Zina (sexueel vreemdgaan) vergeven

Plaats hier vragen en opmerkingen betreffende het huwelijk in de Islam
RANDOM_AVATAR
Bro Ihsan
Super Poster!
Super Poster!

Re: Zina (sexueel vreemdgaan) vergeven

door Bro Ihsan » vr _24-_dec-_2010ah, 24-12-2010ad, 11:45 pm

Warsan schreef:
Daania schreef:Ik ga dit nooit vergeven. Ik geef hem 5 min om zijn spullen te pakken en als hij dan nog niet alles heeft ingepakt donder ik alles uit het raam. Ik wil niet leven met een persoon die geen taqwa heeft. Dit betekent dat hij is gevallen in zijn geloof zijn Imaan heeft verloren en zijn ziel verkocht aan seytaan. Ik heb absoluut geen jalouzie maar vreemdgaan betekent einde huwelijk. Allah swt gaat mij een betere man geven. Ik ben niet onrechtvaardig geweest. Ik weet waartoe dit kan leiden. Zowel mijn vader als schoonvader zijn vreemdgegaan en onze moeders hebben onze vaders niet verlaten. Maar zo´n huwelijk wil ik niet. Er blijft altijd achterdocht, strijd, de vrouw die macht wil hebben, controle over alles.

Nee, nee, nee, ik wil rust in mijn leven, geen stress. Ik heb geleerd van onze ouders.
Allah swt zorgt voor mij en geeft mij troost.

Als hij zijn geslachtsdeel in een ander verboden vrucht stopt is het klaar voor eeuwig en altijd.

Goeie post

Gelijk heb je .. op zouten met zo'n man... Allah zal idd een betere man geven.

Of dezelfde beproeving... Ik denk eerder dit... en dan kijken of je dan in dat geval veel beter doet...Het heeft denk ik eerder te maken met hoe je er mee omgaat...dat bepaalt dan de gevolgen voor jou zelf denk ik dan...
2:155 And most certainly shall We try you by means of danger, and hunger, and loss of worldly goods, of lives and of [labour's] fruits. But give glad tidings unto those who are patient in adversity

RANDOM_AVATAR
Bro Ihsan
Super Poster!
Super Poster!

door Bro Ihsan » vr _24-_dec-_2010ah, 24-12-2010ad, 11:47 pm

Simone-Safa schreef:@Phylicia Goeie post

Mee eens! As Usual!
2:155 And most certainly shall We try you by means of danger, and hunger, and loss of worldly goods, of lives and of [labour's] fruits. But give glad tidings unto those who are patient in adversity

RANDOM_AVATAR
dbana
Beginner
Beginner

door dbana » zo _6-_dec-_2020ah, 6-12-2020ad, 7:45 pm

Asalamaleikum,
Ik ben achtergekomen dat mijn man een relatie had met een vrouw, (ook moslima) die in scheiding met haar man zat. Ik denk dat ze ongeveer 1 jaar relatie hadden.
Mijn vriendin zag mijn man met met mesje hand in hand samen lopen.
En ik dacht mijn zal dat nooit overkomen. Hij vertelt me niet zoveel dat hij fout heeft gedaan en ik moet vergeven en vergeten.
Maar hoe?! ik weet waar ze woont ze had haar scheidingspapieren naar hem geappt. Daar staat haar achternaam en adres. ik weet niet moet ik naar haar toe om en verhaal te halen of niet?!
Ik heb een foto van haar gezien in zijn foto toen ik hem naar vroeg zei hij dat zijn vriend met deze meisje wilt trouwen.
een jonge meid niet lelijk.
we zijn met mijn man al 19 jaar samen en hebben 4 kinderen onze oudste is 17 jaar.
Hij is 50jaar. ik ben heel erg diep geraakt.
zal Allah swt helpen

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Ayasha » di _8-_dec-_2020ah, 8-12-2020ad, 8:49 am

dbana schreef:Asalamaleikum,
Ik ben achtergekomen dat mijn man een relatie had met een vrouw, (ook moslima) die in scheiding met haar man zat. Ik denk dat ze ongeveer 1 jaar relatie hadden.
Mijn vriendin zag mijn man met met mesje hand in hand samen lopen.
En ik dacht mijn zal dat nooit overkomen. Hij vertelt me niet zoveel dat hij fout heeft gedaan en ik moet vergeven en vergeten.
Maar hoe?! ik weet waar ze woont ze had haar scheidingspapieren naar hem geappt. Daar staat haar achternaam en adres. ik weet niet moet ik naar haar toe om en verhaal te halen of niet?!
Ik heb een foto van haar gezien in zijn foto toen ik hem naar vroeg zei hij dat zijn vriend met deze meisje wilt trouwen.
een jonge meid niet lelijk.
we zijn met mijn man al 19 jaar samen en hebben 4 kinderen onze oudste is 17 jaar.
Hij is 50jaar. ik ben heel erg diep geraakt.
zal Allah swt helpen

Aleikum salam

Beste zuster, beste is om dit gewoon met je man te bespreken over hoe de vork in de steel zit. Je kunt er wel mee blijven lopen maar dan blijf je er onnodig over piekeren. De kans is groot dat je man gelijk heeft en dat dit hij geen slechte bedoelingen had.
Indien er problemen zijn met inloggen, stuur een mailtje naar [email protected] onder vermelding van uw gebruikersnaam en emailadres waarmee u hebt aangemeld.

www.islamboeken.nl

Abdul Malik
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Abdul Malik » wo _9-_dec-_2020ah, 9-12-2020ad, 4:38 am

Assalamu aleikum,

We moeten voorzichtig zijn in het snel accepteren en oordelen omdat iemand anders "waarschijnlijk en zogenaamd" iets gezien of gehoord heeft. Er zijn helaas velen personen die hierover liegen en of de feiten doen verdraaien, of ze hebben het gewoon verkeerd begrepen en trekken snel hun conclusie, om uiteindelijk onrust te willen zaaien tussen mensen, en tussen een man en zijn vrouw. De ogen en het begrip van mensen zijn al te vaal misleidend in wat zij zien, en mensen trekken maar al te snel hun conclusie en oordeel.

De Profeet Mohammad :saw: zei: Dat Jezus zag een man stelen, en vroeg hem: "Steel jij?" Hij zei: "Nee! bij Allah, waarnaast niets anders het recht heeft om ge aanbid te worden". Jezus zei: 'Ik geloof in Allah, en ik verdacht mijn ogen" (Sahih al-Bukhari)

Is er verder geen echt bewijs hiervoor en zijn het meer geruchten, dan ook dan praat met jou man over datgene wat jou dwars zit en wat jou laat twijfelen. Wees eerlijk tegen over elkaar en communiceer, en laat hem jou dan maar uitleggen wat de werkelijke stand van zaken zijn. En zonder echte bewijs of hijzelf zal het uiteindelijk moeten toegeven, dan zal men elkaar moeten kunnen vertrouwen in datgene wat men tegen elkaar zegt en beloofd wat de waarheid is.
LA ILAHA ILLALLAH MUHAMMAD RASULALLAH!

Abdul Malik
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Abdul Malik » wo _9-_dec-_2020ah, 9-12-2020ad, 5:18 am

Vraag: Als iemand twijfels heeft over zijn vrouw/man, wat moet hij/zij dan doen om een ​​einde te maken aan deze twijfels door middel van zekerheid en het achterhalen van de waarheid, en het wegnemen van angst en zorgen die daardoor worden veroorzaakt?

Antwoord: De gelovige moet goed over anderen denken, het beste aannemen en zich onthouden van twijfel en achterdocht die geen basis hebben, want Allah :swt: zegt: “O jullie die geloven! Vermijd veel wantrouwen; inderdaad, sommige vermoedens zijn zonden. En spioneer niet ” (Koran 49:12).

Deze gedragscode uit de Koran zijn een van de middelen voor gemoedsrust, geluk en troost, omdat achterdocht iemand ertoe aanzet om te zoeken en ergens te proberen erachter te komen, en het kan leiden tot spionage, en dat gaat meestal gepaard met zorgen, angst en verdriet.

Maar als er dingen zijn die twijfel en achterdocht oproepen, moet de man/vrouw proberen de zaak op te lossen en de zaken recht te zetten, en de wegen die tot fitnah en kwaad kunnen leiden te blokkeren. Als de man/vrouw bijvoorbeeld in contact komt met mensen of met hen correspondeert of zonder overtuigende reden van huis is, kan hij/zij elkaar daar (in communicatie) mee confronteren, zodat ze elkaar kunnen weerhouden (tegen datgene waar ze twijfels en bang voor zijn).
(Q&A- Sjeikh Muhammad Saalih al- Munajjid)

Abdul Malik
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Abdul Malik » wo _9-_dec-_2020ah, 9-12-2020ad, 6:16 am

Vraag: Als een vrouw haar man adviseert die lui of niet serieus is in respect van de aspecten van zijn geloof en daarover haar boosheid laat zien, is zij hierin zondig omdat hij als man bepaalde (grotere)rechten heeft over haar?

Antwoord: Er is geen zonde op haar als een vrouw haar man adviseert als hij iets doet wat Allah :swt: heeft verboden. Zoals lui en laks zijn in respect richting zijn gebeden, alcohol drinken, of zichzelf vermaakt in de nachten. In feite, zij zal er voor beloont worden. Het advies zal echter wel op een goede en aardige manier zijn. Op deze wijze zal het meer en eerder geaccepteerd worden door hem, zodat zij beiden ervan zullen baten. (Sheikh ibn Baz- Islamic Fatawah regarding Woman)

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Ayasha » wo _9-_dec-_2020ah, 9-12-2020ad, 7:06 pm

Salam aleikum

Beste zuster dbana, achterdocht, twijfel en jaloezie kan zelfs een jarenlang gelukkig huwelijk kapot maken. En wie geloof je eerder? Een vriendin of je eigen man? Ooit heb ik zelf meegemaakt hoe iemand waarvan ik dacht dat het een vriendin was, mijn huwelijk trachtte kapot te maken. Ze vertelde mij dat mijn man haar probeerde te 'versieren'. Mijn man kennende zou hij dat nooit doen. Hij zou het mij zelfs vertellen dat hij 'in de fout' was gegaan of dat hij verliefd zou worden op een andere vrouw (jonger of ouder). Wat zij vertelde kwam bij mij als een schok binnen, want zoiets verwacht je niet. Heb meteen daarna mijn man er mee geconfronteerd maar wat was er werkelijk aan de hand, en dat was mij al een paar keer opgevallen, het was net andersom. Zij was degene die er alles aan deed om zijn aandacht te trekken en ze vertelde mij zelfs dat als haar eigen man (ja, ze was zelfs getrouwd) zou komen te overlijden, mijn man voor haar zou zorgen en bij haar zou komen wonen. Toen ik dat mijn man vertelde viel zijn mond open van verbazing. Hij kende haar en haar man al sinds jaren en dat was al voordat ik mijn man leerde kennen. Hij vertrouwde hen in alle opzichten en haar man en mijn man hebben vroeger ook zaken gedaan. Ze hielpen elkaar als het nodig was, al was het midden in de nacht, ze stonden voor elkaar klaar. Helaas heeft die vrouw hun vriendschappelijke en ik kan wel zeggen hun broederlijke relatie totaal kapot gemaakt. Ik had geen enkel wantrouwen in mijn man want ik kende hem van haver tot gort en praktisch alle misstappen in zijn leven heeft hij mij destijds verteld. Ik dacht dat deze vrouw ook een vriendin van mij was en dat ik haar kon vertrouwen. Ze was niet echt de jongste meer, zelfs ouder dan ik. Toen ze mij dit verhaal vertelde in een openhartige bui en misschien in de veronderstelling dat ik haar zou geloven en het zou accepteren, heb ik niets laten blijken van verbazing. Ik ging er juist mee in en zei haar dat ze zich niet ongerust hoefde te maken als haar man zou komen te overlijden en dat zij en haar kinderen altijd op onze steun zou kunnen rekenen. Wat zij echter bedoelde was iets meer dan dat, maar ik liet niet blijken dat ik dat wel had begrepen. Later, toen ik alleen met mijn man was, heb ik hem gevraagd of hij dit ooit aan haar beloofd had en dat hij dan bij haar zou gaan wonen. Zoals ik al zei, zijn mond viel open van verbazing en ik merkte dat hij vreselijk teleurgesteld was in haar. Hij zei dat het jammer was van zijn vriendschap met haar man maar dat hij absoluut geen contact meer met hen wilde hebben. Ook voor hun kinderen vond hij het erg want ze waren echt op elkaar gesteld.
Doordat ik niet boos ben geworden omdat die vrouw, die zich voordeed als mijn vriendin, niet in staat bleek mij jaloers of kwaad te maken, kon ik hierover op een rustige manier met mijn man praten. Ik had een rotsvast vertrouwen in mijn eigen man en dat heeft hij tot aan zijn dood nooit beschaamd. Hij was iemand die mij op een voetstuk plaatste en was trots op het feit dat ik zijn vrouw was en iemand was waarop hij kon bouwen na een zeer bewogen leven voordat wij elkaar leerden kennen.
Laat je dus niets wijs maken door een of andere vriendin die denkt iets gezien te hebben en twijfel niet aan de woorden van je man. Roei die twijfel meteen uit je hart als je huwelijk je lief is. Vecht voor je huwelijk, ook al moet je de vriendschap met die z.g. vriendin daarvoor opgeven. Stand by your man, in goede en slechte dagen. Wees iemand voor hem die rotsvast in hem gelooft en zich niets wijs laat maken door wat iemand 'gezien' zou hebben. Inscha'Allah zal het jullie huwelijk in plaats van schaden zelfs sterker maken. Als jij laat merken dat je hem vertrouwt in wat hij jou vertelt zal jullie band alleen maar sterker worden.
Helaas zijn er nu eenmaal mensen die het het geluk van een ander niet kunnen verdragen en er alles aan doen en soms op een heel gemene en geniepige manier, om dat geluk te verstoren. In de meeste gevallen zijn dat niet de buren die je maar eens in de zoveel tijd spreekt, maar zijn het juist mensen waar je vaak en regelmatig contact mee hebt die dergelijke geintjes uithalen en die beweren dat ze je vriend of vriendin zijn. Laat je niet wijsmaken dat jouw man zina zou hebben gepleegd, want dat is een zeer zware beschuldiging die bewezen moet worden met vier getuigen. Degene die daarover gelogen heeft zal hiervoor zijn of haar straf niet ontlopen, daar is Allah :swt: heel duidelijk over en ook zijn er overleveringen van de profeet :saw: die hier uitsluitsel over geven.

Tot de ergste vormen van liegen behoort het afleggen van valse verklaringen. De Boodschapper van Allah :saw: heeft gezegd: Het afleggen van een valse verklaring is gelijk gesteld aan als het toekennen van gelijken aan Allah (sjirk). (Aboe Dawoed)

De Boodschapper van Allah :saw: heeft gezegd: Eerlijkheid leidt naar rechtvaardigheid en rechtvaardigheid leidt naar het Paradijs. Voorwaar, een man is eerlijk totdat hij bij Allah wordt opgeschreven als altijd-gelovig. En liegen leidt naar morele corruptie en morele corruptie leidt naar het Vuur. Voorwaar, een man zal doorgaan met liegen totdat hij bij Allah opgeschreven wordt als een volkomen leugenaar. (Boechari, Moeslim)
Indien er problemen zijn met inloggen, stuur een mailtje naar [email protected] onder vermelding van uw gebruikersnaam en emailadres waarmee u hebt aangemeld.

www.islamboeken.nl

Vorige

Keer terug naar Het huwelijk