Huwelijk met Aishah

Plaats hier vragen en opmerkingen betreffende het huwelijk in de Islam
RANDOM_AVATAR
bint
Super Poster!
Super Poster!

Re: Huwelijk met Aishah

door bint » di _15-_sep-_2009ah, 15-9-2009ad, 2:18 pm

moslim schreef:ik ben hier met je mee eens.
en dat wat ik wilde tegen je zeggen maar je hebt me niet begrepen. dus wat ik wilde zeggen de islam heeft geen regels gemaakt wat betreft leeftijd in het huwelijk, europa heeft die regels wel en dat is 18 jaar, en daarom vraag ik me af hoezo sommigen proberen om de leeftijd van Aisha(ra) van 9 tot 18 veranderen.
het was hele duidelijk dat het gaat om volwassenheid en niet om een bepaald leeftijd om te trouwen. en heb ik eerder een hadith gelezen die beweert dat de Profeet(vzmh) wachtte op Aisha(ra) totdat ze volwassen werd en dan heeft hij(vzmh) met haar getrouwd. met andere woorden, Aisha(ra) was 6 jaar toen de Profeet(vzmh) voor haar hand gevraagd, maar hij(vzmh) wachtte voor haar nog 3 jaar totdat ze volwassen werd ( in 9 jaar).

en inshaAllah begrijp je nu hoezo zei ik het is niet dat ons profeet(vzmh) getrouwd was met Aisha(ra) toen ze 9 jaar was betekent dat we kunnen of moeten ook doen.
want Aisha(ra) was volwassen toen ze 9 jaar was, maar nu de vrouwen kunnen volwassen zijn in 18 jaar of 20 jaar of 16 jaar, dus niet precies op een bepaald leeftijd.

Ik ben blij dat we elkaar nu beter begrijpen. Ik ben het ook wel hiermee eens. Ieder persoon is op een andere leeftijd eraan toe. Dat heb ik in een eerdere post ook geplaatst.

We moeten geen ruzie met elkaar maken broeder ook al discussiëren we met elkaar. (geld ook voor mij)

RANDOM_AVATAR
Idjma'a
Super Poster!
Super Poster!

door Idjma'a » di _15-_sep-_2009ah, 15-9-2009ad, 2:19 pm

Mescha allah.

RANDOM_AVATAR
moslim
Super Poster!
Super Poster!

door moslim » di _15-_sep-_2009ah, 15-9-2009ad, 2:28 pm

- schreef:
'A'isha (Allah be pleased with her) reported: Allah's Apostle (may peace be upon him) married me when I was six years old, and I was admitted to his house when I was nine years old.

The Prophet wrote the (marriage contract) with 'Aisha while she was six years old and consummated his marriage with her while she was nine years old and she remained with him for nine years (i.e. till his death).

Blijkbaar is mijn Engels erg slecht. Ik vat het even samen:

To get married betekent niet "trouwen " maar "verloven"

Consummated the marriage betekent niet "het huwelijk consumeren" maar " trouwen ".

blijkbaar dat je geen onderscheid maakt tussen het beloven met huwelijk ( verloven) en echt huwelijk.
maar het is beter voor je om 'sjarh van sahih bukhari' ( = uitleg van dit hadith) te lezen.
spelen met woorden helpt niet.

ik kan de hand van een vrouw vragen en na 3 jaar met haar trouwen, maar dat betekent niet dat ik zodra haar hand gevraagd heb dat ik met haar getrouwd ben.

maar als men niet wilt luisteren dan kunnen we niets aan doen.

P.S: ik vroeg je hele veel keer om mijn vragen die meer dan anderhalf jaar gesteld worden te antwoorden, die vragen staan nog in de topic.

RANDOM_AVATAR
moslim
Super Poster!
Super Poster!

door moslim » di _15-_sep-_2009ah, 15-9-2009ad, 3:02 pm

bint schreef:
moslim schreef:
bint schreef:Waarom haal je Jamal Al Banna aan? Die ken ik niet eens.

omdat hij was degene die zei dat Aisha(ra) 18 jaar was toen ze getrouwd was met de Profeet(vzmh). en die persoon gelooft zelf niet in ahadiths van de Profeet(vzmh).

bint schreef:En er staat nergens bij die video dat het van Ahmedya is.

zuster, ik weet niet als je expres doet of wat. je tweede video was van ahmadiya, je weet dus hele goed dat ik over de tweede video gesproken heb, maar nu verwijdeer je die video en praat je over de eerst video, waarom?
wil je zeggen dat ik tegen je lieg ? wees een beetje eerlijk aub.

Ik heb nergens gezegd dat je liegt. Ik heb verteld waarom ik het had geplaatst. En ik heb het verwijdert voor het geval het inderdaad van de Ahmedya is. het stond er in ieder geval niet bij. het ging mij dus echt om de berekeningen die zij hebben gedaan via Tabari.

zuster, bedankt maar het is alleen dat toen heb je die video verwijderd en zei je dat het gaat niet om een ahmadiya video ( wanneer het ging wel over een ahmadiya ...) daarom begreep ik het verkeerd dus.
en over die ahmadiya video ( het stond niet duidelijk dat het ahmadiya is, maar omdat ik ken die ahmadiya kanaal hele goed, en omdat die video wordt door een ahmadi nicknaam op youtube gepost, en omdat die mensen die discussieren op die video komen ook op ahmadiya tv, daarom zei ik dat het van ahmadiya komt), en ook over die anti-islam site ( het stond duidelijk in je vroeger video). daarom heb ik je eerder geadvieseerd om voorzichtig te zijn en niet zomaar googlen en video's posten, anders zou je veel onbetrouwbaar video's en bronnen vinden.
wat betreft Tabari, ik heb je eerder gezegd dat niet alles wat staat in Tabari sahih is, maar er zijn ook zwak riwayaat, omdat het gaat om een gescheidenis boek en misschien je weet zelf niet dat de schrijvers van gescheidenis boeken hebben niet hen boeken tot sahih of zwak bepaald, maar hen boeken bevat sahih en ook zwak. intengendeel de hadith boeken van 'Sahih al bukhari' en 'sahih moslim' ( hier praat ik over sahih boeken, want Imam bukhari heeft ook andere boeken die niet als sahih genoemd wordt' , die boeken ( sahih bukhari en sahih muslim) bevaten gewoon ahadith 'sahiha in sanad' en niet zwak ahadiths. maar de probleem dat sommigen begrijpen zelf niet wat een hadith zegt, en zo denken dat een hadith tegenstrijdigen heeft zoals - denkt over trouwen op 6 jaar en 9 jaar.

bint schreef:
moslim schreef:
bint schreef: Maar zij halen ook Tabari erbij en daar ging het me om.

Tabari is een gescheidenis boek, Sahih Al bukhari is een authentiek hadith boek, sahih bukhari is de betrouwbaarder boek, bovendien om te vergelijken tussen twee boeken moeten ze van dezelfd soort zijn, Tabari is een gescheidenis boek en bij gescheidenis boeken worden alles geschreven sahih en ook zwak, maar bij sahih bukhari wordt alleen sahih hadith geschreven, de voorwaarden om een hadith te accepteren in een hadith boeken is hele streng want de Profeet(vzmh) zei : wie liegt tegen me, zal zijn plaatst in de hel vinden. wanneer is er geen streng voorwaarden om een riwaya te accepteren in gescheidenis boeken.

maar zoals ik heb eerder gezegd Dr Mohamed Imara en anderen ook hebben al de antwoord gegeven.

ok, dat zeg jij. maar goed ik ga er niet verder op in. Tot dat ik een duidelijker bewijs heb van wat jij zegt.

niet dat wat ik zeg zuster, maar iedereen weet dat de boeken van hadiths zijn niet als de boeken van gescheidenis, en iedereen die weet een beetje over 'de wettenschap van hadith' weet dat de voorwarden van imam bukhari en imam moslim hele streng waren om een hadith te accepteren en als sahih te noemen.
wanneer iedereen kan een boek over de gescheidenis schrijven en zonder die streng voorwaarden om een riwayat te accepteren. en zoals je weet, zelf nu kunnen we soms niet weten welke nieuws is echt waar, we kunnen bijvoorbeeld zelf niet weten wat er echt gebeurt in Afghanistan of Irak, we kijken gewoon wat de media toont, en de media toont alleen wat ze willen, wanneer in de waarheid zouden veel dingen gebeurt zijn.

bint schreef:
moslim schreef:
bint schreef: Ik kan jou Arabische links niet lezen. kun je een stuk daarvan vertalen? want ik kan gebrekkig Arabisch lezen. Die man schreef iets over Tabari. kun je dat deel vertalen?

jammer kan ik niet goed vertalen, deze tekst heeft een sterk vertaling nodig, maar ik heb nu veel druk, maar als ik kan vertalen laat ik je weten inshaAllah.
maar ik vraag me af, hoezo je kent niet Arabisch wanneer je post alleen maar Arabisch video's, als je niet goed over iets weet, hoezo je verdedigt die gedachten!!!!

Dus omdat ik geen Arabisch kan lezen (wel Engels en Nederlands) dan heb ik er geen verstand van? Ja, ik plaats wel Arabische video's omdat ik wel Arabisch spreek en het kan verstaan. maar in lezen en schrijven ben ik nog lerende.

ok het is geen probleem zuster. en ik wens je veel succes met je cursus voor schrijven en lezen, en inshaAllah kan je binnenkort wel arabisch lezen en schrijven, en dan kan je wel makkelijk ahadiths boeken en 'sharh' van ahadiths boeken lezen en begrijpen.
bint schreef:Jij plaatst een tekst in het Arabisch, die ik dus niet kan lezen( jammer genoeg), die over dit onderwerp spreekt. EN ik denk dat die persoon wel iets heeft gezegd over de berekeningen van Tabari. En dat wil ik nu wel weten.
Ik hoop dat je het vertaald of een vertaling vind, want dat is denk ik de reden waarom wij elkaar niet begrijpen.

ja het is jammer dat je niet arabisch begrijpt, en het is ook jammer dat ik niet kan vertalen, ik moet eigenlijk een juiste vertaling geven anders zou je me weer verkeerd begrijpen. maar ik heb echt veel druk.
en het is wel waar dat die persoon ( islamitisch intellectuel en geleerd, en niet zomaar een persoon die niets over de hadiths weet zoals die journalist en die jamal al banna die hebben ook gezegd dat aisha-ra 18 jaar was..., en zelf Khaled El djundi die heb je gebracht wordt niet vergelijkt met Dr Mohamed Imara die een islamitische intellectuel en Prof in Azhar Acharif is ..etc).

wasalam alaikom

RANDOM_AVATAR
moslim
Super Poster!
Super Poster!

door moslim » di _15-_sep-_2009ah, 15-9-2009ad, 3:18 pm

bint schreef:
moslim schreef:ik ben hier met je mee eens.
en dat wat ik wilde tegen je zeggen maar je hebt me niet begrepen. dus wat ik wilde zeggen de islam heeft geen regels gemaakt wat betreft leeftijd in het huwelijk, europa heeft die regels wel en dat is 18 jaar, en daarom vraag ik me af hoezo sommigen proberen om de leeftijd van Aisha(ra) van 9 tot 18 veranderen.
het was hele duidelijk dat het gaat om volwassenheid en niet om een bepaald leeftijd om te trouwen. en heb ik eerder een hadith gelezen die beweert dat de Profeet(vzmh) wachtte op Aisha(ra) totdat ze volwassen werd en dan heeft hij(vzmh) met haar getrouwd. met andere woorden, Aisha(ra) was 6 jaar toen de Profeet(vzmh) voor haar hand gevraagd, maar hij(vzmh) wachtte voor haar nog 3 jaar totdat ze volwassen werd ( in 9 jaar).

en inshaAllah begrijp je nu hoezo zei ik het is niet dat ons profeet(vzmh) getrouwd was met Aisha(ra) toen ze 9 jaar was betekent dat we kunnen of moeten ook doen.
want Aisha(ra) was volwassen toen ze 9 jaar was, maar nu de vrouwen kunnen volwassen zijn in 18 jaar of 20 jaar of 16 jaar, dus niet precies op een bepaald leeftijd.

Ik ben blij dat we elkaar nu beter begrijpen. Ik ben het ook wel hiermee eens. Ieder persoon is op een andere leeftijd eraan toe. Dat heb ik in een eerdere post ook geplaatst.

We moeten geen ruzie met elkaar maken broeder ook al discussiëren we met elkaar. (geld ook voor mij)

het wel goed dat je me nu begrijpt.
niet iedereen wordt in dezelfd leeftijd volwassen, en dus niet iedereen wordt getrouwd in dezelfd leeftijd. bv in woestijn en warm plekken worden vrouwen in jong leeftijd volwassen, in koud plekken zoals in Europa, worden vrouwen niet in jong leeftijd volwassen. ook de omstandigheden verandert van een plek tot andere plek.

en over ruzie, ben ik ook met je mee eens, we moeten geen ruzie maken ook als we niet met elkaar mee eens zou zijn. en we moeten ook niet zomaar dingen posten die kunnen onjuist zijn, daarom moeten we ook voorzichtig zijn.

bovendien, of ons moeder Aisha(ra) 9 jaar was of 10 jaar of wat dan ook, het maakt niet uit volgens me, wat ik weet dat ons moeder getrouwd was toen ze volwassen was, en als men volwassen is mag hij trouwen, hele simpel.
maar zoals ik heb ook gezegd, ons profeet(vzmh) was een profeet(vzmh) en hij kreeg de boodschap van Allah(swt), en Allah(swt) weet wat voor wijsheid van trouwen van de Profeet(vzmh) met een jong vrouw, net als er een wijsheid is van trouwen van de Profeet(vzmh) met een vrouw die 15 jaar ouder dan hem ( en die was om al momineen Khadija(ra)).

maar zoals ik heb eerder gezegd, deze onderwerp wordt misbruikt door de haters van de islam om de islam aan te vallen. wanneer die mensen hebben ook zulke gevallen in hen religie, zoals huwelijk van Mery ( 10 of 12 jaar oud) met Josef ( meer dan 90 jaar oud), dat was een voorbeeld die wordt genegeerd door de haters van de islam.
maar zelf in Europa en ook Amerika was het hele normaal voor een tijdje om met een hele jong vrouw ( 10 of 12 jaar) te trouwen, wanneer Europa een koud plek is en dan zouden die vrouwen niet volwassen zijn in die leeftijd.

RANDOM_AVATAR
bint
Super Poster!
Super Poster!

door bint » di _15-_sep-_2009ah, 15-9-2009ad, 3:30 pm

:duim:

RANDOM_AVATAR
moslim
Super Poster!
Super Poster!

door moslim » di _15-_sep-_2009ah, 15-9-2009ad, 4:39 pm

- schreef:[at] Moslim:

Ik zie geen tegenstrijdigheden in de ahadith van Bukhari en Muslim. Ze zijn consequent: getrouwd werd op haar 6e, het huwelijk werd geconsummeerd op haar 9e.
Aangezien wij kennelijk het Engels op een andere manier lezen, moeten we het daar misschien maar bij laten.

subhanallah, je uitlegt een hadith zoals je wilt. maar ik ga niet dezelfd dingen herhalen zolang je het expres doet.
- schreef:
- schreef:Je hebt 1,5 jaar geleden vragen gesteld aan Sanga zie ik als ik terugblader in dit topic. Wil je dat ik die vragen aan Sanga beantwoord?

Je beweert dat Maria pas 10 tot 12 was toen zij trouwde en Josef 90. Jouw katholieke bron is zeer twijfelachtig (dat erkennen ze zelf trouwens ook: er worden niet-bijbelse bronnen gebruikt). Als je een bron hebt uit de bijbel, plaats die dan even.

de leeftijd van Aisha(ra) toen ze getrouwd was is niet de Koran, waarom vraag je me dan voor een bijbelse bron, wanneer je aanvalt een niet-koraan bron?
dat is wel vreemd van je.

- schreef:Los daarvan: zelfs als je bron zou kloppen, was Maria met 12 tot 14 jaar (jij haalt er zelf nog 2 jaar vanaf!) al tweemaal zo oud als Aisha. En, zoals bekend, was Maria maagd toen Jezus werd geboren. De aankondiging daarvan vond volgens jouw bron 2 jaar na dato plaats. Maria was dus zeker nog maagd met een leeftijd van 14 tot 16. Dat scheelt minstens 5 tot 7 jaar met Aisha.

van 10 jaar tot 16 heb je de leeftijd toegenomen, subhanallah.
ik kan je wel bronnen geven waar staat dat ze 10 of 12 jaar was, en dat ze met iemand die ouder dan 90 jaar was, dat betekent de man was ongeveer 80 jaar ouder dan zijn vrouw, volgens jullie dat is geen probleem. maar als het om de moslims gaat dan is het wel een grote probleem.
volgens jullie een vrouw die 10 of 12 of 14 of 16 jaar ( ook als je veranderd de leeftijd tot 16 jaar) volgens jullie is die vrouw niet jong ook als het wel jong en minderjarig volgens jullie wet. maar omdat het gaat om de islam en om een slecht beeld over de islam geven, daarom accepteren jullie jullie gevalen en aanvallen jullie die van ons.

- schreef:Je argument dat in Europa vroeger meisjes jong trouwde doet er niet toe. Kindhuwelijken die mogelijk ooit in Europa voorkwamen, zijn te veroordelen en zijn niet de wil van Allah.

die situaties waren hele normaal en worden ook normaal gezien door jullie kerken, wanneer het zou niet gebaseerd worden op volwassenheid. wanneer volgens de islam zijn gebaseerd op volwassenheid en niet op bepaald leeftijd.

- schreef:Een profeet doet datgene wat juist is in de ogen van Allah, en niet datgene wat in een cultuur gebruikelijk is.

als je wel begrijpt en niet negeert dat ons Profeet(vzmh) wachtte 3 jaar voor Aisha(ra) totdat ze volwassen werd ( wanneer andere mensen het niet doen), zou je wel begrijpen dat de Profeet(vzmh) doet datgene wat juist is volgens Allah(swt) en niet datgene wat in een cultuur gebruikelijk is.

- schreef:Verder lees je op Islamitische sites het idee dat meisjes vroeger in Arabie veel eerder volwassen werden, maar daarvan heb ik nog nooit een onderbouwing gezien van.

wanneer je beslist alleen om aan te vallen kan je niet het begrijpen ook als je bewijs onder je ogen ziet.

- schreef: Bekend is dat bijv. goede voeding kan leiden tot vroegere volwassenheid, en dat in veel warme landen meisjes juist later volwassen worden (waarschijnlijk door minder goede voeding) dan in het westen. Maar als je een onderbouwing hebt, lees ik hem graag.

dat zeg je alleen en dat is wel een hele vreemd gedacht. inetegendeel zie je bv in Afrika dat mensen in hele jong leeftijd volwassen worden.
maar zoals ik heb je eerder gezegd zolang je niet eerlijk en objectief discussiert kan je niet die dingen erkennen, en dat wat beweert ook hoezo je verdraait soms de teksten en uitlegt hen zoals je wilt.
- schreef:
N.b. Zoals gezegd ga ik niet oordelen over dit huwelijk van Mohammed, maar reageer ik alleen (zoals je vraagt) op je argumenten.

Wasalaam

ik zie nog geen objectief antwoord op mijn vragen. je vraagt voor een bijbelse tekst wanneer zulke dingen kunnen niet in bijbel zijn, maar andere boeken, zoals bij ons kunnen ook niet in de Koran zijn maar in ahadiths boeken of wat dan ook.

in ieder geval mijn vragen zijn nog niet beantwoord, en ik verwacht ook niet dat je gaat het erkenen, en ik verwacht ook niet dat een aanvaller of hater van de islam zult het erkenen.

wa alaikom asalam

RANDOM_AVATAR
moslim
Super Poster!
Super Poster!

door moslim » di _15-_sep-_2009ah, 15-9-2009ad, 4:39 pm

bint schreef::duim:

:D

RANDOM_AVATAR
moslim
Super Poster!
Super Poster!

door moslim » di _15-_sep-_2009ah, 15-9-2009ad, 5:44 pm

- schreef:
ik zie nog geen objectief antwoord op mijn vragen. je vraagt voor een bijbelse tekst wanneer zulke dingen kunnen niet in bijbel zijn, maar andere boeken, zoals bij ons kunnen ook niet in de Koran zijn maar in ahadiths boeken of wat dan ook.

Ik heb je vragen (gesteld aan Sanga en niet aan mij) keurig beantwoord, zelfs zonder dat jij met een eerlijke bron komt. Een vage katholieke website is geen bron, beste Moslim. En dat weet jij zelf ook wel. De vergelijking van deze website met de ahadith is belachelijk. Als je eerlijk bent, kom dan met een Christelijke (dus bijbelse) bron, net als ik met Islamitische bronnen (sahieh ahadith) kom.

wat belachelijk is dat je vraagt voor een bijbelse bron en je vergelijkt het met een hadiths bron. als je het met koranse bron vergelijkt zou ik je wel begrijpen. maarja zo ben je altijd.

dus als jullie ook 'hadith boeken' of zoiets in jullie religie vertel me dan kan ik voor je een bewijs van jullie 'hadith boeken' zoeken.
en als je geen onderscheid tussen 'hadith boeken' en de Koran maakt, en vind je de bijbelse tekst voor jullie net als de hadiths tekst ( en niet de koraanse tekst) voor ons, dan kan ik eigenlijk niets aan je doen .
wat ik weet en wat iedereen weet dat de bijbelse bron volgens jullie is net als de Koranse bron volgens ons.

- schreef:
in ieder geval mijn vragen zijn nog niet beantwoord, en ik verwacht ook niet dat je gaat het erkenen, en ik verwacht ook niet dat een aanvaller of hater van de islam zult het erkenen.

Het is best triest dat je me in die hoek wil wegzetten, maar dat zegt vooral veel over jou.

Wasalaam

wanneer je niet eerlijk en niet objectief wilt discussieren je zet jezelf in die hoek. maar ik heb je tot nu toe niet als de hater van de islam genoemd. maar ik vind het wel vreemd wanneer je ziet de waarheid en je negeert het.

in ieder geval ik bedoelt niet om je met iets te beschuldigen, maar ik praat in het algemeen over degenen die alleen de islam willen aanvallen, en dat betekent niet dat ik je meen en als je zo denkt het spijt me.

Moge Allah(swt) je leiden,
wasalam
Laatst bijgewerkt door moslim op di _15-_sep-_2009ah, 15-9-2009ad, 7:18 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

RANDOM_AVATAR
Abu Hamza
Super Poster!
Super Poster!

door Abu Hamza » di _15-_sep-_2009ah, 15-9-2009ad, 5:47 pm

zo is - altijd. gluiperig :)

RANDOM_AVATAR
bint
Super Poster!
Super Poster!

door bint » di _15-_sep-_2009ah, 15-9-2009ad, 5:54 pm

- schreef:[at] Moslim:

Ik zie geen tegenstrijdigheden in de ahadith van Bukhari en Muslim. Ze zijn consequent: getrouwd werd op haar 6e, het huwelijk werd geconsummeerd op haar 9e.

Aangezien wij kennelijk het Engels op een andere manier lezen, moeten we het daar misschien maar bij laten.

Ze zouden het kunnen afspreken. En pas na een paar jaar samenwonen. Het huwelijk is pas een huwelijk als ze samenwonen.

- schreef:Je argument dat in Europa vroeger meisjes jong trouwde doet er niet toe. Kindhuwelijken die mogelijk ooit in Europa voorkwamen, zijn te veroordelen en zijn niet de wil van Allah.

Een profeet doet datgene wat juist is in de ogen van Allah, en niet datgene wat in een cultuur gebruikelijk is.

Je bent helemaal niet verplicht in de islaam om op je 9de te trouwen. Je trouwt wanneer je daaraan toe bent.
Nu nog in Nederland zijn er meisjes die al heel vroeg met hun vriendjes naar bed gaan. (Zie mijn eerdere post hierover). Het is dan ook niet vreemd of fout te noemen als vroeger meisjes jong trouwden.
De cultuur om ons heen nu zegt ons dit verkeerd te vinden, omdat meisjes in die leeftijd nog studeren. Aan de andere kant willen ze in Europa zelfs kleuters inlichten over sex.
Over een paar jaar vind men dit weer slecht, omdat de cultuur weer iets anders zegt. maar is het dan ook meteen slecht? Aan de ahadith te lezen over het leven van Aisja was zij gelukkig met haar leven. Dus slecht kun je het niet noemen.

- schreef:Verder lees je op Islamitische sites het idee dat meisjes vroeger in Arabie veel eerder volwassen werden, maar daarvan heb ik nog nooit een onderbouwing gezien van. Bekend is dat bijv. goede voeding kan leiden tot vroegere volwassenheid, en dat in veel warme landen meisjes juist later volwassen worden (waarschijnlijk door minder goede voeding) dan in het westen. Maar als je een onderbouwing hebt, lees ik hem graag.

Ik dacht dat RVC Bodele, in het boek "Mohammad ur Rasullah", daar een onderzoek over had gedaan. Hij kwam tot de conclusie dat in de S.A meisjes eerder in de puberteit komen.

RANDOM_AVATAR
bint
Super Poster!
Super Poster!

door bint » di _15-_sep-_2009ah, 15-9-2009ad, 5:56 pm

Tot 1973 was volgens de wet in Delaware (Amerika) het leeftijd waarop een meisje mocht trouwen 7 jaar! (Bron: http://www2.hu-berlin.de/sexology/GESUND/ARCHIV/GUS/NAMNONNATIVE.HTM

Tot bijna het eind van 19de eeuw, was in bijna alle staten van Amerika, trouwen met 10 jarige meisjes, TOEGESTAAN. (Bron: http://www.buddybuddy.com/peters-1.html

Zelfs tot 1930 stonden 12 Staten van Amerika meisjes van 12 jaar en ouder toe om te trouwen! (Bron: http://www.buddybuddy.com/peters-1.html
Dus tot dertig jaar geleden, trouwden jou voorvaderen met 7 jarige meisjes!

Het was een gewoonte en dood normaal om met 8 jarige meisjes te trouwen in het het ‘Byzantijnse Rijk’. (Bron: http://www.roman-emperors.org/aggiefran.htm

---

“The Nemours Foundation” zegt dat meisjes zelfs voor hun 7de jaar in pubertijd kunnen komen. (Bron: http://kidshealth.org/parent/medical/sexual/precocious.html

“The medline plus medical Encyclopedia” zegt dat meisjes in pubertijd komen tussen hun 9de en 16de en soms zelfs voor hun 8ste levensjaar. (Bron: http://www.nichd.nih.gov/health/topics/precocious_puberty.cfm

In een artiekel genaamd, “Puberty in Girls”, gepubliseerd door het Australishe regering de, “Public Health Organisation”, staat dat meisjes op hun 10de levensjaar in pubertijd komen en soms zelfs eerder. (Bron: http://www.population.health.wa.gov.au/Communicable/Resources/2107%20PubertyinGirls.pdf

In een artiekel van “Health Touch Online”, genaamd “Puberty in Girls”, staat dat meisjes zelfs voor hun 8ste levensjaar in pubertijd kunnen komen. (Bron: http://www.healthtouch.com/bin/EContent_HT/cnoteShowLfts.asp?fname=07103&title=PUBERTY+IN+GIRLS+&cid=HTHLTH

RANDOM_AVATAR
moslim
Super Poster!
Super Poster!

door moslim » di _15-_sep-_2009ah, 15-9-2009ad, 6:13 pm

bint schreef:Tot 1973 was volgens de wet in Delaware (Amerika) het leeftijd waarop een meisje mocht trouwen 7 jaar! (Bron: http://www2.hu-berlin.de/sexology/GESUND/ARCHIV/GUS/NAMNONNATIVE.HTM

Tot bijna het eind van 19de eeuw, was in bijna alle staten van Amerika, trouwen met 10 jarige meisjes, TOEGESTAAN. (Bron: http://www.buddybuddy.com/peters-1.html

Zelfs tot 1930 stonden 12 Staten van Amerika meisjes van 12 jaar en ouder toe om te trouwen! (Bron: http://www.buddybuddy.com/peters-1.html
Dus tot dertig jaar geleden, trouwden jou voorvaderen met 7 jarige meisjes!

Het was een gewoonte en dood normaal om met 8 jarige meisjes te trouwen in het het ‘Byzantijnse Rijk’. (Bron: http://www.roman-emperors.org/aggiefran.htm

---

“The Nemours Foundation” zegt dat meisjes zelfs voor hun 7de jaar in pubertijd kunnen komen. (Bron: http://kidshealth.org/parent/medical/sexual/precocious.html

“The medline plus medical Encyclopedia” zegt dat meisjes in pubertijd komen tussen hun 9de en 16de en soms zelfs voor hun 8ste levensjaar. (Bron: http://www.nichd.nih.gov/health/topics/precocious_puberty.cfm

In een artiekel genaamd, “Puberty in Girls”, gepubliseerd door het Australishe regering de, “Public Health Organisation”, staat dat meisjes op hun 10de levensjaar in pubertijd komen en soms zelfs eerder. (Bron: http://www.population.health.wa.gov.au/Communicable/Resources/2107%20PubertyinGirls.pdf

In een artiekel van “Health Touch Online”, genaamd “Puberty in Girls”, staat dat meisjes zelfs voor hun 8ste levensjaar in pubertijd kunnen komen. (Bron: http://www.healthtouch.com/bin/EContent_HT/cnoteShowLfts.asp?fname=07103&title=PUBERTY+IN+GIRLS+&cid=HTHLTH

Goeie post
Djazaak Allah voor je nuttig informaties.
maar de probleem dat de aanvallers van de islam kijken nooit naar die waarheden.

Al-Gardezi
Senior lid
Senior lid

door Al-Gardezi » di _15-_sep-_2009ah, 15-9-2009ad, 10:39 pm

Mijn pdf is bijna af : )

Al-Gardezi
Senior lid
Senior lid

door Al-Gardezi » di _15-_sep-_2009ah, 15-9-2009ad, 11:49 pm

RANDOM_AVATAR
Abderrahman Ibn Hassan
Super lid
Super lid

door Abderrahman Ibn Hassan » wo _16-_sep-_2009ah, 16-9-2009ad, 10:22 am

Bismilah ,

degenen die zich toeschrijven aan de Islaam en daarbij de profeet's ( vrede zij met hem ) huwelijk proberen te verdedigen door een vergelijking te trekken met de huwelijken ( huwelijksleeftijd) in de westerse wereld zijn zonder het te beseffen de profeet aan het verlagen. Dit is vanwege het feit dat zij zijn huwelijk in een historische context proberen te verplaatsen.

De profeet, vrede zij met hem, zijn vrouwen zijn geselecteerd door Allah. Men hoort hier vrede mee te hebben en de aanvallen van de koeffar te weerstaan met een volledige geloof en een sterke baraa' tegen de koeffar.

vergeet niet dat degenen van de koeffar die de huwelijk van een volwassen man met een vrouw van een jongere leeftijd bekritiseren dezelfde mensen zijn als degenen die het normaal achten dat een man met een andere man 'samenleeft'...

Dezelfde ( nasaara) personen die in hun boeken de profeten beschuldigen van gemeenschap met hun dochters.

Dus weet met wie je praat en bedien de persoon dan van een harde verbale weerwoord..

En vrees Allah...

no avatar
Abdullah Ibn Adam

door Abdullah Ibn Adam » wo _16-_sep-_2009ah, 16-9-2009ad, 2:48 pm

Alsjeblieft.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Vorige

Keer terug naar Het huwelijk