Zina (sexueel vreemdgaan) vergeven

Plaats hier vragen en opmerkingen betreffende het huwelijk in de Islam
RANDOM_AVATAR
Bro Ihsan
Super Poster!
Super Poster!

Re: Zina (sexueel vreemdgaan) vergeven

door Bro Ihsan » di _5-_mei-_2009ah, 5-5-2009ad, 3:44 pm

aicha-moslima schreef:as salaam moe aikom wa ra gamtoelah wa barakatuhu .

ik heb dit zelf meegemaakt ik heb mijn exman met me eigen ogen betrapt naakt met een andere vrouw, ik werd helemaal blind van woede en kon me zelf niet bedwingen de kracht die uit me kwam was ombeschrijvelijk.

ik had nog nooit iemand geslagen , maar die klappen wat ik hem en haar gaf waren keihard.ik sloeg alsof ik ninja was.

het heeft me wel een hard klap gegeven waardoor ik nu wel een grote trauma van heb overgehouden, ben nu vaker humeurig en erg verdrietig waardoor ik keihard kan overkomen bij anderen mensen.
ben erg wantrouwend geworden en ook al verteld iemand mij wat geloof ik niet kan er niks aan doen maar je gaat er zekers wat van overhouden.

Salam aleikum Zuster Aicha,

Allereerst heel erg bedankt voor het delen van je verhaal. Dat is dapper van je. Heb je wel overwogen om je man te vergeven? Ik heb weleens gehoord dat als men vergeeft het minder zwaar is om het te dragen. En wat voor reden gaf je ex man voor het vreemdgaan?

Wasalam aleikum w.r.w.b.
2:155 And most certainly shall We try you by means of danger, and hunger, and loss of worldly goods, of lives and of [labour's] fruits. But give glad tidings unto those who are patient in adversity

RANDOM_AVATAR
omaatje
Pro Ontdekker !!

door omaatje » di _5-_mei-_2009ah, 5-5-2009ad, 3:46 pm

Bro Ihsan schreef:

ik heb dit zelf meegemaakt ik heb mijn exman met me eigen ogen betrapt naakt met een andere vrouw, ik werd helemaal blind van woede en kon me zelf niet bedwingen de kracht die uit me kwam was ombeschrijvelijk.

ik had nog nooit iemand geslagen , maar die klappen wat ik hem en haar gaf waren keihard.ik sloeg alsof ik ninja was.

het heeft me wel een hard klap gegeven waardoor ik nu wel een grote trauma van heb overgehouden, ben nu vaker humeurig en erg verdrietig waardoor ik keihard kan overkomen bij anderen mensen.
ben erg wantrouwend geworden en ook al verteld iemand mij wat geloof ik niet kan er niks aan doen maar je gaat er zekers wat van overhouden.

Allereerst heel erg bedankt voor het delen van je verhaal. Dat is dapper van je. Heb je wel overwogen om je man te vergeven? Ik heb weleens gehoord dat als men vergeeft het minder zwaar is om het te dragen. En wat voor reden gaf je ex man voor het vreemdgaan?

Wasalam aleikum w.r.w.b.
SoebhanAllah, wat doet dit er toe als ik vragen mag?

:salaam:

Voor de zuster, broeder Ihsan heeft gelijk dat je hem beter kunt vergeven zodat er niet meer zo een zware last op je schouders hangen.
Niet meer actief

RANDOM_AVATAR
Bro Ihsan
Super Poster!
Super Poster!

door Bro Ihsan » di _5-_mei-_2009ah, 5-5-2009ad, 3:54 pm

Umm_Khadisja schreef:
Bro Ihsan schreef:

Wasalam aleikum w.r.w.b.
SoebhanAllah, wat doet dit er toe als ik vragen mag?

Voor de zuster, broeder Ihsan heeft gelijk dat je hem beter kunt vergeven zodat er niet meer zo een zware last op je schouders hangen.

Salam aleikum Zuster Umm Khadisja,

Niet alles is zwart/wit. Mensen komen door bepaalde omstandigheden en redenen in dat soort situaties. Ik heb wel eens gehoord van vrouwen die vreemdgaan omdat ze emotioneel verwaarloosd zijn/worden. Dan is het belangrijk voor ons als mannen om daarvan te leren en beter op de rechten van onze vrouwen te letten. Dat men niet weet dat hun partner man/vrouw niet vreemd gaat betekent dat nog niet dat het niet gebeurt. Voorkomen is beter dan genezen zeggen ze. Andersom gebeurt het ook. Mannen die om uiteenlopende redenen vreemd gaan. Tuurlijk is de daad super haram en afkeurenswaardig maar ik ben altijd persoonlijk geïnteresseerd in het WAAROM. Als het WAAROM begrijpt dan kan je er wat aan doen, als je alleen brand schreeuwt wanneer kwaad is geschied ben je te laat. Hetzelfde geldt voor alle andere zonden zoals stelen, moorden, liegen, afgunst etc etc etc.
Wat is de oorzaak van al deze problemen en waarom geven sommigen mensen er aan toe en anderen weer niet?

Wasalam aleikum w.r.w.b.
2:155 And most certainly shall We try you by means of danger, and hunger, and loss of worldly goods, of lives and of [labour's] fruits. But give glad tidings unto those who are patient in adversity

RANDOM_AVATAR
Bro Ihsan
Super Poster!
Super Poster!

door Bro Ihsan » di _5-_mei-_2009ah, 5-5-2009ad, 3:58 pm

Wasalam aleikum w.r.w.b.

Trouwens met vergeven bedoel ik niet bij hem blijven of goed maken. Maar vergeven en dan succes wensen met z'n toekomstige leven, met de gedachte dat hij zal krijgen wat hij verdient en vooruit heeft gezonden en dat jij beter zult krijgen als je die beproeving weerstaat en met vlag en wimpel slaagt.

Wasalam aleikum w.r.w.b.

RANDOM_AVATAR
_Romaisa_R
Super lid
Super lid

door _Romaisa_R » do _7-_mei-_2009ah, 7-5-2009ad, 1:06 am

[at] aicha-moslima:

Moge Allah je bijstaan en je helpen deze beproevingen te doorstaan. wat vreselijk voor je. vergeet niet, iedere vorm van ziekte, pijn, verdriet etc, zelfs al is het een prik van een doorn, wist je zonden uit en verheft je in rang. het is idd een mooi advies om je exman proberen te vergeven, al is dit maar voor jezelf. maar ik zal me heel goed voor kunnen stellen dat dit vreselijk moeilijk is!

ben je toevallig de aicha-moslima die ik ken? kan het zijn dat ik ooit vrijwilligerswerk bij jou heb gedaan met conversatieles?? :schamen:
I turn on the TV and I'm amazed the type of characters they have explaining my religion to the masses. No wonder the world is confused about Islam.

Who Hijacked My Religion?!?

RANDOM_AVATAR
aicha-moslima
Beginner
Beginner

door aicha-moslima » do _7-_mei-_2009ah, 7-5-2009ad, 8:57 am

as salaam moe aikom

ik heb het hem allang vergeven , maar dat geeft me geen reden om nog te blijven dat wilt me hart niet toe staan.

ik ben nu gelukkig met me kinds leef me leven en werk keihard, me laaste woorden aan hem waren zie je wel in het dag des oordeels meer niet.

ik kan geen leven met iemand delen die ik niet vertrouwd of kan vertrouwen dan is het ook geen echt huwelijk.
of je gaat honderd procent voor iemand of niet sommige mannen zijn blind alleen door vrouwen oog ongeacht wie ze daar voor moeten gaan kwetsen en als een man vreemd gaat ligt het niet aan de vrouw waar mee hij is getrouwd maar aan hem zelf.

tegenwoordig bestaan er geen echte mannen meer met echte dien in hun hart, de meeste liegen er op los en weten het woord huwelijk niet .

RANDOM_AVATAR
Bro Ihsan
Super Poster!
Super Poster!

door Bro Ihsan » do _7-_mei-_2009ah, 7-5-2009ad, 12:31 pm

aicha-moslima schreef:as salaam moe aikom

ik heb het hem allang vergeven , maar dat geeft me geen reden om nog te blijven dat wilt me hart niet toe staan.

ik ben nu gelukkig met me kinds leef me leven en werk keihard, me laaste woorden aan hem waren zie je wel in het dag des oordeels meer niet.

ik kan geen leven met iemand delen die ik niet vertrouwd of kan vertrouwen dan is het ook geen echt huwelijk.
of je gaat honderd procent voor iemand of niet sommige mannen zijn blind alleen door vrouwen oog ongeacht wie ze daar voor moeten gaan kwetsen en als een man vreemd gaat ligt het niet aan de vrouw waar mee hij is getrouwd maar aan hem zelf.

tegenwoordig bestaan er geen echte mannen meer met echte dien in hun hart, de meeste liegen er op los en weten het woord huwelijk niet .

Salam aleikum w.r.w.b.

Zuster deze mannen bestaan wel, maar zijn heel schaars. Mannen klagen ook dat er tegenwoordig geen goede, eerlijke oprechte zusters te vinden vinden zijn. Ik denk dat bottomline is dat ze beiden heel schaars zijn en dat is logisch.

Wasalam aleikum w.r.w.b.

PS: Over vertrouwen ben ik 100% met je eens. Je moet je partner blindelings kunnen vertrouwen en met regelmaat een gezonde steekproef nemen om te checken.

RANDOM_AVATAR
_Romaisa_R
Super lid
Super lid

door _Romaisa_R » do _7-_mei-_2009ah, 7-5-2009ad, 1:27 pm

wat versta jij onder een gezonde steekproef? kan je er een voorbeeld bijgeven? vertrouwen is inderdaad iets essentieels binnen een huwelijk. daar zijn we het gelukkig allemaal over eens.

salaam
I turn on the TV and I'm amazed the type of characters they have explaining my religion to the masses. No wonder the world is confused about Islam.

RANDOM_AVATAR
Bro Ihsan
Super Poster!
Super Poster!

door Bro Ihsan » do _7-_mei-_2009ah, 7-5-2009ad, 1:58 pm

_Romaisa_R schreef:wat versta jij onder een gezonde steekproef? kan je er een voorbeeld bijgeven? vertrouwen is inderdaad iets essentieels binnen een huwelijk. daar zijn we het gelukkig allemaal over eens.

salaam

Salam aleikum w.r.w.b.

Ik ben gewoon open boek en eerlijk en verwacht hetzelfde van een partner. Ik zou het dus geen probleem vinden om al mijn wachtwoorden van e-mail, mobiel en bankgegevens aan mijn vrouw te geven zodat ze af en toe kan kijken waar ik mee bezig ben zonder dat ik het hoef te weten. En als iets ongelooflijk/abnormaal lijkt te zijn is het goed om even actie te nemen om te bevestigen of het wel klopt. In de statistiek noemen ze dat uitbijters. Ik denk dat bij iedereen de situatie anders ligt maar wanneer iemand liegt voel ik dat gelijk want ik constateer heel snel of er inconsistenties in het verhaal zitten door dezelfde vragen op verschillende manieren te stellen. Dat doen ze ook bij psychologische onderzoeken. En soms is het gewoon belangrijk om wat bewijzen te leveren voor je verhaal om het vertrouwen te versterken zoals het verhaal in de Koran van Ibrahim a.s. en de vogels die hij in stukken sneed en op elke bergtop een stukje zette. Daarna riep hij de vogels en ze kwamen vliegend naar hem toe als teken van Allah s.w.t. om zijn geloof te versterken.

Wasalam aleikum w.r.w.b.

RANDOM_AVATAR
_Romaisa_R
Super lid
Super lid

door _Romaisa_R » do _7-_mei-_2009ah, 7-5-2009ad, 2:05 pm

ok op die manier. nu begrijp ik je. ik zag het heel anders voor me.

ja zo kan het ook gaan met een mobiele telefoon of een bezoekje aan elkaars werk of dergelijke. eigenlijk is het niet echt 'testen', maar gewoon zoeken naar een bevestiging om je geen zorgen te maken. en als alles klopt hoef je je ook geen zorgen te maken natuurlijk.

RANDOM_AVATAR
Bro Ihsan
Super Poster!
Super Poster!

door Bro Ihsan » do _7-_mei-_2009ah, 7-5-2009ad, 2:09 pm

_Romaisa_R schreef:ok op die manier. nu begrijp ik je. ik zag het heel anders voor me.

ja zo kan het ook gaan met een mobiele telefoon of een bezoekje aan elkaars werk of dergelijke. eigenlijk is het niet echt 'testen', maar gewoon zoeken naar een bevestiging om je geen zorgen te maken. en als alles klopt hoef je je ook geen zorgen te maken natuurlijk.

Wat had jij in gedachten dan zuster? Een boobytrap? ahahhaahahahh

RANDOM_AVATAR
_Romaisa_R
Super lid
Super lid

door _Romaisa_R » do _7-_mei-_2009ah, 7-5-2009ad, 2:12 pm

haha zoiets, een organisatie met je medebroeders of familie.. en dan maar afwachten. :zweet:

RANDOM_AVATAR
_Romaisa_R
Super lid
Super lid

door _Romaisa_R » do _7-_mei-_2009ah, 7-5-2009ad, 2:13 pm

nee hoor ik snapte m gelijk, maar de reden dat ik de vraag stel is om misverstanden te voorkomen bij 'lezers die niet posten'. nu is het gelijk helder en duidelijk, en kunnen ze jou woorden niet meer verdraaien.

RANDOM_AVATAR
Warsan
Super Poster!
Super Poster!

door Warsan » do _7-_jan-_2010ah, 7-1-2010ad, 11:09 pm

Bro Ihsan schreef:Asalam aleikum w.r.w.b.

Zina (sexueel vreemdgaan), is na Shirk en Moord de meeste afschuwelijke zonde, waar mits 4 betrouwbare, objectieve getuigen aanwezig zijn, het kan leiden tot een doodstraf waarbij medelijden men niet mag weerhouden om de straf uit te voeren.

Maar zoals de Koran zegt omtrent verscheidene straffen "maar vergeven is beter voor jullie, als jullie maar wisten". Vergeving is een teken van hele hoge eemaan en dus vraag ik me het volgende af:

Wie van de zusters zouden hun man vergeven als hij thuiskomt en haar aangeeft dat hij zina heeft gepleegd? Hoe zouden jullie reageren en waarom? Wie heeft het weleens meegemaakt? Wat als jullie jullie vaders of broers zouden betrappen, dat zij zina plegen wat zouden jullie dan doen?

Wie van de broeders zouden hun vrouw vergeven als zij toegeeft dat door bijv. zijn slechte behandeling van haar er toe heeft geleid dat ze sexueel vreemd is gegaan? Wat zouden jullie met haar doen? Wat nou als jullie jullie moeders of zussen zouden betrappen dat zij zina plegen wat zouden jullie doen?

In al deze bovenstaande situaties zijn er geen 4 getuigen dus kan de zaak niet hard worden gemaakt voor doodstraf.

Don't shoot the messenger!!!!! Hahahahahahaha. Dit zijn enkele discussies, stellingen, en waargebeurd verhalen die ik op verschillende plaatsten ben tegengekomen.

Wasalam aleikum w.r.w.b.

wa alaikum salaam,
zina is idd na shirk en moord een grote zonde.
Ik denk dat voor een vrouw het moeilijk zal zijn om haar man te vergeven laat staan vergeten,
Ik persoonlijk zou gelijk scheiden en doen net als of hij nooit heeft bestaan, sorry hier mee is het vertrouwen zodanig geschaden dat het gewoon niet meer te herstellen is.
Leven is te kort om je druk te maken of je partner in de gaten te houden wat ie uitspookt. Alhamdullilah voor hem die zijn lust niet kan bedwingen is het toe gestaan om meerdere vrouwen te huwen alhoewel dat in eerste plaats niet zijn intentie moet zijn om lust alleen.

De profeet s.a.w. heeft gezegt de grootse fitna voor de man is de vrouw en en zo zie je maar.. overal vrouwen, satan heeft de vrouw extra aantrekklelijk gemaakt voor de mannen door ze te ontbloten
Laatst bijgewerkt door Warsan op vr _8-_jan-_2010ah, 8-1-2010ad, 3:14 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

RANDOM_AVATAR
oem-imran
PERMANENTE BAN!

door oem-imran » do _7-_jan-_2010ah, 7-1-2010ad, 11:22 pm

ben het met je eens ik heb liever een man die meer vrouwen heeft dan een die vreemd gaat al is het maar een keer.

Sjeik_Umair
Super Poster!
Super Poster!

door Sjeik_Umair » do _7-_jan-_2010ah, 7-1-2010ad, 11:46 pm

Ik weet niet of ik het zou kunnen vergeven. Ik zou sowieso scheiden.
.Umm Abdullaah [L] Umair.
You are an inspiration to my life
You are the reason why I smile
You are a beautiful surprise..

RANDOM_AVATAR
Warsan
Super Poster!
Super Poster!

door Warsan » vr _8-_jan-_2010ah, 8-1-2010ad, 3:20 pm

meryem885 schreef:Veel vrouwen zijn ook gewoon financieel erg afhankelijk van hun man. Wanneer jij met 4 kinderen thuis zit en jouw man gaat vreemd is het een hele moeilijke stap om je kids onder je arm te nemen, en het huis te ontvluchten. Vaak wil de man dan nog wraak nemen omdat zijn 'eer' is aangetast omdat zijn vrouw van hem is weggelopen, nou ik wens zo'n vrouwtje dan veel succes. Vooral wanneer ze weinig tot geen familie heeft om op terug te vallen.

Maar wanneer dat vrouwtje zelf vreemd zou gaan, dan zou die man haar zonder pardon de straat op trappen.

Eigenlijk zo krom allemaal..

ik snap heel goed wat jij hiermee bedoelt alleen, ik vind het zo zielig dat een vrouw maar moet blijven omdat ze denkt dat ze geen kant op kan, hoe zit het met haar eer? Hij is vreemd gegaan en niet zij en als zij het niet wil pikken is zijn eer aangestast? :beledigd:
Alhamdullilah er is zo iets als uitkering, de vrouw kan daar altijd nog op terug vallen tot ze weer op eigen voeten staat.
Echt als vrouw zijnde moet je nooit twijfelen aan je zelf of of denken dat het nooit goed komt laat je nooit zo behandelen door niemand.
echt soms snap ik niet van doie vrouwen die maar blijven omdat ze denken dat ze met 5 kinderen nooit aan man zullen komen..kom nou dames beter alleen dan ongelukkig met een vreemdganger.
Heb vertrouwen in Allah swt Allah waakt over je en zal je insha Allah wat beters geven. Amin

RANDOM_AVATAR
Abd Al-Kareem
Super Poster!
Super Poster!

door Abd Al-Kareem » zo _10-_jan-_2010ah, 10-1-2010ad, 11:01 pm

Zina (sexueel vreemdgaan), is na Shirk en Moord de meeste afschuwelijke zonde, waar mits 4 betrouwbare, objectieve getuigen aanwezig zijn, het kan leiden tot een doodstraf waarbij medelijden men niet mag weerhouden om de straf uit te voeren.

Niemand maar dan ook niemand is bevoegd om de doodstraf uit te voeren hier op aarde.
Leven en dood is aan Allah en niet aan ons als mensen.
Anders zou iemand nooit berouw kunnen tonen van zijn daad.

Juistem. Jij hebt gesproken.

Door de ''doodstraf'' 'stenigen' worden de zonde's vergeven (bi idni Allah)

Wa allahu ahlam.

RANDOM_AVATAR
Awa
Beginner
Beginner

door Awa » di _2-_nov-_2010ah, 2-11-2010ad, 12:13 am

hmm, ik was eigenlijk bewust op zoek naar een post rond dit thema aangezien ik er zelf nog middenin zit...
Ik dacht dat het mij nooit zou overkomen, dat mijn man hiertoe niet in staat zou zijn, dat zijn liefde voor mij sterk was, ... maar ik was mis. Hij is maanden vreemd gegaan, met een zwangerschap als gevolg van die vrouw. Vergeven...??? Laat ik het zo stellen, vroeger dacht ik ook, overkomt me dat dan scheidt ik...maar eenmaal je er zelf voor komt te staan is het al zo simpel niet. Integendeel. Ik zie hem graag en vecht voor hem en mijn huwelijk. Vergeven is moeilijk...je voelt je zo geraakt in je eigenste ziel, alles wat je voordien vertrouwde daar twijfel je nu aan, mijn innerlijke rust is ver zoek..want wat eens onvoorwaardelijk was, is het nu niet meer...ik wil hem vergeven, hem dit ook gezegd, maar een zijn dagen dat mijn kwaadheid en pijn het halen van mijn vergevensgezindheid...een goede vraag zou ook zijn: kan ik uiteindelijk mezelf vergeven dat het zo ver in ons huwelijk was gekomen dat hij troost moest zoeken bij een ander??? ik denk dat ik mezelf dit nooit of te nimmer vergeef....vergeven is een dagelijkse opdracht... :rechter:

RANDOM_AVATAR
Shuhada
Pro Ontdekker !!

door Shuhada » di _2-_nov-_2010ah, 2-11-2010ad, 12:29 am

Awa schreef:hmm, ik was eigenlijk bewust op zoek naar een post rond dit thema aangezien ik er zelf nog middenin zit...
Ik dacht dat het mij nooit zou overkomen, dat mijn man hiertoe niet in staat zou zijn, dat zijn liefde voor mij sterk was, ... maar ik was mis. Hij is maanden vreemd gegaan, met een zwangerschap als gevolg van die vrouw. Vergeven...??? Laat ik het zo stellen, vroeger dacht ik ook, overkomt me dat dan scheidt ik...maar eenmaal je er zelf voor komt te staan is het al zo simpel niet. Integendeel. Ik zie hem graag en vecht voor hem en mijn huwelijk. Vergeven is moeilijk...je voelt je zo geraakt in je eigenste ziel, alles wat je voordien vertrouwde daar twijfel je nu aan, mijn innerlijke rust is ver zoek..want wat eens onvoorwaardelijk was, is het nu niet meer...ik wil hem vergeven, hem dit ook gezegd, maar een zijn dagen dat mijn kwaadheid en pijn het halen van mijn vergevensgezindheid...een goede vraag zou ook zijn: kan ik uiteindelijk mezelf vergeven dat het zo ver in ons huwelijk was gekomen dat hij troost moest zoeken bij een ander??? ik denk dat ik mezelf dit nooit of te nimmer vergeef....vergeven is een dagelijkse opdracht... :rechter:

Excuse me?! Je gaat het jezelf kwalijk nemen ook nog? Meneertje kan zijn lusten niet bedwingen en gaat vreemd en jij je maar afvragen hoe je het zo ver hebt laten komen? Zuster als de situatie ernaar is en hij voelt zich tekort gedaan door jou moet hij zich maar als een man gedragen en dit naar jou toe benoemen ipv het bed in te duiken met een ander. Jij bent daar niet verantwoordelijk voor! Waarom doen vrouwen zich zelf zo te kort? Heb het werkelijk nooit begrepen.
"Çok söz yalansız, çok mal haramsız olmaz"

VorigeVolgende

Keer terug naar Het huwelijk