit geldt ook voor kleding en andere zaken. Ook streeft hij ernaar zijn tijd eerlijk te verdelen onder alle vrouwen. Een van hen is ook een gescheiden vrouw. Alhamdoullilah kan hij zich deze situatie permitteren en uiteraard leef ik niet met hen samen, maar zo aan de buitenkant lijken alle partijen heel tevreden met deze situatie.

Waarom ik dit eigenlijk deel is, dat ik denk dat de soenna opvolgen aan te bevelen is, mits je je aan de voorwaarde kan houden, dat je alle vrouwen hetzelfde behandelt.
Er zijn hier in Nederland namelijk genoeg schrijnende situaties waarbij een 1e vrouw samen met haar man besluit een 2e vrouw in het gezin op te nemen, maar dat zij wel verplicht wordt te blijven werken, omdat haar man anders de eindjes niet aan elkaar vast kan knopen. Ook gebeurt het dikwijls dat de 1e vrouw gewoonweg 'vergeten' wordt en dat alle aandacht van haar man naar de 2e vrouw gaat. De druk van het eventuele werken buitenshuis, de zorg van eventuele kinderen en het delen van je man kan dan op den duur veel problemen geven binnen een huwelijk.
Mijn bescheiden mening is dat een man echt in staat moet zijn om voor beide vrouwen te zorgen in de ruimste zin des woords. Het mooiste is dat een man de stappen die hij wil ondernemen met zijn 1e vrouw bespreekt en (hoewel misschien niet verplicht) toch haar goedkeuring probeert te zoeken, omdat dit bij de 1e vrouw benadrukt dat haar mening en gevoelens zwaar wegen voor haar man. Dit zal hun huwelijk uiteindelijk alleen maar ten goede komen.

Mashafromitaly
Beginner
Beginner

door Mashafromitaly » di _31-_jul-_2012ah, 31-7-2012ad, 8:54 am

as-salaam aleikum lieve zus,

wat een lastige situatie! en inshaAllah kom je snel tot een conclusie.
over Polygamie ik denk dat wij vrouwen het allemaal gelezen hebben en dat wij vrouwen die bekeerd zijn er over gelezen hebben en onbewust geaccepteerd hebben,omdat er vaak word gedacht: mij overkomt dit niet of mijn man krijgt genoeg dus die denkt daar niet aan.. totdat je man met het voorstel komt.. dan schrik je ontzettend en word je er mee overvallen... ( in het algemeen, niemand persoonlijk)... ik ben (nog) niet getrouwd,maar ik zou het er vreselijk moeilijk mee hebben zou ik mijn man moeten delen.. waarmee ik kinderen wil..waarvoor ik alles over heb.. laten delen met een andere vrouw en ook het bed..:'( misschien is het egoistisch, maar zo is het wel.. ik vind het persoonlijk erg lastig onderwerp.. maar ik begrijp het heel goed allemaal:(
als ik kijk naar de geschiedenis vind ik het geweldig.. de mannen die omgekomen zijn bij oorlogen, waardoor er teveel vrouwen waren zonder man.. die toch een man hadden en kinderen konden krijgen.. daar vind ik het een mooi gebaar en dan heb ik er ook begrip voor..
in deze maatschappij is het anders en gaat het alleen om de lust gevoelens... of het zeggenschap

InshaAllah swt kom je er gauw uit zus en als je wilt praten dan mag je altijd mailen of prive mail sturen...

:roos: liefs Masha

Volgende

Keer terug naar Het huwelijk