Zina (sexueel vreemdgaan) vergeven

Plaats hier vragen en opmerkingen betreffende het huwelijk in de Islam
Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

Re: Zina (sexueel vreemdgaan) vergeven

door Ayasha » di _2-_nov-_2010ah, 2-11-2010ad, 1:13 am

Awa schreef:hmm, ik was eigenlijk bewust op zoek naar een post rond dit thema aangezien ik er zelf nog middenin zit...
Ik dacht dat het mij nooit zou overkomen, dat mijn man hiertoe niet in staat zou zijn, dat zijn liefde voor mij sterk was, ... maar ik was mis. Hij is maanden vreemd gegaan, met een zwangerschap als gevolg van die vrouw. Vergeven...??? Laat ik het zo stellen, vroeger dacht ik ook, overkomt me dat dan scheidt ik...maar eenmaal je er zelf voor komt te staan is het al zo simpel niet. Integendeel. Ik zie hem graag en vecht voor hem en mijn huwelijk. Vergeven is moeilijk...je voelt je zo geraakt in je eigenste ziel, alles wat je voordien vertrouwde daar twijfel je nu aan, mijn innerlijke rust is ver zoek..want wat eens onvoorwaardelijk was, is het nu niet meer...ik wil hem vergeven, hem dit ook gezegd, maar een zijn dagen dat mijn kwaadheid en pijn het halen van mijn vergevensgezindheid...een goede vraag zou ook zijn: kan ik uiteindelijk mezelf vergeven dat het zo ver in ons huwelijk was gekomen dat hij troost moest zoeken bij een ander??? ik denk dat ik mezelf dit nooit of te nimmer vergeef....vergeven is een dagelijkse opdracht... :rechter:

Beste zuster, dat je je man wilt vergeven is heel nobel en als je dit kunt met heel je hart dan is dat zeer prijzenswaardig. Vergeven betekent echter niet, dat je het zult vergeten. Bij het minste of geringste zal dit gebeuren weer naar boven komen en zul je het hem gaan verwijten.
Het betekent een barst in je huwelijk en die zal altijd zichtbaar blijven.
Als je hem wilt vergeven, betekent dit dat je hem dit later nooit meer voor zijn voeten zal mogen gooien, want als je dit zou gebruiken tijdens een ruzie met je man, mag en kun je dit nooit meer ter sprake brengen. Vergeving betekent dat je geen wroeging meer zult hebben. Insha'allah zul je dit kunnen opbrengen.

Wat je uit je hoofd moet zetten, dat jijzelf hier schuld aan zou hebben. Had jou man reden om "troost" te zoeken bij een ander?
Vergeet niet, beste zuster, dat er helaas mannen zijn die niet voldoende hebben aan 1 vrouw om het bed mee te delen en soms ook niet met 2. Dat zijn mannen die van afwisseling houden en het niet kunnen opbrengen de verleiding te weerstaan en niet met hun hersens denken maar met iets wat ongeveer 50 cm lager zit.
Vraag jezelf af jij zo met hem door kunt gaan. Vraag jezelf af of je met de angst kunt leven dat het in de toekomst nog een keer kan gebeuren.
Wat je ook besluit te doen, blijven of weggaan, geef nooit jezelf de schuld als jij zeker weet dat jouw man bij jou niets is te kort gekomen.

Bedenk ook dat het kind wat hij bij die andere vrouw heeft verwekt, altijd een rol zal blijven spelen in zijn leven.

Ik kwam onderstaande hadith tegen:

“Allaah verheugt zich over de wanhoop van Zijn schepselen (‘ibaad) omdat de verandering van hun situatie van slecht naar goed zeer nabij is.
Hij kijkt naar jullie terwijl jullie zeer wanhopig zijn maar Hij blijft lachen omdat Hij weet dat Hulp voor jou dichtbij is.” (Ahmad e.a.)
Indien er problemen zijn met inloggen, stuur een mailtje naar ayashaontdekisla[email protected] onder vermelding van uw gebruikersnaam en emailadres waarmee u hebt aangemeld.

www.islamboeken.nl

Amatul al Haqq
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door Amatul al Haqq » di _2-_nov-_2010ah, 2-11-2010ad, 10:19 am

Salaam alaykum wa Rahmatullaah,

Ik denk dat deze topic nogmaals duidelijk maakt hoe belangrijk het is dat je met elkaar trouwt omwille van Allah. Dat je bij het kiezen van een partner in eerste instantie kijkt naar zijn imaan, zijn taqwa, zijn kennis, zijn achlaaq.
Wat mijn man en mij betreft, wij vertrouwen allebei eerst op Allah, en dan elkaar. Ik vertrouw erop dat hij weet dat Allah hem altijd ziet. Als hij vreemdgaat, vind ik het nog erger wat hij tegen over Allah heeft gedaan dan tegenover mij. Allah is Degene die ons heeft geschapen, die ons voorziet met eten en drinken, met gezondheid... wij zijn geschapen om Allah te aanbidden. Hoe erg is de persoon dan gezonken, als hij zich laat verleiden door de dunya met tijdelijk seksueel genot, en daarmee Allah's woede op zich haalt! Nog even buiten het onrecht dat hij zijn eigen familie en de familie van de andere vrouw aandoet...
Moge Allah iedereen voor zina behoeden! Ameen.
Ik zou - uiteindelijk, na veel helpen, naseeha geven en sabr natuurlijk - scheiden als mijn man zijn imaan verliest. Niet om de zina zelf denk ik. Maar nogmaals, moge Allah ons ervoor behoeden. Het is geen leuk onderwerp om aan te denken!
en Allah weet het beter!

RANDOM_AVATAR
Sumiregusa
Super Poster!
Super Poster!

door Sumiregusa » di _2-_nov-_2010ah, 2-11-2010ad, 11:25 am

Ik zou het haar vergeven. Maar ze zou nooit en te nimmer een onderdeel blijven van mijn leven. Ik zou dus scheiden.
HIJ is Het Die Zijn Boodschapper heeft gezonden met de leiding en de ware godsdienst, om deze te doen zegevieren over alle godsdiensten, ook al haten de afgodendienaren het.

Voorheen bekend als Just someone else

RANDOM_AVATAR
OemJulaybib
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door OemJulaybib » di _2-_nov-_2010ah, 2-11-2010ad, 4:06 pm

Ook ik zou niet in staat zijn te blijven met een man die het over zijn hart heeft verkregen om mij en zichzelf zo iets verschrikkelijks aan te kunnen doen.

Ik zou het enorm lastig vinden om te scheiden, vooral als je van je man houdt...Maar zoals ik mijzelf ken, weet ik dat ik niet verder mijn leven kan delen met een man die mijn vertrouwen en eer op die manier heeft beschadigd.

Wel, denk ik dat het voor een vrouw veel lastiger is om te kiezen voor een scheiding (vooral als er kinderen bij betrokken zijn) dan voor een man!?

mbksoldier
Junior lid
Junior lid

door mbksoldier » di _2-_nov-_2010ah, 2-11-2010ad, 7:06 pm

Pfff, zina plegen terwijl je getrouwd bent dan ben je echt gewetenloos.
Hoe kan een man zoveel schyt aan zijn vrouw hebben dat hij het lef haalt om zoiets te doen.
Ik moet wel eerlijk zeggen vrouwen hier hebben wel een grote hart, want geloof me (bijna)geen enkel man zou zijn vrouw kunnen vergeven.
Wat ik zou doen in zo'n situatie , laat me het effe voor me zien.
Waa! zeg niks.

Mohammed

Ismie-Maryem
Super Poster!
Super Poster!

door Ismie-Maryem » di _2-_nov-_2010ah, 2-11-2010ad, 8:20 pm

vreemdgaan zou ik ook niet kunnen vergeven, vooral niet in het beginstadium van een huwelijk..ben je op een gegeven moment 15 jaar getrouwd dan word het een ander verhaal
Maar je moet ook beseffen dat je het vaak niet merkt dat je man vreemdgaat..in veel gevallen weet de vrouw ook niet dat haar man vreemd gaat of vreemd is gegaan en leeft ze gewoon gelukkig met hem.
Dat een man vreemdgaat hoeft dus niet te betekenden dat hij een verhouding/relatie heeft of iets dergelijks met een andere vrouw, het zijn vaak gewoon losse scharreltjes of een prostitee

Mannen en vrouwen zijn heel verschillend..als een man bv vreemd gaat met een prostituee of iets dergelijks is dit puur voor de lust..gevoelens of iets dergelijks heeft hij niet voor die vrouw, hij respecteerd haar echt niet ofzo, en daarnaast kan hij wel heel veel van zijn vrouw houden en haar respecteren
Lust en liefde schijnt bij mannen apart te zijn..bij vrouwen is dat meer met elkaar verbonden emotioneel

En hoe zeer ik het ook afkeur..het word mannen ook niet altijd makkelijk gemaakt..en dan heb ik het niet alleen over vreemdgaan..maar over blote beelden op internet,webcam viezigheid waar je reclame voor krijgt etc..laat op de avond kan je niet eens de nl tv aanzetten of je word al met bepaalde beelden geconfronteerd..dit kan voor een man heel moelijk zijn en kan hij zijn verstand verliezen
Zo ook met heel bloot/strak geklede vrouwen op straat..dit is echt een fitna gewoon, hierdoor worden mannen bijna gedwongen om erna te kijken..of ze krijgen verkeerde lustgevoelens etc..en stel zo'n meisje versiert jou..ja wat doe je dan
Als een man zijn imaan zwak is..dan is al snel de zonde begaan helaas..ookal was het zijn intentie niet, maar werd hij toch verleid..en achteraf kan hij verschrikkelijk berouw hebben

In Marokko heb ik met eigen ogen gezien hoe zo'n meid(prostituee) gewoon mijn man probeerde te lokken, ze had niet in de gaten dat ik erbij was..echt walgelijk gewoon.
Ik had het eerst niet door, maar mijn man zei tegen me kijk die meid die voor je loopt ze zit steeds naar me te kijken en te gebaren ookal keek hij expres vooruit en niet in haar ogen, hij pakte toen ook mijn hand, en ze droop snel af
Dat was laat in de avond in de stad/medina..het stikt daar van de vieze meiden.

kort samengevat..zina is iets verschrikkelijks..maar ik ben van mening dat het de man wel moeilijk gemaakt kan worden en het dus deels ook de schuld is van de media, en bepaalde vrouwen hoe ze zich tentoonstellen op straat
De Profeet Sallallahu 'alaihi wa sallam heeft gezegd:"Al wie een moslim zijn misstap vergeeft, Allah Subhanahu wa Ta'ala zal zijn misstap vergeven op de Dag van de Opstanding" (ahmad)

no avatar
saniya moslima nl

door saniya moslima nl » di _2-_nov-_2010ah, 2-11-2010ad, 8:42 pm

Nee ik zou het nooit kunnen vergeten en om deze redenen ook niet snel kunnen vergeven. Het zou altijd in mijn achterhoofd blijven spreken als hij bijvoorbeeld te laat is of niet op zou nemen ect.

Met of zonder kinderen ik red me wel daar heb ik een man die mij niet goed behandeld door vreemdte gaan niet voor nodig.

no avatar
soenna

door soenna » di _2-_nov-_2010ah, 2-11-2010ad, 10:05 pm

oem-imran schreef:`salaamoe`alajkoem wa rahmatoelillah.

ik heb niet alle reacties gelezen,maar bijna wel alle.

het doet mij pijn om te moeten lezen dat als het om zo iets ranzigs en vies als zina gaat dat die door de meeste zusters vergeven zal worden/vergeven wordt.

maar als de man meer vrouwen wil dan heb je de poppe aan het dansen.

zusters denk alstublieft even na zina of een gezegende huwelijk met meer vrouwen?

ik heb het zelf nooit mee gemaakt Alhamdoulillah dat hij dus vreemd is gegaan,maar vergeven?
sorry maar ik wordt daar kotsmiselijk van de gedachte,maar dit in tegenoverstelling van wanneer het zijn andere vrouw zou zijn.

dan weet ik hij is met zijn vrouw en ik hoop dan dat hij het goed heeft met haar.

Hier kan ik me in vinden.

**Dawoed**
Super Poster!
Super Poster!

door **Dawoed** » di _2-_nov-_2010ah, 2-11-2010ad, 10:34 pm

Ik zou haar dood maken. Dat is het eerste waar ik aan denk, laat staan vergeven.

RANDOM_AVATAR
Shuhada
Pro Ontdekker !!

door Shuhada » di _2-_nov-_2010ah, 2-11-2010ad, 10:37 pm

**Dawoed** schreef:Ik zou haar dood maken. Dat is het eerste waar ik aan denk, laat staan vergeven.

Eerwraak.. :|
"Çok söz yalansız, çok mal haramsız olmaz"

mbksoldier
Junior lid
Junior lid

door mbksoldier » di _2-_nov-_2010ah, 2-11-2010ad, 10:40 pm

Shuhada schreef:
**Dawoed** schreef:Ik zou haar dood maken. Dat is het eerste waar ik aan denk, laat staan vergeven.

nah gewoon familiedrama.

Sakina55
Pro Ontdekker !!

door Sakina55 » di _2-_nov-_2010ah, 2-11-2010ad, 11:04 pm

mbksoldier schreef:
Shuhada schreef:

nah gewoon familiedrama.

Ik vind dit bepaald niet iets om grapjes over te maken.

RRS
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door RRS » di _2-_nov-_2010ah, 2-11-2010ad, 11:33 pm

een lastig onderwerp waar ik toch even op wil reageren.

wanneer jou man vreemd gaat, kan jij je afvragen hoeveel hij van je houdt? of hij uberhaupt wel respect voor jou heeft ? en wat de waarde van zijn liefde en geloof is..?

je bent getrouwd en het woord zegt het al TROUW.
wanneer mijn man zina zou hebben gepleegd... (ga nog trouwen, denk er nu al over na..hmm)
zou ik niet langer met hem verder willen leven.
hoeveel ik ook van het hem zou houden, vertrouwen staat op, voor mij,nummer één binnen het huwelijk.

tuurlijk is het lastiger als er kinderen in het spel zijn.
maar belangrijk is dat een kind een rustige, veilige en ontspannen Thuis heeft.
wat is dan de beste oplossing...? (spreek uit ervaring,heb gescheiden ouders, wel om andere redenen)

ik wens een ieder die dit mee heeft moeten maken heel veel sterkte en kracht.
moge het nooit en te nimmer meer gebeuren bij niemand.

Groet,

Rianne

**Dawoed**
Super Poster!
Super Poster!

door **Dawoed** » wo _3-_nov-_2010ah, 3-11-2010ad, 12:33 am

Shuhada schreef:

Uitleg van wat ik daarvoor zei:

Ik zou haar dood maken, toen kwam de punt "." vervolgens kwam de verduidelijking van de zin: "dat is het eerste waar ik aan denk". Wat betreft de islamitische oordeel, dat is te vinden in shura noer ayaah nr 6 tot met 9.

Scheiden is vanzelfsprekend, en vergeven zal ik nooit, en ik zal zeker de straf van allah over haar roepen.

Daarnaast heb ik liever een serieuze reactie dan slechts een woord en een emoticoon.

no avatar
gittex

door gittex » wo _3-_nov-_2010ah, 3-11-2010ad, 1:50 am

als ik hem echt graag zie ( anders zou het je man niet zijn?) zou ik hem proberen te vergeven. maar nooit zal het zoals ervoor zijn. want welke straf wij ook uitvoeren, geen enkele is zo rechtvaardig als die van Allah Swt.

en ik spreek uit 'ervaring' degene die men verhaal hebben gelezen weten wat er gebeurd is, ik heb het 'recht' om hem te 'doden' maar ik wacht, op de straf van Allah, en ik weet dat ik voor men geduld beloond zal worden (moslima)

RANDOM_AVATAR
Shuhada
Pro Ontdekker !!

door Shuhada » do _4-_nov-_2010ah, 4-11-2010ad, 11:54 pm

**Dawoed** schreef:
Shuhada schreef: Eerwraak.. :|

Uitleg van wat ik daarvoor zei:

Ik zou haar dood maken, toen kwam de punt "." vervolgens kwam de verduidelijking van de zin: "dat is het eerste waar ik aan denk". Wat betreft de islamitische oordeel, dat is te vinden in shura noer ayaah nr 6 tot met 9.

Scheiden is vanzelfsprekend, en vergeven zal ik nooit, en ik zal zeker de straf van allah over haar roepen.

Daarnaast heb ik liever een serieuze reactie dan slechts een woord en een emoticoon.

Waaruit kun jij concluderen dat mijn reactie niet serieus was? Overigens vind ik het indrukwekkend dat men kan zeggen het eerste wat bij mij op komt is moord..

**Dawoed**
Super Poster!
Super Poster!

door **Dawoed** » vr _5-_nov-_2010ah, 5-11-2010ad, 1:43 am

Shuhada schreef:Waaruit kun jij concluderen dat mijn reactie niet serieus was? Overigens vind ik het indrukwekkend dat men kan zeggen het eerste wat bij mij op komt is moord..

Serieus of niet, jouw reactie slaat nergens op, je geeft geen nuance niks, je zet alleen een denigrerend emoticon neer, reageer normaal of hou gewoon je mond, en als je dat ook niet kan, onderbouw dan tenminste je mening (wat je trouwens ook niet doet). Wat moet ik daarmee ?

Je had ook zo kunnen reageren: Ja maar dit is fout want ..etc etc. Dat had ik meer gewaardeerd.

En hoezo indrukwekkend ? Bestaat er soms geen doodstraf in de shari'a voor degene die deze daad heeft gepleegd ?? Er was ook een sahabi die vroeg aan de profeet s.a.w. of hij in dit geval zijn vrouw mag doden als hij haar ziet met een ander man in bed, toen werd de ayaah neergezonden in shura noer vers 6 tot met 9.

Nogmaals, voor het geval je niet begrijpt, ik keur het nergens goed dat de vrouw dan gedood moet woorden door haar echtgenoot, aangezien dat niet volgens de islaam is vanwege de afwezigheid van de 3 getuigen, en het is niet zijn taak om dat solo uit te voeren. Maar goed, ik heb alhamdoelilah geen hoogmoed om toe te geven dat wat ik daarvoor zei "Ik zou haar dood maken" islamitisch fout is, aangezien dat mijn recht niet is noch mijn taak.

Echter ik zou wel zeker tegen haar getuigen, en handelen volgens de vers in shura noer ayaah nummer 6 tot met 7, en daar is islamitisch gezien helemaal niks mis mee, wat jij ervan vindt of anderen, boeit mij totaal niet.
Laatst bijgewerkt door **Dawoed** op vr _5-_nov-_2010ah, 5-11-2010ad, 2:10 am, in totaal 1 keer bewerkt.

RANDOM_AVATAR
Shuhada
Pro Ontdekker !!

door Shuhada » vr _5-_nov-_2010ah, 5-11-2010ad, 2:08 am

**Dawoed** schreef:Serieus of niet, jouw reactie slaat nergens op, je geeft geen nuance niks, je zet alleen een denigrerend emoticon neer, reageer normaal of hou gewoon je mond, en als je dat ook niet kan, onderbouw dan tenminste je mening (wat je trouwens ook niet doet).

Je had ook zo kunnen reageren: Ja maar dit is fout want ..etc etc. Dat had ik meer gewaardeerd.

En hoezo indrukwekkend ? Bestaat er soms geen doodstraf in de shari'a voor degene die deze daad heeft gepleegd ?? Er was ook een sahabi die vroeg aan de profeet s.a.w. of hij in dit geval zijn vrouw mag doden als hij haar ziet met een ander man in bed, toen werd de ayaah neergezonden in shura noer vers 6 tot met 9.

Nogmaals, voor het geval je niet begrijpt, ik keur het nergens goed dat de vrouw dan gedood moet woorden door haar echtgenoot, aangezien dat niet volgens de islaam is vanwege de afwezigheid van de 3 getuigen, en het is niet zijn taak om dat solo uit te voeren. Echter ik zou wel zeker tegen haar getuigen, en handelen volgens de vers in shura noer ayaah nummer 6 tot met 7, en daar is islamitisch gezien helemaal niks mis mee, wat jij ervan of vindt of anderen boeit mij totaal niet.

Kom op zeg, een opsomming van jou interpretaties van mijn post. Prima maar jou post zegt niet veel meer dan dat van mij. En ja ik vind het indrukwekkend dat men aan vermoorden gaat denken en niet omdat de doodstraf niet toegestaan is. Ben gewoon niet zo van het moorden.

En als het je toch niet boeit wat ik of anderen vinden wat doe je dan eigenlijk op een forum. Forums dienen vaak om van gedachten te wisselen weet je wel..

**Dawoed**
Super Poster!
Super Poster!

door **Dawoed** » vr _5-_nov-_2010ah, 5-11-2010ad, 2:11 am

Wordt vervolgd,..

TheEndMessage
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door TheEndMessage » vr _5-_nov-_2010ah, 5-11-2010ad, 2:12 am

Voor de mannen is het zeker gevoeliger dan voor de vrouwen ook al heeft het een grote impact op beiden. Aan de reacties te zien moest ik toch wel schrikken dat zoiets bij veel moslims is voorgekomen. Maar er achter komen is een ding maar haar/hem erop betrappen is weer andere koek.

TheEndMessage
It was narrated from Ibn Umar (may Allaah be pleased with him and his father) that the Prophet (salla'Allaahu 'alayhi wa sallam) said:
Be different from the mushrikeen: let your beards grow and trim your moustaches.

al-Bukhaari, Muslim.

VorigeVolgende

Keer terug naar Het huwelijk