Huwelijk met Aishah

Plaats hier vragen en opmerkingen betreffende het huwelijk in de Islam
sanga
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

Huwelijk met Aishah

door sanga » zo _30-_dec-_2007ah, 30-12-2007ad, 8:33 pm

salam,

Ik zit de laatste tijd met en ik kan het gevoel gewoon niet kwijtraken maar dat Mohammed met een 9-jarige meisje trouwde die nog met poppen speelde maakt me misselijk.
Was het niet verboden in de Koran dat je mocht trouwen pas na je 14de?

ook heb ik ergens gelzen dat Mohammed zijn dochter fatimah kuste op haar mond, kan iemand hier iets over vertellen..want ik weet eerlijk waar niet wat ik er over moet denken..
Dit is de bron: http://www.sahaba.net/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=71

Ik zal in deze topic vaker met vragen komen...want ik lees nu allemaal verhalen van Moahmmed en zijn vrouwen.

RANDOM_AVATAR
socrates
PERMANENTE BAN!

Re: Huwelijk met Aishah

door socrates » zo _30-_dec-_2007ah, 30-12-2007ad, 9:56 pm

sanga schreef:salam,

Ik zit de laatste tijd met en ik kan het gevoel gewoon niet kwijtraken maar dat Mohammed met een 9-jarige meisje trouwde die nog met poppen speelde maakt me misselijk.

ook heb ik ergens gelzen dat Mohammed zijn dochter fatimah kuste op haar mond, kan iemand hier iets over vertellen..want ik weet eerlijk waar niet wat ik er over moet denken..
Dit is de bron: http://www.sahaba.net/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=71

Ik zal in deze topic vaker met vragen komen...want ik lees nu allemaal verhalen van Moahmmed en zijn vrouwen.

hallo Sanga,

Mischien is het boek over de vrouw iets voor jou ?

vrede voor jou

socrates

Abu Sakina
Senior lid
Senior lid

door Abu Sakina » zo _30-_dec-_2007ah, 30-12-2007ad, 10:19 pm

Assalamu alaykum Sanga,

Wanneer je de levensloop van de boodschapper van ALlah saw wilt bestuderen, is het belangrijk dat je hiervoor betrouwbare bronnen raadpleegd.
De website sahaba.net is geen betrouwbare website.
Ook is het boekdat Socrates (een Christen), je aanraadt, alles behalve betrouwbaar, in tegendeel.
Een betrouwbaar boek over de levensloop van de boodschapper van Allah saw, kun je hier online lezen.
[at] By the way, beste Socrates, ik wacht nogsteeds op reactie inzake mijn post in deze discussie.
Je was het vast helemaal vergeten.
If you want your dreams to come true, you need to wake up !
The batle of the hearts and minds

Cyber Ummah
www.smeekbedes.nl

RANDOM_AVATAR
socrates
PERMANENTE BAN!

Re:

door socrates » zo _30-_dec-_2007ah, 30-12-2007ad, 10:45 pm

Abu Sakina schreef:Assalamu alaykum Sanga,

Wanneer je de levensloop van de boodschapper van ALlah saw wilt bestuderen, is het belangrijk dat je hiervoor betrouwbare bronnen raadpleegd.
Ook is het boekdat Socrates (een Christen), je aanraadt, alles behalve betrouwbaar, in tegendeel.
Een betrouwbaar boek over de levensloop van de boodschapper van Allah saw, kun je hier online lezen.
[at] By the way, beste Socrates, ik wacht nogsteeds op reactie inzake mijn post in deze discussie.

sorry, dat was ik inderdaad vergeten.

nog even geduld aub !

PS op basis waarvan oordeel jij dat het boek van Selim niet betrouwbaar zou zijn ?

Sweety
Super Poster!
Super Poster!

Re: Re:

door Sweety » zo _30-_dec-_2007ah, 30-12-2007ad, 11:54 pm

socrates schreef:
Abu Sakina schreef:Assalamu alaykum Sanga,

sorry, dat was ik inderdaad vergeten.

nog even geduld aub !

PS op basis waarvan oordeel jij dat het boek van Selim niet betrouwbaar zou zijn ?

Ik heb die boek ook. Verhaal staat netjes in etc maar veel type fouten. En Niet alles wordt verteld. Er staan stukken bij waar ik zelf in de war raak. Dit komt doordat niet het hele verhaal verteld wordt.
Afbeelding

Ik hou van mijn zuster Hanan en miss haar enorm :(
Moge Allah je beschermen

Ps: My banner heb ik zelf gemaakt dus ik zeg het netjes.. don't copy be CREATIVE het heeft mij tijd and moeite gekost!

Oem Ayah
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door Oem Ayah » ma _31-_dec-_2007ah, 31-12-2007ad, 7:01 pm

Salaam alaykoum warahmatoellahi wabarakatoehoe

De laatste tijd hebben veel mensen het over onze moeder* Aisja (Moge Allah tevreden over haar zijn) die op haar negende trouwde met onze profeet Mohammed (vrede en zegeningen met hem). Het lijkt wel alsof sommigen het als een probleem zien en als iets waarmee ze de islam in diskrediet kunnen brengen. Het is voor de moslims geen probleem, maar onze profeet (VZMH) wordt er steeds op aangesproken alsof hij trouwde met een te jong meisje. Laten we dit gegeven daarom eens met logica bekijken en teruggaan in de tijd om het beter te kunnen begrijpen.

Wie was onze moeder Aisja?

Aisja was de dochter van Aboe Bakr as-Sidieq (Moge Allah tevreden over hen zijn), de beste vriend van de Profeet (VZMH). Aboe Bakr was een ruimdenkend man die veel gereisd en gestudeerd had, veel wist van de wijsheid van de Arabieren en een autoriteit was op het gebied van Arabische genealogie. Hij was dol op poëzie, en leerde Aisja en haar oudere zuster Asma de mooiste Arabische gedichten en spreekwoorden. Toen Aisja bij Mohammed (VZMH) kwam wonen, merkte hij dat ze een bekwame leergierige leerling was, vlug van begrip en met een snel, nauwkeurig geheugen. Ze was heel intelligent en ontwikkelde zich al spoedig tot een scherpzinnig geleerde, die vaak met anderen zat te discussiëren. Wanneer ze iemand op argumenten versloeg, glimlachte Mohammed (VZMH) en zei: “Ze is de dochter van Aboe Bakr.” Aisja werd zo geleerd, dan één van haar tijdgenoten vaak zei dat zij meer wist dan alle vrouwen bij elkaar. Ze kwam vaak samen met de vrouwen en onderwees hen de voorschriften en rituelen van de islam, die de boodschapper haar geleerd had. Lang na de dood van de Boodschapper (VZMH) en Aboe Bakr was zij een bron van kennis over de beleving van de islam en de woorden van de boodschapper, zowel hetgeen dat betrekking had op vrouwen, als datgene dat betrekking had op mannen. Het is een voorbeeld van goddelijke wijsheid dat ze op zo`n jonge leeftijd naar Mohammed's (VZMH) huis ging, zoveel in zich opnam, en het op de juiste wijze aan de volgende generatie kon overdragen. Aisja stond bekend als een zeer intelligente vrouw. Dat was de reden waarom Allah (sobhanahu wa ta’ala) een teken van haar liet zien aan onze Profeet (VZMH) als zijn toekomstige vrouw. Zij was degene die na de Profeet de Islam doorgaf aan anderen en ze was de eerste persoon die een islamitische school opende. Zo leverde ze ook 174 ahadith (overleveringen van de uitspraken van onze Profeet, VZMH). Aisja was op haar zevende eerst verloofd met Jubayr ibn Mut`am, hij was geen moslim en zijn ouders haalden hem over om niet met de dochter van Aboe Bakr te trouwen omdat ze bang waren dat zij hem over gingen halen om ook moslim te worden. Daarom werd deze verloving verbroken. (het vers dat moslima`s verbood met een niet-moslim te trouwen was nog niet geopenbaard). Niet veel later was ze verloofd met de Boodschapper van Allah (VZMH).

Zijn de zeden en gewoonten van nu dezelfden als die van vroeger?

Het was een ander tijdperk met andere begrippen, andere zeden en andere leefgewoonten. In die tijd was het normaal dat meisjes zo jong trouwden, omdat ze in die leeftijd al puber werden. Niemand heeft commentaar op Jubayr ibn Mut`am die eerder met Aisja verloofd was. Bijna alle meisjes in dat tijdperk trouwden op die leeftijd. En dat was niet alleen bij de Arabieren, maar ook bij de Joden gebruikelijk. Huyay ibn Akhtab was een joodse man. Zijn dochter Safiya (later ook de vrouw van onze Profeet, VZMH ) was eerst getrouwd met een joodse man. Zij was tijdens haar eerste huwelijk 10 jaar oud. Ook in Europa trouwden meisjes zeer jong. Het was dus normaal in die tijd. Begrippen in een samenleving kunnen veranderen maar soms is het verschil niet zo groot. Hier in het Westen, waar commentaar wordt gegeven op onze moeder Aisja (Moge Allah tevreden over haar zijn), trouwen meisjes niet jong, ze trouwen in de leeftijd van ongeveer 23 jaar en soms veel ouder. Maar als een meisje puber wordt dan heeft ze al haar eerste vriendje en wordt ze op die leeftijd vaak al ontmaagd. Lees het maar in de jongeren tijdschriften. Jongeren krijgen het advies, dat als je nog niet menstrueert je beter een condoom kunt gebruiken, omdat je niet weet wanneer je eerste menstruatie is en daarom zwanger kunt worden. Wat houdt dit dan in? Dat al vóór de pubertijd een meisje met een jongen naar bed gaat? En hoe wordt hier over gedacht? Er wordt gezegd dat het de vrijheid van de jongeren is, zolang ze het maar veilig doen. Waarom word er niet als advies gegeven ‘je bent te jong’? Ze vinden dat een meisje zelf wel weet wanneer ze er aan toe is en in die leeftijd is ze er oud genoeg voor.

De veranderende samenleving

De cultuur en ideeën van de samenleving veranderen. Zo’n veertig jaar geleden bijvoorbeeld, trouwden de meeste meisjes toen ze 18 of 19 waren. Als je vijfentwintig was en nog niet getrouwd, zei iedereen dat het een probleemgeval was. Maar tegenwoordig trouwen de meeste meisjes pas als ze 25 of 30 jaar oud zijn. Als je nu op je 18e of 19e leeftijd trouwt zegt iedereen: “Wie trouwt er nu zo jong?” En we spreken hier nog maar over een verschil van opvattingen van slechts veertig jaar geleden, hoe groot zou deze dan zijn in vergelijking met 1400 jaar geleden. Er word dan ook op het huwelijk van onze moeder Aisja alleen nog maar sinds de laatste 60 jaar commentaar op gegeven. Voor die tijd zei niemand hier iets over omdat het normaal was. De tweede Kalief Omar ibn al-Khattab zei dat je met de tijd mee moest gaan zonder dat het tegen onze godsdienst is. Daarom kunnen meisjes van deze tijd op oudere leeftijd trouwen en gewoon doorstuderen. Het werven van kennis is zelfs belangrijk in de godsdienst. De Profeet (vzmh) verklaarde het volgende: “HET VERWERVEN VAN KENNIS IS VOOR DE MOSLIM VERPLICHT, MAN OF VROUW.” EN ZOEK NAAR KENNIS OOK AL IS HET IN CHINA.”

Was onze moeder Aisja te jong?

Je kunt onze moeder Aisja vergelijken met een twaalf of dertien jarige meisje in Europa. Waarom? Het is wetenschappelijk bekeken, namelijk zo: in warme landen is het bekend dat meisjes eerder puber worden dan in koudere landen. (En ook in warmere landen komen ze eerder in de overgang). In de mediterrane landen worden meisjes op hun negende of tiende puber, in Europese landen worden ze op hun twaalfde of dertiende puber en in landen als Siberië worden meisjes op hun vijftiende of zestiende puber. Als je een meisje van negen in een warm land vergelijkt met een meisje van negen in een koud land zie je veel verschil, ze zijn niet met elkaar te vergelijken. Het klimaat heeft veel invloed op onze bouw. Ook al zou je er niet heel veel van zien met het blote oog. Wetenschappelijk onderzoek heeft bevestigd dat er een verschil is tussen meisjes die nog niet de pubertijd hebben bereikt en meisjes die dat wel hebben bereikt. De pubertijd is niet alleen een lichamelijke verandering maar ook een geestelijke. De pubertijd is de periode waarin een kind een volwassen persoon wordt.

De moeder van de moslims Aisja was dus op haar negende een jonge vrouw. Ze was een complete vrouw met alle vrouwelijke gevoelens. Hoe wordt er in Europa gedacht over twaalf jarigen? In Europa is een meisje van twaalf iemand die al een vriendje heeft en sommigen worden al ontmaagd op die leeftijd. In Europa is dit geen probleem het wordt immers vrijheid genoemd.

Een Engelse onderzoeker schreef:

“Aisja was op haar negende een volgroeide vrouw. De snelle ontwikkeling waarmee de Arabische vrouwen volgroeien is dezelfde die ook een vroegere overgang veroorzaakt. Maar dit huwelijk heeft veel onderzoekers bezig gehouden. Ze keken ernaar vanuit de samenleving van nu. Dit huwelijk op jonge leeftijd was een Aziatische gewoonte. En de onderzoekers vergaten, dat deze gewoonte tot op de dag van vandaag nog steeds toegepast wordt in Afrika en Azië. In Spanje en in Portugal was het zelfs ook nog een korte tijd gebruikelijk. En ook in de westerse wereld is het niet vreemd, in bepaalde bergachtige plaatsen in de USA wordt het dit gebruik nog steeds toegepast”.

Wij schamen ons niet voor ons geloof. Zelfs een Engelse onderzoeker durfde dit te zeggen.

Het leeftijdsverschil

Leeftijdsverschil is geen probleem wanneer beide partners van elkaar houden. Zo zijn er ook tegenwoordig mensen die trouwen met iemand die veel ouder of jonger is. Het is dus duidelijk dat mensen zulke dingen zeggen alleen om onze Profeet (VZMH) zwart te maken en te beledigen.

* Moslims noemen de vrouwen van onze Profeet (VZMH) onze moeders

(Ik had dit ooit als mail ontvangen)

Ma'a Salama

Warda :roos:
Laatst bijgewerkt door Oem Ayah op do _3-_jan-_2008ah, 3-1-2008ad, 1:58 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
* Wees genadig met degenen die op aarde zijn zodat Degene die in de hemelen is genadig met je zal zijn *

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Ayasha » di _1-_jan-_2008ah, 1-1-2008ad, 3:14 am

salam aleikum

Zuster, graag even de tekst wat aanpassen zodat het leesbaar wordt.

Forumregels

- Indien u vanuit hotmail een tekst copied, dient deze aangepast te worden, zodat dit de leesbaarheid ten goede komt. Check ook even de spelling met de spellingscontrole van Word.

wa salam
Indien er problemen zijn met inloggen, stuur een mailtje naar [email protected] onder vermelding van uw gebruikersnaam en emailadres waarmee u hebt aangemeld.

www.islamboeken.nl

RANDOM_AVATAR
_Queen_
Super Poster!
Super Poster!

door _Queen_ » di _1-_jan-_2008ah, 1-1-2008ad, 9:47 am

“Aisja was op haar negende een volgroeide vrouw.'

Dat zij op haar 9e de puberteit al had bereikt betekend niet dat ze een volgroeide vrouw was.
Dit zijn 2 hele verschillende dingen.

RANDOM_AVATAR
Zainab Rizwanah
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door Zainab Rizwanah » wo _2-_jan-_2008ah, 2-1-2008ad, 8:30 pm

Salaam wa alaikoem
Ik vind het zo erg als mensen allemaal gaan zeggen van jaa waarom is Aish (Ra) zo jong getrouwd met onze profeet, en dan gaan ze allemaal dingen denken waarom ze met een ouder iemand is getrouwd..maar ik bedoel ze is nou eenmaal zo jong getrouwd en zij had er zelf tog GEEN problemen mee..je kan het niet veranderen.
Maar ja sommige mensen die hebben altijd slechte dingen te zeggen over Islaam, ookal geef je hun keihard bewijs nog geloven ze je niet SobhaanAllah

ik moest dit ff kwijt zal al zolang in me :P
ma3a salaam
Da3watu Salafiyyah!!

Oem Ayah
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door Oem Ayah » do _3-_jan-_2008ah, 3-1-2008ad, 2:00 pm

Ayasha schreef:salam aleikum

Forumregels

- Indien u vanuit hotmail een tekst copied, dient deze aangepast te worden, zodat dit de leesbaarheid ten goede komt. Check ook even de spelling met de spellingscontrole van Word.

wa salam

Wa alaykoum salaam warahmatoellah

voila tis gebeurd :D sorry dat het zo lang duurde maar kon gisteren de hele dag niet op ontdek islam :hmm: :beledigd:

Ma'a Salama :flower:

* Wees genadig met degenen die op aarde zijn zodat Degene die in de hemelen is genadig met je zal zijn *

Ayasha
Forum Beheerder
Forum Beheerder

door Ayasha » vr _4-_jan-_2008ah, 4-1-2008ad, 12:24 am

Oem Ayah schreef:
Ayasha schreef:salam aleikum

Forumregels

wa salam

Wa alaykoum salaam warahmatoellah

voila tis gebeurd :D sorry dat het zo lang duurde maar kon gisteren de hele dag niet op ontdek islam :hmm: :beledigd:

Ma'a Salama :flower:

salam aleikum

Dankjewel voor de moeite zuster Warda :)

:flower:

wa salam
Indien er problemen zijn met inloggen, stuur een mailtje naar [email protected] onder vermelding van uw gebruikersnaam en emailadres waarmee u hebt aangemeld.

www.islamboeken.nl

sanga
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door sanga » za _5-_jan-_2008ah, 5-1-2008ad, 12:53 am

Queen, vrag ik me ook af.

Kan iemand mij andere vraag beantwoorden..

sanga
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door sanga » zo _6-_jan-_2008ah, 6-1-2008ad, 4:01 pm

En was in het niet in de Koran waar stond dat je niet tot je 14ste mocht trouwen=

BTWm heeft iemand goeie sites of boeken voor mij oer de vrouwen van Mohammed..ik hou daar namelijk mijn uiteenzetting over.

Oem Ayah
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door Oem Ayah » ma _7-_jan-_2008ah, 7-1-2008ad, 11:44 am

Salaam alaykoum warahmatoellahi wabarakatoehoe

http://www.islam-boeken.nl/store/p_deta ... ductID=249

incha'Allah heb je hier wat aan. Ik heb dit boek zelf ook gelezen.. Het is echt goed Macha'Allah :duim:

Ma'a Salama

RANDOM_AVATAR
Ahmad al-Koerdi
Super Poster!
Super Poster!

door Ahmad al-Koerdi » di _8-_jan-_2008ah, 8-1-2008ad, 4:31 pm

Het huwelijk van de profeet Mohammed met ‘Aa-ishah.

Alle lof zij Allah, de Heer der werelden. Allah's zegeningen en vrede zijn met de profeet Moh'ammed, zijn familie en metgezellen en iedereen die hun voetstappen volgt tot aan de Laatste Dag.

In deze roerige tijden waarin de Islaam wordt aangevallen door onwetenden en waarin vele moslims niet beschikken over de juiste kennis om hun prachtige religie te verdedigen tegen deze aanvallen, is het noodzakelijk om alle wapens uit de kast te halen om ons met het woord en de pen te verdedigen en om de wereld van ongehoorzaamheid tegenover Allah de Verhevene te overtuigen dat zij fout zijn en dat de Islaam de enige juiste weg is. Want het is triest dat zelfs vele moslims sommige aspecten van de Islaam als vreemd beschouwen, terwijl de Islaam de enige juiste leidraad is en alles wat daar van afwijkt is vreemd.

Zelfs intelligente mensen komen wijsheid te kort en doen uitspraken waar zij niet goed over nadenken waardoor zij de beste der mensheid, onze geliefde profeet Moh'ammed (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem), beledigen en daardoor ook de Schepper van de hemelen en de aarde en al wat daar tussen is bespotten, Verheven is Hij boven wat zij Hem allemaal toeschrijven. Ze gebruiken zaken waarover ze onvoldoende kennis hebben om de Islaam te verwerpen. Zo ook het onderwerp betreffende het huwelijk van de profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) met ‘Aa-ishah (moge Allah tevreden met haar zijn) .

Wij moslims dienen te weten dat als wij iets niet snappen of iets vreemd vinden, dat dit dan aan ons zelf ligt en dat als we hier aandacht aan besteden en op zoek gaan naar informatie en redenen betreffende deze zaak, dat dan alles logisch en begrijpbaar wordt. De ware gelovigen accepteren het en de ongelovigen en opstandigen zullen het alsnog verwerpen.

Enkele definities.

Voordat we gaan kijken naar het huwelijk van onze geliefde profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) met ‘Aa-ishah (moge Allah tevreden met haar zijn), dienen we eerst naar enkele definities en achtergrond informatie te kijken om dit huwelijk goed te kunnen beoordelen.

Het huwelijk is een wettige, sociale en religieuze relatie tussen individuen wat de basis vormt van een familie. Historisch was een huwelijk een sociaal contract tussen een man (de echtgenoot) en een vrouw (de echtgenote). Het huwelijk wordt over het algemeen gezien als een man-vrouw relatie ontworpen om kinderen te krijgen en hen succesvol geschikt te maken voor de samenleving. In het verleden keurden de meeste samenlevingen polygynie (een man die meerdere vrouwen heeft) goed. Het westen is een grote uitzondering. Europa en de Verenigde Staten waren monogame culturen. Dit kwam door een Germaanse culturele traditie, een vereiste van het Christendom en een mandaat van de Romeinse wet. Maar de Romeinse wet steunde prostitutie, buitenechtelijke relaties (van getrouwde mensen), seks zonder huwelijk, homoseksualiteit en seksuele omgang met slaven. Eigenlijk dezelfde situatie als nu in het westen gangbaar is.

Tegenwoordig trekken zelfs vele mensen het nut van het huwelijk in twijfel en stellen dat het slechts een wettelijke fictie is. Dit is onderdeel van een algemene verstoring van het traditionele familieleven in het westen. Vanaf de tweede wereldoorlog ziet het westen een dramatische toename van scheidingen (van 6% tot 40% van de eerste huwelijken), samenwonen zonder huwelijk, een toenemende ongehuwde bevolking, homoseksualiteit en kinderen die geboren worden buiten een huwelijk - vroeger bastaards genoemd - (van 5% tot 33% van de geboorten), alsook een toename van overspel (van 8% tot boven de 40%). We moeten de explosieve groei van al dan niet dodelijke geslachtsziekten niet vergeten.

Het christelijke westen heeft polygamie officieel verboden. Wereldwijd keuren de meeste bestaande samenlevingen polygamie niet meer goed als een vorm van huwelijk. Bijvoorbeeld in 1953, na de communistische revolutie, veranderde China van het toestaan van polygamie naar het steunen van alleen maar monogame huwelijken.

Hoe dan ook, het huwelijk is dus van oorsprong een man-vrouw relatie. Maar wanneer is iemand een man of vrouw? In het woordenboek lezen we bij man: volwassen mens van het mannelijk geslacht; en bij vrouw: volwassen mens van het vrouwelijk geslacht. Maar wanneer is iemand volwassen? Ook hier raadplegen we een woordenboek en lezen bij volwassen: geestelijk en lichamelijk volgroeid.

Tussen het kind en volwassen zijn, gaat men door de ontwikkelingsfase van puberteit, in lichamelijk opzicht de periode van de geslachtsrijping, het vermogen zich voort te planten. Voor de jongen wordt gewoonlijk de periode van 12 tot 17 jaar en voor het meisje die van 10 tot ruim 16 jaar opgegeven, waarna de adolescentie volgt. Het begin van de geslachtsrijping treedt niet voor alle rassen op gelijke leeftijd op.

De geslachtsrijpe mens kan kinderen voortbrengen, maar is in de regel nog niet aan het ouderschap toe. Er is een periode tussen voltooide geslachtsrijpheid (lichamelijk) en geschiktheid voor het ouderschap (geestelijk), althans in het westen. Want vergelijking met niet-westerse culturen heeft geleerd dat de overgang van kind naar volwassene ook zonder de minste psychische spanningen kan verlopen. Het is dan ook waarschijnlijker dat de puberteit (genomen in de niet strikt lichamelijke zin) een cultuurverschijnsel is, dat zich voordoet in die samenlevingen die zo complex zijn, dat een opgroeiend kind er niet direct zijn plaats in kan vinden.

Bij de vrouw begint de zichtbare geslachtsrijping met het breder worden van het bekken; dan volgen: de ontwikkeling van de borstklieren, de schaambeharing en ca. twee jaar later de eerste menstruatie. De menstruatie komt dus als laatste, wanneer het meisje zich ontwikkeld heeft tot een jonge vrouw.

Met deze informatie in het achterhoofd, kunnen we gaan kijken naar:

Het huwelijk van de profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) met ‘Aa-ishah (moge Allah tevreden met haar zijn).

De profeet Mohammed (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) treurde over de dood van zijn eerste vrouw, de moeder der gelovigen, Khadiedjah bint Khoewaylid (moge Allah tevreden met haar zijn), die hem altijd gesteund had en terzijde stond. De profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) noemde het jaar waarin zij stierf “het jaar van verdriet”, en dit was in de maand Ramadhaan van het tiende jaar van zijn profeetschap. Een maand later trouwde hij met de weduwe Sawdah bint Zam'ah (moge Allah tevreden met haar zijn). Zij was een oudere vrouw en niet echt mooi. Hij trouwde met haar om haar te troosten en te onderhouden na de dood van haar man Assakraan ibn ‘Amr, en om haar te beschermen omdat zij tussen de moeshrikien (polytheïsten) verbleef.

Een jaar later trouwde de profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) met ‘Aa-ishah bint Aboe Bakr (moge Allah tevreden zijn met vader en dochter) toen zij zes jaar was, maar hij voltrok het huwelijk pas toen zij negen was. De profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) was zelf over de vijftig.

‘Aa-ishah (moge Allah tevreden met haar zijn) heeft gezegd: “De profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) huwde mij toen ik zes jaar was. Vervolgens gingen we naar Al-Madinah en verbleven bij Bani al-Haarith ibn Khazradj. Ik werd ziek en mijn haren begonnen uit te vallen (door de ziekte; daarna groeide het weer aan). Mijn moeder Oem Roomaan kwam bij me toen ik aan het schommelen was en mijn vrienden waren bij me. Ze riep mij en ik ging naar haar toe, niet wetende wat ze wilde. Zij nam me bij de hand en leidde me naar de deur van het huis. Ik was buiten adem en we wachtten tot ik uitgerust was. Toen nam ze wat water en veegde ermee over mijn gezicht en hoofd, daarna nam ze me mee naar binnen. Er waren enkele vrouwen van de Ansaar in het huis en zij zeiden: “ ‘Alaa al-khayri wa'l-baraka wa ‘ala khayri taa'ir (zegeningen, felicitaties, etc.).” Mijn moeder droeg me over aan hen en zij verfraaide mij. Toen was plotseling de boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) daar. Het was midden in de ochtend en zij droegen mij aan hem over. Op dat moment was ik negen jaar.” (Overgeleverd door al-Boekhaarie, 3605)

Dit toont aan dat het huwelijkscontract gesloten werd toen ‘Aa-ishah (moge Allah tevreden met haar zijn) zes jaar was, maar dat het huwelijk pas later voltrokken werd, toen ze negen was. Nu is de leeftijd van negen wel een uitzondering, want veel meisjes bereiken pas op latere leeftijd de pubertijd/volwassenheid.

‘Aa-ishah (moge Allah tevreden met haar zijn) heeft ook gezegd dat de profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) haar huwde toen ze zes jaar was en dat hij het huwelijk voltrok (door de eerste coïtus) toen zij negen was, en zij bleef negen jaar bij hem.” (Overgeleverd door al-Boekhaarie, 4738) De profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) stierf toen ‘Aa-ishah (moge Allah tevreden met haar zijn) achttien jaar was.

Tot haar deugdzaamheden behoort het feit dat de Openbaring onder andere in haar huis neergezonden werd en niet bij de overige vrouwen van de profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem). Zij was één van de meest dierbaarste personen voor de profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) en het nieuws betreft haar onschuld, toen zij onterecht van overspel werd beschuldigd, werd vanuit de zevende hemel geopenbaard. Zij was één van de meest geleerde onder zijn vrouwen en één van de meest geleerde vrouw van de Oemmah (gemeenschap) in zijn geheel. De belangrijke metgezellen (moge Allah tevreden met hen zijn) van de profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) verwezen naar haar mening en vroegen haar om advies.

Betreft het uithuwelijken kunnen we het volgende zeggen: de profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) heeft gezegd: “Een eerder getrouwde vrouw dient men niet te laten trouwen totdat er met haar overlegd is, en een maagd dient men niet te laten trouwen totdat haar toestemming is gevraagd.” Zij zeiden: “O boodschapper van Allah, wat is haar toestemming?” Hij zei: “Als zij blijft zwijgen.” (Overgeleverd door al-Boekhaarie, 5136; Moeslim, 1419, van een h'adieth van Aboe Hoerayrah.)

De volgende punten kunnen redenen voor dit huwelijk zijn:

1. De profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) zag een droom betreft het huwelijk met haar. Het is bewezen in al-Boekhaarie van een h'adieth van ‘Aa-ishah (moge Allah tevreden met haar zijn), dat de profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) tegen haar zei: “Jij bent twee keer aan mij getoond in een droom. Ik zag dat jij gewikkeld was in een lap zijde en er werd gezegd: “Dit is jouw vrouw.” Ik nam de bedekking van haar weg en zag dat jij het was. Ik zei: “Als dit van Allah komt dan gebeurd het.” (Overgeleverd door al-Boekhaarie, nr. 3682) Of dit een profetisch visioen is, waar het op lijkt, of een gewone droom, kan afhankelijk zijn van de interpretatie. Er is hierover een meningsverschil onder de geleerden, zoals vermeld is door al-Haafiz in Fath' al-Baari, 9/181.

2. De profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) merkte in ‘Aa-ishah (moge Allah tevreden met haar zijn) de eigenschappen van intelligentie en wijsheid op, ook al was ze nog maar een kind. Daarom wilde hij met haar trouwen zodat zij beter in staat zou zijn om overleveringen betreft wat hij zei of deed te verhalen. Het is een feit dat, zoals reeds genoemd is, zij een referentie was voor de Sah'aabah (de metgezellen [moge Allah tevreden met hen zijn]) met betrekking tot hun handelingen en uitspraken. Zij heeft vele ah'adieth overgeleverd.

3. De liefde van de profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) voor haar vader Aboe Bakr As-Siddieq (moge Allah tevreden met hem zijn), en de kwellingen waar Aboe Bakr aan geleden had omwille van het verspreiden van de Waarheid, welke hij doorstond met geduld. Hij was de sterkste van de gelovige mensen en het meest oprecht in de geloofsovertuiging, na de profeten.

We moeten weten dat onder de elf vrouwen van de profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem), jong en oud, de dochter van zijn grootste vijand (Aboe Soefyaan) en de dochter van zijn dierbaarste vriend (Aboe Bakr) vertegenwoordigd waren. Eén van hen hield zich bezig met het opvoeden van wezen, een ander onderscheidde haarzelf van anderen door met grote regelmaat te vasten en het bidden van Qiyaam... Zij vertegenwoordigden verschillende soorten van mensen, door wie de boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) de mogelijkheid had om een weg voor de moslims duidelijk te maken hoe men met verschillende mensen diende om te gaan. (Zie al-Sierah al-Nabawiyyah fi Daw' al-Masaadir al-Asliyyah, p. 711)

Betreft het feit dat ‘Aaishah (moge Allah tevreden met haar zijn) zo jong was en dat zelfs vele moslims hier over verward zijn, dienen we te weten dat de profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) opgegroeid is in de hete woestijn van het Arabische schiereiland. Gewoonlijk komt de pubertijd/volwassenheid in hete landen eerder en trouwen mensen jonger. Dit is hoe de mensen van Arabië tot voor kort waren. Bovendien variëren vrouwen enorm in hun ontwikkeling en hun lichamelijke en geestelijke geschiktheid om te trouwen.

Vroeger was het heel normaal dat men op jongere leeftijd trouwde, jonger dan tegenwoordig. Ook in Nederland. Op mijn zoektocht naar een voorbeeld kwam ik al gauw uit bij prins Willem II van Oranje (1626 – 1650) die in 1641 trouwde met de toen tienjarige Maria Henriette, oudste dochter van Karel I, koning van Engeland, Schotland en Ierland (van 1625 tot 1649). Maria Henriette werd geboren op 4 mei 1631 en trouwde op 12 mei 1641 (ze was dus net 10 jaar geworden) met de latere Hollandse stadhouder Willem II, die toen zelf nog maar 15 jaar was. Diegenen die de Islaam op dit punt aanvallen, kennen hun eigen geschiedenis niet goed. Want als het huwelijk tussen de profeet Moh'ammed (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) en ‘Aa-ishah (moge Allah tevreden met haar zijn) een reden is om de Islaam te bekritiseren en te verwerpen, dan dienen Nederland en Engeland ook bekritiseerd en verworpen te worden. We kunnen gerust stellen dat dit uitzonderingen zijn. In het geval van de profeet Moh'ammed (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) was het een voorbeeld voor de mensheid.

We dienen te weten dat de profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) geen andere maagd huwde dan ‘Aa-ishah (moge Allah tevreden met haar zijn) en dat al zijn andere vrouwen vóór hun huwelijk met de profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) al getrouwd waren geweest en dus of weduwe waren of gescheiden. Dit feit weerlegt het idee dat verspreid wordt door vele vijandige bronnen, dat lichamelijke begeerte en het genot van vrouwen de voornaamste beweegredenen achter de huwelijken van de profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) waren. Want als dit waar zou zijn en dit was zijn intentie, dan had hij wel voor vrouwen gekozen die allemaal jong, maagd en mooi waren, en als leider van de hele Islamitische wereld had hij veel meer dan elf vrouwen kunnen trouwen etc. Bovendien hebben we in het begin van dit artikel kunnen zien dat polygamie (polygynie) een heel normaal verschijnsel was in het grootste deel van de wereld. Zelfs in de Bijbel staan enkele grote profeten vermeld die meerdere vrouwen hadden.

Zo had Ibraahiem (Abraham) (vrede zij met hem) bijvoorbeeld een zoon van zijn vrouw Sara en ook van Hagar, de Egyptische slavin van Sara. En in Genesis 25:1 en 25:6 lezen we o.a.: “…En Abraham nam wederom een vrouw… en …maar de zonen van de bijvrouwen, die Abraham had…” En in Genesis 29 en 30 lezen we o.a. dat de profeet Yaa'qoeb (Jakob) (vrede zij met hem) ook meerder vrouwen had. En in Genesis 32:22 lezen we: “…Toen stond hij (Jakob) in die nacht op, nam zijn beide vrouwen, zijn beide slavinnen en zijn elf zonen…” In 1 Koningen 11:3 lezen we over de profeet Soelaimaan (Salomo) (vrede zij met hem) o.a. het volgende: “…En hij (Salomo) heeft als vrouwen gehad zevenhonderd vorstinnen en driehonderd bijvrouwen…” Christenen beschuldigen de Islaam van alles en nog wat, terwijl zij niet kijken wat de Islaam werkelijk inhoudt en ook vergeten zij wat hun eigen geloofsleer en “Heilige Boek” voorschrijft. Terecht zegt Jezus (vrede zij met hem) o.a. in Lucas 6:41-42: “…Waarom kijk je naar de splinter in het oog van je broeder of zuster, terwijl je de balk in je eigen oog niet opmerkt? Hoe kun je tegen hen zeggen: “Laat mij de splinter in je oog verwijderen,” terwijl je de balk in je eigen oog niet ziet? Huichelaar, verwijder eerst de balk uit je eigen oog, pas dan zul je scherp genoeg zien om de splinter in het oog van je broeder of zuster te verwijderen.”

Ook het feit dat in het westen veel overspel gepleegd wordt en dat veel getrouwde mannen prostituees bezoeken etc., toont aan dat er behoefte is aan polygynie.

Hoe dan ook, deze elf huwelijken dienden allemaal als voorbeeld en waren allemaal om een bepaalde reden en dus niet uit begeerte zoals vele ontwetenden beweren. Deze lasterpraat van de ongelovigen en anderen tegenover de profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) toont hun onvermogen aan om fouten in de wet en religie van Allah de Verhevene te vinden, daarom proberen zij manieren te vinden om de Islaam te bekritiseren in zaken die geen betrekking hebben op de sharie'ah.

Tot slot.

De profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) trouwde met ‘Aa-ishah (moge Allah tevreden met haar zijn) toen zij zes jaar was en hij consumeerde het huwelijk pas (hij wachtte met geslachtsgemeenschap met haar) toen zij daar lichamelijk klaar voor was, in haar geval was dat op de leeftijd van negen. Er klaar voor zijn verschilt van meisje tot meisje en is dus niet gebonden aan een leeftijd en er kan dus geen leeftijd vastgesteld worden vanaf wanneer een meisje binnen een huwelijk geslachtsgemeenschap mag hebben. Dit zijn slechts wetten en verzinsels van de opstandige verwerpers van de rechte leiding. En waarom zou een meisje dat jong klaar is om te trouwen en kinderen te baren, niet jong mogen trouwen en kinderen baren? Is dat omdat de ongelovigen besloten hebben dat dit niet gepast is? Dat er mensen zijn die het beter denken te weten dan God, wil niet zeggen dat zij gelijk hebben. In het begin van dit artikel hebben we aangegeven dat de Islaam de enige juiste leidraad is en alles wat daar van afwijkt is niet normaal.

Het is interessant om te zien dat degenen die het bestaan van God ontkennen en alles aan de natuur toeschrijven, zelfs de natuur verloochenen. Want als een meisje volgens haar “natuur” klaar is om kinderen te baren, mag dat niet van de volgelingen van vermoedens, want zij vinden dat ongepast en zij dient enkele jaren te wachten tot een leeftijd die zij geschikt vinden. Met alle gevolgen van dien. Ik las laatst in het nieuws een bericht waarin stond dat de meeste jongeren al op een gemiddelde leeftijd van 15 jaar seksueel actief waren. Sommigen - vooral meisjes - experimenteerden al op hun 12de levensjaar met deze activiteit voor “volwassenen”. Is dit dan wat de betweters willen? Seks voor het huwelijk, ongewenste zwangerschappen, geslachtsziekten, emotionele problemen etc.

Hoe dan ook, we leren van het voorbeeld van onze geliefde profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) dat leeftijd dus geen rol speelt bij een partnerkeuze, religieuze toewijding en een goed karakter daarentegen wel. Dit zijn zaken die er toe doen en factoren die leiden naar een goede verstandhouding en geluk, Inshaa-e Allaah (als Allah dat wil). Nog belangrijker is dat dit kan leiden naar succes in het Hiernamaals, want een man en vrouw dienen samen de Islaam te belijden, elkaar te onderwijzen en elkaar te steunen in de religie van Allah de Verhevene, elkaar aan te sporen tot het goede en te weerhouden van het slechte. Zij bereiken dan succes in dit leven en zullen eeuwig samen in het Paradijs verblijven, Inshaa-e Allaah, waar geen pijn, verdriet of moeilijkheden zullen zijn.

Bron: http://www.uwkeuze.net
Assalaamoe alaikoem
Hierbij neem ik openlijk afstand van veel berichten van mij.
Ik draag geen verantwoordelijkheid voor mijn berichten die voor maart 2013 zijn geplaatst.
Sommige posts bevatten misschien irjaa en ik neem daar openlijk afstand van.

RANDOM_AVATAR
Marajana
Super Poster!
Super Poster!

door Marajana » di _8-_jan-_2008ah, 8-1-2008ad, 4:42 pm

RANDOM_AVATAR
moslim
Super Poster!
Super Poster!

door moslim » di _8-_jan-_2008ah, 8-1-2008ad, 9:09 pm

sanga schreef:salam,

salam alaikom broeders en zusters,

sanga, weet je wat zijn de condities, eigenschappen en voorwaarden om iemand gehuwd te worden?
als je dat wel weet, zou wel behersen dat men moet eerst volwassen worden.
maar wanneer een mens kan volwassen worden? volgens jullie is 18 jaar toch? maar in de waarheid is dat zo?
ik denk niet, omdat niet alle mensen worden in dezelfd leeftijd volwassen. een persoon kan op zijn 18 jaar volwassen worden, andere kan op zijn 21 jaar, en andere kan ook op zijn 12 jaar of minder.
dus sommige mensen kunnen in hele vroeg leeftijd volwassen worden, en anderen niet.
maar ik wil weten als je wel eerlijk bent om de waarheid over de islam en de profeet Mohamed(vzmh) wilt weten, of kom je voor andere doel.

je komt meteen om de Profeet(vzmh) aan te vallen omdat hij was getrouwd met Aisha(ra) wanneer je weet zelf niet dat Aisha(ra) werd eerder verloofd voordat ze volwassen geworden. maar toen de Profeet(vzmh) wachtte op haar totdat ze volwassen geworden en dan hij(vzmh) heeft haar gehuwd.
dus hier is de profeet(vzmh) getrouwd met een volwassen vrouw, en een volwassen vrouw is geen kind ( en dat weet je ook hele goed).

dus trouwen heeft met volwassen te maken en niet leeftijd. dus het is nu 18 jaar voor jullie land, vroeger was het minder dan 18 jaar, en dat verschilt ook van een plaatst naar andere plaatst.

sanga schreef:Was het niet verboden in de Koran dat je mocht trouwen pas na je 14de?

kan je me vertellen van waar heb je gevonden dat er staat in de Koran 14de of wat dan ook? of praat je zonder bewijs. geef me dan de bewijs van de Koran.

en om niet weer dezelfd dingen opnieuw te schrijven, ik kan je posten wat ik heb eerder in andere topic geschreven over dit onderwerp.

Bij jullie staat ook dat Joseph, de man van Mary, was "90 jaar" toen hij was gehuwd Mary ( 12 tot 14- jaar) was hij ook pedofile volgens je?

maar laat me je laten zien dat bij jullie is ook dat Joseph (90 jaar) gehuwd Mary (12-14 jaar):

((A year after his wife's death, as the priests announced through Judea that they wished to find in the tribe of Juda a respectable man to espouse Mary, then twelve to fourteen years of age. Joseph, who was at the time ninety years old, went up to Jerusalem among the candidates; a miracle manifested the choice God had made of Joseph, and two years later the Annunciation took place.)))

je kunt dat hier vinden:
http://216.239.59.104/search?q=cache:If ... cd=1&gl=be

vind je dat dan ook pedofile? en zou dan ook je geestelijk mensen aanvallen? of wil je alleen ons profeet Mohammed(vzmh) aanvallen?

voor ons we vinden dat geen pedofile, omdat de profeet(vzmh) getrouwd met een volwassen vrouw.

en als je wilt meer over ons Profeet Mohamed(vzmh) weten, hier is een goed link:
http://mohammad.islamway.com/
lees dan eerst de biografie van de Profeet(vzmh) voordat je verkeerd informaties post.

sanga
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door sanga » di _22-_jan-_2008ah, 22-1-2008ad, 9:05 pm

Nou vriend, ik kom kennis opdoen over Islam en ben begonnen met het leven van Mohammed, dus ik weet niet wat voor ander doel jij voor je ogen hebt.

Jullie hebben het steeds over dat Aishah eerder volwassen is geworden...MAAR volwassen meisjes spelen niet met POPPEN, opgegen moment houd het op dat liefde voor poppen...kom op zeg, dat zij met poppen speelde zegt al genoeg. dat is de grootste verschil tussen Aishah en Mary.

Verder heb ik veel informatie opgezocht over de onderwerp en ben van mening dat ik het fout vind wat Mohammed heeft gedaan met Aishah maar dat ik er niet verder over ga zitten want de bronnen zijn niet betrouwbaar genoeg. Dit is een zaak waar je veel over kan discussieren maar als aan het eind blijkt dat het een leugen is dan is het zonde van je deel van je geloof die verwaarloosd is.

RANDOM_AVATAR
moslim
Super Poster!
Super Poster!

door moslim » di _22-_jan-_2008ah, 22-1-2008ad, 10:30 pm

sanga schreef:Nou vriend, ik kom kennis opdoen over Islam en ben begonnen met het leven van Mohammed, dus ik weet niet wat voor ander doel jij voor je ogen hebt.

Jullie hebben het steeds over dat Aishah eerder volwassen is geworden...MAAR volwassen meisjes spelen niet met POPPEN, opgegen moment houd het op dat liefde voor poppen...kom op zeg, dat zij met poppen speelde zegt al genoeg. dat is de grootste verschil tussen Aishah en Mary.
Verder heb ik veel informatie opgezocht over de onderwerp en ben van mening dat ik het fout vind wat Mohammed heeft gedaan met Aishah maar dat ik er niet verder over ga zitten want de bronnen zijn niet betrouwbaar genoeg. Dit is een zaak waar je veel over kan discussieren maar als aan het eind blijkt dat het een leugen is dan is het zonde van je deel van je geloof die verwaarloosd is.

ten eerst, wie zoekt voor kenis moet het nemen van de juiste bronen. kenis over de islam moet dan van de bronnen van de islam.
maar zolas we hebben eerder met veel anti-islam mensen meegemaakt, ze brengen altijd verkeerd informaties van anti-islam sites en anti-islam bronen.

ten tweede, je manier van schrijven zegt veel over je doel denk ik. jij zei dat Aisha(ra) was met poppen spelen, maar je geeft geen enkel bewijs over je informaties, en je erkent zelf niet dat de Profeet(vzmh) heeft Aisha(ra) verloofd voordat ze volwassen werd en hij (vzmh) wachtte op haar totdat ze volwassen werd. die feiten wilde je niet erkenen ook als ik je eerder verteld heb, en dat zegt ook veel over je intentie en doel.

dus ik adviseer je om met bewijzen te komen en van islamitische bronen en niet van anti-islam bronen.
we hebben eerder met anti-islam mensen gediscusserd en voor lang tijd. ze komen altijd met dezelfde dingen ook als het beantwoord worden.

P.S: ik opmerk ook dat je veel dingen genegeerd heb. ik heb je bv. de juiste informatie over de Profeet(vzmh) en heb ik je ook de site waar kan je de juiste informaties over ons Profeet(vzmh) vinden, maar je hebt alles genegeerd.

iemand die objectief en eerlijk is en die respecteert andere profeten (as) ( zoals moslims respecteren Jezus(as)), iemand zoals deze is genoeg voor hem om te weten dat ons Profeet(vzmh) heeft Aisha(ra) verloofd voordat ze volwassen werd of dat ze met poppen speeld of niet dat maakt niet uit, en daarom hij wachtte voor haar totdat ze volwassen werd en dan hij gehuwd haar.
maar mensen die niet respecteren de profeten van Allah(swt) en vooral Mohamed(vzmh), die mensen willen nooit luisteren naar de waarheid, en daarom ze negeren dit feit ( dat Profeet(vzmh) wachtte op Aisha(ra) totdat ze volwassen werd...), omdat ze zijn tegen islam en ze willen alleen islam aanvallen. en zoals ik heb je eerder gezegd, we hebben eerder gediscussieerd met die haters van de islam.

P.S: je reactie op de onderwerp van Mary betekent weer dat je wilt niet luisteren naar de juiste informatie en wil je alleen de islam aanvallen. want de leeftijd van Mary (12 jaar) is nu ook geen volwassen, en de man Joseph die heeft met haar getrouwd was hele erg ouder dan haar meer en meer dan hoe ons Profeet(vzmh) ouder dan Aisha(ra) was.

Joseph was 90 jaar.
Mary 12 jaar.
Mohamed(vzmh) 53 jaar
Aisha(ra) 9.

dus Joseph was 78 jaar ouder dan Mary....dus.
dus je ik adviseer je om eerst te leren hoe je kunt ons Profeet(vzmh) respecteren zoals we respecteren Jesus(as), en dan moet je de juiste informaties van de betrouwbare sites, en niet gewoon de verkeerd en leugens van andere anti-islam sites en zomaar hier posten.

P.S: dit onderwerp werd eerder gediscussieerd met de haters van de islam... dus dat was gewoon herhaling.
als je echt juiste informaties over de islam en de Profet(vzmh) wilt, de site heb ik je eerder gegeven. als je wilt alleen de islam aanvallen, dan wil ik niet met je discussieren en ik heb geen tijd voor...

RANDOM_AVATAR
Bro Ihsan
Super Poster!
Super Poster!

door Bro Ihsan » wo _9-_sep-_2009ah, 9-9-2009ad, 6:45 am

Even interessant voor de discussie omtrent de toegestane leeftijd tussen 2 partners om te trouwen. Ik heb het nog niet gelezen. Dat ga ik straks doen inchAllah!
2:155 And most certainly shall We try you by means of danger, and hunger, and loss of worldly goods, of lives and of [labour's] fruits. But give glad tidings unto those who are patient in adversity

Volgende

Keer terug naar Het huwelijk