Huwelijk met Aishah

Plaats hier vragen en opmerkingen betreffende het huwelijk in de Islam
RANDOM_AVATAR
Bro Ihsan
Super Poster!
Super Poster!
 
Berichten: 2957
Geregistreerd: vr _3-_apr-_2009ah, 3-4-2009ad, 1:44 am

Re: Huwelijk met Aishah

door Bro Ihsan » wo _9-_sep-_2009ah, 9-9-2009ad, 6:47 am

2:155 And most certainly shall We try you by means of danger, and hunger, and loss of worldly goods, of lives and of [labour's] fruits. But give glad tidings unto those who are patient in adversity

RANDOM_AVATAR
Renge
Super lid
Super lid
 
Berichten: 633
Geregistreerd: do _20-_apr-_2006ah, 20-4-2006ad, 3:53 pm

Re: Huwelijk met Aishah

door Renge » wo _9-_sep-_2009ah, 9-9-2009ad, 8:20 am

Wat ik alleen niet snap, God is Alwetend, dan had God toch moeten weten dat dit jonge huwelijk voor veel mensen moeilijk te verteren zou zijn?

RANDOM_AVATAR
Bro Ihsan
Super Poster!
Super Poster!
 
Berichten: 2957
Geregistreerd: vr _3-_apr-_2009ah, 3-4-2009ad, 1:44 am

Re: Huwelijk met Aishah

door Bro Ihsan » wo _9-_sep-_2009ah, 9-9-2009ad, 1:07 pm

leonard schreef:Wat ik alleen niet snap, God is Alwetend, dan had God toch moeten weten dat dit jonge huwelijk voor veel mensen moeilijk te verteren zou zijn?


Leonard,

We hebben een rechter grens en een linkergrens meegekregen, een minimum en een maximum, en daar tussen is alles toegestaan en daarbuiten niet en het moet gelden voor de HELE AARDE en ALLE VOLKEREN en voor ALLE TIJDPERKEN. Dus dat iets toegestaan is betekent niet dat je het moet doen. Het moraal van het westen verandert met de dag, gisteren waren vrouwen dieren en vandaag zijn ze gelijk aan mannen en morgen staan ze boven de mannen. Gisteren was drugs en prostitutie illegaal, vandaag is het legaal en morgen wordt iedereen gestimuleerd om er gebruik van te maken. Het komt erop neer dat westerse normen en waarden en moraal niet consistent zijn en eigenlijk hypocriet, want het zegt het een en doet het andere. Daarom kunnen we die moraal en normen en waarden niet als benchmark nemen, want anders moet je die regelmatig veranderen. Ook speelt sexualiseren van de vrouw een grote rol in deze moraal terwijl in islamitische moraal juist desexualisering speelt. Voor Europeanen in het niet te verteren om jonge meisjes te trouwen, maar voor bijv. een van der stam ergens in een afgelegen plek is dat juist wel normaal. Niet alles moet door suxualiseringsbril bekeken worden zoals westerlingen doen, want bij een huwelijk spelen veel meer andere belangrijkere zaken een rol.

Mvg. Ihsan
2:155 And most certainly shall We try you by means of danger, and hunger, and loss of worldly goods, of lives and of [labour's] fruits. But give glad tidings unto those who are patient in adversity

RANDOM_AVATAR
bint
Super Poster!
Super Poster!
 
Berichten: 1259
Geregistreerd: wo _15-_jul-_2009ah, 15-7-2009ad, 9:07 pm

Re: Huwelijk met Aishah

door bint » wo _9-_sep-_2009ah, 9-9-2009ad, 1:27 pm

خالد الجندي سن عائشة
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/aSJkpdNwvGc&hl=nl&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/aSJkpdNwvGc&hl=nl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
Laatst bijgewerkt door bint op ma _14-_sep-_2009ah, 14-9-2009ad, 7:36 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

RANDOM_AVATAR
omaatje
Pro Ontdekker !!
 
Berichten: 10195
Geregistreerd: zo _15-_jul-_2007ah, 15-7-2007ad, 8:52 pm

Re: Huwelijk met Aishah

door omaatje » wo _9-_sep-_2009ah, 9-9-2009ad, 1:33 pm

leonard schreef:Wat ik alleen niet snap, God is Alwetend, dan had God toch moeten weten dat dit jonge huwelijk voor veel mensen moeilijk te verteren zou zijn?

Waarom?
Aisha RA wilde zelf met de profeet s.a.w. trouwen.
Ze had zelfs al afwijzingen gedaan dus ze stond 100 % achter haar besluit mashaAllah.


Een vraag van mijn kant, waarom begrijpen mensen niet wat haar RA huwelijk met de profeet s.a.w. ons allemaal gegeven heeft?!

Allah is inderdaad Alwetend
Allahoe Akbar!
Niet meer actief

RANDOM_AVATAR
bint
Super Poster!
Super Poster!
 
Berichten: 1259
Geregistreerd: wo _15-_jul-_2009ah, 15-7-2009ad, 9:07 pm

Re: Huwelijk met Aishah

door bint » wo _9-_sep-_2009ah, 9-9-2009ad, 1:34 pm

Aisha: de jonge bruid

D r. Sohaila Zain Al-Abidin Hammad

De laatste tijd wordt er in de media veel geschreven over het uithuwelijken van minderjarige meisjes aan mannen van vijftig á zestig jaar. Hun vaders en de mannen in kwestie gebruiken als argument het huwelijk van de profeet (vzmh) met Aicha Bent Abi Bak Assaddik, Allah zal ze behoeden. Men zegt dat de profeet met Aicha trouwde toen zij negen was.

De vraag is: is het wel waar dat Aicha negen was toen zij trouwde met de profeet? Om deze vraag te kunnen beantwoorden, moeten we de vertellers van de overleveringen in kaart brengen, waar het hun verhalen over het huwelijk van Aicha met profeet (vzmh) betreft. Er moet op een wetenschappelijke manier onderzocht worden in hoeverre deze overleveringen kloppen, zodat de verhalen gemodificeerd en bijgesteld kunnen worden. Dit kan door deze overleveringen te vergelijken met een aantal gebeurtenissen en feiten uit die tijd, en met de gewoonten en de regels van het huwelijk in de islam.

1. Er bestaat geen overlevering van de profeet zelf waarin hij iets zegt over de leeftijd van Aicha (Allah zal haar behoeden) op haar trouwdag. Er zijn wel verschillende verhalen over de leeftijd van de jongste vrouw van de profeet bij haar verloving en haar huwelijk. Sommigen zeggen dat zij zes jaar oud was, anderen hadden het over “zes en zeven” en de derde groep spreekt ook over “zes of zeven jaar”.

De theorie dat de profeet (vzmh) op haar zesde met haar trouwde, is de meest verteld verhaal , overgeleverd door Al Boukhari, via Soufiane Al-Thawri, Wahib Ibn Khalid, Ali Ibn Mashar, Hammad Ibn Ousama, via Hicham Ibn Ourwa via zijn vader, die het verhaal rechtstreeks van Aicha zou gehoord hebben. Anderen hebben deze overlevering ook verteld o.a. imam Moslim via Hicham Ibn Ourwa en andere bronnen. Als wij deze beweringen gaan onderzoeken constateren wij het volgende:

- Soufiane Al-Thawri, zoals hij beschreven is in het boek “Al Takrib”van Ibn Hajar Al-Askalni: ” een betrouwbare imam hafiz, een geloofwaardige bron, maar waarschijnlijk heeft hij de feiten vervalst”. In het boek “Tahdib Attahdib” staat: “Ibn Al-Mobarak zei: Soufiane was een overlevering aan het vertellen, maar toen hij mij zag, hield hij op. Misschien schaamde hij zich voor mij en hij zei: ik vertel het over , maar via jou”. [4/104, Uitgeverij Dar Al Kotub Al Ilmia, Beiroet, eerste druk 1994].

- In Al takrib zei Wahib Ibn Khalid Ibn Ajlan Al-Bahili: “hij was betrouwbaar, een goede bron, maar hij is een beetje veranderd”. In het boek Tahdib Attahdib staat: “Al Ajiri zei over Abou Dawud dat Wahib Ibn Khalid veranderd is, terwijl hij betrouwbaar was”. Ibn Al-Madini zei: ” Yahya Ibn Said zei: Ismael is constanter dan Wahib” [Tahdib Attahdib 11/148].

- In Attakrib zei Ali Ibn Mashar Al-korachi: “Betrouwbaar, maar hij had eigenaardigheden die hem benadeelden, [Tahdib Attahdib: 7/323].

- In Attakrib zei Hammad Ibn Ousama Ibn Zaid Al Korachi: “hij was betrouwbaar, een goede bron, maar misschien heeft hij vervalst, want later was hij aan het vertellen vanuit de boeken van anderen. Ibn Saâd zei: hij was betrouwbaar, vertelde veel en hij maakte geen geheim van zijn vervalsingen”. [Tahdib Attahdib 4/3, en Tabakat van Ibn Saâd, Mizan Al Itidal 7/t 2235].

- In Attakrib zei Hicham Ibn Ourwa Ibn Al-Zoubayr Ibn Al Aawam Al Asadi: “Yakob Ibn Chayba zei: “hij was betrouwbaar, een goede bron, er werd niks tegen hem opgeworpen tot dat hij naar Irak ging. Daar is hij gaan overleveren over zijn vader, maar de burgers van zijn stad waren kritisch over hem. Wij zien dat Hicham te gemakkelijk omging met het Iraakse volk omdat hij overleveringen vertelde over zijn vader, die hij niet rechtsreeks van hem hoorde, maar van anderen”. Ibn Kharrach zei:”Ik heb gehoord dat Malik problemen heeft gehad met de Irakezen vanwege zijn overleveringen. Ibn Lahi’a zei: Ibn Al Aswad vond de overleveringen van Hicham via zijn vader vreemd, en hij heeft hem daardoor misschien één jaar niet gesproken”. [Tahdib Attahdib 11/46].

Zo merken we dat ze allemaal zwak zijn. Daarnaast is er sprake van zwakke overleveringen, want in de overlevering van Abi Salama Ibn Abderrahman staat dat Aicha vertelde: “dat de profeet haar hand vroeg toen zij zes was en met haar trouwde toen zij negen werd”. Yahay Ibn Ayyoub zei in Attakrib over Abou Salama: “Hij is oprecht, maar misschien heeft hij fouten gemaakt”. Amara Ibn Ghizya zei: “Hij is niet slecht”.

De tweede theorie is dat Aicha trouwde toen zij zeven was. Volgens Al Boukhari stammen deze overleveringen van Moslim en hij heeft zijn verhalen gehoord via Abderrazzak, via Mo’ammar, via Al Zohri, via Orwa, via Aicha en dat is allemaal via via gegaan.

De derde theorie komt van overleveringen waarover twijfels bestaan (en dat spreekt voor zich). Dit wil niet zeggen dat ik twijfel aan de overleveringen van imam Al Bokhari, maar dit is alles wat hij kon verzamelen aan verhalen over de huwelijksleeftijd van Aicha toen zij trouwde met de profeet. Deze verhalen halen niet het niveau van de andere overleveringen, en bovendien zijn er veel onderlinge verschillen, zoals:

1. Datgene dat Ibn Kathir schrijft in “Abidaya wa Nnihaya” en andere historische boeken. Hierin staat dat Asmaâ Bint Abi Bakr tien jaar ouder was dan haar zusje Aicha. Asmaâ is overleden in het jaar 73 (islamitische jaartelling) en zij werd meer dan 100 jaar oud. Dit betekent dat de leeftijd van Asmaâ in het jaar van de migratie 27 jaar was. Hoe kan haar zusje in het zelfde jaar zeven zijn, als zij 10 jaar jonger dan haar zus is? Als wij deze redenering volgen dan blijkt dat de profeet de hand van Aicha vroeg toen zij ongeveer 17 jaar oud was en hij met haar trouwde toen zij 19 werd.

2. Aicha was eerder verloofd met een andere man (Jubayr Ibn Al-Mot’am Ibn Oeday” die moslim is geworden in het jaar 10 (islamitische jaartelling). Wanneer heeft Al-Mot’am haar hand dan gevraagd voor zijn zoon Jubayr? Het kan niet zo zijn dat haar hand is gevraagd,voordat Abu Bakr en zijn familie moslim werden. Dit is dus gebeurd voor de bie’tha .Wanneer de profeet met haar trouwde in het tweede jaar van de Hijra, dan moet zij 15 jaar of ouder zijn geweest. Maar dan moet Aicha’s hand al gevraagd zijn voor Jubay bij haar geboorte en dat is zeer onwaarschijnlijk. Want er wordt verteld dat hij haar hand vroeg toen zij begon te puberen en dat heb je pas wanneer een meisje volwassen begint te worden.

3. Het koranvers: “gezamenlijk worden zij verslagen en zij zullen de rug toekeren” is in het jaar 6 van Bie’tha geopenbaard. Toen was Aicha een slavin aan het spelen. Dus wanneer is zij geboren?

4. Aicha heeft de oorlogen van Badr en Ohud meegemaakt. Terwijl de profeet dat verbood aan mensen jonger dan 15. Hoe kan de profeet zijn zes- of zevenjarige vrouw toestemming hebben gegeven om mee te gaan naar het slagveld?

© Nioweb
http://www.ontdekislam.nl/forum/viewtopic.php?f=17&t=42409&hilit=aisha
Laatst bijgewerkt door bint op wo _9-_sep-_2009ah, 9-9-2009ad, 1:39 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

RANDOM_AVATAR
bint
Super Poster!
Super Poster!
 
Berichten: 1259
Geregistreerd: wo _15-_jul-_2009ah, 15-7-2009ad, 9:07 pm

Re: Huwelijk met Aishah

door bint » wo _9-_sep-_2009ah, 9-9-2009ad, 1:37 pm

Oem Ayah schreef:Salaam alaykoum warahmatoellahi wabarakatoehoe

De laatste tijd hebben veel mensen het over onze moeder* Aisja (Moge Allah tevreden over haar zijn) die op haar negende trouwde met onze profeet Mohammed (vrede en zegeningen met hem). Het lijkt wel alsof sommigen het als een probleem zien en als iets waarmee ze de islam in diskrediet kunnen brengen. Het is voor de moslims geen probleem, maar onze profeet (VZMH) wordt er steeds op aangesproken alsof hij trouwde met een te jong meisje. Laten we dit gegeven daarom eens met logica bekijken en teruggaan in de tijd om het beter te kunnen begrijpen.

Wie was onze moeder Aisja?

Aisja was de dochter van Aboe Bakr as-Sidieq (Moge Allah tevreden over hen zijn), de beste vriend van de Profeet (VZMH). Aboe Bakr was een ruimdenkend man die veel gereisd en gestudeerd had, veel wist van de wijsheid van de Arabieren en een autoriteit was op het gebied van Arabische genealogie. Hij was dol op poëzie, en leerde Aisja en haar oudere zuster Asma de mooiste Arabische gedichten en spreekwoorden. Toen Aisja bij Mohammed (VZMH) kwam wonen, merkte hij dat ze een bekwame leergierige leerling was, vlug van begrip en met een snel, nauwkeurig geheugen. Ze was heel intelligent en ontwikkelde zich al spoedig tot een scherpzinnig geleerde, die vaak met anderen zat te discussiëren. Wanneer ze iemand op argumenten versloeg, glimlachte Mohammed (VZMH) en zei: “Ze is de dochter van Aboe Bakr.” Aisja werd zo geleerd, dan één van haar tijdgenoten vaak zei dat zij meer wist dan alle vrouwen bij elkaar. Ze kwam vaak samen met de vrouwen en onderwees hen de voorschriften en rituelen van de islam, die de boodschapper haar geleerd had. Lang na de dood van de Boodschapper (VZMH) en Aboe Bakr was zij een bron van kennis over de beleving van de islam en de woorden van de boodschapper, zowel hetgeen dat betrekking had op vrouwen, als datgene dat betrekking had op mannen. Het is een voorbeeld van goddelijke wijsheid dat ze op zo`n jonge leeftijd naar Mohammed's (VZMH) huis ging, zoveel in zich opnam, en het op de juiste wijze aan de volgende generatie kon overdragen. Aisja stond bekend als een zeer intelligente vrouw. Dat was de reden waarom Allah (sobhanahu wa ta’ala) een teken van haar liet zien aan onze Profeet (VZMH) als zijn toekomstige vrouw. Zij was degene die na de Profeet de Islam doorgaf aan anderen en ze was de eerste persoon die een islamitische school opende. Zo leverde ze ook 174 ahadith (overleveringen van de uitspraken van onze Profeet, VZMH). Aisja was op haar zevende eerst verloofd met Jubayr ibn Mut`am, hij was geen moslim en zijn ouders haalden hem over om niet met de dochter van Aboe Bakr te trouwen omdat ze bang waren dat zij hem over gingen halen om ook moslim te worden. Daarom werd deze verloving verbroken. (het vers dat moslima`s verbood met een niet-moslim te trouwen was nog niet geopenbaard). Niet veel later was ze verloofd met de Boodschapper van Allah (VZMH).


Zijn de zeden en gewoonten van nu dezelfden als die van vroeger?

Het was een ander tijdperk met andere begrippen, andere zeden en andere leefgewoonten. In die tijd was het normaal dat meisjes zo jong trouwden, omdat ze in die leeftijd al puber werden. Niemand heeft commentaar op Jubayr ibn Mut`am die eerder met Aisja verloofd was. Bijna alle meisjes in dat tijdperk trouwden op die leeftijd. En dat was niet alleen bij de Arabieren, maar ook bij de Joden gebruikelijk. Huyay ibn Akhtab was een joodse man. Zijn dochter Safiya (later ook de vrouw van onze Profeet, VZMH ) was eerst getrouwd met een joodse man. Zij was tijdens haar eerste huwelijk 10 jaar oud. Ook in Europa trouwden meisjes zeer jong. Het was dus normaal in die tijd. Begrippen in een samenleving kunnen veranderen maar soms is het verschil niet zo groot. Hier in het Westen, waar commentaar wordt gegeven op onze moeder Aisja (Moge Allah tevreden over haar zijn), trouwen meisjes niet jong, ze trouwen in de leeftijd van ongeveer 23 jaar en soms veel ouder. Maar als een meisje puber wordt dan heeft ze al haar eerste vriendje en wordt ze op die leeftijd vaak al ontmaagd. Lees het maar in de jongeren tijdschriften. Jongeren krijgen het advies, dat als je nog niet menstrueert je beter een condoom kunt gebruiken, omdat je niet weet wanneer je eerste menstruatie is en daarom zwanger kunt worden. Wat houdt dit dan in? Dat al vóór de pubertijd een meisje met een jongen naar bed gaat? En hoe wordt hier over gedacht? Er wordt gezegd dat het de vrijheid van de jongeren is, zolang ze het maar veilig doen. Waarom word er niet als advies gegeven ‘je bent te jong’? Ze vinden dat een meisje zelf wel weet wanneer ze er aan toe is en in die leeftijd is ze er oud genoeg voor.


De veranderende samenleving

De cultuur en ideeën van de samenleving veranderen. Zo’n veertig jaar geleden bijvoorbeeld, trouwden de meeste meisjes toen ze 18 of 19 waren. Als je vijfentwintig was en nog niet getrouwd, zei iedereen dat het een probleemgeval was. Maar tegenwoordig trouwen de meeste meisjes pas als ze 25 of 30 jaar oud zijn. Als je nu op je 18e of 19e leeftijd trouwt zegt iedereen: “Wie trouwt er nu zo jong?” En we spreken hier nog maar over een verschil van opvattingen van slechts veertig jaar geleden, hoe groot zou deze dan zijn in vergelijking met 1400 jaar geleden. Er word dan ook op het huwelijk van onze moeder Aisja alleen nog maar sinds de laatste 60 jaar commentaar op gegeven. Voor die tijd zei niemand hier iets over omdat het normaal was. De tweede Kalief Omar ibn al-Khattab zei dat je met de tijd mee moest gaan zonder dat het tegen onze godsdienst is. Daarom kunnen meisjes van deze tijd op oudere leeftijd trouwen en gewoon doorstuderen. Het werven van kennis is zelfs belangrijk in de godsdienst. De Profeet (vzmh) verklaarde het volgende: “HET VERWERVEN VAN KENNIS IS VOOR DE MOSLIM VERPLICHT, MAN OF VROUW.” EN ZOEK NAAR KENNIS OOK AL IS HET IN CHINA.”


Was onze moeder Aisja te jong?

Je kunt onze moeder Aisja vergelijken met een twaalf of dertien jarige meisje in Europa. Waarom? Het is wetenschappelijk bekeken, namelijk zo: in warme landen is het bekend dat meisjes eerder puber worden dan in koudere landen. (En ook in warmere landen komen ze eerder in de overgang). In de mediterrane landen worden meisjes op hun negende of tiende puber, in Europese landen worden ze op hun twaalfde of dertiende puber en in landen als Siberië worden meisjes op hun vijftiende of zestiende puber. Als je een meisje van negen in een warm land vergelijkt met een meisje van negen in een koud land zie je veel verschil, ze zijn niet met elkaar te vergelijken. Het klimaat heeft veel invloed op onze bouw. Ook al zou je er niet heel veel van zien met het blote oog. Wetenschappelijk onderzoek heeft bevestigd dat er een verschil is tussen meisjes die nog niet de pubertijd hebben bereikt en meisjes die dat wel hebben bereikt. De pubertijd is niet alleen een lichamelijke verandering maar ook een geestelijke. De pubertijd is de periode waarin een kind een volwassen persoon wordt.

De moeder van de moslims Aisja was dus op haar negende een jonge vrouw. Ze was een complete vrouw met alle vrouwelijke gevoelens. Hoe wordt er in Europa gedacht over twaalf jarigen? In Europa is een meisje van twaalf iemand die al een vriendje heeft en sommigen worden al ontmaagd op die leeftijd. In Europa is dit geen probleem het wordt immers vrijheid genoemd.

Een Engelse onderzoeker schreef:

“Aisja was op haar negende een volgroeide vrouw. De snelle ontwikkeling waarmee de Arabische vrouwen volgroeien is dezelfde die ook een vroegere overgang veroorzaakt. Maar dit huwelijk heeft veel onderzoekers bezig gehouden. Ze keken ernaar vanuit de samenleving van nu. Dit huwelijk op jonge leeftijd was een Aziatische gewoonte. En de onderzoekers vergaten, dat deze gewoonte tot op de dag van vandaag nog steeds toegepast wordt in Afrika en Azië. In Spanje en in Portugal was het zelfs ook nog een korte tijd gebruikelijk. En ook in de westerse wereld is het niet vreemd, in bepaalde bergachtige plaatsen in de USA wordt het dit gebruik nog steeds toegepast”.

Wij schamen ons niet voor ons geloof. Zelfs een Engelse onderzoeker durfde dit te zeggen.


Het leeftijdsverschil

Leeftijdsverschil is geen probleem wanneer beide partners van elkaar houden. Zo zijn er ook tegenwoordig mensen die trouwen met iemand die veel ouder of jonger is. Het is dus duidelijk dat mensen zulke dingen zeggen alleen om onze Profeet (VZMH) zwart te maken en te beledigen.

* Moslims noemen de vrouwen van onze Profeet (VZMH) onze moeders


(Ik had dit ooit als mail ontvangen)


Ma'a Salama


Warda :roos:


Dit stond op Moslima.nl en is door de schrijfster zelf verwijdert. Omdat ze achteraf gezien niet zeker wist wat de leeftijd van Aisja was.

Avatar gebruiker
Al-Gardezi
Senior lid
Senior lid
 
Berichten: 539
Geregistreerd: di _2-_jun-_2009ah, 2-6-2009ad, 3:32 pm

Re: Huwelijk met Aishah

door Al-Gardezi » wo _9-_sep-_2009ah, 9-9-2009ad, 4:04 pm

Ik ben hierover iets moois aan het schrijven. Is er iemand die daar een *profesionele* PDF van kan maken?

RANDOM_AVATAR
Bro Ihsan
Super Poster!
Super Poster!
 
Berichten: 2957
Geregistreerd: vr _3-_apr-_2009ah, 3-4-2009ad, 1:44 am

Re: Huwelijk met Aishah

door Bro Ihsan » wo _9-_sep-_2009ah, 9-9-2009ad, 4:57 pm

al-Gardezi schreef:Ik ben hierover iets moois aan het schrijven. Is er iemand die daar een *profesionele* PDF van kan maken?


Salam aleikum w.r.w.b.

Broeder, ik kan je word bestand omzetten in pdf met Acrobat Craetor... Laat me weten of je dat bedoelt..

Wasalam aleikum w.r.w.b.
2:155 And most certainly shall We try you by means of danger, and hunger, and loss of worldly goods, of lives and of [labour's] fruits. But give glad tidings unto those who are patient in adversity

RANDOM_AVATAR
moslim
Super Poster!
Super Poster!
 
Berichten: 1931
Geregistreerd: do _13-_okt-_2005ah, 13-10-2005ad, 6:02 pm

Re: Huwelijk met Aishah

door moslim » ma _14-_sep-_2009ah, 14-9-2009ad, 2:30 am

salam alaikom,
eigenlijk ik begrijp niet waarom sommigen komen om over die onderwerp te discussieren net als er niets er over geschreven werd, wanneer we hebben eerder hen vragen antwoorden en hebben we ook bepaald vragen gesteld die worden nog steeds niet beantwoord.
en dat wat maakt de aanvallers van de islam weer schrijven wat er al beantwoord wordt.
ik vraag me af hoe komt iemand en zegt dat de leeftijd van Aisha(ra) 6 jaar was, wanneer er staat nergens dat ze 6 jaar was toen ze getrouwd werd, maar 9 jaar, en wanneer het was hele normaal in de tijd van de Profeet(vzmh) voor een vrouw om in 8 of 9 o 10 jaar te trouwen.

als het was 9 jaar of 10 jaar dan is het zo, en niet omdat de vijanden van de islam niet willen dat daarom moeten we die cijfers veranderen.

ik denk dat iedereen weet dat zelf in Europa en Amerika trouwen in vroege leeftijd ( 9 of 10 of 12 jaar) hele normaal was .

zuster bint,
de video die je gepost hebt komt van een anti-islam site, dus wees gewoon voorzichtig en niet zomaar googlen en posten. als je iets wilt beweren post gewoon een betrouwbaar bron, en een hadith sahih, en niet een video die wordt gepost door een anti-islam site.
ik denk dat de gehele ahadith sahiha die over de leeftijd van Aisha(ra) gaan beweert dat Aisha(ra) 9 jaar was.

P.S: het is niet makkelijk zomaar ons leven met het leven van ons Profeet(vzmh) te vergelijken. De Profeet(vzmh) kreeg wahy (boodschap) van Allah(swt), en als Allah(swt) vroeg hem om iets te doen, dan Allah(swt) weet het best.

- als de Profeet(vzmh) met een vrouw van 9 jaar getrouwd werd betekent niet dat we kunnen of moeten met een vrouw van 9 jaar in ons tijd trouwen.

- De Profeet(vzmh) heeft ook met een vrouw die 15 jaar ouder dan hem(vzmh) getrouwd en die was Om Al Momineen Khadija(ra), maar dat betekent niet dat we kunnen of moeten met een vrouw die veel ouder dan ons trouwen...

bovendien de tijd van de Profeet(vzmh) was niet zoals ons tijd.
- de Profeet(vzmh) heeft ook vasten van 'wisaal' gedaan, maar we moeten dit vasten niet doen.

- de Profeet(vzmh) heeft met meer dan 4 vrouwen getrouwd, maar we mogen niet met meer dan 4 vrouwen trouwen...etc.

hoe Kunnen we dan onszelf en ons leven met de Profeet(vzmh) vergelijken?

ik opmerk alleen dat sommigen praten zonder na te denken.

en over degenen die de islam in dit punt (leeftijd van om al momineen aisha(ra)) aanvallen, ik denk dat het is beter voor hen om mijn vroegere vragen te antwoorden.
mqqr alles wat werd gezegd negeren, en alle die vragen die worden gesteld negeren vind ik geen brave manier van discussieren.

P.S: Er is ook een Egyptenaar Dr, ik denk Mohammed Imara die heeft beantwoord degenen die willen twijfels over de leeftijd van Aisha(ra) maken, als ik die artikel gevonden heb zal ik het posten inshaAllah.

P.S: voor degenen die willen twijfels over ons moeder leeftijd maken, antwoord eerst en objectief en inhoudelijk mijn vroegere vragen .

wallahu a3lam,
wasalam alaikom
Laatst bijgewerkt door moslim op ma _14-_sep-_2009ah, 14-9-2009ad, 3:28 am, in totaal 1 keer bewerkt.

RANDOM_AVATAR
moslim
Super Poster!
Super Poster!
 
Berichten: 1931
Geregistreerd: do _13-_okt-_2005ah, 13-10-2005ad, 6:02 pm

Re: Huwelijk met Aishah

door moslim » ma _14-_sep-_2009ah, 14-9-2009ad, 2:53 am

bint schreef:Aisha: de jonge bruid

D r. Sohaila Zain Al-Abidin Hammad

De laatste tijd wordt er in de media veel geschreven over het uithuwelijken van minderjarige meisjes aan mannen van vijftig á zestig jaar. Hun vaders en de mannen in kwestie gebruiken als argument het huwelijk van de profeet (vzmh) met Aicha Bent Abi Bak Assaddik, Allah zal ze behoeden. Men zegt dat de profeet met Aicha trouwde toen zij negen was.

De vraag is: is het wel waar dat Aicha negen was toen zij trouwde met de profeet? Om deze vraag te kunnen beantwoorden, moeten we de vertellers van de overleveringen in kaart brengen, waar het hun verhalen over het huwelijk van Aicha met profeet (vzmh) betreft. Er moet op een wetenschappelijke manier onderzocht worden in hoeverre deze overleveringen kloppen, zodat de verhalen gemodificeerd en bijgesteld kunnen worden. Dit kan door deze overleveringen te vergelijken met een aantal gebeurtenissen en feiten uit die tijd, en met de gewoonten en de regels van het huwelijk in de islam.

1. Er bestaat geen overlevering van de profeet zelf waarin hij iets zegt over de leeftijd van Aicha (Allah zal haar behoeden) op haar trouwdag. Er zijn wel verschillende verhalen over de leeftijd van de jongste vrouw van de profeet bij haar verloving en haar huwelijk. Sommigen zeggen dat zij zes jaar oud was, anderen hadden het over “zes en zeven” en de derde groep spreekt ook over “zes of zeven jaar”.

De theorie dat de profeet (vzmh) op haar zesde met haar trouwde, is de meest verteld verhaal , overgeleverd door Al Boukhari, via Soufiane Al-Thawri, Wahib Ibn Khalid, Ali Ibn Mashar, Hammad Ibn Ousama, via Hicham Ibn Ourwa via zijn vader, die het verhaal rechtstreeks van Aicha zou gehoord hebben. Anderen hebben deze overlevering ook verteld o.a. imam Moslim via Hicham Ibn Ourwa en andere bronnen. Als wij deze beweringen gaan onderzoeken constateren wij het volgende:

- Soufiane Al-Thawri, zoals hij beschreven is in het boek “Al Takrib”van Ibn Hajar Al-Askalni: ” een betrouwbare imam hafiz, een geloofwaardige bron, maar waarschijnlijk heeft hij de feiten vervalst”. In het boek “Tahdib Attahdib” staat: “Ibn Al-Mobarak zei: Soufiane was een overlevering aan het vertellen, maar toen hij mij zag, hield hij op. Misschien schaamde hij zich voor mij en hij zei: ik vertel het over , maar via jou”. [4/104, Uitgeverij Dar Al Kotub Al Ilmia, Beiroet, eerste druk 1994].

- In Al takrib zei Wahib Ibn Khalid Ibn Ajlan Al-Bahili: “hij was betrouwbaar, een goede bron, maar hij is een beetje veranderd”. In het boek Tahdib Attahdib staat: “Al Ajiri zei over Abou Dawud dat Wahib Ibn Khalid veranderd is, terwijl hij betrouwbaar was”. Ibn Al-Madini zei: ” Yahya Ibn Said zei: Ismael is constanter dan Wahib” [Tahdib Attahdib 11/148].

- In Attakrib zei Ali Ibn Mashar Al-korachi: “Betrouwbaar, maar hij had eigenaardigheden die hem benadeelden, [Tahdib Attahdib: 7/323].

- In Attakrib zei Hammad Ibn Ousama Ibn Zaid Al Korachi: “hij was betrouwbaar, een goede bron, maar misschien heeft hij vervalst, want later was hij aan het vertellen vanuit de boeken van anderen. Ibn Saâd zei: hij was betrouwbaar, vertelde veel en hij maakte geen geheim van zijn vervalsingen”. [Tahdib Attahdib 4/3, en Tabakat van Ibn Saâd, Mizan Al Itidal 7/t 2235].

- In Attakrib zei Hicham Ibn Ourwa Ibn Al-Zoubayr Ibn Al Aawam Al Asadi: “Yakob Ibn Chayba zei: “hij was betrouwbaar, een goede bron, er werd niks tegen hem opgeworpen tot dat hij naar Irak ging. Daar is hij gaan overleveren over zijn vader, maar de burgers van zijn stad waren kritisch over hem. Wij zien dat Hicham te gemakkelijk omging met het Iraakse volk omdat hij overleveringen vertelde over zijn vader, die hij niet rechtsreeks van hem hoorde, maar van anderen”. Ibn Kharrach zei:”Ik heb gehoord dat Malik problemen heeft gehad met de Irakezen vanwege zijn overleveringen. Ibn Lahi’a zei: Ibn Al Aswad vond de overleveringen van Hicham via zijn vader vreemd, en hij heeft hem daardoor misschien één jaar niet gesproken”. [Tahdib Attahdib 11/46].

Zo merken we dat ze allemaal zwak zijn. Daarnaast is er sprake van zwakke overleveringen, want in de overlevering van Abi Salama Ibn Abderrahman staat dat Aicha vertelde: “dat de profeet haar hand vroeg toen zij zes was en met haar trouwde toen zij negen werd”. Yahay Ibn Ayyoub zei in Attakrib over Abou Salama: “Hij is oprecht, maar misschien heeft hij fouten gemaakt”. Amara Ibn Ghizya zei: “Hij is niet slecht”.

De tweede theorie is dat Aicha trouwde toen zij zeven was. Volgens Al Boukhari stammen deze overleveringen van Moslim en hij heeft zijn verhalen gehoord via Abderrazzak, via Mo’ammar, via Al Zohri, via Orwa, via Aicha en dat is allemaal via via gegaan.

De derde theorie komt van overleveringen waarover twijfels bestaan (en dat spreekt voor zich). Dit wil niet zeggen dat ik twijfel aan de overleveringen van imam Al Bokhari, maar dit is alles wat hij kon verzamelen aan verhalen over de huwelijksleeftijd van Aicha toen zij trouwde met de profeet. Deze verhalen halen niet het niveau van de andere overleveringen, en bovendien zijn er veel onderlinge verschillen, zoals:

1. Datgene dat Ibn Kathir schrijft in “Abidaya wa Nnihaya” en andere historische boeken. Hierin staat dat Asmaâ Bint Abi Bakr tien jaar ouder was dan haar zusje Aicha. Asmaâ is overleden in het jaar 73 (islamitische jaartelling) en zij werd meer dan 100 jaar oud. Dit betekent dat de leeftijd van Asmaâ in het jaar van de migratie 27 jaar was. Hoe kan haar zusje in het zelfde jaar zeven zijn, als zij 10 jaar jonger dan haar zus is? Als wij deze redenering volgen dan blijkt dat de profeet de hand van Aicha vroeg toen zij ongeveer 17 jaar oud was en hij met haar trouwde toen zij 19 werd.

2. Aicha was eerder verloofd met een andere man (Jubayr Ibn Al-Mot’am Ibn Oeday” die moslim is geworden in het jaar 10 (islamitische jaartelling). Wanneer heeft Al-Mot’am haar hand dan gevraagd voor zijn zoon Jubayr? Het kan niet zo zijn dat haar hand is gevraagd,voordat Abu Bakr en zijn familie moslim werden. Dit is dus gebeurd voor de bie’tha .Wanneer de profeet met haar trouwde in het tweede jaar van de Hijra, dan moet zij 15 jaar of ouder zijn geweest. Maar dan moet Aicha’s hand al gevraagd zijn voor Jubay bij haar geboorte en dat is zeer onwaarschijnlijk. Want er wordt verteld dat hij haar hand vroeg toen zij begon te puberen en dat heb je pas wanneer een meisje volwassen begint te worden.

3. Het koranvers: “gezamenlijk worden zij verslagen en zij zullen de rug toekeren” is in het jaar 6 van Bie’tha geopenbaard. Toen was Aicha een slavin aan het spelen. Dus wanneer is zij geboren?

4. Aicha heeft de oorlogen van Badr en Ohud meegemaakt. Terwijl de profeet dat verbood aan mensen jonger dan 15. Hoe kan de profeet zijn zes- of zevenjarige vrouw toestemming hebben gegeven om mee te gaan naar het slagveld?

© Nioweb
http://www.ontdekislam.nl/forum/viewtopic.php?f=17&t=42409&hilit=aisha



salam alaikom zuster Bint,
alle die twijfels die worden door sommigen ( zoals die Jamal al Banna, die heeft veel rare fatawas gegeven) gepost worden, worden door geleerden beantwoord, en een van die geleerden en Profs was Dr Mohamed Imara. Dus als je leest de antwoord van Dr Mohammed Imara zou je wel alle antwoorden op die twijfels vinden.

hieronder is een link en in het Arabisch, en hier antwoord Dr Mohamed Imara ( Prof in Jami3 Al Azhar in Egypt), Prof Mohamed Imara antwoord die 'jamal al banna' die heeft gezegd dat Aisha niet 9 jaar was toen ze getrouwd was met de Profeet(vzmh):
الرد على من طعن في سن زواج عائشة:
http://www.alukah.net/articles/1/3388.aspx
en ook:
http://www.imanway1.com/horras/showthread.php?t=14839

P.S: lees goed om te begrijpen, er zijn ook bewijzen en antwoord op de leugens van jamal al banna (degene die raar fatawa geef die niets met het juiste islam te maken hebben).

maar ik weet zelf niet waarom die mensen proberen om te laten zien dat de leeftijd van Aisha(ra) 18 jaar was, omdat Europa of Amerika bepaald de leeftijd voor huwelijk in 18 jaar of wat?

P.S: hoe kan ik een persoon die zegt dat roken tijdens Ramadan mag als een betrouwbaar persoon zien?

wallahu a3lam.
zuster Bint, wees gewoon voorzichtig en niet zomaar geloven alles wat wordt gezegd.
wat als er in Europa morgen de leeftijd voor huwelijk 21 jaar wordt? zoeken we dan een schrijver die zegt dat de leeftijd van om al moomineen Aisha(ra) 21 jaar was toen ze met de Profeet(vzmh) getrouwd was????? en waarom precies privee leven van ons Profeet(vzmh)??
christenen hebben bijvoorbeeld ook genoeg voorbelden van huwelijken van hele jonge vrouwen ( zoals de voorbeld die heb ik eerder hier gegeven en die werd expres genegeerd), waarom concenteren ze niet op die voorbelden? of willen ze alleen maar de islam aanvallen?


wasalam alaikom

RANDOM_AVATAR
Renge
Super lid
Super lid
 
Berichten: 633
Geregistreerd: do _20-_apr-_2006ah, 20-4-2006ad, 3:53 pm

Re: Huwelijk met Aishah

door Renge » ma _14-_sep-_2009ah, 14-9-2009ad, 9:14 am

moslim schreef:- als de Profeet(vzmh) met een vrouw van 9 jaar getrouwd werd betekent niet dat we kunnen of moeten met een vrouw van 9 jaar in ons tijd trouwen.

- De Profeet(vzmh) heeft ook met een vrouw die 15 jaar ouder dan hem(vzmh) getrouwd en die was Om Al Momineen Khadija(ra), maar dat betekent niet dat we kunnen of moeten met een vrouw die veel ouder dan ons trouwen...

bovendien de tijd van de Profeet(vzmh) was niet zoals ons tijd.
- de Profeet(vzmh) heeft ook vasten van 'wisaal' gedaan, maar we moeten dit vasten niet doen.

- de Profeet(vzmh) heeft met meer dan 4 vrouwen getrouwd, maar we mogen niet met meer dan 4 vrouwen trouwen...etc.

hoe Kunnen we dan onszelf en ons leven met de Profeet(vzmh) vergelijken?


Goeie punten, vooral wat je in die laatste zin zegt.

RANDOM_AVATAR
moslim
Super Poster!
Super Poster!
 
Berichten: 1931
Geregistreerd: do _13-_okt-_2005ah, 13-10-2005ad, 6:02 pm

Re: Huwelijk met Aishah

door moslim » ma _14-_sep-_2009ah, 14-9-2009ad, 12:37 pm

leonard schreef:
moslim schreef:- als de Profeet(vzmh) met een vrouw van 9 jaar getrouwd werd betekent niet dat we kunnen of moeten met een vrouw van 9 jaar in ons tijd trouwen.

- De Profeet(vzmh) heeft ook met een vrouw die 15 jaar ouder dan hem(vzmh) getrouwd en die was Om Al Momineen Khadija(ra), maar dat betekent niet dat we kunnen of moeten met een vrouw die veel ouder dan ons trouwen...

bovendien de tijd van de Profeet(vzmh) was niet zoals ons tijd.
- de Profeet(vzmh) heeft ook vasten van 'wisaal' gedaan, maar we moeten dit vasten niet doen.

- de Profeet(vzmh) heeft met meer dan 4 vrouwen getrouwd, maar we mogen niet met meer dan 4 vrouwen trouwen...etc.

hoe Kunnen we dan onszelf en ons leven met de Profeet(vzmh) vergelijken?


Goeie punten, vooral wat je in die laatste zin zegt.

Dankjewel.
we zijn gewoon mensen, maar ons Profeet(vzmh) is een profeet(vzmh). hoewel hij(vzmh) ons voorbeeld is, blijven we gewoon mensen en hij(vzmh) blijft een Profeet(vzmh) die boodschap van Allah(swt) krijgt.
Laatst bijgewerkt door moslim op ma _14-_sep-_2009ah, 14-9-2009ad, 2:29 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

RANDOM_AVATAR
moslim
Super Poster!
Super Poster!
 
Berichten: 1931
Geregistreerd: do _13-_okt-_2005ah, 13-10-2005ad, 6:02 pm

Re: Huwelijk met Aishah

door moslim » ma _14-_sep-_2009ah, 14-9-2009ad, 1:16 pm

- schreef:
moslim schreef:ik vraag me af hoe komt iemand en zegt dat de leeftijd van Aisha(ra) 6 jaar was, wanneer er staat nergens dat ze 6 jaar was toen ze getrouwd werd, maar 9 jaar, en wanneer het was hele normaal in de tijd van de Profeet(vzmh) voor een vrouw om in 8 of 9 o 10 jaar te trouwen.


Dat zeggen mensen om dat het zo staat in de sahieh ahadith.

Sahih Muslim Book 008, Number 3310

'A'isha (Allah be pleased with her) reported: Allah's Apostle (may peace be upon him) married me when I was six years old, and I was admitted to his house when I was nine years old.


Sahih Bukhari Volume 7, Book 62, Number 88
Narrated 'Ursa:
The Prophet wrote the (marriage contract) with 'Aisha while she was six years old and consummated his marriage with her while she was nine years old and she remained with him for nine years (i.e. till his death).



nee meneer dat staat niet in hadith sahih, en je moet niet met woorden spelen, gewoon lees goed wat je zelf hier schrijft en dan zal je begrijpen dat je tegenstrijdigen hebt.

Er staat nergens in je posts dat de Profeet(vzmh) om al momineen Aisha(ra) gehuwd toen ze 6 jaar was.
maar er staat precies dat ze 9 jaar was en toen ze volwassen was. en hier gaat het om volwassen persoon en niet om een leeftijd.
en zoals ik heb je eerder gezegd, sommigen worden volwassen in bepaald leeftijd en anderen worden in andere leeftijd die verschillende is...etc. en dat weet je ook hele goed .


- schreef:
als het was 9 jaar of 10 jaar dan is het zo, en niet omdat de vijanden van de islam niet willen dat daarom moeten we die cijfers veranderen.


Dat ben ik met je eens!

Goed dat je met me eens bent, maar ik zie dat je nog niet mijn vragen beantwoord hebt ( die heb ik meer dan jaar geleden gesteld), ik hoop dat je zou ook met me eens zijn over jullie christelijke geval ( huwelijk van Mary en Josef volgens jullie religie).

- schreef:
hoe Kunnen we dan onszelf en ons leven met de Profeet(vzmh) vergelijken?

Helemaal onlogisch is dat niet: Mohammed is voor moslims het voorbeeld om na te volgen. Dit geldt voor vele details, bijv. het dragen van een baard, de manier van kleden, en algemene omgangsregels.

Mohammed mocht als enige meer dan vier vrouwen hebben, aangezien dit vast is gelegd is het helder dat moslims dat voorbeeld niet na mogen volgen.

subhana Allah, je maakt zelf geen onderscheid tussen bepaald punten, wanneer je antwoordt jezelf.

Ja, ons Profeet(vzmh) is ons voorbeeld en we moeten hem volgen wat is het probleem daarmee dan?
maar in dezelfd tijd ons Profeet(vzmh) heeft bijzondere gevalen die niet gelden voor ons, en hier geef ik veel voorbelden, maarja wie niet leest alles wat er staat kan niet goed begrijpen.

- schreef:Maar over de trouwleeftijd voor vrouwen ligt bij mijn weten niets vast.


wie bepaald dat dan?
wat als het huwelijk van Aisha(ra) van Allah(swt) komt?
en waarom precies concentreren op om al momineen Aisha(ra) en vergeten andere gevalen? waarom negeren jullie gevalen dan?
de Profeet(vzmh) getrouwd ook om al momineen Khadija(ra) en ze was 15 jaar ouder dan hem (vzmh).
ik denk dat je misschien niet begrijpt dat de Profeten(vzmh) hebben sommige bijzondere gevalen die niet gelden voor gewoon mensen, zoals bv de Profeet Solomoon en David (as) die hebben divers maar honderden vrouwen getrouwd, je hebt niets er over gezegd eh.
en zelf het geval van de vrouwen van ons Profeet(vzmh) verschilt van het geval van de vrouwen van andere profeten(as), de vrouwen van ons Profeet(vzmh) zijn de moeders van alle gelovigen en dat betekent dat ze allemaal gelovigen waren, bovendien die vrouwen van ons Profeet(vzmh) blijven nog zijn vrouwen ook nadat hij (vzmh) dood werd, omdat ze ook zijn vrouwen in de paradijse zijn, en daarom het is verboden om met hen te trouwen na de dood van de Profeet(vzmh) omdat ze blijven zijn vrouwen voor altijd. maar bij ons is het anders, als een man gedood wordt, dan zijn vrouw mag wel weer met andere man trouwen.

maar meneer -, ik denk dat veel punten worden weer herhaald, en ik wil niet dat we opnieuw dezelfd discussie gaan beginnen. daarom ik vraag je om niet dezelfd dingen te herhalen. ik heb bepaald punten gegeven en heb ik nog geen antwoord gekregen.
dus probeer niet om weer dezelfd dingen die beantwoord worden te herhalen, en antwoord gewoon mijn vragen.

RANDOM_AVATAR
bint
Super Poster!
Super Poster!
 
Berichten: 1259
Geregistreerd: wo _15-_jul-_2009ah, 15-7-2009ad, 9:07 pm

Re: Huwelijk met Aishah

door bint » ma _14-_sep-_2009ah, 14-9-2009ad, 3:20 pm

moslim schreef:salam alaikom,
eigenlijk ik begrijp niet waarom sommigen komen om over die onderwerp te discussieren net als er niets er over geschreven werd, wanneer we hebben eerder hen vragen antwoorden en hebben we ook bepaald vragen gesteld die worden nog steeds niet beantwoord.
en dat wat maakt de aanvallers van de islam weer schrijven wat er al beantwoord wordt.
ik vraag me af hoe komt iemand en zegt dat de leeftijd van Aisha(ra) 6 jaar was, wanneer er staat nergens dat ze 6 jaar was toen ze getrouwd werd, maar 9 jaar, en wanneer het was hele normaal in de tijd van de Profeet(vzmh) voor een vrouw om in 8 of 9 o 10 jaar te trouwen.


Omdat dit in Buchari staat de ze 6 was en even later staat er 9 jaar.

moslim schreef:- als de Profeet(vzmh) met een vrouw van 9 jaar getrouwd werd betekent niet dat we kunnen of moeten met een vrouw van 9 jaar in ons tijd trouwen.

- De Profeet(vzmh) heeft ook met een vrouw die 15 jaar ouder dan hem(vzmh) getrouwd en die was Om Al Momineen Khadija(ra), maar dat betekent niet dat we kunnen of moeten met een vrouw die veel ouder dan ons trouwen...

bovendien de tijd van de Profeet(vzmh) was niet zoals ons tijd.
- de Profeet(vzmh) heeft ook vasten van 'wisaal' gedaan, maar we moeten dit vasten niet doen.

- de Profeet(vzmh) heeft met meer dan 4 vrouwen getrouwd, maar we mogen niet met meer dan 4 vrouwen trouwen...etc.

hoe Kunnen we dan onszelf en ons leven met de Profeet(vzmh) vergelijken?


Je kan dit allemaal wel doen. Trouwen met iemand die ouder is of jonger. Maar beide partners moeten hiermee eens zijn. Als ik (25) wil trouwen met iemand van 80 kan dat wel, maar ik wil het niet! Hoe kom je erbij om te beweren dat het niet kan?
Umar ibn alkhatab trouwde met Oum koultoum en die was ook jonger dan hem. Maar sommige mannen in deze tijd trouwen met jonge meisjes in dwang met de zogenaamde bewering "de profeet(saw) te volgen". De profeet(saw) heeft helemaal niet tegen ons gezegd dat wij verplicht met jongeren moeten trouwen en al helemaal niet tegen hun zin.

Behalve meer dan 4 vrouwen trouwen. De koran kwam in delen en daarvoor mocht je met meerder trouwen. Toen die regel kwam niet meer.

RANDOM_AVATAR
bint
Super Poster!
Super Poster!
 
Berichten: 1259
Geregistreerd: wo _15-_jul-_2009ah, 15-7-2009ad, 9:07 pm

Re: Huwelijk met Aishah

door bint » ma _14-_sep-_2009ah, 14-9-2009ad, 3:35 pm

Jouw bewering dat ik slechts iets zeg omdat de vijanden van de islaam dat willen. Is niet waar, maar een vooroordeel. Jouw bewering dat een fragment van Iqraa.tv van een haatsite komt is nog vreemder. Kahled el DJunie is geen moslimhater, maar een moslimgeleerde die vaak op Iqraa komt. Iqraa is geen moslimhaatsite.

Bij nader inzien en een aantal onderzoeken blijkt dat de leeftijd van Aisja helemaal niet vaststaat. Zelf Buchari heeft geen vaste leeftijd gezegd. Hij zegt soms 6 en soms 9jaar.
En als we berekeningen doen van uit Tabari dan zien we dat ze 17 of 18 was.
Dit zijn feiten en geen verzinsels of fatwa's. En omdat de leeftijd van Aisja niet vaststaat op 9. mag je naar mijn mening niet beweren dat het 9 was. Totdat ik een duidelijk bewijs krijg over haar leeftijd.

Ik dacht ook dat Aisja 9 was en daar is niks mis mee. Want vroeger trouwden meisjes jonger dan nu. En zelfs in het westen is de leeftijd van meisjes die met hun vriendjes naar bed gaan steeds jonger. Ze trouwen wel als ze 25 zijn, maar sommige beginnen met vriendjes als ze 11 zijn. Dus de bewering dat ik iets zeg, omdat de vijanden van de islaam het zo willen is echt onzin. De vijanden van de islaam moeten naar zichzelf kijken. Of in de bijbel en thora lezen. Daar trouwden meisjes ook heel jong.

Bij verzorging kregen we vroeger seksuele voorlichting en daarbij werd verteld dat je altijd een condoom moest gebruiken. De lerares Wees de leerlingen er ook op aan om een condoom te gebruiken als ze nog niet ongesteld zijn, want zei ze. je weet nooit wanneer het je eerste keer is. En misschien wordt je dan wel zwanger.

Tot zo ver mijn lerares verzorging. Wat ik hieruit kan begrijpen is dat in Nederland meisjes voor hun puberteit al sex hebben.

In groep 8 van de basisschool zaten een jongen en meisje in mijn klas die het hadden gedaan ook. Ze waren 11!

Sommige meisjes in NL plegen al abortussen op hun 11de....

Ik zal jullie ook maar even wijzen op een discussie gehouden door NL meisjes. Ze vertellen zelf dat ze op hun 13de al met hun vriendjes naar bed gaan:

ik vind het dus echt klotezooi
'seks vanaf 16 jaar'
myn beste vrindin is Byna 13 en zy heeft seks gehad
wat dan nog??
ik leeft nu ik ga niet wachten tot myn 16 ze
ik moet precies een NON zyn tot als ik 16 ben
x

bron:http://forum.girlscene.nl/forum.php/list_messages/87880



Ieder persoon is op een andere leeftijd er klaar voor.

RANDOM_AVATAR
moslim
Super Poster!
Super Poster!
 
Berichten: 1931
Geregistreerd: do _13-_okt-_2005ah, 13-10-2005ad, 6:02 pm

Re: Huwelijk met Aishah

door moslim » ma _14-_sep-_2009ah, 14-9-2009ad, 4:23 pm

bint schreef:
moslim schreef:salam alaikom,
eigenlijk ik begrijp niet waarom sommigen komen om over die onderwerp te discussieren net als er niets er over geschreven werd, wanneer we hebben eerder hen vragen antwoorden en hebben we ook bepaald vragen gesteld die worden nog steeds niet beantwoord.
en dat wat maakt de aanvallers van de islam weer schrijven wat er al beantwoord wordt.
ik vraag me af hoe komt iemand en zegt dat de leeftijd van Aisha(ra) 6 jaar was, wanneer er staat nergens dat ze 6 jaar was toen ze getrouwd werd, maar 9 jaar, en wanneer het was hele normaal in de tijd van de Profeet(vzmh) voor een vrouw om in 8 of 9 o 10 jaar te trouwen.


Omdat dit in Buchari staat de ze 6 was en even later staat er 9 jaar.


Er staat nergens in Bukhari dat ons moeder Aisha (ra) getrouwd was toen ze 6 jaar was, en dat heb ik eerder beweerd voor -.

P.S: ik zie alleen dat je niet leest wat staat in die links die ik heb ik je gepost, anders zou je wel begrijpen, want alle die verkeerd dingen worden daar beantwoord.

maar inshaAllah zijn er wel mensen die inhoudelijk en die wel lezen wat er staat.

P.S: voor degenen die aanvallen de islam op dit punt en degenen die steunen die mensen antwoord eerst mijn vroegere vragen ( die meer dan een jaar en half niet beantwoord worden).
wasalam alaikom

RANDOM_AVATAR
bint
Super Poster!
Super Poster!
 
Berichten: 1259
Geregistreerd: wo _15-_jul-_2009ah, 15-7-2009ad, 9:07 pm

Re: Huwelijk met Aishah

door bint » ma _14-_sep-_2009ah, 14-9-2009ad, 4:27 pm

Ik kan geen Arabisch lezen wel verstaan. Heb je die link in het Engels of Nederlands?

Ik vind wel dat je veel te snel over sommige geleerden beweert dat zij niet goed zijn. En meteen hun onderzoeken ziet als slecht. maar je kijkt hun onderzoeken niet na.
Laatst bijgewerkt door bint op ma _14-_sep-_2009ah, 14-9-2009ad, 4:30 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

RANDOM_AVATAR
moslim
Super Poster!
Super Poster!
 
Berichten: 1931
Geregistreerd: do _13-_okt-_2005ah, 13-10-2005ad, 6:02 pm

Re: Huwelijk met Aishah

door moslim » ma _14-_sep-_2009ah, 14-9-2009ad, 4:30 pm

bint schreef:
moslim schreef:- als de Profeet(vzmh) met een vrouw van 9 jaar getrouwd werd betekent niet dat we kunnen of moeten met een vrouw van 9 jaar in ons tijd trouwen.

- De Profeet(vzmh) heeft ook met een vrouw die 15 jaar ouder dan hem(vzmh) getrouwd en die was Om Al Momineen Khadija(ra), maar dat betekent niet dat we kunnen of moeten met een vrouw die veel ouder dan ons trouwen...

bovendien de tijd van de Profeet(vzmh) was niet zoals ons tijd.
- de Profeet(vzmh) heeft ook vasten van 'wisaal' gedaan, maar we moeten dit vasten niet doen.

- de Profeet(vzmh) heeft met meer dan 4 vrouwen getrouwd, maar we mogen niet met meer dan 4 vrouwen trouwen...etc.

hoe Kunnen we dan onszelf en ons leven met de Profeet(vzmh) vergelijken?


Je kan dit allemaal wel doen. Trouwen met iemand die ouder is of jonger. Maar beide partners moeten hiermee eens zijn. Als ik (25) wil trouwen met iemand van 80 kan dat wel, maar ik wil het niet! Hoe kom je erbij om te beweren dat het niet kan?
Umar ibn alkhatab trouwde met Oum koultoum en die was ook jonger dan hem. Maar sommige mannen in deze tijd trouwen met jonge meisjes in dwang met de zogenaamde bewering "de profeet(saw) te volgen". De profeet(saw) heeft helemaal niet tegen ons gezegd dat wij verplicht met jongeren moeten trouwen en al helemaal niet tegen hun zin.

Behalve meer dan 4 vrouwen trouwen. De koran kwam in delen en daarvoor mocht je met meerder trouwen. Toen die regel kwam niet meer.

ik zei nooit dat het niet kan, lees weer goed wat ik heb gezegd.

ik opmerk alleen dat je niet leest alles wat ik schrijf, waarom doe je zo dat weet ik niet.

lees alle mijn berichten over die onderwerp, en dan zal je begrijpen, en zal misschien ook begrijpen hoezo niemand durft mijn vragen te antwoorden.

met vriendelijke groeten
wasalam

RANDOM_AVATAR
bint
Super Poster!
Super Poster!
 
Berichten: 1259
Geregistreerd: wo _15-_jul-_2009ah, 15-7-2009ad, 9:07 pm

Re: Huwelijk met Aishah

door bint » ma _14-_sep-_2009ah, 14-9-2009ad, 4:32 pm

moslim schreef:- als de Profeet(vzmh) met een vrouw van 9 jaar getrouwd werd betekent niet dat we kunnen of moeten met een vrouw van 9 jaar in ons tijd trouwen.

- De Profeet(vzmh) heeft ook met een vrouw die 15 jaar ouder dan hem(vzmh) getrouwd en die was Om Al Momineen Khadija(ra), maar dat betekent niet dat we kunnen of moeten met een vrouw die veel ouder dan ons trouwen...

bovendien de tijd van de Profeet(vzmh) was niet zoals ons tijd.
- de Profeet(vzmh) heeft ook vasten van 'wisaal' gedaan, maar we moeten dit vasten niet doen.

- de Profeet(vzmh) heeft met meer dan 4 vrouwen getrouwd, maar we mogen niet met meer dan 4 vrouwen trouwen...etc.

hoe Kunnen we dan onszelf en ons leven met de Profeet(vzmh) vergelijken?



Ik lees het wel
Laatst bijgewerkt door bint op ma _14-_sep-_2009ah, 14-9-2009ad, 4:34 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

VorigeVolgende

Keer terug naar Het huwelijk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten