Zina (sexueel vreemdgaan) vergeven

Plaats hier vragen en opmerkingen betreffende het huwelijk in de Islam
RANDOM_AVATAR
Bro Ihsan
Super Poster!
Super Poster!

Zina (sexueel vreemdgaan) vergeven

door Bro Ihsan » di _14-_apr-_2009ah, 14-4-2009ad, 1:31 pm

Asalam aleikum w.r.w.b.

Zina (sexueel vreemdgaan), is na Shirk en Moord de meeste afschuwelijke zonde, waar mits 4 betrouwbare, objectieve getuigen aanwezig zijn, het kan leiden tot een doodstraf waarbij medelijden men niet mag weerhouden om de straf uit te voeren.

Maar zoals de Koran zegt omtrent verscheidene straffen "maar vergeven is beter voor jullie, als jullie maar wisten". Vergeving is een teken van hele hoge eemaan en dus vraag ik me het volgende af:

Wie van de zusters zouden hun man vergeven als hij thuiskomt en haar aangeeft dat hij zina heeft gepleegd? Hoe zouden jullie reageren en waarom? Wie heeft het weleens meegemaakt? Wat als jullie jullie vaders of broers zouden betrappen, dat zij zina plegen wat zouden jullie dan doen?

Wie van de broeders zouden hun vrouw vergeven als zij toegeeft dat door bijv. zijn slechte behandeling van haar er toe heeft geleid dat ze sexueel vreemd is gegaan? Wat zouden jullie met haar doen? Wat nou als jullie jullie moeders of zussen zouden betrappen dat zij zina plegen wat zouden jullie doen?

In al deze bovenstaande situaties zijn er geen 4 getuigen dus kan de zaak niet hard worden gemaakt voor doodstraf.

Don't shoot the messenger!!!!! Hahahahahahaha. Dit zijn enkele discussies, stellingen, en waargebeurd verhalen die ik op verschillende plaatsten ben tegengekomen.

Wasalam aleikum w.r.w.b.
2:155 And most certainly shall We try you by means of danger, and hunger, and loss of worldly goods, of lives and of [labour's] fruits. But give glad tidings unto those who are patient in adversity

RANDOM_AVATAR
Oem Omar
Super Poster!
Super Poster!

Re: Zina (sexueel vreemdgaan) vergeven

door Oem Omar » di _14-_apr-_2009ah, 14-4-2009ad, 2:18 pm

Gelukkig heb ik dit niet mee gemaakt in mij huwelijk, maar wel van iemand waar ik heel veel van houd. Het is afschuwelijk als je zoiets mee maakt, zo een persoon maakt iedereen an alles kapot vooral zijn kinderen, die komen dat nooit te boven.
Zijn vrouw heeft het hem vergeven en leeft nog steeds met hem, maar ja de onzekerheid waarin ze leeft en ze is erg ongelukkig, maar omwille van haar kinderen heeft ze nooit van hem willen scheiden.
Ik weet niet wat ik zou doen, zoiets weet je alleen als je in die situatie zit. Zina kun je niet goed praten hoe kun dan leven met zo een zonde, ik zou er niet mee willen/kunnen leven.

RANDOM_AVATAR
Bro Ihsan
Super Poster!
Super Poster!

door Bro Ihsan » di _14-_apr-_2009ah, 14-4-2009ad, 2:25 pm

fatima17 schreef:Gelukkig heb ik dit niet mee gemaakt in mij huwelijk, maar wel van iemand waar ik heel veel van houd. Het is afschuwelijk als je zoiets mee maakt, zo een persoon maakt iedereen an alles kapot vooral zijn kinderen, die komen dat nooit te boven.
Zijn vrouw heeft het hem vergeven en leeft nog steeds met hem, maar ja de onzekerheid waarin ze leeft en ze is erg ongelukkig, maar omwille van haar kinderen heeft ze nooit van hem willen scheiden.
Ik weet niet wat ik zou doen, zoiets weet je alleen als je in die situatie zit. Zina kun je niet goed praten hoe kun dan leven met zo een zonde, ik zou er niet mee willen/kunnen leven.

Salam aleikum w.r.w.b.

Fatima, ik wil je hierbij bedanken voor de moed die je heb getoond om als eerste te reageren. Dit soort dingen gebeuren gewoon in de dagelijkse praktijk. Dat moeten we erkennen i.p.v. onze hoofd in het zand te steken. Het feit dat er zo weinig mensen zijn die reageren zegt toch ook wel wat. Dit soort onderwerpen en de gevolgen ervan moeten we juist bespreken i.p.v. of de broek wel of niet boven de enkels hangt of de baard wel of niet langer is dan je vuist en welke groepering gelijk heeft of niet.

Moge Allah s.w.t. jou en ons allemaal beschermen tegen ALLE grote en het liefst ook kleine zonden.

Wasalam aleikum w.r.w.b.
2:155 And most certainly shall We try you by means of danger, and hunger, and loss of worldly goods, of lives and of [labour's] fruits. But give glad tidings unto those who are patient in adversity

RANDOM_AVATAR
Abu Hamza
Super Poster!
Super Poster!

door Abu Hamza » di _14-_apr-_2009ah, 14-4-2009ad, 2:26 pm

fatima17 schreef:Gelukkig heb ik dit niet mee gemaakt in mij huwelijk, maar wel van iemand waar ik heel veel van houd. Het is afschuwelijk als je zoiets mee maakt, zo een persoon maakt iedereen an alles kapot vooral zijn kinderen, die komen dat nooit te boven.

[oivid]http://www.dharus.com/videodharusen/Bilal%20Assad/Ahmed%20the%20repenter%20-%20Bilal%20Assad.flv[/oivid]

mooi verhaal verteld door Bilal Assad duurt wel best lang maar als je een stukje hoort voel je jezelf gedwongen om door te luisteren :D hij zegt ook dat het waargebeurd is

RANDOM_AVATAR
Ihsaan
PERMANENTE BAN!

door Ihsaan » di _14-_apr-_2009ah, 14-4-2009ad, 2:31 pm

Bro Ihsan schreef: Don't shoot the messenger!!!!! Hahahahahahaha. Dit zijn enkele discussies, stellingen, en waargebeurd verhalen die ik op verschillende plaatsten ben tegengekomen.

Hmm..

RANDOM_AVATAR
Oem Omar
Super Poster!
Super Poster!

door Oem Omar » di _14-_apr-_2009ah, 14-4-2009ad, 2:36 pm

een filmpje van 117 minuten (eek) moet eerst even mijn agenda cheken hoor of het uitkomt...

Zajaka Allahu ghairan voor het plaatsen, ik zal er zeker naar gaan luisteren insha Allah

Bilal Halal
Senior lid
Senior lid

door Bilal Halal » di _14-_apr-_2009ah, 14-4-2009ad, 2:43 pm

Bro Ihsan schreef:Zina (sexueel vreemdgaan), is na Shirk en Moord de meeste afschuwelijke zonde, waar mits 4 betrouwbare, objectieve getuigen aanwezig zijn, het kan leiden tot een doodstraf waarbij medelijden men niet mag weerhouden om de straf uit te voeren.

Niemand maar dan ook niemand is bevoegd om de doodstraf uit te voeren hier op aarde.
Leven en dood is aan Allah en niet aan ons als mensen.
Anders zou iemand nooit berouw kunnen tonen van zijn daad.
While you point your fingers someone else is judging you

Yasminaaa
Super Poster!
Super Poster!

door Yasminaaa » di _14-_apr-_2009ah, 14-4-2009ad, 2:45 pm

hoe erg zoiets ook is, hoe ongelukkig deze vrouw is, vreselijk! Maar ik zou nooit bij elkaar blijven voor de kinderen. Wat heeft een kind aan ouders die het niet kunnen vinden? Aan ouders die ongelukkig zijn? Hoe moeilijk zo'n stap ook zal zijn voor de kinderen blijf je niet bij elkaar.
Is mijn mening.

no avatar
Redouan Abu Isma'eel

door Redouan Abu Isma'eel » di _14-_apr-_2009ah, 14-4-2009ad, 4:03 pm

Bilal Halal schreef:
Bro Ihsan schreef:Zina (sexueel vreemdgaan), is na Shirk en Moord de meeste afschuwelijke zonde, waar mits 4 betrouwbare, objectieve getuigen aanwezig zijn, het kan leiden tot een doodstraf waarbij medelijden men niet mag weerhouden om de straf uit te voeren.

Niemand maar dan ook niemand is bevoegd om de doodstraf uit te voeren hier op aarde.

Abu Hurayra (Allah be pleased with him) narrates: 'A man from amongst the people came to the Messenger of Allah (Allah bless him & give him peace) while he (the Messenger of Allah) was sitting in the Masjid, and addressed him, saying: vO Messenger of Allah! I have committed illegal sexual intercourse.' The Messenger of Allah (Allah bless him & give him peace) turned his face away from him. The man came to that side to which the Messenger of Allah (Allah bless him & give him peace) had turned his face, and said: 'O Messenger of Allah! I have committed illegal intercourse.' The Messenger of Allah (Allah bless him & give him peace) turned his face to the other side, and the man came to that side. When he confessed four times, the Messenger of Allah (Allah bless him & give him peace) called him and said: 'Are you insane?' He said: No, O Messenger of Allah!' The Messenger of Allah (Allah bless him & give him peace) said: 'Are you married?' He said: 'Yes, O Messenger of Allah!' The Messenger of Allah (Allah bless him & give him peace) said (to the people): 'Take him away and stone him to death.' (Sahih al-Bukhari, no: 6439)

Abdullah ibn Abbas (Allah be pleased with him) narrates that When Ma'iz ibn Malik came to the Messenger of Allah (and confessed that he had committed adultery), the Messenger of Allah (Allah bless him & give him peace) said to him: 'Probably you have only kissed (the woman), or touched, or looked at her?' He said: 'No, O Messenger of Allah!' The Messenger of Allah (Allah bless him & give him peace), using no euphemism, said: 'Did you have sexual intercourse with her?' The narrator said: At that moment, (i.e. after he confessed that he had sexual intercourse), the Messenger of Allah (Allah bless him & give him peace) ordered that he be stoned.' (Sahih al-Bukhari, no: 6438)

RANDOM_AVATAR
Abu Hamza
Super Poster!
Super Poster!

door Abu Hamza » di _14-_apr-_2009ah, 14-4-2009ad, 4:09 pm

fatima17 schreef:een filmpje van 117 minuten (eek) moet eerst even mijn agenda cheken hoor of het uitkomt...

Zajaka Allahu ghairan voor het plaatsen, ik zal er zeker naar gaan luisteren insha Allah

haha het valt wel mee hoor hij verteld het mooi dus :D inshAllah

RANDOM_AVATAR
socrates
PERMANENTE BAN!

door socrates » di _14-_apr-_2009ah, 14-4-2009ad, 7:39 pm

Bilal Halal schreef:

hallo Bilal Halal,

dat is een interessante gedachte, ik zou willen dat alle moslims zo dachten.

welke koran verzen bewijzen jouw stelling.

vrede

RANDOM_AVATAR
Oem Omar
Super Poster!
Super Poster!

door Oem Omar » di _14-_apr-_2009ah, 14-4-2009ad, 7:45 pm

socrates schreef:
Bilal Halal schreef:

hallo Bilal Halal,

dat is een interessante gedachte, ik zou willen dat alle moslims zo dachten.

welke koran verzen bewijzen jouw stelling.

vrede

Ik ben dan wel geen Bilal, maar ik kan je vertellen dat in landen waar de sharia wordt uitgevoerd degelijk de doodstraf bestaat.. Ik weet even niet op welke daden precies de doodstraf staat maar het is er wel.
En het is eerder andersom, niemand mag Allah's wetten veranderen

gulsum
Super lid
Super lid

door gulsum » di _14-_apr-_2009ah, 14-4-2009ad, 8:38 pm

slm,
ik wel.
ik zit er eigenlijk nog midden in
en ik vergeef mijn man wel 1000 x op een dag
maar hij kan die andere vrouw niet laten lopen omdat hij een kind met haar hgeb ook nog

ik vind het niks ze is daarbij ook nog een atheist ik ken haar ook heel goed
ze was ooit mijn vriendin
dit had ik van beide nooit verwacht
zeker niet van mijn man
maar helaas het is al ruim 4 jaar bezig

samen hebben we 5 kinderen die er ook erg onder te leiden hebben
maar hij lijkt te dwalen

pffff erg moeilijk jah

maar goed ik blijf vergeven wand ik hou van mijn man
ondanks alles
en ik hoop dat hij spoedig tot bezinning komt

gulsum

moge Allah ons bijstaan en geduld schenken

RANDOM_AVATAR
Oem Omar
Super Poster!
Super Poster!

door Oem Omar » di _14-_apr-_2009ah, 14-4-2009ad, 8:49 pm

[at] gulsum

Alaikom salaam

Wat erg voor je meid, ik snap wel wat je bedoelt de man in mijn vorige post is mijn vader en die vrouw is mijn moeder, ik heb het allemaal helaas van heel dichbij mee mogen maken.
Ik zeg eerlijk, ik kan het mijn vader niet vergeven ook al heeft mijn moeder het wel gedaan.
Ik vind echt dat hij ons kapot heeft gemaakt en waar voor?

Moge Allah SWT je man leiden en jou kracht en sabr schenken om dit te dragen..

wa salaam

gulsum
Super lid
Super lid

door gulsum » di _14-_apr-_2009ah, 14-4-2009ad, 9:01 pm

insallah
soms weet ik eigenlijk niet wat ik nou het beste kan doen
soms denk ik val dood en dan vraag ik Allah weer vergeving omdat ik dat dacht
maar hij heeft me zo diep van binnen pijn gedaan
en mijn kinderen voelen het ook natuurlijk ze zegen het ook wel tegen hem maar lijkt niet veel uit te maken

ik blijf met alle liefde voor iedereen zorgen zelfs voor aar als er echt nood is maar de pijn woord steeds meer
ik bid en bid voor geduld maar vraag me soms af hoeveel geduld ik nog moet opbrengen
tot wanneer!?

ik ben zo moe alles doe ik alleen

RANDOM_AVATAR
Oem Omar
Super Poster!
Super Poster!

door Oem Omar » di _14-_apr-_2009ah, 14-4-2009ad, 9:09 pm

Kan hij niet met haar trouwen, dan pleegt hij geen zina meer...
Het blijft moeilijk, maar als het rechtsmatig is kun je er beter mee omgaan en dan denk ik dat het minder pijn zal doen.
Ik vind het echt dapper dat je zelfs voor haar zorgt, dat zou ik nou echt niet kunnen.
Heb je overwogen om van hem te scheiden, dan kun je je opjezelf en de kinderen richten.
Geloof me zoiets maakt je echt kapot van binnen, ik had graag gewild dat mijn moeder vroeger ook weg was gegaan dan had ze ons een hoop ellende bespaart.
Je moet jezelf en je kinderen op de eerste plaats zetten en doen wat het beste is voor jullie.
Misschien als hij dan beseft dat hij jullie echt kwijt is dat hij dan zijn verstand ook terug krijgt..
Moge Allah SWT je belonen voor je geduld

no avatar
*Hind*

door *Hind* » di _14-_apr-_2009ah, 14-4-2009ad, 10:22 pm

Bro Ihsan schreef:Asalam aleikum w.r.w.b.

Zina (sexueel vreemdgaan), is na Shirk en Moord de meeste afschuwelijke zonde, waar mits 4 betrouwbare, objectieve getuigen aanwezig zijn, het kan leiden tot een doodstraf waarbij medelijden men niet mag weerhouden om de straf uit te voeren.

Maar zoals de Koran zegt omtrent verscheidene straffen "maar vergeven is beter voor jullie, als jullie maar wisten". Vergeving is een teken van hele hoge eemaan en dus vraag ik me het volgende af:

Wie van de zusters zouden hun man vergeven als hij thuiskomt en haar aangeeft dat hij zina heeft gepleegd? Hoe zouden jullie reageren en waarom? Wie heeft het weleens meegemaakt? Wat als jullie jullie vaders of broers zouden betrappen, dat zij zina plegen wat zouden jullie dan doen?

Wie van de broeders zouden hun vrouw vergeven als zij toegeeft dat door bijv. zijn slechte behandeling van haar er toe heeft geleid dat ze sexueel vreemd is gegaan? Wat zouden jullie met haar doen? Wat nou als jullie jullie moeders of zussen zouden betrappen dat zij zina plegen wat zouden jullie doen?

In al deze bovenstaande situaties zijn er geen 4 getuigen dus kan de zaak niet hard worden gemaakt voor doodstraf.

Don't shoot the messenger!!!!! Hahahahahahaha. Dit zijn enkele discussies, stellingen, en waargebeurd verhalen die ik op verschillende plaatsten ben tegengekomen.

Wasalam aleikum w.r.w.b.
Wat moeilijk! Ik denk dat ik mijn man wel zou vergeven, als hij oprecht is (en ik kan hem aardig goed 'lezen'). Maar het vertrouwen zou wel heel erg kapot zijn en ik zou het heel 'vies' vinden qua gevoel.

Nihal
Forum Moderator
Forum Moderator

door Nihal » di _14-_apr-_2009ah, 14-4-2009ad, 10:30 pm

@Gulsum, dat Allah je moge belonen voor je vergevingsgezindheid, Amin
Ik krijg tranen in mijn ogen bij je verhaal, en toch ga je door. Volgens mij ben je een ontzettend mooie vrouw. :flower:

[at] Bro Ihsan, ik vind je vraag erg lastig om zo te beantwoorden. Sowieso heb ik het nooit meegemaakt. Ik kan me voorstellen dat ik het zou kunnen vergeven in bepaalde situaties. Daarmee geef ik al aan dat het situatie gebonden is. Sommige huwelijken zijn tegen dit soort dingen opgewassen. Zoals ik in je andere topic al zei, een huwelijk is meer dan seks. Daarmee bedoel ik dat je een twee eenheid kan zijn, als je dat bereikt, kan ik me voorstellen dat je zo sterk staat, dat je een flinke stoot kan hebben. Echter moet je geen last hebben van jaloerse gevoelens want dan zal het niet uit je hoofd gaan.
Rijkdom is niet hoeveel je kunt kopen, maar hoeveel je kunt geven.

This board requires you to be registered and logged-in before you can view hidden messages

Yasminaaa
Super Poster!
Super Poster!

door Yasminaaa » di _14-_apr-_2009ah, 14-4-2009ad, 10:36 pm

gulsum schreef:insallah
soms weet ik eigenlijk niet wat ik nou het beste kan doen
soms denk ik val dood en dan vraag ik Allah weer vergeving omdat ik dat dacht
maar hij heeft me zo diep van binnen pijn gedaan
en mijn kinderen voelen het ook natuurlijk ze zegen het ook wel tegen hem maar lijkt niet veel uit te maken

ik blijf met alle liefde voor iedereen zorgen zelfs voor aar als er echt nood is maar de pijn woord steeds meer
ik bid en bid voor geduld maar vraag me soms af hoeveel geduld ik nog moet opbrengen
tot wanneer!?

ik ben zo moe alles doe ik alleen

Moge Allah jou bijstaan in deze moeilijke tijd. Ameen.
Ik heb dit niet meegemaakt in mijn huwelijk maar ik kan je wel zeggen dat ik niet zo sterk ben als jou. Al 4 jaar subhanAllah.
Ik zou zoiets niet kunnen vergeven denk ik.

RANDOM_AVATAR
meryem885
Pro Ontdekker !!

door meryem885 » di _14-_apr-_2009ah, 14-4-2009ad, 10:41 pm

Ik weet het niet van mezelf, ligt maar net aan de situatie en de frequentie en met wie en hoe. Al neig ik wel eerder naar vergeven.

Wil nu wel wat antwoorden horen van mannen en ook weten wat de mannen van de vrouwen die voor mij gepost hebben zouden doen. Ik weet namelijk wel van mijn man dat hij me wellicht zou kunnen vermoorden mocht ik zoiets doen, hoe zit dat bij anderen?

Volgende

Keer terug naar Het huwelijk