Aishah ♥ Profeet

Plaats hier vragen en opmerkingen betreffende het huwelijk in de Islam
RANDOM_AVATAR
oem-amine
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Re: Aishah ♥ Profeet

door oem-amine » zo _16-_mei-_2010ah, 16-5-2010ad, 7:53 pm

Mashallah echt geweldig uitgewerkt!Moge Allah swt jou belonen met jannat l firdauws!

RANDOM_AVATAR
abdoelHAKIEM
Super Poster!
Super Poster!

door abdoelHAKIEM » zo _16-_mei-_2010ah, 16-5-2010ad, 10:51 pm

de klemtoon wordt gezet op de grootste zonde onder de moenafikien, namelijk:

het huwelijk

maar hoe zit het met meiden die jarenlang een vriend hebben, ook diegenen die vanaf het begin van hun puberteit ermee beginnen, al is het vanaf 11 jaar of zelfs jonger, in verwachting raken en soms zelfs wolkjes van kindjes baren, ondanks de big brother toestanden, dat alles en iedereen dag en nacht, jaar in jaar uit, bewaakt en gesanctioneerd wordt door allerlei overheidsinstanties en zorgverleners en dat we elkaar ook dag en nacht aan het corrigeren zijn?

Dat het normaal wordt gevonden dat meiden vanaf hun 12e uit beginnen te gaan met jongens, dat ze zelfs regelmatig bij hun vrienden slapen of omgekeerd dat ze bij de meiden slapen met volledige toestemming en medewerking van hun ouders, dezelfde handelingen verrichten als tijdens een huwelijk, waarom wordt dat als de normaalste zaak van de wereld beschouwd? Waarom staan feministen en moenafikien hierover met hun mond vol tanden? Hoeveel van zulke honderden miljoenen jonge grieten hebben het loodje gelegd tijdens zulke logeerpartijen, zijn daar ook statistieken van bekend?

En trouwens, ik herinner me een bericht in een krant over een nl wet dat in de jaren negentig is veranderd, over intimiteiten met jongeren vanaf 12 jaar met wederzijds goedvinden, dat het toen niet strafbaar en/of vervolgbaar was indien er geen aangifte werd gedaan. Weten de wets dekundigen er meer over?

RANDOM_AVATAR
abdoelHAKIEM
Super Poster!
Super Poster!

door abdoelHAKIEM » zo _16-_mei-_2010ah, 16-5-2010ad, 11:10 pm

het is een (vergeefse) poging om ze een spiegel voor te houden, dat ze eerst naar zichzelf kijken voordat ze een wettelijk gesloten huwelijk van 1420 jaar geleden bekritiseren volgens hun wetten anno 2010 omtrent de huwelijksleeftijd. Terwijl ze zelf al duizenden jaren deze wet al duizenden jaren aan het betreden zijn.

Dat zelfs gristenen hieraan meedoen terwijl ze het over de Maagd Maria hebben die een kindje baarde op jonge leeftijd, beseffen ze niet of doen ze alsof.

AbbasidWriter
Junior lid
Junior lid

door AbbasidWriter » zo _6-_jun-_2010ah, 6-6-2010ad, 1:19 pm

Shaykh Hamza Yusuf - Prophet Muhammad marriage to Aisha
http://www.youtube.com/watch?v=FM4IuDVFL3s

AbbasidWriter
Junior lid
Junior lid

door AbbasidWriter » zo _6-_jun-_2010ah, 6-6-2010ad, 1:20 pm

Al-Gardezi schreef:We lezen in de Sharh van Sahih Muslim:

وأما وقت زفاف الصغيرة المزوجة والدخول بها : فإن اتفق الزوج والولي على شيء لا ضرر فيه على الصغيرة : عُمل به
    "En betreft het huwelijks-feest van het jonge meisje tijdens de vervolmaking van het huwelijk, dan kan dit pas plaatsvinden wanneer haar echtgenoot en haar voogden overeenstemmen dat het geen schade toe zal brengen aan het jonge meisje".

وقال مالك والشافعي وأبو حنيفة : حدُّ ذلك أن تطيق الجماع ، ويختلف ذلك باختلافهن ، ولا يضبط بسنٍّ ، وهذا هو الصحيح
    "Maalik, al-Shaafa’i en Abu Haneefah zeiden: Het huwelijk mag pas volmaakt worden als het meisje in staat is om geslachtsgemeenschap te hebben en dit verschilt van meisje tot meisje dus een minimale leeftijd kan niet gezet worden! Dit is de correcte opinie".

{"Sharh As-Sahih Muslim", 9/206}.

Sharh as Sahih Muslim is van Imam Nawawi toch?

Salah al Dien
Super Poster!
Super Poster!

door Salah al Dien » zo _6-_jun-_2010ah, 6-6-2010ad, 3:11 pm

AbbasidWriter schreef:
Sharh as Sahih Muslim is van Imam Nawawi toch?

Asselemoe 'elejkoem

Ja, inderdaad.

Wa selemoe 'elejkoem
IK BEN SLECHTS EEN MENS MET GEBREKEN EN BEPERKTE KENNIS

no avatar
The Seeker

door The Seeker » zo _6-_jun-_2010ah, 6-6-2010ad, 4:47 pm

Goed dat deze topic er is, ik betuig gelijk mijn spijt dat ik altijd verkeerd gedacht had omdat ik deze info niet wist.

Maar de geschiedenis aankaarten over de Westerse gewoonten laat zien dat ze het recht niet hebben om te wijzen naar een ander. :duim:

RANDOM_AVATAR
Junaid
Super Poster!
Super Poster!

door Junaid » zo _6-_jun-_2010ah, 6-6-2010ad, 6:32 pm

Al-Gardezi schreef:
    2.3 Kinderhuwelijken zijn 'aslan afgeraden

Imaam Al-Nawawi zegt:
يستحب أن لا يزوِّج الأب والجد البكر حتى تبلغ ويستأذنها لئلا يوقعها في أسر الزوج وهي كارهة
"Het is mustahab op de vaderen en grootvaderen om een maagd niet uit te huwelijken totdat zij de pubertijd bereikt en zij haar toestemming kunnen vragen, anders zal zij in een huwelijk kunnen belanden waar zij zich niet prettig in voelt".
{"Sharh Al-Nawawi", 9/206}.

De shariat heeft geen specifieke leeftijd bepaald waarop iemand kan trouwen. Als de ouders een goede man vinden en ze vrezen dat als zij hun dochters hand nu niet aan hem geven, dat zij die kans nooit meer zullen krijgen, dan mogen zij Islamitisch gezien wel hun dochters hand aan hem geven. De volmaking van het huwelijk en de rest vind pas echter plaats nadat zij lichamelijk volwassene is zoals bij Aishah gebeurde, wallaahu A’alam. Onderdrukkingen en mishandelingen zijn Haram. Als het meisje zich later toch niet prettig voelt bij dat huwelijk, dan kan zij om scheiding vragen bij de Qadhi.

De titel van dat kopje dat het 'aslan afgeraden' gaat helemaal niet op met de oorspronkelijke tekst van Imam Nawawi. Niemand van de klassieke geleerden heeft ooit verklaard dat in principe kinderhuwelijken aslan afgeraden zijn en dat zij alleen onder die voorwaarde hun kinderen mogen huwen. Sterker nog, er heerst een consensus dat het toegestaan is, niet afgeraden. Of het de voorkeur geniet is een andere discussie vanwege de omstandigheden van een bepaalde samenleving. Anders zou je het huwelijk van de Profeet (sallallahu alayhi wa sallam) en vele andere Sahaba als een afgeraden daad moeten bestempelen, en wij zoeken de toevlucht van Allah tegen dat soort uitspraken.

De volledige tekst van Nawawi:
Al-Nawawi said:

It should be noted that al-Shaafa’i and his companions said: It is preferable for fathers and grandfathers not to marry off a virgin until she reaches the age of puberty and they ask her permission, lest she end up in a marriage that she dislikes. What they said does not go against the hadeeth of ‘Aa’ishah, because what they meant is that they should not marry her off before she reaches puberty if there is no obvious interest to be served that they fear will be missed out on if they delay it, as in the hadeeth of ‘Aa’ishah. In that case it is preferable to go ahead with the marriage because the father is enjoined to take care of his child’s interests and not to let a good opportunity slip away.
Als de koningen zouden weten hoeveel rust de vrienden van Allah kennen in hun harten, zouden zij met hun legers erop uittrekken om die harten te veroveren -

Al-Gardezi
Senior lid
Senior lid

door Al-Gardezi » zo _6-_jun-_2010ah, 6-6-2010ad, 7:34 pm

An-Nawawi zegt:

يستحب أن لا يزوِّج الأب والجد البكر حتى تبلغ

Dus hij zegt, het is "mustahab" (aangeraden) om kinderen NIET uit te huwelijken, (i.e. dus het is afgeraden om het wel te doen), maar zoals hij verder zegt en ik verder zei, als er een goede man wordt gevonden en ze zijn bang dat ze de kans zullen missen, dan mogen ze hun kind uithuwelijken. Als het eten van een appel afgeraden, dan is het niet-eten van een appel aangeraden. Dat is een algemene regel, maar per individu kan het verschillen en niemand zou durven om de huwelijken van de Profeet of de sahaba "afgeraden" te noemen! Mischien had ik het beter moeten verwoorden, dus kortom, zelfs terwijl het aslan afgeraden is, het kan zelfs aangeraden zijn in sommige gevallen, wallaahu A'alam,

Wasalaam,

RANDOM_AVATAR
Junaid
Super Poster!
Super Poster!

door Junaid » zo _6-_jun-_2010ah, 6-6-2010ad, 9:03 pm

Al-Gardezi schreef: Als het eten van een appel afgeraden, dan is het niet-eten van een appel aangeraden.

Je draait de vergelijking om, terwijl het ging over iets dat aangeraden was. Vergelijk het dus met een handeling dat aangeraden is, zoals in de nacht op staan voor het gebed. Het niet verrichten van deze handeling maakt het slapen in de nacht NIET makruh. Dit is het geval met vele handelingen waarbij een moslim die kan nalaten, zonder dat hij een 'makruh' handeling verricht.

De koptitel is helemaal fout en gaat tegen alle madhahib in. Aslan is het eerder toegestaan. In sommige gevallen kan de vader een zaalim zijn, waarbij hij niet het beste wilt voor het kind en zijn kind 'verkoopt.' En dit kan ook het geval zijn wanneer de vrouw volwassen is, en niemand die dan zal zeggen dat het huwelijk van een volwassen vrouw gehuwd door haar vader 'aslan afgeraden' is.
Als de koningen zouden weten hoeveel rust de vrienden van Allah kennen in hun harten, zouden zij met hun legers erop uittrekken om die harten te veroveren -

RANDOM_AVATAR
bint
Super Poster!
Super Poster!

door bint » ma _7-_jun-_2010ah, 7-6-2010ad, 1:55 pm

Uithuwelijken is een naar woord. Je mag niemand in dwang laten trouwen!
maar ik denk dat je met uithuwelijken iets anders bedoelt toch???

Al-hussein
Super Poster!
Super Poster!

door Al-hussein » zo _20-_jun-_2010ah, 20-6-2010ad, 5:50 pm

الله اكبر ولله الحمد
جزاك الله خيرا

Al-Gardezi
Senior lid
Senior lid

door Al-Gardezi » zo _20-_jun-_2010ah, 20-6-2010ad, 6:20 pm

Junaid schreef:
Al-Gardezi schreef: Als het eten van een appel afgeraden, dan is het niet-eten van een appel aangeraden.

Je draait de vergelijking om, terwijl het ging over iets dat aangeraden was. Vergelijk het dus met een handeling dat aangeraden is, zoals in de nacht op staan voor het gebed. Het niet verrichten van deze handeling maakt het slapen in de nacht NIET makruh. Dit is het geval met vele handelingen waarbij een moslim die kan nalaten, zonder dat hij een 'makruh' handeling verricht.

De koptitel is helemaal fout en gaat tegen alle madhahib in. Aslan is het eerder toegestaan. In sommige gevallen kan de vader een zaalim zijn, waarbij hij niet het beste wilt voor het kind en zijn kind 'verkoopt.' En dit kan ook het geval zijn wanneer de vrouw volwassen is, en niemand die dan zal zeggen dat het huwelijk van een volwassen vrouw gehuwd door haar vader 'aslan afgeraden' is.

Nu wordt het een "welles, nietes" spelletje ...

Ibn Shubrumah zegt:

لا يجوز أن تزوج الصغيرة التي لم تبلغ أبدا؛ لأننا إن قلنا بشرط الرضا فرضاها غير معتبر، ولا نقول بالإجبار في البالغة فهذه من باب أولى، وهذا القول هو الصواب، إن الأب لا يزوج بنته حتى تبلغ، وإذا بلغت فلا يزوجها حتى ترضى
    “Het is absoluut niet toegestaan om een meisje, dat de volwassenheid niet heeft bereikt, te huwen. Want zouden wij de instemming van haar kant als voorwaarde stellen; dan zou deze instemming van geen waarde zijn vanwege haar jonge leeftijd. Ook haar dwingen is niet toegestaan, aangezien zelfs een volwassen vrouw niet tot een huwelijk gedwongen kan worden. De juiste uitspraak wat dit betreft, is dat een vader zijn dochter niet uithuwt vóór de volwassenheid. Al zou zij de volwassenheid hebben bereikt, dan nog kan hij haar niet uithuwen voordat zij daarmee instemt.”

Lees deze fatawa van Shaykh Ibn Uthaymin:

“Het is mijns inziens verplicht om een vader tegen te houden die zijn dochter uithuwt. Onder welke omstandigheden dan ook. Dit totdat zij de volwassenheid bereikt, zodat zij om toestemming gevraagd kan worden. Hoe vaak is het niet voorgekomen dat een vrouw met tegenzin door haar vader is uitgehuwelijkt? Toen zij rijper werd en doorkreeg dat zij door haar man uitgebuit werd, confronteerde zij haar familie met de woorden: “Of jullie verlossen mij van deze man, of ik steek mijzelf in brand!” Dit gebeurt heel vaak. Simpelweg omdat de ouders geen rekening houden met het belang van het meisje. Zij hebben alleen oog voor hun eigen belangen. Daarom ben ik van mening dat in deze tijd zoiets verboden moet zijn.”

Lees verder:

http://www.al-yaqeen.com/nieuw/biblioth ... hp?id=1315

http://www.ksa-ksa.net/index.php?option ... d&Itemid=7

Wasalaam,

Al-Gardezi
Senior lid
Senior lid

door Al-Gardezi » za _24-_jul-_2010ah, 24-7-2010ad, 5:41 pm

Chinese girl, 9, becomes one of world's youngest mothers after giving birth to a baby boy

Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/worldne ... z0ucEHD7to

Al-Gardezi
Senior lid
Senior lid

door Al-Gardezi » za _24-_jul-_2010ah, 24-7-2010ad, 5:42 pm

2010/06/24 Meisje van negen zet zoon op de wereld in Maleisië

In Maleisië is een meisje van negen jaar bevallen van een zoon. De vader is vermoedelijk haar 14-jarige buurjongen. Dat meldt de krant The Star.

Naar verluidt gebeurde de bevalling vorige maand in een privéziekenhuis in Penang. Nog volgens The Star lijkt de negenjarige moeder ouder dan ze is. Haar verhouding met de buurjongen zou al van vorig jaar aan de gang zijn. De ouders van het meisje zijn gescheiden.

De grootmoeder van de kersverse mama zou zich ontfermen over de baby. Het is ook die grootmoeder die met het nieuws van de bevalling naar een ngo stapte. Het was die niet-gouvernmentele organisatie die de krant The Star op de hoogte bracht.

Het nieuws veroorzaakt nogal wat deining in het hoofdzakelijk islamitische Maleisië. De autoriteiten zijn met een onderzoek gestart. "Dit is een ernstige zaak", zegt Phee Boon Poh van het ministerie van Volksgezondheid. "Geslachtsgemeenschap met een minderjarige wordt beschouwd als verkrachting. Een arts die een negenjarig meisje assisteert bij een bevalling moet dit signaleren aan de autoriteiten. Bij mijn weten is er bij onze diensten, noch bij de politie melding gemaakt van deze zaak"

http://nieuws.maleisie.be/2010/20100624 ... eisie.html

RANDOM_AVATAR
_Romaisa_R
Super lid
Super lid

door _Romaisa_R » do _2-_dec-_2010ah, 2-12-2010ad, 11:34 am

machAllah, echt een prachtig bruikbaar stuk! super helder. ik zal me nu beter kunnen verwoorden wanneer mensen mij om dit soort zaken vragen. Moge Allah je belonen!
I turn on the TV and I'm amazed the type of characters they have explaining my religion to the masses. No wonder the world is confused about Islam.

Who Hijacked My Religion?!?

RANDOM_AVATAR
halimazoveel
Super Poster!
Super Poster!

door halimazoveel » do _7-_apr-_2011ah, 7-4-2011ad, 8:35 am

bint schreef:Uithuwelijken is een naar woord. Je mag niemand in dwang laten trouwen!

salam aleikum

er kleeft een misverstand aan het woord uithuwelijken ja, mensen die islam niet begrijpen denken aan een gedwongen huwelijk, maar in feite is het gewoon gearrangeerd, de familie kijkt wie er geschikt is voor hun dochter of zoon, en zij worden aan elkaar voorgesteld. tenslotte geeft dochter of zoon te kennen of de aangeboden huwelijkskandidaat naar tevredenheid is en kan het huwelijk geregeld worden.
tenminste, zo zou het moeten zijn. natuurlijk worden er genoeg mensen gedwongen in een huwelijk, maar dat is niet de bedoeling.

superkar
Super Poster!
Super Poster!

door superkar » do _7-_apr-_2011ah, 7-4-2011ad, 9:49 am

halimazoveel schreef:
bint schreef:Uithuwelijken is een naar woord. Je mag niemand in dwang laten trouwen!

salam aleikum

er kleeft een misverstand aan het woord uithuwelijken ja, mensen die islam niet begrijpen denken aan een gedwongen huwelijk, maar in feite is het gewoon gearrangeerd, de familie kijkt wie er geschikt is voor hun dochter of zoon, en zij worden aan elkaar voorgesteld. tenslotte geeft dochter of zoon te kennen of de aangeboden huwelijkskandidaat naar tevredenheid is en kan het huwelijk geregeld worden.
tenminste, zo zou het moeten zijn. natuurlijk worden er genoeg mensen gedwongen in een huwelijk, maar dat is niet de bedoeling.

Exact.
Ze mogen uiteindelijk zelf bepalen of ze wel trouwen of niet.

Gedwongen huwelijk bestaat en mag niet in de Islam.
Dat is iets van de Arabische cultuur dat gezien wordt als iets van de Islam, terwijl dat dus niet zo is.
68:1 Nun. By the pen and what they inscribe,
68:2 You are not, [O Muhammad], by the favor of your Lord, a madman.
68:3 And indeed, for you is a reward uninterrupted.
68:4 And indeed, you are of a great moral character.

RANDOM_AVATAR
dinelislam
Super Poster!
Super Poster!

door dinelislam » do _7-_apr-_2011ah, 7-4-2011ad, 6:07 pm

1.1 Hoe oud was Aishah toen zij trouwde?

Aishah zegt:
تزوجني رسول الله صلى الله عليه وسلم لتسع سنين وصحبته تسعا
"Ik trouwde met de Boodschapper van Allah vrede zij met hem toen ik 9 jaar oud was en ik bleef daarna nog 9 jaar met hem leven".
{"Al-Mujam Al-Kabir", 53 – Hadith Sahih}.

1.2 Aishah was lichaamelijk volwassen

Imaam Al-Nawawi zegt:
فيه: حديث عائشة -رَضِيَ اللهُ عَنْهَا- قالت: (تَزَوَّجَنِي رَسُولُ اللهِ -صَلَّى اللهُ عَلَيهِ وَسَلَّمَ- لِسِتِّ سِنِينَ، وَبَنَى بِي وَأَنَا بِنْتُ تِسْعِ سِنِينَ). وقال مالك والشَّافعيُّ وأبو حنيفة: حدُّ ذلك أن تطيق الجماع قال الدَّاوديُّ: وكانت عائشة قد شبَّت شباباً حسناً -رَضِيَ اللهُ عَنْهَا-
"Aishah zei: "De Boodschapper van Allaah trouwde met mij toen ik zes jaar oud was en hij volmaakte het huwelijk toen ik 9 jaar oud was". Malik (Ibn Anas), Imam Ash-Shafi'ie en Abu Hanifah hebben gezegd: "De periode alvorens de volmaking was zodat zij tot die tijd lichamelijk voorbereid zou worden voor gemeenschap". Al-Dawudi heeft gezegd: "En Aishah was lichaamelijk inderdaad volwassen".
{"Sharh al-Nawawi", 9/207}.

1.3 Aishah menstrueerde

Aishah zegt:
أمرني رسول أن أناوله شيئاً من المسجد، فقلت: إني حائض، فقال: إن حيضتك ليست في يدك
"De Boodschapper van Allah vroeg mij om iets uit de moskee te halen dus ik zei: "Ik ben aan het menstrueren". Hij zei: "Het is niet in jou handen".
{"Sahih Muslim" 15973}.

حدثنا عُثْمَانُ بنُ أبي شَيْبَةَ أخبرنا جَرِيرٌ عن الشّيْبَانِيّ عن عَبْدِالرّحْمَنِ بنِ الأسْوَدِ عن أبِيهِ عن عَائِشَةَ قَالَتْ "كَانَ رسولُ الله صلى الله عليه وسلم يَأْمُرُنَا في فَوْحِ حَيْضَتِنَا أنْ نَتّزِرَ ثُمّ يُبَاشِرُنَا، وَأيّكُمْ يَمْلِكُ إرَبَهُ كَمَا كَانَ رسولُ الله صلى الله عليه وسلم يَمْلِكُ إرَبَهُ".
"De Profeet zou tegen ONS zeggen om tijdens onze periodes een doek te dragen voordat wij tot elkaar komen, en wie onder jullie kan zijn begeertes inhouden zoals de Boodschapper van Allah zijn begeertes inhield?!"
{"Sahih Al-Bukhaarie", 6/296}.

1.4 Aishah zegt dat zij toen een vrouw was en geen kind!

Aishah zegt over zichzelf:
إذا بلغت الجارية تسع سنين فهي امرأة
"Als een meisje 9 jaar oud wordt, dan is zij een vrouw".
{"Tirmidhie", 1027}.

1.5 Aishah speelde zelfs na haar 14de met poppen!

Haafiz Ibn Hajar zegt:
وأخرج أبو داود والنسائي من وجه آخر عن عائشة قالت: " قدم رسول الله صلى الله عليه وسلم من غزوة تبوك أو خيبر "... فكشف ناحية الستر على بنات لعائشة لعب ...قال ما هذا يا عائشة، قالت: بناتي ... لأن عائشة كانت في غزوة خيبر بنت أربع عشرة سنة إما أكملتها أو جاوزتها أو قاربتها. وأما في غزوة تبوك فكانت قد بلغت قطعا فيترجح رواية من قال في خيبر، ويجمع بما قال الخطابي لأن ذلك أولى من التعارض.
"Abu Dawud en Nasaai hebben overgeleverd dat Aishah zei: "De boodschapper van Allah kwam terug uit de slag van Tabuk of Khaybar en hij keek in mijn poppenkastje en vroeg: "Wat zijn dit oh 'Aaishah?" Aisha zei: "Dat zijn mijn POPPEN". Aisha was tijdens de slag van Khaybar ongeveer 14 JAAR OUD en tijdens de slag van Tabuk ongetwijfeld ouder!"
{"Fath al-Baree", 2/09}.

1.6 Jubair had eerder dan de Profeet om Aishah’s hand gevraagd

خطب النبي صلى الله عليه وسلم عائشة إلى أبي بكر وكان أبو بكر قد زوجها جبير بن مطعم فخلعها منه فزوجها رسول الله صلى الله عليه وسلم وهي ابنة ست سنين تركها . ثلاث سنين ثم بنى بها وهي بنت تسع سنين
"De Profeet vroeg aan Abu Bakr om de hand van Aishah, maar Abu Bakr had eerst zijn woord aan Jubair Ibn Muta'm gegeven. Toen trok hij zijn woord terug (omdat Jubair zich nog steeds niet tot Islam bekeerd had) en trouwde haar aan de Boodschapper van Allah. Zij was toen zes jaar oud, dus de Profeet ging drie jaar wachten en daarna pas vervolmaakte hij het huwelijk en zij was toen negen jaar oud".
{"Al-Mujam Al-Kabir", 62}.

1.7 Aishah was trots op haar huwelijk

Aishah zei:
عن عائشة قالت: أعطيت خلالاً ما أعطيتها امرأة ملكني رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم وأنا بنت سبع وأتاه الملك بصورتي في كفه لينظر إليها وبنى بي لتسع ورأيت جبرائيل وكنت أحب نسائه إليه ومرضته فقبض ولم يشهده غيري والملائكة
"Ik ben geëerd met bepaalde gunsten waar geen enkele andere vrouw mee is geëerd! De Boodschapper van Allah trouwde met mij toen ik 7 jaar oud was; de engel toonde hem mijn beeld zodat hij mij zag; hij voltooide onze huwelijk toen ik 9 jaar oud was; ik zag de engel Gibrail; ik was de Profeet's meest geliefde vrouw en ik was degene die bij hem bleef tijdens zijn ziekte tot hij stierf en niemand was aanwezig behalve ik en de Engelen".
{"Fath al-Baree"}.

1.8 Jong trouwen was een gewoonte in Arabie

Imam Ash-Shafi’e zegt:
رأيت باليمن بنات تسع يحضن كثيرا
"Tijdens mijn verblijf in Yemen kwam ik 9 jaar oude meisjes tegen die zo vaak menstrueerden".
{"Siyar A’lam Al-Nubala", 10/91}.

Imam Ash-Shafi'e zegt ook:
أيت بصنعاء: جَدَّةٌ بنت إحدى وعشرين سنة! حاضت ابنة تسع، وولدت ابنة عشر، وحاضت البنت ابنة تسع، وولدت ابنة عشر
"In de stad van San'a kwam ik een 21 jaar oude grootmoeder tegen! Zij menstrueerde op haar negende en kreeg kinderen op haar tiende".
{"Sunan Al-Bayhaqi Al-Kubra", 1/319}.

Ibn Al-Jawzi zegt:
عباد بن عباد المهلبي قال أدركت فينا يعني المهالبة امرأة صارت جدة وهي بنت ثمان عشرة سنة ولدت لتسع ". سنين ابنة فولدت ابنتها لتسع سنين ابنة فصارت هي جدة وهي ابنة ثماني عشر سنة
"Abbad ibn Abbad Al-Muhlabi zei: "Ik heb een vrouw uit Muhlabah gezien die een grootmoeder werd terwijl zij 18 jaar oud was! Ze kreeg kinderen toen ze 9 jaar oud was en haar dochter kreeg kinderen toen zij ook 9 jaar was, dus zij werd een grootmoeder op haar 18de!"
{"Tahqeeq Fi Ahadeeth Al-Khilaf", 2/267}.

1.9 Anderen drongen bij de Profeet aan om te trouwen

لما توفت خديجة قالت خولة بنت حكيم بن أمية امرأة عثمان بن مظعون وذلك بمكة يا رسول الله ألا تتزوج؟ فقال من؟ فقالت إن شئت بكرا وان شئت ثيبا قال فمن البكر قالت ابنة احب خلق الله إليك عائشة بنت أبي بكر قال ومن الثيب؟ قالت سودة بنت زمعة من قيس قد أمنت بك واتبعتك على ما أنت عليه قال فاذهبي فاذكريهما عليّ
"Toen Khadijah stierf kwam Khawlah Bin Hakiem en zei: "Waarom trouwt u niet, o boodschapper van Allah?" Hij zei: "Met wie?" Zij zei: "Er zijn maagden en er zijn eerder getrouwden". Hij vroeg: "Wie is de maagd?" Zij zei: "De dochter van uw meest geliefde vriend - Aishah de dochter van Abu Bakr". Hij vroeg: "En wie is de eerder getrouwde?" Zij zei: "Sadwa bint Zama, zij geloofde in u en heeft u gevolgd". De Profeet zei: "Gaat u dan maar naar hen toe en breng hen op de hoogte (dat ik wil trouwen)".
{"Tabarani, Al-Hakim & Mustadrak"}.

2.0 Abu Bakr drong aan zodat hij met zijn dochter zou trouwen

Haafiz Ibn Hajar zegt:
وأخرج الطبراني من وجه آخر عن عائشة قالت : لما هاجر رسول الله - صلى الله عليه وسلم - وأبو بكر خلفنا بمكة ، فلما استقر بالمدينة بعث زيد بن حارثة وأبا رافع ، وبعث أبو بكر عبد الله بن أريقط وكتب إلى عبد الله بن أبي بكر أن يحمل معه أم رومان وأم أبي بكر وأنا وأختي أسماء ، فخرج بنا ، وخرج زيد وأبو رافع بفاطمة وأم كلثوم وسودة بنت زمعة ، وأخذ زيد امرأته أم أيمن وولديها أيمن وأسامة ، واصطحبنا ، حتى قدمنا المدينة فنزلت في عيال أبي بكر ، ونزل آل النبي - صلى الله عليه وسلم - : عنده ، وهو يومئذ يبني المسجد وبيوته ، فأدخل سودة بنت زمعة أحد تلك البيوت ، وكان يكون عندها ، فقال له أبو بكر : ما يمنعك أن تبني بأهلك ؟ فبنى بي
"Aishah zei: "Totdat wij Madinah bereikten ... Ik verbleef nog met Abu Bakr's gezin ... Dus (mijn vader) Abu Bakr zei tegen hem: "Wat weerhoudt u nog van het vervolmaken van uw huwelijk met uw vrouw?" Toen vervolmaakte hij zijn huwelijk met mij".
http://www.islamweb.net/newlibrary/disp ... &startno=2

Toen Abu Bakr vroeg: “Ben ik dan niet uw broeder?” Hij wilde de hukm shar’i (Islamitische oordeel) weten. Hij had geen bezwaar tegen het huwelijk, zoals we hierboven duidelijk lezen.

2.6 Geslachtsgemeenschap alvorens de puberteit is fysiek en mentaal schadelijk voor kinderen en daarom HARAM

لا ضرر ولا ضرار
"Niemand mag een ander persoon schade toebrengen!
{"Fayd al-Qadir", 6/9899}.

لا يكلف الله نفسا إلا وسعها
"Allaah belast geen ziel boven haar vermogen".
{Qur'an 2:226, 6:152, 7:42, 23:62, 2:286}.

مَا يُرِيدُ اللّهُ لِيَجْعَلَ عَلَيْكُم مِّنْ حَرَجٍ
"Allaah wenst geen moeilijkheden op jullie te plaatsen".
{Qur'an 5:6}.

هُوَ اجْتَبَاكُمْ وَمَا جَعَلَ عَلَيْكُمْ فِي الدِّينِ مِنْ حَرَجٍ
"Hij heeft jullie uitverkoren en Hij heeft in jullie Godsdienst geen moeilijkheden opgelegd".
{Qur'an 22:78}.

من ضار ضار الله به، ومن شاق شاق الله عليه
"Hij die een ander persoon schade toebrengt zal door Allah gestraft worden en voor degene die dingen voor anderen moeilijk maakt zal Allah dingen moeilijk maken".
{"Abu Dawud", 3635}.
Niet meer actief

Djawz bint Muhamad
Super Poster!
Super Poster!

door Djawz bint Muhamad » ma _12-_sep-_2011ah, 12-9-2011ad, 8:44 pm

Assalamu alaikum,

Ik ken een vrouw van 27 die speelt nog dagelijks met poppen! Ik noem geen namen voordat ik klappen krijg (fluiten) . Dus dat heeft niks met leeftijd te maken!

Wassalaam

VorigeVolgende

Keer terug naar Het huwelijk