polyandrie

Plaats hier vragen en opmerkingen betreffende het huwelijk in de Islam
RANDOM_AVATAR
malikah
PERMANENTE BAN!

polyandrie

door malikah » vr _20-_jan-_2006ah, 20-1-2006ad, 11:33 am

Vraag
Waarom mag de man wel 4 vrouwen huwen en de vrouw niet? (visa versa)

Antwoord: Een vrouw is lichamelijk ook geestelijk zwakker dan de man. Het is onlangs nog in Nederland en in Amerika in een onderzoek gebleken, dat de hersenstructuur van de vrouw anders is dan die van de man. Dit is waarschijnlijk ook een van de redenen dat zij, fysiek, minder sterk is. Minder druk en inspanning aankan. Het gaat tegen haar nature in. Ook zou ze dan de taak moeten overnemen om die 4 mannen te onderhouden, voor hen te zorgen. Vrijwel iedere nacht één man afgaan en hem sexueel bevredigen, wat op zich al onmoglijk is, en omdat een vrouw menstrueert. En op deze periode is sex ten strengste verboden. Bij een gezin met 1 man en 4 vrouwen is ten minste bekend wie de vader is van de kinderen, andersom zou dat onmogelijk zijn. Men zou dus niet kunnen weten wie de vader is, wat ook om veel ruzies en onenigheid zou kunnen leiden tussen de mannen. Een D.N.A. test zou nu de oplossing zijn, maar hoe zat dit meer dan 1000 jaar geleden?

Er is in een onderzoek in Turkije - in 1990 gebleken dat toen men de prostituees vroeg hoe zij hun werk ervaarden, waren vrijwel allen ontevreden over hun leefwijzes. Het liefst behoorden ze tot 1 man. Wat gebeurt er met hun als deze vrouwen niet meer jong zijn en geen man meer hun moet hebben? En hebben zij ook geen behoefte aan een familie als ze thuiskomen? Deze vrouwen zeiden ook dat dit slopende werk is voor hun lichamen. En niet alleen de prostituees in Turkije denken er zo over. Ook zijn er zo veel vrouwen die liever de tweede echtgenote zouden willen zijn dan wel de honderdste vrouw in het leven van hun man, (en ze hoeven dan nog geen prostituee te zijn)...

Het is een feit dat de on-islamitische samenleving, sex probeert voor te stellen, als de gewoonste zaak van de wereld, waar iedereen mee moet experimenteren. Vreemd gaan moet ook kunnen, zolang het maar "veilig" gebeurt. Zo heerst er in de huidige huwelijken ook maar weinig vertrouwen in de partners, die op een dag zomaar de ziekte AIDS of een andere geslachtsziekte kunnen oplopen. Zo heeft dit systeem polygamie verboden, in Frankrijk bijv., kan je 3 maanden tot 3 jaar in de cel belanden voor deze praktijk, zelfs in Amerika staat er straf hierop een straf. Terwijl de moderne man op papier 1 echtgenote heeft en daarbuiten met duizenden om kan gaan?! Er is hierop geen limiet. Terwijl de Islam deze limiet duidelijk wel stelt.

<LILDe huwelijken van de Profeet Mohammed (vzmh):

Het is een feit dat de Profeet met 11 vrouwen was getrouwd, terwijl een moslim man de limiet op 4 hebben. Dit moet worden uitgelegd :

Ten eerste huwde hij hen omdat dit een bevel van Allah was. Ten tweede speelden er ook belangrijke politieke redenen mee.
Ook is het zo dat er wel meer zaken waren die hij deed, maar niet gelden voor andere mannen. De Profeet vastte op een keer en zonder vasten te verbreken, vastte hij de volgende dag verder. Zijn metgezellen wilden dit ook doen, maar kregen hiervoor geen toestemming.

RANDOM_AVATAR
meshda2
Senior lid
Senior lid

door meshda2 » vr _20-_jan-_2006ah, 20-1-2006ad, 12:10 pm

Salaam aleikoem,

Vergeet ook niet dat de regel om maximaal vier vrouwen te huwen is gekomen in een tijd dat mannen wel 100 vrouwen hadden. je hoeft je niet af te vragen wat een ellende hier van kwam. Broers die met zussen en moeder die met zonen trouwen.

De man mag ook niet zomaar een tweede vrouw kiezen, daar moet wel een reden voor zijn.
Eerlijk gezegt geloof ik,dat één vrouw voor de man genoeg is. Het is toch een hele opgave voor de man op de tweede en volgende vrouwen gelijkwaardig te behandelen. En wat moet die man dan niet verdienen??

Salaam aleikoem wa raghmathulah wa barakathu

Meshda

RANDOM_AVATAR
malikah
PERMANENTE BAN!

door malikah » vr _20-_jan-_2006ah, 20-1-2006ad, 12:13 pm

salam aleykoum hier in nl is dat moelijk ja
in egypte is het vrij normaal maar daar zijn de mannen vaak weer niet eerlijk met de verdeling van de tijd dan brengen ze meer tijd bij de ene vrouw dan bij de andere vrouw door of ze doen het alleen om op te scheppen
maar er zijn ook broeders die dat strikt in acht nemen en alles netjes nakomen nederland is een betaalland of die man moet erg rijk zijn dan kan die het wel bekostigen.

RANDOM_AVATAR
karima_nl
Super Poster!
Super Poster!

door karima_nl » vr _20-_jan-_2006ah, 20-1-2006ad, 1:20 pm

waarom zijn er dan moslim mannen op de wereld die wel 20 of meer vrouwen hebben, dit is dan toch niet toegestaan? ik vind het erg hoogmoedig van ze, en hoe wil die man die vrouwen allemaal gelijk behandelen.
een man mag een vrouw toch ook geen sex weigeren? en hij zou haar dus tekort doen als hij geen tijd ervoor had.

oja en nog even over dat vrouwen zwakker zijn, uit onderzoek is gebleken dat vrouwen beter pijn verdragen dan mannen, waarom denk je dat Allah swt ons kinderen laat baren ipv de mannen?

wa'salaam

Amien
Super Poster!
Super Poster!

door Amien » vr _20-_jan-_2006ah, 20-1-2006ad, 2:42 pm

Salaam aleikoem,

Ik zou nooit kunnen trouwen met meer dan 1 vrouw. Alhoewel dit een recht is zou ik deze verantwoordelijkheid niet durven nemen. Ja! en komt veel verantwoordelijkheid bij kijken. Zoals bijvoorbeeld het verdelen van de tijd zoals hierboven werd genoemd. Je moet alle vrouwen goed en gelijk behandelen. Het lijkt mij een lastige taak. Eentje is al zwaar :)

En vergeet niet dat je dit allemaal moet verantwoorden op de dag des oordeels.

RANDOM_AVATAR
prayer
Super Poster!
Super Poster!

door prayer » vr _20-_jan-_2006ah, 20-1-2006ad, 6:18 pm

dat hangt van de persoon af, de ene vind het al moeilijk om zichzelf te onderhouden, laatstaan een vrouw. en de ander is capable genoeg :D
laten we in iedergeval niet alle mannen 1 hoek te drijven. want j hebt verschillende soorten mannen, al zijn de meeste in mijn ogen idd niet instaat de polygamie zoals bedoelt uittevoeren.

RANDOM_AVATAR
prayer
Super Poster!
Super Poster!

door prayer » vr _20-_jan-_2006ah, 20-1-2006ad, 6:29 pm

trouwens malikah , heel mooi stukje wat je daar schreef.... ben met je eens.

RANDOM_AVATAR
malikah
PERMANENTE BAN!

door malikah » vr _20-_jan-_2006ah, 20-1-2006ad, 10:47 pm

karima_nl schreef:waarom zijn er dan moslim mannen op de wereld die wel 20 of meer vrouwen hebben, dit is dan toch niet toegestaan? ik vind het erg hoogmoedig van ze, en hoe wil die man die vrouwen allemaal gelijk behandelen.
een man mag een vrouw toch ook geen sex weigeren? en hij zou haar dus tekort doen als hij geen tijd ervoor had.

oja en nog even over dat vrouwen zwakker zijn, uit onderzoek is gebleken dat vrouwen beter pijn verdragen dan mannen, waarom denk je dat Allah swt ons kinderen laat baren ipv de mannen?

wa'salaam

salaam aleykoumm klopt zus dat is niet toegstaan 20 vrouwen en dan te bedenken dat je als vrouw zijnde dan maar 1 keer permaand intiem kan zijn? das wel erg weinig het huwelijk is ook bedoeld zodat beide partijen van elkaar genieten en dus niet egoistisch zijn,en soms hoor je ook weleens dat de vrouw meer behoefte heeft aan intiem zijn dan de man dus dan is het zeker erg afteraden als die man zou gaan trouwen want dan doet hij die eerste vrouw nog meer tekort

in realiteit word dat denk ik wel gedaan dat de man de vrouw weigerd en als de vrouw effe geen zin heeft dan vervloeken de engelen haar omdat de man dan ontevreden kan zijn met haar aldus een hadith daarom is het voor de vrouw heel belangrijk om toch de man te geven wanneer de man wilt en een normale moslim man zou ook zeker rekening houden met zijn vrouw en er is hassanaat voor diegene die zijn of haar partner bevredigd

RANDOM_AVATAR
karima_nl
Super Poster!
Super Poster!

door karima_nl » vr _20-_jan-_2006ah, 20-1-2006ad, 11:21 pm

malikah schreef:
karima_nl schreef:waarom zijn er dan moslim mannen op de wereld die wel 20 of meer vrouwen hebben, dit is dan toch niet toegestaan? ik vind het erg hoogmoedig van ze, en hoe wil die man die vrouwen allemaal gelijk behandelen.

wa'salaam

salaam aleykoumm klopt zus dat is niet toegstaan 20 vrouwen en dan te bedenken dat je als vrouw zijnde dan maar 1 keer permaand intiem kan zijn? das wel erg weinig het huwelijk is ook bedoeld zodat beide partijen van elkaar genieten en dus niet egoistisch zijn,en soms hoor je ook weleens dat de vrouw meer behoefte heeft aan intiem zijn dan de man dus dan is het zeker erg afteraden als die man zou gaan trouwen want dan doet hij die eerste vrouw nog meer tekort

in realiteit word dat denk ik wel gedaan dat de man de vrouw weigerd en als de vrouw effe geen zin heeft dan vervloeken de engelen haar omdat de man dan ontevreden kan zijn met haar aldus een hadith daarom is het voor de vrouw heel belangrijk om toch de man te geven wanneer de man wilt en een normale moslim man zou ook zeker rekening houden met zijn vrouw en er is hassanaat voor diegene die zijn of haar partner bevredigd

ik denk persoonlijk niet dat dat alleen voor de vrouw zo is maar ook andersom want een man die zijn vrouw sex weigerd of maar 1 keer in de maand tijd heeft, geeft de vrouw eerder aanleiding dingen te doen die in de islam niet toegestaan zijn.
daarom vind ik het zo belachelijk dat mannen die meer dan 20 vrouwen hebben het is gewoon ONMOGELIJK dat zij deze vrouwen gelijk behandelen, en niet lichamelijk en emotioneel te kort doen, dan nog niet gesproken over de kinderen, laten we kijken 20 vrouwen zijn op zijn minst 20 kinderen hoe wil deze man zijn vader rol goed verzorgen? ik heb echt medelijden met deze kinderen. ik vraag me af hoe deze mannen zich verantwoorden en wat hun argumenten zijn waardoor zij denken dit te mogen doen. en ook met 4vrouwen, ik ben het ermee eens dat het mag maar ben van mening dat het lang niet voor elke man is weggelegd, omdat het vrijwel onmogelijk is om het doen zoals onze geliefde profeet het deed en kon.

wa'salaam

Sakina55
Pro Ontdekker !!

door Sakina55 » za _21-_jan-_2006ah, 21-1-2006ad, 12:46 am

Sawrwb, elders is ook een topic over een zuster die op zoek is naar een tweede vrouw voor haar man en daar heb ik al beargumenteerd waarom polyandrie helemaal niet is toegestaan . Ik wl het hier nog wel iets uitgebreider toelichten

Ik ben het eens met zuster Meshda dat de toestemming om met 4 vrouwen te trouwen een beperking was binnen de toenmalige bestaande situatie en tot doel had de positie van de vrouw te verbeteren . Bovendien was het alleen toegestaan om de omstandigheden voor wezen te verbeteren, dat is de enige reden waarvoor een polygaam huwelijk was toegestaan. Omdat wezen ( en weduwen ) tegenwoordig niet meer een huwelijk als tweede of derde of vierde vrouw hoeven te accepteren om niet dood te gaan van de honger en onbeschermd verder te moeten leven is deze reden voor een dergelijk huwelijk geheel achterhaald. Hoogstens zou dit nog van toepassing kunnen zijn in landen waar de sociale wetgeving nog niet zo ver gevorderd is als in nederland.
De andere bepaling in de Koran dat deze vrouwen gelijk behandeld moeten worden met daarbij de toevoeging dat dit onmogelijk is maakt duidelijk dat het de bedoeling was polyandrie te stoppen ,maar omdat de hele maatschappij erop gebaseerd was , je dit niet van de een op de andere dag kon doen. Net als slavernij niet officieel wordt afgeschaft in de Koran , is ook polyandrie niet officieel afgeschaft in de Koran. Maar net als geen moslim meer zal beweren dat het toegestaan is om slaven te houden zouden moslims dus ook niet meer moeten beweren dat polyandrie is toegestaan. Wa salaam Ina

RANDOM_AVATAR
Nediya
Junior lid
Junior lid

door Nediya » wo _12-_apr-_2006ah, 12-4-2006ad, 2:44 pm

Ik wil geen 4 maaltijden koken per dag! :D
The Beauty of Death

RANDOM_AVATAR
Sinbad
Super Poster!
Super Poster!

door Sinbad » wo _12-_apr-_2006ah, 12-4-2006ad, 6:02 pm

Het verbaast me dan ook dat Mohammed zelf polygaam was, aangezien je van de profeet toch een voorbeeld functie mag verwachten.

De profeet (vzmh) was langer dan 25 jaar monogaam. het polygame huwelijk had een maatschappelijke en politieke functie in Medina. Veel van zijn vrouwen waren weduwen en hij trouwde met de dochters van zijn metgezellen.

Aan de andere kant verbood hij zijn schoonzoon Ali(ra) een tweede vrouw naast zijn dochter Fatima (ra) te nemen. Daarmee gaf hij aan dat het polygaam huwelijk een uitzondering is op de regel.

Een vrouw is lichamelijk ook geestelijk zwakker dan de man. Het is onlangs nog in Nederland en in Amerika in een onderzoek gebleken, dat de hersenstructuur van de vrouw anders is dan die van de man. Dit is waarschijnlijk ook een van de redenen dat zij, fysiek, minder sterk is. Minder druk en inspanning aankan.

Volgens mij kunnen vrouwen juist meer stress aan. Vrouwen hebben gemiddeld een hogere E.Q. dan mannen, ze zijn socialer en ze worden gemiddeld 5 jaar ouder dan mannen. Vrouwen horen en ruiken gemiddeld beter dan mannen. Hoezo zwakke geslacht?

Sinbad
'Niemand onder u heeft waarlijk het geloof indien u niet uw naaste toewenst hetgeen u uzelf toewenst' - Profeet Mohammed (vrede zij met hem)

RANDOM_AVATAR
TanteHind
Super Poster!
Super Poster!

Re: polyandrie

door TanteHind » wo _12-_apr-_2006ah, 12-4-2006ad, 6:15 pm

malikah schreef:Vraag
Een vrouw is lichamelijk ook geestelijk zwakker dan de man. .

Ik lig hier in een lachstuip, lieve Malikah DIT GELOOOOOOOOOOOOOOOF je toch niet?

Als een man een bevalling zou moeten meemaken zou hij in een coma liggen!
:haha:

Sakina55
Pro Ontdekker !!

door Sakina55 » wo _12-_apr-_2006ah, 12-4-2006ad, 7:20 pm

TanteHind schreef:

Ik lig hier in een lachstuip, lieve Malikah DIT GELOOOOOOOOOOOOOOOF je toch niet?

Malikah no offense ,maar je bent toch niet gehersenspoeld. Hoeveel kinderen heb jij en denk je echt dat een man het in zijn eentje met die kinderen had weten te redden zoals jij. Dit is graag wat sommige mannen ons willen laten geloven ,maar meer spierkracht is maar relatief, een vrouw heeft meer uithoudingsvermogen . Kortom God heeft ons allen gemaakt waar we voor bestemd zijn en als je inderdaad aan een bevalling denkt, ................................

RANDOM_AVATAR
malikah
PERMANENTE BAN!

door malikah » wo _12-_apr-_2006ah, 12-4-2006ad, 7:27 pm

TanteHind schreef:

de zin gaat nog iets verder dan dat hoor,tzit em in de hersenen.....

Antwoord: Een vrouw is lichamelijk ook geestelijk zwakker dan de man. Het is onlangs nog in Nederland en in Amerika in een onderzoek gebleken, dat de hersenstructuur van de vrouw anders is dan die van de man. Dit is waarschijnlijk ook een van de redenen dat zij, fysiek, minder sterk is. Minder druk en inspanning aankan. Het gaat tegen haar nature in. Ook zou ze dan de taak moeten overnemen om die 4 mannen te onderhouden, voor hen te zorgen. Vrijwel iedere nacht één man afgaan en hem sexueel bevredigen, wat op zich al onmoglijk is, en omdat een vrouw menstrueert. En op deze periode is sex ten strengste verboden. Bij een gezin met 1 man en 4 vrouwen is ten minste bekend wie de vader is van de kinderen, andersom zou dat onmogelijk zijn. Men zou dus niet kunnen weten wie de vader is, wat ook om veel ruzies en onenigheid zou kunnen leiden tussen de mannen. Een D.N.A. test zou nu de oplossing zijn, maar hoe zat dit meer dan 1000 jaar geleden?

waarom zou dat niet kunnen dan tis de wetenschap....toch....

Adeeva
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Adeeva » wo _12-_apr-_2006ah, 12-4-2006ad, 7:31 pm

"Anders" is wel een groot woord. Mannen hebben grotere hersenen dan de vrouw, maar dit zegt niet meteen dat de man dan meer dingen aan kan etc. Dit zijn enkel speculaties. De hersenen zijn een complex iets, daar kan je niet 123 wat over beweren. En dat de wetenschap zegt dat de hersenen "anders" zijn.. Poeh heel wetenschappelijk, een man is oook anders in vergelijking tot de vrouw. De zon is ook anders in vergelijking met de maan. Get the point?

Anders kan ook zijn: Dat de Vrouw beter met dingen om kan gaan dan de man. Etc..

Malika, je moet niet alles klakkeloos aannemen van wat er op het internet wordt gezegd. Gebruik je eigen verstand ook, want vele dingen kloppen niet.

Liefs,

Girly
Laatst bijgewerkt door Adeeva op wo _12-_apr-_2006ah, 12-4-2006ad, 7:32 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something. -Plato-

RANDOM_AVATAR
malikah
PERMANENTE BAN!

door malikah » wo _12-_apr-_2006ah, 12-4-2006ad, 7:31 pm

Sakina55 schreef:
TanteHind schreef:

Malikah no offense ,maar je bent toch niet gehersenspoeld. Hoeveel kinderen heb jij en denk je echt dat een man het in zijn eentje met die kinderen had weten te redden zoals jij. Dit is graag wat sommige mannen ons willen laten geloven ,maar meer spierkracht is maar relatief, een vrouw heeft meer uithoudingsvermogen . Kortom God heeft ons allen gemaakt waar we voor bestemd zijn en als je inderdaad aan een bevalling denkt, ................................

Salaam Aleykoum ik heb 3 kindjes zus en ja klopt mannen zijn vaak niet zo huiselijk qua huishouden enzo maar er zijn genoeg alleenstaande vaders hoor die het wel redden....

Ghair inshaAllah maar ik geef toe dat er meer alleenstaande moeders zijn komt omdat wij vrouwen recht hebben op de kids bij een scheiding totdat het kind 12 jaar is allahoe ahlem...

verder ben ik niet geheresenspoeld hoor ik heb alleen een andere mening als sommsige zusters hier :D
komt misschien omdat ik jarenlang ben onderdrukt :lol:
haha zo zien jullie dat toch?ik ben al wel een stukje verder hoor dan eerst elhamdulilah ik heb gewoon mijn eigen mening met sommige dingen waarvan ik denk en voel dat het klopt,net zoals jullie jullie meningen hebben....

Ghair inshaAllah

ik ben ook maar een mens he

Sakina55
Pro Ontdekker !!

door Sakina55 » wo _12-_apr-_2006ah, 12-4-2006ad, 7:32 pm

- schreef:
Sakina55 schreef:
Ik ben het eens met zuster Meshda dat de toestemming om met 4 vrouwen te trouwen een beperking was binnen de toenmalige bestaande situatie en tot doel had de positie van de vrouw te verbeteren . Bovendien was het alleen toegestaan om de omstandigheden voor wezen te verbeteren, dat is de enige reden waarvoor een polygaam huwelijk was toegestaan. Omdat wezen ( en weduwen ) tegenwoordig niet meer een huwelijk als tweede of derde of vierde vrouw hoeven te accepteren om niet dood te gaan van de honger en onbeschermd verder te moeten leven is deze reden voor een dergelijk huwelijk geheel achterhaald. Hoogstens zou dit nog van toepassing kunnen zijn in landen waar de sociale wetgeving nog niet zo ver gevorderd is als in nederland.

Hallo Sakina55,
Ik hoop dat ik je bericht goed begrijp. Het is beter om een monogaam huwelijk te hebben, maar onder de geldende omstandigheden en ten opzichte van daarvoor, was maximaal 4 vrouwen nog wel acceptabel.
Begrijp ik het goed dat het dus eigenlijk werd gedoogd?

Het klinkt dan eigenlijk heel anders dan met de overige regels binnen de islam, die veel absoluter zijn.

Het verbaast me dan ook dat Mohammed zelf polygaam was, aangezien je van de profeet toch een voorbeeld functie mag verwachten.

Nee het werd niet gedoogd . Polygamie tot 4 is een bepreking tov de daaraan voorafgaande praktijken waarbij het aantal vrouwen ongelimiteerd was. Daarbij werden er ook voorwaarden gesteld in de Koran , op grond waarvan veelwijverij( om het maar eens op zijn hollands te zeggen) was toegestaan. Een van die voorwaarden is dat als je twijfelt of je wezen wel eerllijk zult behandelen je met hun trouwnen kunt. Maw, het betreft wezen en weduwen , waardoor je die eerlijk kunt geven wat hen toekomt. Dus niet of een man onbedwingbare lusten heeft , ook niet als zijn vrouw geen kinderen kan krijgen etc,. In de Koran wordt maar één voorwaarde genoemd waarbij veelwijverij is toegestaan.. Verder worden er dan nog allerlei richtlijnen gegeven dat je die vrouwen gelijk moet behandelen.

In nederland zijn weduwen en wezen niet behoeftig ,maar krijgen een inkomen van de staat, daar mee is deenige voorwaarde waaronder polygamie toegestaan is vervallen. Kan zijn dat het in andere landen waar er geen sociale structuren zijn zoals in nederland , dat het wel nodig kan zijn. maar mannen die beweren dat het hier in nederland is toegestaan, verzinnen iets .

Dat Mohammed polygaam bleef met meer dan 4 vrouwen heeft ook nog een andere reden. Vrouwen met wie hij getrouwd was konden daarna niet meer met anderen huwen daar zij moeder van de gelovigen waren geworden door hun huwelijk. Toen dus de beperking van 4 vrouwen kwam , bleven deze vrouwen met Mohammed vzmh getrouwd omdat zij anders waren veroordeeld tot een leven alleen en zonder dat iemand hun kon ondersteunen, zoals in die tijd gebruikelijk was. Hij gaf dus wel degelijk het voorbeeld

RANDOM_AVATAR
malikah
PERMANENTE BAN!

door malikah » wo _12-_apr-_2006ah, 12-4-2006ad, 7:35 pm

Girly schreef:"Anders" is wel een groot woord. Mannen hebben grotere hersenen dan de vrouw, maar dit zegt niet meteen dat de man dan meer dingen aan kan etc. Dit zijn enkel speculaties. De hersenen zijn een complex iets, daar kan je niet 123 wat over beweren. En dat de wetenschap zegt dat de hersenen "anders" zijn.. Poeh heel wetenschappelijk, een man is oook anders in vergelijking tot de vrouw. De zon is ook anders in vergelijking met de maan. Get the point?

Anders kan ook zijn: Dat de Vrouw beter met dingen om kan gaan dan de man. Etc..

Malika, je moet niet alles klakkeloos aannemen van wat er op het internet wordt gezegd. Gebruik je eigen verstand ook, want vele dingen kloppen niet.

Liefs,

Girly

mee eens niet alles klopt ghair inshaAllah,en ja klopt wij vrouwen hebben dingen waar we goed in zijn en mannen hebben weer dingen wat hun goed kunnen tverschild per mens,ik zeg ook niet dat vrouwen dom zijn enz,maar wij reageren wat emotioneler bv terwijl mannen minder emoties tonen vaak enz of denk aan je menstruatie dan ben je toch ook effe 2 dagen sagarijnig voor die tijd?

Dat zijn allemaal normale dingen hormonen noemt men dat en dat wisseld meer bij de vrouw dan bij de man(heb ik geleerd met biologie niet van internet)hihi

wa aleykoum salaam

Sakina55
Pro Ontdekker !!

door Sakina55 » wo _12-_apr-_2006ah, 12-4-2006ad, 7:43 pm

malikah schreef:
Sakina55 schreef:
TanteHind schreef:

Salaam Aleykoum ik heb 3 kindjes zus en ja klopt mannen zijn vaak niet zo huiselijk qua huishouden enzo maar er zijn genoeg alleenstaande vaders hoor die het wel redden....

Ghair inshaAllah maar ik geef toe dat er meer alleenstaande moeders zijn komt omdat wij vrouwen recht hebben op de kids bij een scheiding totdat het kind 12 jaar is allahoe ahlem...

verder ben ik niet geheresenspoeld hoor ik heb alleen een andere mening als sommsige zusters hier :D
komt misschien omdat ik jarenlang ben onderdrukt :lol:
haha zo zien jullie dat toch?ik ben al wel een stukje verder hoor dan eerst elhamdulilah ik heb gewoon mijn eigen mening met sommige dingen waarvan ik denk en voel dat het klopt,net zoals jullie jullie meningen hebben....

Ghair inshaAllah

ik ben ook maar een mens he

Sawrwb
Wat ik bedoelde is dat een man alleen het vaak niet redt , met weinig geld drie kinderen fatsoenlijk op te voeden , hij heeft er hulp bij nodig , van andere familieleden etc. Vrouwen redden het vaak heel goed in hun eentje. Ik denk niet dat je onderdrukt bent hoor ik weeet niet genoeg van je af om tot zo'n oordeel te komen. en natuurlijk heb je recht op je eigen opvattingen. Ik heb dar ook alle respect voor. ik kan echter moeilijk geloven dat je dit echt geloofd dat mannen geestelijk en lichamelijk sterker zijn. Zoals Sinbad al aanhgeeft , blijven langer leven dan mannen en lichaamskracht is maar relatief. de spieren van een man zijn gebouwd voor korte krachtinspanningen die van vrouwen voor langdurige krachtsinspanningen. Als je naar veel traditionele landen kijkt , zijn het de vrouwen die al het zware werk doen, zoals het land bewerken het vee melken en ook nog water halen en hun kinderen opvoeden en hun huishouden bestieren. Mannen brengen de dag door in de schaduw met kletsen. En gelukkig ben je ook maar een mens. :D
Wa salaam Ina

Volgende

Keer terug naar Het huwelijk