Huwelijk met Aishah

Plaats hier vragen en opmerkingen betreffende het huwelijk in de Islam
RANDOM_AVATAR
moslim
Super Poster!
Super Poster!

Re: Huwelijk met Aishah

door moslim » ma _14-_sep-_2009ah, 14-9-2009ad, 4:33 pm

bint schreef:Ik kan geen Arabisch lezen wel verstaan. Heb je die link in het Engels of Nederlands?

ja, dan vraag ik me af hoezo geef je een link die door een anti-islam site gepost in het Arabisch .
momenteel heb ik geen engels of nederlandse link, en ben ik even bezig. maar gair inshaAllah.
de link die ik gegeven heb (in het Arabisch) was een antwoord van een Prof van Azhar universiteit in Egypt.

RANDOM_AVATAR
moslim
Super Poster!
Super Poster!

door moslim » ma _14-_sep-_2009ah, 14-9-2009ad, 4:35 pm

bint schreef:
moslim schreef:
bint schreef:
moslim schreef:- als de Profeet(vzmh) met een vrouw van 9 jaar getrouwd werd betekent niet dat we kunnen of moeten met een vrouw van 9 jaar in ons tijd trouwen.

- De Profeet(vzmh) heeft ook met een vrouw die 15 jaar ouder dan hem(vzmh) getrouwd en die was Om Al Momineen Khadija(ra), maar dat betekent niet dat we kunnen of moeten met een vrouw die veel ouder dan ons trouwen...

bovendien de tijd van de Profeet(vzmh) was niet zoals ons tijd.
- de Profeet(vzmh) heeft ook vasten van 'wisaal' gedaan, maar we moeten dit vasten niet doen.

- de Profeet(vzmh) heeft met meer dan 4 vrouwen getrouwd, maar we mogen niet met meer dan 4 vrouwen trouwen...etc.

hoe Kunnen we dan onszelf en ons leven met de Profeet(vzmh) vergelijken?

Je kan dit allemaal wel doen. Trouwen met iemand die ouder is of jonger. Maar beide partners moeten hiermee eens zijn. Als ik (25) wil trouwen met iemand van 80 kan dat wel, maar ik wil het niet! Hoe kom je erbij om te beweren dat het niet kan?
Umar ibn alkhatab trouwde met Oum koultoum en die was ook jonger dan hem. Maar sommige mannen in deze tijd trouwen met jonge meisjes in dwang met de zogenaamde bewering "de profeet(saw) te volgen". De profeet(saw) heeft helemaal niet tegen ons gezegd dat wij verplicht met jongeren moeten trouwen en al helemaal niet tegen hun zin.

Behalve meer dan 4 vrouwen trouwen. De koran kwam in delen en daarvoor mocht je met meerder trouwen. Toen die regel kwam niet meer.

ik zei nooit dat het niet kan, lees weer goed wat ik heb gezegd.

ik opmerk alleen dat je niet leest alles wat ik schrijf, waarom doe je zo dat weet ik niet.

lees alle mijn berichten over die onderwerp, en dan zal je begrijpen, en zal misschien ook begrijpen hoezo niemand durft mijn vragen te antwoorden.

met vriendelijke groeten
wasalam

Ik lees het wel

'betekent niet dat we kunnen of moeten' zegt niet dat het niet mogelijk is.

RANDOM_AVATAR
bint
Super Poster!
Super Poster!

door bint » ma _14-_sep-_2009ah, 14-9-2009ad, 4:38 pm

moslim schreef:
bint schreef:Ik kan geen Arabisch lezen wel verstaan. Heb je die link in het Engels of Nederlands?

ja, dan vraag ik me af hoezo geef je een link die door een anti-islam site gepost in het Arabisch .
momenteel heb ik geen engels of nederlandse link, en ben ik even bezig. maar gair inshaAllah.
de link die ik gegeven heb (in het Arabisch) was een antwoord van een Prof van Azhar universiteit in Egypt.

Het komt helemaal niet van een anti-islam site! maar het kwam op tv bij iqraa. En ik weet wel dat er in de Azhar een discussie hierover is geweest. Khaled el Djundi is ook een Egyptenaar trouwens.

RANDOM_AVATAR
bint
Super Poster!
Super Poster!

door bint » ma _14-_sep-_2009ah, 14-9-2009ad, 4:54 pm

moslim schreef:'betekent niet dat we kunnen of moeten' zegt niet dat het niet mogelijk is.

Niet kunnen is hetzelfde als niet mogelijk.

RANDOM_AVATAR
moslim
Super Poster!
Super Poster!

door moslim » ma _14-_sep-_2009ah, 14-9-2009ad, 7:03 pm

bint schreef:
moslim schreef:'betekent niet dat we kunnen of moeten' zegt niet dat het niet mogelijk is.

als ik zeg ik kan niet volgens de islam iets doen, betekent dat het niet mag zelf als ik het kan doen. begrijp je nu?
je kan alcohool drinken, maar omdat je moslim bent dan je kan niet volgens de islam het drinken, dat was een voorbeeld.

RANDOM_AVATAR
bint
Super Poster!
Super Poster!

door bint » ma _14-_sep-_2009ah, 14-9-2009ad, 7:10 pm

moslim schreef:
bint schreef:

als ik zeg ik kan niet volgens de islam iets doen, betekent dat het niet mag zelf als ik het kan doen. begrijp je nu?
je kan alcohool drinken, maar omdat je moslim bent dan je kan niet volgens de islam het drinken, dat was een voorbeeld.

Ja maar in de islaam is het toch niet verboden om met iemand te trouwen die ouder is of jonger? De islaam heeft geen regels gemaakt wat betreft leeftijd in het huwelijk.
De islaam heeft wel regels gemaakt wat betreft uithuwelijken (in dwang mensen laten trouwen) en dat laatste mag niet.

RANDOM_AVATAR
moslim
Super Poster!
Super Poster!

door moslim » ma _14-_sep-_2009ah, 14-9-2009ad, 7:14 pm

bint schreef:Jouw bewering dat ik slechts iets zeg omdat de vijanden van de islaam dat willen. Is niet waar, maar een vooroordeel. Jouw bewering dat een fragment van Iqraa.tv van een haatsite komt is nog vreemder. Kahled el DJunie is geen moslimhater, maar een moslimgeleerde die vaak op Iqraa komt. Iqraa is geen moslimhaatsite.

zoals ik heb eerder gezegd, als je al mijn eerst berichten gelezen hebt zou je wel begrijpen dat de haters van de islam die misbruiken het huwelijk van om al momineen Aisha(ra).
en zoals ik heb eerder gezegd degenen die de islam aanvallen over dit punt moeten eerst mijn vroegere vragen beantwoorden.

P.S: de video die je gepost hebt komt helemaal niet van Iqraa tv ik ben niet blind zuster. die video wordt door een anti-islam site gepost, en die anti-islam site blijkt nog in die video als je goed ziet.
over Khaled El Djundi die komt op Iqraa tv, die anti-islam site misbruiken zijn woorden, en Khaled El Djundi is niet een geleerd, maar Dr Mohamed Imara heeft meer kennis dan Khaled El Djundi. Dr Mohamed Imara is een 'mofakkir' en niet alleen maar een 'da3iya'.
Bovendien, je vind Khaled El Djundi beter dan Imam Bukhari en Imam Muslim?
heeft dan Khaled El djundi meer kennis dan Imam Bukhari en Imam muslim?
heeft Khaled El Djundi meer kennis dan alle islamitische geleerden die zeggen dat Aisha(ra) 9 jaar was toen ze getrouwd was?
en zelf Aisha(ra) verteld in een hadith dat ze 9 jaar was, weet Khaled El Djundi beter dan Aisha(ra)???
ya subhanaAllah.

ik kom inshaAllah zo om andere punten van je te antwoorden.

wasalam alaikom

RANDOM_AVATAR
bint
Super Poster!
Super Poster!

door bint » ma _14-_sep-_2009ah, 14-9-2009ad, 7:17 pm

Khaled El Djundi baseert zich op tabari en dat is ook een betrouwbare bron.

Wat is die islamhaat site?

RANDOM_AVATAR
moslim
Super Poster!
Super Poster!

door moslim » ma _14-_sep-_2009ah, 14-9-2009ad, 7:26 pm

bint schreef:
moslim schreef:

Het komt helemaal niet van een anti-islam site! maar het kwam op tv bij iqraa. En ik weet wel dat er in de Azhar een discussie hierover is geweest. Khaled el Djundi is ook een Egyptenaar trouwens.

zuster bezoek gewoon die site die blijkt in die video die heb je gepost en zal je weten dat het een anti-islam site en niet iqraa tv.
als je niet wilt luisteren kan ik niets aan doen.

RANDOM_AVATAR
moslim
Super Poster!
Super Poster!

door moslim » ma _14-_sep-_2009ah, 14-9-2009ad, 7:27 pm

bint schreef:Khaled El Djundi baseert zich op tabari en dat is ook een betrouwbare bron.

Wat is die islamhaat site?

Dr Mohamed Immar antwoord die dingen ook, en Khaled El Djundi is geen geleerd, wanneer Dr Imara wel.

RANDOM_AVATAR
moslim
Super Poster!
Super Poster!

door moslim » ma _14-_sep-_2009ah, 14-9-2009ad, 7:30 pm

- schreef:Beste Moslim,

Uitt de ahadith blijkt dat het huwelijk werd gesloten toen Aisha 6 jaar oud was, en werd geconsummeerd toen ze 9 jaar oud was. Dat is geen "spelen met woorden" maar gewoon letterlijk de tekst van zowel Muslim als Bukhari.

Misschien zie je dit als een aanval, maar ik ben helemaal niet op zoek naar discussie. Het gaat me slechts om de feiten en ik begrijp niet dat daar soms omheen wordt gedraaid door moslims, maar daarover waren we het al eens. Ik ga er verder ook niet over oordelen.

Als ik vragen aan mij van een jaar geleden niet beantwoord hebt, geef even aan welke dat waren want dat staat me niet meer bij. Ik zie geen direct verband met een huwelijk van Maria en Jozef en ben benieuwd uit welke bronnen je hun eventuele leeftijd hebt gehaald. Wellicht wil je laten zien dat het christendom soortgelijke huwelijken beschrijft, maar dat lijkt me niet erg relevant.

- schreef:Maar over de trouwleeftijd voor vrouwen ligt bij mijn weten niets vast.

wie bepaald dat dan?
wat als het huwelijk van Aisha(ra) van Allah(swt) komt?

Dat is wat moslims geloven. Ik zeg slechts dat het niet heel onlogisch is als moslims zijn voorbeeld zouden volgen, aangezien Mohammed het hen nergens heeft verboden.

en waarom precies concentreren op om al momineen Aisha(ra) en vergeten andere gevalen? waarom negeren jullie gevalen dan?

Als argument doet dit er niet toe. De leeftijd van Aisha verandert natuurlijk niet omdat Mohammed ook al 8 oudere vrouwen had getrouwd. Maar nogmaals: je gaat er vanuit dat er een negatief wordt geoordeeld en je profeet wordt aangevallen, terwijl het mij slechts gaat om de feiten. Ik ga er niet over oordelen, dat is ook niet aan mij.

Wasalaam

antwoord eerst mijn vragen -.
en probeer niet om met woorden te spelen. er staat nergens in bukhari of moslim dat Aisha(ra) getrouwd toen ze 6 jaar was en dat heb ik eerder beweerd voor je in vroegere bericht. dus probeer niet om weer dezelfd dingen te herhalen die al beantwoord wordt.

RANDOM_AVATAR
bint
Super Poster!
Super Poster!

door bint » ma _14-_sep-_2009ah, 14-9-2009ad, 7:35 pm

Het gaat niet om wat bij de video staat. Ik heb het op Iqraa gezien. Wie achteraf dat tv fragment post doet er niet toe.

En wat dan nog als een zogenaamd anti-islamsite het zou plaatsen. Wat hij zegt is niet tegen de islaam. En ik snap niet waarom dit fragment anti de islaam zou kunnen worden gebruikt.

Hij zegt dat er onderzoeken zijn gedaan naar haar leeftijd en dat haar leeftijd (9 jaar) niet klopt.

Luister dan ook naar wat hij zegt. En over zijn bewijzen in de video.

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/aSJkpdNwvGc&hl=nl&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/aSJkpdNwvGc&hl=nl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
Laatst bijgewerkt door bint op di _15-_sep-_2009ah, 15-9-2009ad, 12:50 am, in totaal 1 keer bewerkt.

RANDOM_AVATAR
moslim
Super Poster!
Super Poster!

door moslim » ma _14-_sep-_2009ah, 14-9-2009ad, 9:48 pm

subhanallah zuster Bint, het blijkt dat niet wilt luisteren, de eerst video was niet in Iqraa tv maar in een egyptenaar tv, de tweede video was in een Ahmadi tv ( een afdwalende tv).
de eerst video wordt door een anti-islam site gepost in je eerst post, maar ik weet niet waarom wil je niet erkenen. ik weet ook niet waarom geef je video's uit afdwalende groep zoals ahmadiya beweging, dat is echt raar.

wat je misschien niet weet dat die anti-islam site en anti-islam mensen willen laten zien dat Imam Bukhari en Imam moslim waren niet betrouwbaar en ze geven de woorden van Khaled El Djundi als bewijs voor dat. wanneer iedereen weet dat Sahih Al Bukhari is betrouwbaarder dan tarikh attabari. en wat je misschien niet weet dat de boeken van gescheidenis zijn niet sahih als de boeken van hadiths.

ik opmerk ook dat je negeert wat ik heb je gezegd over de geleerden die zijn allemaal mee eens dat Aisha(ra) was 9 jaar toen ze getrouwd was met de Profeet(vzmh), of je dat expres doet of je niet weet allah a3lam.

maar ik geef je een advies zolang je negeert alle die antwoorden op mensen zoals Khaled El Djundi of Jamal Al Banna ( die geef een fatwa over roken tijdens vasten in Ramadan). mijn advies is: de ahadiths boeken die sahih zijn zijn altijd betrouwbaarder dan de gescheidenis boeken. en als je wilt weten waarom, dan kan ik je even uitleggen.

P.S: en vergeet niet dat die Jamal Al Banna gelooft zelf niet in sonnah...
ik hoop dat je gaat dit keer wel luisteren en dat je gaat inshaAllah wel lezen de antwoord op die mensen en niet zomaar googlen en video's van afdwalende groepen of anti-islam sites brengen om over je gedachten te verdedigen.
geef me gewoon een hadith sahih die zegt dat Aisha(ra) 18 jaar was toen ze getrouwd zerd en dan ga ik je geloven.

wasalam alaikom

RANDOM_AVATAR
bint
Super Poster!
Super Poster!

door bint » ma _14-_sep-_2009ah, 14-9-2009ad, 10:36 pm

Waarom haal je Jamal Al Banna aan? Die ken ik niet eens. En er staat nergens bij die video dat het van Ahmedya is.

Maar zij halen ook Tabari erbij en daar ging het me om.

Ik kan jou Arabische links niet lezen. kun je een stuk daarvan vertalen? want ik kan gebrekkig Arabisch lezen. Die man schreef iets over Tabari. kun je dat deel vertalen?
Laatst bijgewerkt door bint op ma _14-_sep-_2009ah, 14-9-2009ad, 10:55 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

RANDOM_AVATAR
bint
Super Poster!
Super Poster!

door bint » ma _14-_sep-_2009ah, 14-9-2009ad, 10:40 pm

moslim schreef:wat je misschien niet weet dat die anti-islam site en anti-islam mensen willen laten zien dat Imam Bukhari en Imam moslim waren niet betrouwbaar en ze geven de woorden van Khaled El Djundi als bewijs voor dat. wanneer iedereen weet dat Sahih Al Bukhari is betrouwbaarder dan tarikh attabari. en wat je misschien niet weet dat de boeken van gescheidenis zijn niet sahih als de boeken van hadiths.

Heb je bewijs dat buchari betrouwbaarder is dan Tabari?

http://www.ontdekislam.nl/forum/viewtopic.php?f=17&t=42409&hilit=aisha
En waarom is dit fout?

RANDOM_AVATAR
moslim
Super Poster!
Super Poster!

door moslim » di _15-_sep-_2009ah, 15-9-2009ad, 12:52 pm

bint schreef:Waarom haal je Jamal Al Banna aan? Die ken ik niet eens.

omdat hij was degene die zei dat Aisha(ra) 18 jaar was toen ze getrouwd was met de Profeet(vzmh). en die persoon gelooft zelf niet in ahadiths van de Profeet(vzmh).

bint schreef:En er staat nergens bij die video dat het van Ahmedya is.

zuster, ik weet niet als je expres doet of wat. je tweede video was van ahmadiya, je weet dus hele goed dat ik over de tweede video gesproken heb, maar nu verwijdeer je die video en praat je over de eerst video, waarom?
wil je zeggen dat ik tegen je lieg ? wees een beetje eerlijk aub.

bint schreef: Maar zij halen ook Tabari erbij en daar ging het me om.

Tabari is een gescheidenis boek, Sahih Al bukhari is een authentiek hadith boek, sahih bukhari is de betrouwbaarder boek, bovendien om te vergelijken tussen twee boeken moeten ze van dezelfd soort zijn, Tabari is een gescheidenis boek en bij gescheidenis boeken worden alles geschreven sahih en ook zwak, maar bij sahih bukhari wordt alleen sahih hadith geschreven, de voorwaarden om een hadith te accepteren in een hadith boeken is hele streng want de Profeet(vzmh) zei : wie liegt tegen me, zal zijn plaatst in de hel vinden. wanneer is er geen streng voorwaarden om een riwaya te accepteren in gescheidenis boeken.

maar zoals ik heb eerder gezegd Dr Mohamed Imara en anderen ook hebben al de antwoord gegeven.

bint schreef: Ik kan jou Arabische links niet lezen. kun je een stuk daarvan vertalen? want ik kan gebrekkig Arabisch lezen. Die man schreef iets over Tabari. kun je dat deel vertalen?

jammer kan ik niet goed vertalen, deze tekst heeft een sterk vertaling nodig, maar ik heb nu veel druk, maar als ik kan vertalen laat ik je weten inshaAllah.
maar ik vraag me af, hoezo je kent niet Arabisch wanneer je post alleen maar Arabisch video's, als je niet goed over iets weet, hoezo je verdedigt die gedachten!!!!

RANDOM_AVATAR
moslim
Super Poster!
Super Poster!

door moslim » di _15-_sep-_2009ah, 15-9-2009ad, 12:58 pm

bint schreef:
moslim schreef:wat je misschien niet weet dat die anti-islam site en anti-islam mensen willen laten zien dat Imam Bukhari en Imam moslim waren niet betrouwbaar en ze geven de woorden van Khaled El Djundi als bewijs voor dat. wanneer iedereen weet dat Sahih Al Bukhari is betrouwbaarder dan tarikh attabari. en wat je misschien niet weet dat de boeken van gescheidenis zijn niet sahih als de boeken van hadiths.

Heb je bewijs dat buchari betrouwbaarder is dan Tabari?

http://www.ontdekislam.nl/forum/viewtopic.php?f=17&t=42409&hilit=aisha
En waarom is dit fout?

subhana Allah, weet je zelf niet dat Bukhari betrouwbaarder boek dan Tabari en andere boeken?
weet je zelf niet dat Sahih Bukhari is de sahih boek na de Koran??? howel hij is niet 100% sahih , want alleen Allah die perfect is, dus de Koran is ook perfect.

en begrijp je niet waarom wordt het 'Sahih' genoemd? en Tabari wordt niet 'sahih' genoemd?
en bovendien, hoe vergelijk je een gescheidenis boek zoals Tabari en ahadith boek zoals Sahih Bukhari?
maak je dan geen onderscheid tussen hadith boek en gescheidenis boek?

RANDOM_AVATAR
moslim
Super Poster!
Super Poster!

door moslim » di _15-_sep-_2009ah, 15-9-2009ad, 1:10 pm

bint schreef:
moslim schreef:
bint schreef:

Ja maar in de islaam is het toch niet verboden om met iemand te trouwen die ouder is of jonger? De islaam heeft geen regels gemaakt wat betreft leeftijd in het huwelijk.
De islaam heeft wel regels gemaakt wat betreft uithuwelijken (in dwang mensen laten trouwen) en dat laatste mag niet.

ik ben hier met je mee eens.
en dat wat ik wilde tegen je zeggen maar je hebt me niet begrepen. dus wat ik wilde zeggen de islam heeft geen regels gemaakt wat betreft leeftijd in het huwelijk, europa heeft die regels wel en dat is 18 jaar, en daarom vraag ik me af hoezo sommigen proberen om de leeftijd van Aisha(ra) van 9 tot 18 veranderen.
het was hele duidelijk dat het gaat om volwassenheid en niet om een bepaald leeftijd om te trouwen. en heb ik eerder een hadith gelezen die beweert dat de Profeet(vzmh) wachtte op Aisha(ra) totdat ze volwassen werd en dan heeft hij(vzmh) met haar getrouwd. met andere woorden, Aisha(ra) was 6 jaar toen de Profeet(vzmh) voor haar hand gevraagd, maar hij(vzmh) wachtte voor haar nog 3 jaar totdat ze volwassen werd ( in 9 jaar).

en inshaAllah begrijp je nu hoezo zei ik het is niet dat ons profeet(vzmh) getrouwd was met Aisha(ra) toen ze 9 jaar was betekent dat we kunnen of moeten ook doen.
want Aisha(ra) was volwassen toen ze 9 jaar was, maar nu de vrouwen kunnen volwassen zijn in 18 jaar of 20 jaar of 16 jaar, dus niet precies op een bepaald leeftijd.

RANDOM_AVATAR
moslim
Super Poster!
Super Poster!

door moslim » di _15-_sep-_2009ah, 15-9-2009ad, 1:15 pm

- schreef:
antwoord eerst mijn vragen -.

Misschien kun je even verwijzen naar die vragen? Staan ze in dit topic of elders?

en probeer niet om met woorden te spelen. er staat nergens in bukhari of moslim dat Aisha(ra) getrouwd toen ze 6 jaar was en dat heb ik eerder beweerd voor je in vroegere bericht. dus probeer niet om weer dezelfd dingen te herhalen die al beantwoord wordt.

Zowel de hadith van Bukhari als Muslim zeggen het letterlijk.

Maar kennelijk betekent "married at age of 6" iets heel anders dan "getrouwd op een leeftijd van 6 jaar"?
nee meneer dat staat helemaal niet is sahih bukhari, dat heb je zelf verkeerd uitgelegd.
het kan niet dat Bukhari zegt 6 jaar en indezelfd tijd zegt 9 jaar, hij is niet gek.
het is alleen dat je geen onderscheid wilt maken tussen wat wordt genoemd 'verloving' en 'trouwen'.
maar je kan het begrijpen dat het consumeren van huwelijk is huwelijk. en 'gewoon hand vragen' is een verloving.

RANDOM_AVATAR
bint
Super Poster!
Super Poster!

door bint » di _15-_sep-_2009ah, 15-9-2009ad, 2:13 pm

moslim schreef:
bint schreef:Waarom haal je Jamal Al Banna aan? Die ken ik niet eens.

omdat hij was degene die zei dat Aisha(ra) 18 jaar was toen ze getrouwd was met de Profeet(vzmh). en die persoon gelooft zelf niet in ahadiths van de Profeet(vzmh).

bint schreef:En er staat nergens bij die video dat het van Ahmedya is.

zuster, ik weet niet als je expres doet of wat. je tweede video was van ahmadiya, je weet dus hele goed dat ik over de tweede video gesproken heb, maar nu verwijdeer je die video en praat je over de eerst video, waarom?
wil je zeggen dat ik tegen je lieg ? wees een beetje eerlijk aub.

Ik heb nergens gezegd dat je liegt. Ik heb verteld waarom ik het had geplaatst. En ik heb het verwijdert voor het geval het inderdaad van de Ahmedya is. het stond er in ieder geval niet bij. het ging mij dus echt om de berekeningen die zij hebben gedaan via Tabari.

moslim schreef:
bint schreef: Maar zij halen ook Tabari erbij en daar ging het me om.

Tabari is een gescheidenis boek, Sahih Al bukhari is een authentiek hadith boek, sahih bukhari is de betrouwbaarder boek, bovendien om te vergelijken tussen twee boeken moeten ze van dezelfd soort zijn, Tabari is een gescheidenis boek en bij gescheidenis boeken worden alles geschreven sahih en ook zwak, maar bij sahih bukhari wordt alleen sahih hadith geschreven, de voorwaarden om een hadith te accepteren in een hadith boeken is hele streng want de Profeet(vzmh) zei : wie liegt tegen me, zal zijn plaatst in de hel vinden. wanneer is er geen streng voorwaarden om een riwaya te accepteren in gescheidenis boeken.

maar zoals ik heb eerder gezegd Dr Mohamed Imara en anderen ook hebben al de antwoord gegeven.

ok, dat zeg jij. maar goed ik ga er niet verder op in. Tot dat ik een duidelijker bewijs heb van wat jij zegt.

moslim schreef:
bint schreef: Ik kan jou Arabische links niet lezen. kun je een stuk daarvan vertalen? want ik kan gebrekkig Arabisch lezen. Die man schreef iets over Tabari. kun je dat deel vertalen?

jammer kan ik niet goed vertalen, deze tekst heeft een sterk vertaling nodig, maar ik heb nu veel druk, maar als ik kan vertalen laat ik je weten inshaAllah.
maar ik vraag me af, hoezo je kent niet Arabisch wanneer je post alleen maar Arabisch video's, als je niet goed over iets weet, hoezo je verdedigt die gedachten!!!!

Dus omdat ik geen Arabisch kan lezen (wel Engels en Nederlands) dan heb ik er geen verstand van? Ja, ik plaats wel Arabische video's omdat ik wel Arabisch spreek en het kan verstaan. maar in lezen en schrijven ben ik nog lerende.

Jij plaatst een tekst in het Arabisch, die ik dus niet kan lezen( jammer genoeg), die over dit onderwerp spreekt. EN ik denk dat die persoon wel iets heeft gezegd over de berekeningen van Tabari. En dat wil ik nu wel weten.
Ik hoop dat je het vertaald of een vertaling vind, want dat is denk ik de reden waarom wij elkaar niet begrijpen.
Laatst bijgewerkt door bint op di _15-_sep-_2009ah, 15-9-2009ad, 2:20 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

VorigeVolgende

Keer terug naar Het huwelijk