Wat te doen... Ouders weigeren mijn huwelijk

Plaats hier vragen en opmerkingen betreffende het huwelijk in de Islam
RANDOM_AVATAR
casawiya
Beginner
Beginner

Re: Wat te doen... Ouders weigeren mijn huwelijk

door casawiya » wo _7-_maart-_2012ah, 7-3-2012ad, 7:37 pm

Salaam Iedereen,

Allereerst bedankt voor je berichtjes en sorry dat ik niet eerder geantwoord heb... Het gaat niet zo goed namelijk, want mijn aanstaande en ik hebben het nu moeilijk en ik vrees dat hij er een punt aan gaat zetten, door de problemen die mijn ouders veroorzaakt hebben en nu heeft zijn familie ook zoiets van hier hebben we dus helemaal geen zin in.

De imam is helemaal niet tot bij ons gekomen, maar mijn ouders weigeren een gesprek met hem aan te gaan... Zelfs de imam zegt voor mijzelf te kiezen en elke imam zou me kunnen trouwen... Punt nu is om mijn aanstaande weer gemotiveerd te krijgen, want voor hem hoeft het op deze manier helemaal niet, wat ik hem totaal niet kwalijk neem...

Ik weet niet meer wat te doen...

RANDOM_AVATAR
MalikaElOmari
Super Poster!
Super Poster!

door MalikaElOmari » wo _7-_maart-_2012ah, 7-3-2012ad, 7:41 pm

Lieverd toch. Ik zou gewoon voor je leven gaan. Zeg tegen je aanstaande dat je met hem gaat trouwen. No matter what. En ga ervoor. Ik heb de indruk dat er met je ouders toch niet te praten valt. Inch Allah komt het goed. En het is spijtig dat je je ouders door zoiets verliest, maar die draaien uiteindelijk wel bij. Praat met je aanstaande en ga ervoor. Straks ben je je ouders en je verloofde kwijt.

no avatar
*Hind*

door *Hind* » vr _9-_maart-_2012ah, 9-3-2012ad, 10:05 pm

My 2 cents: als je verloofde je hierom wil opgeven, zou ik hem hard uitzwaaien. Dan heeft hij niet veel voor je over en er zullen in het leven nog heel wat situaties voorkomen waarin je onvoorwaardelijke steun nodig zult hebben.

no avatar
soenna

door soenna » vr _9-_maart-_2012ah, 9-3-2012ad, 10:40 pm

MalikaElOmari schreef:
casawiya schreef:@kleur_rijk: Dank je wel voor je reactie en feedback. Ik heb Istighara verricht and inshallah ghair… Ik probeer met mijn ouders te discussiëren, maar het enige wat ze zeggen is, hij is het niet voor je en waarom, daarom niet.. Wil je hem dan vergeet dat je een familie hebt. Dit is toch niet de manier. Daarnaast word ik nu thuis genegeerd en word er niet tegen me gesproken door mijn ouders. Wat heb ik in godsnaam gedaan? Er is een man om mijn hand komen vragen.

[at] imanvdkraan; Een bevlieging is het zekers niet… En van zijn kant ook niet… Hij wilt 100% voor ons gaan en probeert ook contact met mijn ouders op te nemen, maar zij nemen de tel niet op. Dank je wel voor de link en heeft me zekers geholpen het verhaal. Het is een goede broeder, gelovig, rookt niet, drinkt niet en werkt alhamdulillah en heeft de eis van mijn ouders ingewilligd om naar Limburg te verhuizen. Dus ik begrijp hun gewoon niet…
Trouwen willen we heel graag en we willen tot het uiterste graag, maar Rida Al Walideen is ook heel belangrijk voor ons beiden, maar ze laten ons op deze manier wel heel weinig keuze.

Volgens marokkaans recht heb je het recht om zelf te beslissen of je trouwt of niet, zonder tussenkomst van een voogd. Maar ik weet natuurlijk niet of je marokkans bent of niet...
In ieder geval zou ik nu toch wel even aan jezelf denken. Als je kinderen wil, zou ik toch niet te lang meer wachten inch Allah
:bloem:

Trouwens zonder een wali is islamitisch niet rechtsgeldig.
Dus je hebt geen huwelijk als je zonder wali trouwt.
Wel kan een derde fungeren als wali zoals broer oom van vaders kant opa anders iemand met kennis zoals een imaam.

RANDOM_AVATAR
MalikaElOmari
Super Poster!
Super Poster!

door MalikaElOmari » za _10-_maart-_2012ah, 10-3-2012ad, 1:08 am

In Marokko kan je wel trouwen zonder Walli. Heb je dus niet meer nodig om een wettig huwelijk af te sluiten.

RANDOM_AVATAR
ibaadah
Junior lid
Junior lid

door ibaadah » za _10-_maart-_2012ah, 10-3-2012ad, 1:35 am

Salaam alaikoum zuster,

Wellicht is er een verschil tussen wat Marokko geldig verklaart, en wat Islamitisch rechtsgeldig is. Uiteindelijk trouwen we volgens de Islaam, en niet om wat Marokko toelaat. dat bedoelde Soenna ook te zeggen met 'islamitisch gezien is dat niet geldig.

Moge Allaah subhana wa ta'alaa het voor de zuster in kwestie vergemakkelijken om op een Islamitisch verantwoorde manier te trouwen. ameen.

Salaam alaikoum

Emir
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door Emir » za _10-_maart-_2012ah, 10-3-2012ad, 7:04 pm

casawiya schreef:Salaam Iedereen,

Allereerst bedankt voor je berichtjes en sorry dat ik niet eerder geantwoord heb... Het gaat niet zo goed namelijk, want mijn aanstaande en ik hebben het nu moeilijk en ik vrees dat hij er een punt aan gaat zetten, door de problemen die mijn ouders veroorzaakt hebben en nu heeft zijn familie ook zoiets van hier hebben we dus helemaal geen zin in.

De imam is helemaal niet tot bij ons gekomen, maar mijn ouders weigeren een gesprek met hem aan te gaan... Zelfs de imam zegt voor mijzelf te kiezen en elke imam zou me kunnen trouwen... Punt nu is om mijn aanstaande weer gemotiveerd te krijgen, want voor hem hoeft het op deze manier helemaal niet, wat ik hem totaal niet kwalijk neem...

Ik weet niet meer wat te doen...

Selam Aleikum zuster,

Het is heel erg moeilijk voor je allemaal ik kan het me héél goed voorstellen, maar je moet goed bedenken wat je wilt en je opties even na gaan.

Je familie wilt niet dat je trouwt met deze man, maar hebben geen bijzonder goede reden hier voor als ik het goed heb. Technisch gezien mág je dus wel met hem trouwen, en heeft je familie eigenlijk het recht niet om er een stokje voor te steken. Aan de andere kant moet je bekijken van: als hij niet meer met je wilt trouwen omdat je familie lastig doet... Waar hecht hij dan meer waarde aan: het feit dat jouw familie het niet wilt? Het feit dat zijn familie het daardoor ook niet meer ziet zitten? Of het feit dat hij jou wilt trouwen? Als hij nu meteen zo gedemotiveerd is dat hij niet meer wilt omdat het ''te veel moeite is'', dan zou ik nog even heel goed nadenken. Als het hem gewoon ''even allemaal te veel is'' op dit moment, is dit begrijpelijk.

*zucht* ik wilde een goed advies gaan geven, maar eerlijk gezegd weet ik niet zo goed meer wat ik moet zeggen. Denk góed na! (ik weet dat je dit al doet, maar alsnog) Je wilt eigenlijk niet je familie gelijk geven in het onterecht stoppen van jullie huwelijk, maar je wilt ook niet belanden met een man die wegens tegenvallers het meteen opgeeft. Ik waarschuw je alleen even, want verder ken ik de broeder in kwestie natuurlijk helemaal niet en kan ik hier absoluut niet over oordelen.

Héél veel succes en moge Allah swt je de juiste weg wijzen! :troost:

RANDOM_AVATAR
MalikaElOmari
Super Poster!
Super Poster!

door MalikaElOmari » za _10-_maart-_2012ah, 10-3-2012ad, 10:11 pm

Ik kan je verloofde toch wel een stukje begrijpen. Heeft al zoveel moeite gedaan om je tegemoet te komen. dus is het ook moeilijk voor hem. zouzeggen, probeer ff met hem te praten.

RANDOM_AVATAR
MalikaElOmari
Super Poster!
Super Poster!

door MalikaElOmari » vr _20-_apr-_2012ah, 20-4-2012ad, 11:31 pm

Hoe gaat het nu????

RANDOM_AVATAR
Marocia
Beginner
Beginner

door Marocia » vr _2-_apr-_2021ah, 2-4-2021ad, 11:42 am

Ik las deze topic, en ik maak op dit moment hetzelfde mee. @casawiya zou je me een pb willen sturen ? Of iemand die hetzelfde meemaakt?

Vorige

Keer terug naar Het huwelijk