Wat te doen... Ouders weigeren mijn huwelijk

Plaats hier vragen en opmerkingen betreffende het huwelijk in de Islam
RANDOM_AVATAR
MalikaElOmari
Super Poster!
Super Poster!

Re: Wat te doen... Ouders weigeren mijn huwelijk

door MalikaElOmari » zo _29-_jan-_2012ah, 29-1-2012ad, 6:49 pm

Laat ons aub weten hoe je het bij de imaam hebt gesteld. Ik hoop dat hij je wat rust heeft kunnen brengen.
Je ouders staan echt niet open voor discussie over dit onderwerp. Ik hoop dat de imaam ze nog kan doen keren.
Anders zit er maar 1 oplossing op, trouwen zonder toestemming van je ouders en hopen dat ze bijdraaien.
Ik wens je veel sterkte. Ik denk aan jou...

RANDOM_AVATAR
casawiya
Beginner
Beginner

door casawiya » ma _30-_jan-_2012ah, 30-1-2012ad, 4:15 pm

@MalikaElOmari; De imam was er vandaag niet voor Al Dohr gebed en toen heb ik hem gebeld. Hij is vandaag in Belgie en morgen terug in Nederland en dan zou hij me bellen om te spreken. Hij heeft me nogmaals gezegd dat hij niet zal rusten voor hij mijn ouders voor zich kan winnen en inshallah ghair... To be continued...

ines
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door ines » ma _30-_jan-_2012ah, 30-1-2012ad, 8:38 pm

Salaam aleikum,habiba
Meskina je hebt het echt moeilijk he?
Ik vind het echt erg voor je,inshaAllah komt er snel een einde aan jou verdrie
Ik hoop dat,de imam je kan helpen en je ouders ook,inshaAllah.
sbar,sbar en nog eens sbar

:roos:

RANDOM_AVATAR
MalikaElOmari
Super Poster!
Super Poster!

door MalikaElOmari » di _31-_jan-_2012ah, 31-1-2012ad, 7:56 am

casawiya schreef:@MalikaElOmari; De imam was er vandaag niet voor Al Dohr gebed en toen heb ik hem gebeld. Hij is vandaag in Belgie en morgen terug in Nederland en dan zou hij me bellen om te spreken. Hij heeft me nogmaals gezegd dat hij niet zal rusten voor hij mijn ouders voor zich kan winnen en inshallah ghair... To be continued...

Je blijft in mijn gedachten!

RANDOM_AVATAR
casawiya
Beginner
Beginner

door casawiya » di _31-_jan-_2012ah, 31-1-2012ad, 8:40 am

@ines: Moeilijk is volgens mij een understatement (duh). De situatie thuis is heel erg momenteel... Thuis wordt niet meer met me gesproken.. Ik word voor zowel het gebed niet meer geroepen als het eten. Als ik salam Allaykom zei, wordt er geen antwoord gegeven.. Mijn huwelijkskandidaat wil ik ook niet echt met mijn issues opzadelen, want voor hem is het ook niet leuk om zo je leven te beginnen... Mijn hoop rust op Allah (SWT) en op de imam die hopelijk mijn vader om kan krijgen.. Want eerlijk gezegd denk ik dat mijn vader makkelijker is dan mijn moeder, waar ik behoorlijk van geschrokken ben, daar ik altijd dacht dat zij aan mijn zijde zou staan no matter what...

@MalikaElOmari; Dank je wel lieve meid!!! Ik waardeer het enorm...

Nihal
Forum Moderator
Forum Moderator

door Nihal » di _31-_jan-_2012ah, 31-1-2012ad, 10:12 am

casawiya schreef:@ines: Moeilijk is volgens mij een understatement (duh). De situatie thuis is heel erg momenteel... Thuis wordt niet meer met me gesproken.. Ik word voor zowel het gebed niet meer geroepen als het eten. Als ik salam Allaykom zei, wordt er geen antwoord gegeven.. Mijn huwelijkskandidaat wil ik ook niet echt met mijn issues opzadelen, want voor hem is het ook niet leuk om zo je leven te beginnen... Mijn hoop rust op Allah (SWT) en op de imam die hopelijk mijn vader om kan krijgen.. Want eerlijk gezegd denk ik dat mijn vader makkelijker is dan mijn moeder, waar ik behoorlijk van geschrokken ben, daar ik altijd dacht dat zij aan mijn zijde zou staan no matter what...

Jeetje wat wordt je zwaar beproeft zuster :troost:
Kan je wel even ergens terecht om even bij te tanken zodat je even je zorgen kwijt kan of een arm om je heen krijgt?

Wel erg fijn om te horen dat de imam je probleem heel serieus neemt en je wilt helpen.

Moge Allah het je vergemakkelijken zuster, amin.
Rijkdom is niet hoeveel je kunt kopen, maar hoeveel je kunt geven.

This board requires you to be registered and logged-in before you can view hidden messages

RANDOM_AVATAR
casawiya
Beginner
Beginner

door casawiya » di _31-_jan-_2012ah, 31-1-2012ad, 11:58 am

@Nihal; Mijn zusje is een grote hulp voor mij walhamdulillah... Zij probeert nog te bemiddelen, maar ook bij haar geen ze geen mm toe... Inshallah ghair en ik ben benieuwd naar mijn gesprek vanmiddag met de Imam...

Nihal
Forum Moderator
Forum Moderator

door Nihal » di _31-_jan-_2012ah, 31-1-2012ad, 12:01 pm

fijn om te horen zuster. Ik ben erg benieuwd hoe je gesprek vanmiddag zal verlopen.
Rijkdom is niet hoeveel je kunt kopen, maar hoeveel je kunt geven.

This board requires you to be registered and logged-in before you can view hidden messages

ines
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door ines » di _31-_jan-_2012ah, 31-1-2012ad, 12:08 pm

casawiya schreef:@ines: Moeilijk is volgens mij een understatement (duh). De situatie thuis is heel erg momenteel... Thuis wordt niet meer met me gesproken.. Ik word voor zowel het gebed niet meer geroepen als het eten. Als ik salam Allaykom zei, wordt er geen antwoord gegeven.. Mijn huwelijkskandidaat wil ik ook niet echt met mijn issues opzadelen, want voor hem is het ook niet leuk om zo je leven te beginnen... Mijn hoop rust op Allah (SWT) en op de imam die hopelijk mijn vader om kan krijgen.. Want eerlijk gezegd denk ik dat mijn vader makkelijker is dan mijn moeder, waar ik behoorlijk van geschrokken ben, daar ik altijd dacht dat zij aan mijn zijde zou staan no matter what...

Mijn tranen vloeien over mijn wangen voor jou pijn.
Ik vind het echt heel erg voor je.
Mag ik vragen hoe oud je bent,want als je nog jong bent is het loslaten voor je ouders misschien moeilijker als dat je bijv.30 bent.
Als je wil praten,kun je altijd bij me terecht :roos:

RANDOM_AVATAR
casawiya
Beginner
Beginner

door casawiya » di _31-_jan-_2012ah, 31-1-2012ad, 1:01 pm

@Nihal; anders ik wel :uitstekend:

@ines; Ik ben al 31 meiske en nog willen mijn ouders mij niet gaan.... Erg moeilijke situatie en ik sta met mijn rug tegen de muur. De imam is mijn laatste redmiddel, anders ben ikke weg en kies ik voor mijzelf en hoop dat ze inshallah bijdraaien :pray: .
Dank je wel meid voor je luisterend oor... En ik weet je te vinden :troost:

imanvdkraan
Forum Moderator
Forum Moderator

door imanvdkraan » di _31-_jan-_2012ah, 31-1-2012ad, 3:14 pm

assalaam aleikum

even laten weten dat ik meelees en dua' voor jou en je ouders doe... :flower:
Alhamdulillah, i received nothing i wanted...but i received everything i needed

wa aleikum assalaam wa rahmatullahi wa barakatu

RANDOM_AVATAR
casawiya
Beginner
Beginner

door casawiya » di _31-_jan-_2012ah, 31-1-2012ad, 3:46 pm

@imanvdkraan; wa allaykum Assalaam meid... Dank je wel voor je dua's en we kunnen alle hulp gebruiken en inshallah ghair :roos:

RANDOM_AVATAR
MalikaElOmari
Super Poster!
Super Poster!

door MalikaElOmari » di _31-_jan-_2012ah, 31-1-2012ad, 7:14 pm

casawiya schreef:@imanvdkraan; wa allaykum Assalaam meid... Dank je wel voor je dua's en we kunnen alle hulp gebruiken en inshallah ghair :roos:

Als ik ff tijd heb dan kijk ik vannacht even hoe het is verlopen :)

RANDOM_AVATAR
casawiya
Beginner
Beginner

door casawiya » di _31-_jan-_2012ah, 31-1-2012ad, 8:55 pm

Salaam Allaykum,

Zoals beloofd hierbij de update na mijn gesprek vandaag met de imam van de moskee waar mijn vader vrijdags naar toe gaat;

Allereerst heb ik hem de laatste stand van zaken gegeven en het feit dat ik thuis compleet genegeerd word, behalve door mijn zusje... De imam heeft me, na mijn verhaal gehoord te hebben, bevestigd dat ik helemaal in mijn recht sta en dat mijn vader totaal geen recht heeft om zo te reageren en de discussie helemaal af te kappen..

Om een lang verhaal kort te maken, de imam zal a.s. vrijdag inshallah mijn vader aanspreken in de moskee onder 4 ogen en zal hem met de nodige daliels en bewijzen islamitisch proberen te overtuigen. En mocht uit het gesprek komen dat mijn vader tegen mijn huwelijk in het algemeen zijn, dan zei hij, dan hoef ik ze niet gehoorzamen terwijl zij Allah (SWT) niet gehoorzaam zijn en tegen de islam handelen die het huwelijk juist predikt... De islam staat aan mijn kant en het is tijd om voor mijzelf te kiezen...

Inshallah ghair en zal er vrijdag meer uitsluitsel zijn... Ik wil jullie vragen aan mij te denken tijdens jullie gebeden en veel doua's voor ons te doen, dat Allah (SWT) mijn vader's hart zal verzachten en zal doen inzien dat hij verkeerd bezig is.

ines
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door ines » di _31-_jan-_2012ah, 31-1-2012ad, 8:58 pm

Ik zal je niet vergeten in mijn dua,s.
InshaAllah lukt het de imam om je ouders te overtuigen.
:flower:

RANDOM_AVATAR
MalikaElOmari
Super Poster!
Super Poster!

door MalikaElOmari » di _31-_jan-_2012ah, 31-1-2012ad, 8:59 pm

casawiya schreef:Salaam Allaykum,

Zoals beloofd hierbij de update na mijn gesprek vandaag met de imam van de moskee waar mijn vader vrijdags naar toe gaat;

Allereerst heb ik hem de laatste stand van zaken gegeven en het feit dat ik thuis compleet genegeerd word, behalve door mijn zusje... De imam heeft me, na mijn verhaal gehoord te hebben, bevestigd dat ik helemaal in mijn recht sta en dat mijn vader totaal geen recht heeft om zo te reageren en de discussie helemaal af te kappen..

Om een lang verhaal kort te maken, de imam zal a.s. vrijdag inshallah mijn vader aanspreken in de moskee onder 4 ogen en zal hem met de nodige daliels en bewijzen islamitisch proberen te overtuigen. En mocht uit het gesprek komen dat mijn vader tegen mijn huwelijk in het algemeen zijn, dan zei hij, dan hoef ik ze niet gehoorzamen terwijl zij Allah (SWT) niet gehoorzaam zijn en tegen de islam handelen die het huwelijk juist predikt... De islam staat aan mijn kant en het is tijd om voor mijzelf te kiezen...

Inshallah ghair en zal er vrijdag meer uitsluitsel zijn... Ik wil jullie vragen aan mij te denken tijdens jullie gebeden en veel doua's voor ons te doen, dat Allah (SWT) mijn vader's hart zal verzachten en zal doen inzien dat hij verkeerd bezig is.

Liever ik hoop dat de imam jou vader kan overtuigen om het goede te doen. En Allah je vaders hart kan verzachten. Ik duim voor je en denk aan je in mijn gebeden...

RANDOM_AVATAR
aishaahmad
Super Poster!
Super Poster!

door aishaahmad » di _31-_jan-_2012ah, 31-1-2012ad, 9:08 pm

Ik zal Dua voor je doen.

Maar wat ik je wel mee wil geven, is ondanks alles. Toch je vader/moeder/ouders een klein beetje tijd te gunnen na vrijdag even te verwerken wat de Imam hun heeft verteld en niet halsoverkop een beslissing te maken. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel te zeggen.
Niet meer actief

RANDOM_AVATAR
casawiya
Beginner
Beginner

door casawiya » do _2-_feb-_2012ah, 2-2-2012ad, 5:45 pm

@ines; Inshallah zal het hem lukken inderdaad... Morgen inshallah weten we hopelijk meer... Dank je wel voor je gedachtes aan ons..

@MalikaElOmari; Ik hoop het met je... De afgelopen dagen zijn rustig thuis verlopen, ma en pa praten oppervlakkig met me, maar als ik het weer op mijn onderwerp wil brengen dan klappen ze dicht...

@aishaahmad; Dank je wel meiske voor je dua's. Ik begrijp je punt helemaal en ik hoop dat mijn vader morgen de inmenging van de Imam apprecieert en niet nog koppiger zal reageren.. Inshallah ghair en ik houd jullie op de hoogte...

RANDOM_AVATAR
dutch muslima
Junior lid
Junior lid

door dutch muslima » ma _13-_feb-_2012ah, 13-2-2012ad, 11:40 am

salaam alaikum,

hoe gaat het nu met je?
heeft de imam al met je vader kunnen praten?

RANDOM_AVATAR
MalikaElOmari
Super Poster!
Super Poster!

door MalikaElOmari » do _16-_feb-_2012ah, 16-2-2012ad, 7:58 pm

:troost: Hoi lieverd, kan je eens een update geven? Zie dat er nog niets is gepost. Hoe gaat het nu met je?
Ongerust. :roos:

VorigeVolgende

Keer terug naar Het huwelijk