vraag

Plaats hier vragen en opmerkingen betreffende het huwelijk in de Islam
Adeeva
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Adeeva » zo _19-_maart-_2006ah, 19-3-2006ad, 7:41 pm

malikah schreef:
Girly schreef:
malikah schreef:Salaam Aleykoum,
Oke ik heb ook een paar vragen waar kan ik die stellen? op welk email adres? en dan krijg ik inshaAllah antwoord? van een imaam of hoe zit dat....
betreft ook trouwen namelijk maar we twijfelen beiden om de situatie(details vertel ik hier niet op het forum)

Er is hier geen cyberimaam.

salaam aleykoum,
nee dat WEET IK OOK WEL!!!
maar waarom word broeder angeluzz dan wel geholpen? en trouwends ik stel mijn vragen ook niet aan cyberimaam....
en anders ga ik wel naar mijn eigen moskee alleen via internet blijft men wat anoniemer en dat praat gemakkelijker aangezien ik een zuster ben en niet zo maar met vreemde mannen ga praten....

dus als er iemand is die dingen kan navragen bv de moskee die bij deze site schijnd te horen dan hoor ik het wel....

en anders maakt Allah me maar op een andere manier duidelijk wat ik moet doen.
allahoe ahlem

Oké sorry! Ik dacht dat je een cyberimaam bedoelde. Mijn excusses.
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something. -Plato-

RANDOM_AVATAR
Zarka
Beginner
Beginner

door Zarka » ma _20-_maart-_2006ah, 20-3-2006ad, 12:00 pm

Zarka schreef:Ik zit nu in de zelfde situatie.

We zijn verloofd en willen zo snel mogelijk trouwen, helaas is dit nog niet mogelijk vanwege het feit dat hij hier illegaal verblijft en het voor mij nog niet mogelijk is om hem hier legaal naar toe te halen in verband met mijn studie en de eisen die eraan gesteld worden.
Nu is het wel al voorgekomen dat we gemeenschap gehad hebben, en wij willen nu eigenlijk zo snel mogelijk trouwen voor de islam in de moskee zodat we niet langer in haram leven.
Wij wonen niet samen, ik bij mijn ouders en hij bij zijn zus.

En ik durf mijn vader niet te vertellen dat we gaan trouwen in de moskee, omdat hij dus niet weet dat wij al haram hebben gepleegt zeg maar, en ik ook liever niet heb dat hij het weet, dit is iets tussen mijn verloofde, ik en Allah.

Kan iemand mij adviseren wat ik het beste kan doen?
En hoe alles in zijn werk gaat?

oke is er misschien iemand die me kan adviseren over dit onderwerp?
of een cyberimaam weet waar ik me vraag aan kan stellen?

RANDOM_AVATAR
malikah
PERMANENTE BAN!

door malikah » ma _20-_maart-_2006ah, 20-3-2006ad, 12:12 pm

Salaam Aleykoum,
Ik kreeg zelf een pm dat je je vragen kan stellen aan deze website en als ze het antwoord niet weten dan vragen ze het na aan de imaam

[email protected]
maar misschien dat ze het dan wel drukken krijgen he als we allemaal vragen gaan stellen 8-)

Ghair inshaAllah mag Allah ons leiden naar het goede
en jullie allemaal belonen amin

RANDOM_AVATAR
Zarka
Beginner
Beginner

door Zarka » ma _20-_maart-_2006ah, 20-3-2006ad, 1:09 pm

malikah schreef:Salaam Aleykoum,
Ik kreeg zelf een pm dat je je vragen kan stellen aan deze website en als ze het antwoord niet weten dan vragen ze het na aan de imaam

[email protected]
maar misschien dat ze het dan wel drukken krijgen he als we allemaal vragen gaan stellen 8-)

Ghair inshaAllah mag Allah ons leiden naar het goede
en jullie allemaal belonen amin

heel erg bedankt. :)

RANDOM_AVATAR
malikah
PERMANENTE BAN!

door malikah » ma _20-_maart-_2006ah, 20-3-2006ad, 9:53 pm

leuk gezegd ghair inshaAllah

no avatar
*Hind*

door *Hind* » ma _20-_maart-_2006ah, 20-3-2006ad, 10:00 pm

malikah schreef:leuk gezegd ghair inshaAllah
Niet alleen leuk gezegd, maar ook heel waar :) Als je in je huwelijk Allah aanbidt, zal Hij er altijd zijn, alhamdulilah! (Ik heb er ooit een heel mooi plaatje van gezien: twee touwen en een trouwring, waar een derde heel stevig touw omheenzat. Symboliek was erg mooi)

Sakina55
Pro Ontdekker !!

door Sakina55 » ma _20-_maart-_2006ah, 20-3-2006ad, 10:49 pm

Ik begrijp echt helemaal niks van dat verhaal over zina kinderen. Kan iemand me dat uitleggen. Stel je hebt eerst een relatie en je wordt zwanger, dan besluit je te trouwen om je relatie halal te maken. Is het kind dat dan geboren wordt een zinakind en mag de vader het dan niet zien. Lijkt me erg moeilijk aangezien je er mee getrouwd bent? Ook vind k dat heel belastend voor zo'n kind , want inderdaad is een kind rein als het geboren wordt , dus hoe kan het dan een zinakind zijn , dat klinkt als een christelijk principe van de zonden van de vaderen.

RANDOM_AVATAR
malikah
PERMANENTE BAN!

door malikah » ma _20-_maart-_2006ah, 20-3-2006ad, 10:55 pm

Salaam Aleykoum,
Nee als je daarna gaat trouwen is het minder erg omdat die man het dan toch goed maakt inshaAllah zelfde als je zina pleegd en je gaat alsnog trouwen dat is beter dan niet trouwen,
maar bv shitische moslims die hebben ook muta huwelijken en dat is niet geldig in islam (dus bij soennieten) omdat het huwelijk aan een aantal dingen voldaan moet zijn
1 2 getuigen
2 een imaam(of een bevoegde) die trouwerijen mag uitspreken die dus het trouwen leid
3 een bruidsschat
4 een feest walimah wat na het trouwen word gegeven ook erg aangeraden
als er nog meer punten zijn hoor ik het wel inshaAllah...

tip:luister eens het bandje huwelijk in islam van remy sukirman te koop op http://www.islamboeken.nl
daar staat ook alles netjes duidelijk uitgelegd op wannneer je huwelijk geldig is enz en waar je huwelijk aan moet voldoen en waar je huwelijkspartner ene beetje aan moet voldoen de plichten en rechten enz
vond het een mooie lezing mashaAllah

Mag Allah ons behoeden tegen het slechte amin

Sakina55
Pro Ontdekker !!

door Sakina55 » ma _20-_maart-_2006ah, 20-3-2006ad, 11:03 pm

Dank je voor je antwoord, nu snap ik het beter. Maar hoe zit het danmet het feit dat een kind rein geboren wordt, zonder zonden?

Vorige

Keer terug naar Het huwelijk