EEN HELE BELANGRIJKE VRAAG !!!

Plaats hier vragen en opmerkingen betreffende het huwelijk in de Islam
RANDOM_AVATAR
*RANIA*
Beginner
Beginner

EEN HELE BELANGRIJKE VRAAG !!!

door *RANIA* » do _12-_jan-_2006ah, 12-1-2006ad, 11:44 pm

Kan iemand mij misschien helpen, ik ben op zoek naar informatie over een bepaald onderwerp, namelijk of het voor een getrouwde vrouw mogelijk is om haar man van zijn verplichtingen in het huwelijk te ontbinden, dus zonder dat zij met elkaar scheiden, maar dat hij haar niets meer verplicht is.

Het ligt namelijk zo, een man wilt scheiden van zijn vrouw, maar zij wilt dit niet, zij wilt verder leven als zijn vrouw, ook al doet hij niets meer voor haar, dus alleen met zijn naam verder leven als zijn vrouw.

Daarbij zegt zij ook duidelijk, ik hoef niets van je, alleen wil ik dat je zo nu en dan je dochtertje komt bezoeken.

Is het dan mogelijk dat zij hem eventueel schriftelijk van zijn verplichtingen in het huwelijk ontdoet, zodat hij geen zonde meer begaat als hij zijn verplichtingen niet nakomt.

Wie weet hier meer over en kan mij meer vertellen.

Graag zo snel mogelijk, of kennen jullie misschien iemand met wie ik hier verder over kan praten, wel via pc graag.

no avatar
Bashir Mohamed

door Bashir Mohamed » do _12-_jan-_2006ah, 12-1-2006ad, 11:59 pm

Assalaamoe alaykoem,
Bij mijn weten is een dergelijke constructie onmogelijk beste zuster.
Die verplichtingen zijn namelijk inbegrepen in het huwelijk even als de rechten.
De broeder vervalt derhalve hoe dan ook in zonde wanneer hij deze vrouw als echtgenote blijft houden, maar de bijkomende plichten als echtgenoot verwaarloost.
Verder is het voor hem natuurlijk hoe dan ook een plicht zijn kind te onderhouden en te bezoeken.
Wasalaam

Adeeva
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Adeeva » vr _13-_jan-_2006ah, 13-1-2006ad, 12:18 am

Ze kan toch gewoon scheiden? Waarom moet ze persé zijn naam hebben? En als hij echt om zijn dochtertje geeft dan komt hij haar wel bezoeken.

RANDOM_AVATAR
*RANIA*
Beginner
Beginner

door *RANIA* » vr _13-_jan-_2006ah, 13-1-2006ad, 12:27 am

IK HAD ZEKER WEL ERGENS GELEZEN DAT JE ALS VROUW JE MAN VAN ZIJN VERPLICHTINGEN KAN ONTBINDEN, EN OOK VOORAL DUS OMDAT JE ZELF IN DIT HUWELIJK WILT BLIJVEN.

EN GIRLIE JE HEBT NATUURLIJK GELIJK, WANT DAT IS DE BEDOELING VAN DE MAN OOK, HIJ WILT SCHEIDEN, MAAR ZIJ GEWOON KOPPIG NIET.

HIJ HOUDT NATUURLIJK VAN ZIJN DOCHTERTJE, OF ZE NOU BIJ HAAR BLIJFT OM BIJ HEM, HIJ ZAL VOOR HAAR ZORGEN.

IK HOOP OP MEER REACTIES I.I.G.

Adeeva
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Adeeva » vr _13-_jan-_2006ah, 13-1-2006ad, 12:29 am

Ik denk dat het beter is als de vrouw het gewoon accepteert dat ze moet scheiden. Wat heeft ze er aan als ze nog getrouwd is met een man, die haar niet wil?

RANDOM_AVATAR
*RANIA*
Beginner
Beginner

door *RANIA* » vr _13-_jan-_2006ah, 13-1-2006ad, 12:57 am

MAAR HELAAS SCHIJNT ZIJ DAT NIET TE BEGRIJPEN, OP DEN DUUR ZAL ZE HET WEL DOOR KRIJGEN, DAN ZAL ZE WEL TOESTEMMEN OM TE SCHEIDEN DENK IK, MAAR TOT DIE TIJD ZAL ER EEN OPLOSSING MOETEN KOMEN.

HET IS NATUURLIJK VAN HAAR KANT DAT DE SCHEIDING NIET PLAATS KAN VINDEN, DUS DAN IS HET NIET EERLIJK VOOR DE MAN ALS HIJ DAARDOOR BLIJFT ZONDIGEN DOOR ZIJN VERPLICHTINGEN NIET NA TE KOMEN, DUS ER MOET TOCH EEN UITWEG ZIJN.

HIJ WIL HAAR NIET GEWOON KEIHARD SCHEIDEN, DAAROM WIL HIJ DAT ZE GEWOON TOESTEMT MET DE SCHEIDING. MAAR DAT WIL ZE NIETTTTTTTT!!!!!!!!

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Ayasha » ma _16-_jan-_2006ah, 16-1-2006ad, 3:57 am

Ik ken ook zo een geval, Rania.
De man wil al heel lang scheiden maar zijn vrouw niet. In hun huwelijksovereenkomst staat ook nog eens dat in geval van scheiding hij de kinderen nooit meer zal mogen zien. Op deze manier bindt hij haar voor altijd aan zich. Ze leven apart in hetzelfde huis. Van een huwelijk is echter geen sprake meer. Het wordt al jarenlang niet meer geconsumeerd, zoals dat met een deftig woord heet. Zijn verantwoordelijksheidsgevoel ten opzichte van zijn kinderen die aan hem hangen als een klit, weerhoudt hem ervan zijn gezin te verlaten. Daarbij komt ook nog eens het feit om de hoek kijken dat zij dreigt met zelfmoord als hij toch op een scheiding zou aandringen. In het verleden heeft ze dat reeds meerdere keren bijna tot uitvoer gebracht toen hij haar vertelde haar te willen verlaten.
En dat nog wel terwijl ze hem verwijt financieel niet meer voor zijn gezin te kunnen zorgen en ze weet dat het ook niet mogelijk is zolang de situatie in hun land niet veranderd.
Een van de belangrijkste punten waarom zij niet wil scheiden is het gezichtsverlies tegenover haar eigen familie (rijke Kuwaiti's).
Zij zegt dat ze nog van hem houdt, maar dat is mijn inziens geen liefde maar puur egoisme. Als ze echt van hem zou houden zou ze hem vrijlaten en willen dat hij gelukkig zou worden al is het dan niet met haarzelf.
Welke vrouw wil nu zo'n huwelijk! Ik niet in ieder geval.
Indien er problemen zijn met inloggen, stuur een mailtje naar [email protected] onder vermelding van uw gebruikersnaam en emailadres waarmee u hebt aangemeld.

www.islamboeken.nl

jacob
Super Poster!
Super Poster!

door jacob » ma _16-_jan-_2006ah, 16-1-2006ad, 9:58 am

VAak gaat het bij dit soort dingen om de familie eer .De vrouw doet alles zolang ze maar niet bij haar familie aan hoeft te komen met een echtscheiding.Beetje jammer dat mensen dan zo rot door hun leven moeten gaan.

salaam alaikum

RANDOM_AVATAR
*RANIA*
Beginner
Beginner

door *RANIA* » ma _16-_jan-_2006ah, 16-1-2006ad, 9:41 pm

IK HERKEN DIT ZEER GOED, DEZE VROUW HEEFT OOK EEN AANTAL KEREN MET ZELFMOORD GEDREIGD, OOK ZEGT ZE IK VERMOORD MIJN DOCHTERTJE OOK ALS JE OVER EEN SCHEIDING PRAAT.

EN JA, FAMILIE EER, DAT IS INDERDAAD EEN HEEL GROOT PROBLEEM, DOOR JE FAMILIE KUN JE VAAK NIET SCHEIDEN WAT WEER VOOR DE NODIGE PROBLEMEN ZORGT IN JE GEHUWDE LEVEN, ZE BEGRIJPEN NIET DAT JE ALS MAN EN VROUW NIET GOED KUNT LEVEN ALS JE GEDWONGEN MET ELKAAR MOET LEVEN.

DEZE ECHTPAAR HEEFT NU OOK VOORLOPIG TENMINSTE BESLOTEN OM GEWOON GETROUWD TE BLIJVEN VOOR DE FAMILIE EER, MAAR DAARBUITEN OM ZULLEN ZE NIET ALS MAN EN VROUW LEVEN, DUS NIET HET BED DELEN MET ELKAAR.

IK BEGRIJP ECHT NIET HOE VROUWEN ZO DE MANNEN AAN ZICH BINDEN, ALSOF ZE GEEN ZELFRESPECT MEER HEBBEN OF ZO.
DAN PRATEN ZE METEEN OVER ZELFMOORD ENZ.

IK DENK DAT HET NOG EEN AAAANTAL JAREN ZAL DUREN VOORDAT ZULKE FAMILIES DOORKRIJGEN DAT ZE ZICH NIET MOETEN MENGEN IN ZAKEN TUSSEN DE MAN EN VROUW, ZODAT ZE HUN EIGEN BESLISSINGEN KUNNEN NEMEN.

no avatar
Bashir Mohamed

door Bashir Mohamed » ma _16-_jan-_2006ah, 16-1-2006ad, 11:04 pm

Assalaamoe alaykoem,
Een goede les is dus om hele dúídelijke afspraken te laten vastleggen in je huwelijkscontract want tijdens het afsluiten ervan is het allemaal wellicht nog rozengeur en manenschijn, maar we zien dus waar het op uit kan lopen.
Ook is de houding van de familie binnen bepaalde culturen inderdaad vaak nog vreselijk.
Alsof er altijd per definitie iets mis met de vrouw is wanneer een huwelijk op de klippen loopt.
Kennelijk heeft dit zo'n grote invloed op de mensen dat ze nog liever stérven dan de zogenaamde eer van de familie te krenken astagfiroellah.
Moge Allah hen en ons allen leiden.
Wasalaam

RANDOM_AVATAR
karima020
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door karima020 » za _21-_jan-_2006ah, 21-1-2006ad, 4:38 pm

Salaam aleykoum, insh allah, zal ze snel wakker worden.

Ik vind haar een beetje ego, waarom denkt ze niet aan dat kind, ik zou het voorleggern bij de re hter of ik zou haar laten opnemen voor die zelf moordneigingen.
Ik getuig dat er geen God is naast god, en dat Mohammad zijn boodchapper is.
ashadoe ala illaha illallah ou ashadoe anna moehamadoen roeloessoellah.
Ya allah zegen onze geliefde profeet, zijn huis en zijn oprechte volgelingen.

RANDOM_AVATAR
*RANIA*
Beginner
Beginner

door *RANIA* » wo _1-_feb-_2006ah, 1-2-2006ad, 5:37 pm

Maar dan nu nog een vraag, eigenlijk mag je als man en vrouw toch niet samen zijn en dan geen gemeenschap hebben met elkaar.

Hoe zit het hiermee, of mag je met gezamelijke toestemming wel zo verder leven met elkaar, dus zonder gemeenschap te hebben met elkaar.

Maar dan weer, als je meer dan 3 a 4 maanden samen bent zonder gemeenschap dan ben je toch in principe gescheiden.

Maar wat betreft deze stel, hun zijn nooit zo lang bij elkaar want de man woont ik het buitenland, dus ze zijn weinig bij elkaar.

De man heeft gevraagd aan een geleerde of hij gemeenschap met haar MOET hebben omdat zij zijn vrouw is, maar eigenlijk wilt hij het niet, die heeft gezegd, dat alleen een oudere vrouw kan je hier vrijstelling van geven, niet een jongere vrouw die dus de behoefte nog wel heeft.
Maar zij zelf zegt dat het niet hoeft voor haar..........

Ellendig he

RANDOM_AVATAR
Nediya
Junior lid
Junior lid

door Nediya » vr _3-_feb-_2006ah, 3-2-2006ad, 2:49 pm

Een topic vol ellende~

Weer een reden voor mij om niet te trouwen... ( joke )

Wat ik hier gelezen heb, noem ik ziekelijk gedrag.
En als het daadwerkelijk om Familie EER gaat... ?
Dan leven deze mensen niet hun eigen leven, maar dat van een ander!

:liefde2:
The Beauty of Death

RANDOM_AVATAR
meshda2
Senior lid
Senior lid

door meshda2 » zo _5-_feb-_2006ah, 5-2-2006ad, 6:45 pm

Salaam aleikoem Rania,

Ik weet niet of je nog actief bent op dit forum, maar met hoofdletters tikken betekend "schreeuwen".
:?

Nediya:
Ben je mal.

Salaam aleikoem wa raghmathulah wa barakathu

Meshda

RANDOM_AVATAR
Nediya
Junior lid
Junior lid

door Nediya » di _7-_feb-_2006ah, 7-2-2006ad, 3:27 pm

meshda2 schreef:Salaam aleikoem Rania,

Ik weet niet of je nog actief bent op dit forum, maar met hoofdletters tikken betekend "schreeuwen".
:?

Nediya:
Ben je mal.

Salaam aleikoem wa raghmathulah wa barakathu

Meshda

Gewoon Nediya!
The Beauty of Death

Keer terug naar Het huwelijk