4e Nationale Bekeerlingendag | Den Haag

RANDOM_AVATAR
justme21
Beginner
Beginner

Re: 4e Nationale Bekeerlingendag | Den Haag

door justme21 » di _14-_dec-_2010ah, 14-12-2010ad, 3:27 pm

Djazakallahu ghair, Umma Ishaq

RANDOM_AVATAR
Umm Ishaq
Super Poster!
Super Poster!

door Umm Ishaq » di _14-_dec-_2010ah, 14-12-2010ad, 3:34 pm

Wa Iyaaki Sister

TheEndMessage
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door TheEndMessage » di _14-_dec-_2010ah, 14-12-2010ad, 5:41 pm

Zijn er broeders uit Amsterdam die ook gaan?

TheEndMessage
It was narrated from Ibn Umar (may Allaah be pleased with him and his father) that the Prophet (salla'Allaahu 'alayhi wa sallam) said:
Be different from the mushrikeen: let your beards grow and trim your moustaches.

al-Bukhaari, Muslim.

imanvdkraan
Forum Moderator
Forum Moderator

door imanvdkraan » di _14-_dec-_2010ah, 14-12-2010ad, 6:20 pm

assalaam aleikum

ik probeerde een bericht naar de organisatie te sturen maar kreeg geen verbinding. ik twijfel erg aan de geldigheid van mijn aanmelding...
Alhamdulillah, i received nothing i wanted...but i received everything i needed

wa aleikum assalaam wa rahmatullahi wa barakatu

jacob
Super Poster!
Super Poster!

door jacob » di _14-_dec-_2010ah, 14-12-2010ad, 8:28 pm

Er zijn inmiddels al enkele honderden aanmeldingen in 2 dagen.Er zullen dus mensen uit het gehele land komen.
Ik denk dat het wel slim is om even te checken of je bent ingeschreven. Het kan dat we over de maximale capaciteit gaan van de zaal en dus heel strikt moeten zijn in de inschrijvingen.

salaam alaikum

imanvdkraan
Forum Moderator
Forum Moderator

door imanvdkraan » di _14-_dec-_2010ah, 14-12-2010ad, 8:32 pm

jacob schreef:Er zijn inmiddels al enkele honderden aanmeldingen in 2 dagen.Er zullen dus mensen uit het gehele land komen.
Ik denk dat het wel slim is om even te checken of je bent ingeschreven. Het kan dat we over de maximale capaciteit gaan van de zaal en dus heel strikt moeten zijn in de inschrijvingen.

salaam alaikum

assalaam aleikum

hoe weet je zeker dat je ingeschreven staat? ik kom elke keer weer bij het aanmeldingsformulier uit...

RANDOM_AVATAR
_Romaisa_R
Super lid
Super lid

door _Romaisa_R » di _14-_dec-_2010ah, 14-12-2010ad, 8:40 pm

wij hebben ons ook aangemeld :D

ik rij samen met mijn man inchAllah met de auto. een heerlijke luxe dit jaar.

ik vind het best jammer dat het nieet weer in utrecht is, dat is zo centraal en makkelijker te bereiken. dan mar een uurtje langer in de auto.

ik heb er ook zóveeeel zin in!!

ik ken toch al een paar mensen. zeyneb sowieso. en mijn vriendin komt ook. de vorige bekeerlingendag was ze nog geen moslim, nu wel alhamdoulilah!! verder ben ik benieuwd wie ik nog meer ken... lijkt me in ieder geval weer leuk om onder de zusters te zijn (moslima)
I turn on the TV and I'm amazed the type of characters they have explaining my religion to the masses. No wonder the world is confused about Islam.

Who Hijacked My Religion?!?

salaampeace
Super Poster!
Super Poster!

door salaampeace » di _14-_dec-_2010ah, 14-12-2010ad, 8:48 pm

salaam walaikum.

ik wil niet of topic gaan .
maar ik heb een vraag omtrent die topic .

waarom word er een bekeerlingdag georganiseerd ?
ik wil geen boreders of zusters beledigen ,want ik zelf bent geen bekeerling ,maar op een iets latere leeftyd islam ben gaan praktiseren .
misschien in die zin ben ik ook een bekeerling ,allah hu alem.
wat word er gedaan op zo,n dag ,tja je zou zeggen kom maar zelf kijken ,maar dat lest mijn vraag niet :schamen:

nogmaals moge allah mij vergeven ,dat ik zo,n vraag steld ,en mijn broeders en zuster beledig zou hebben .

salaampeace.
ٱقۡرَأۡ بِٱسۡمِ رَبِّكَ ٱلَّذِى خَلَقَ

Iqra ' bismi Rabbikal-lazee khalaq .
Read ! in the Name of your lord who has created ( all that exists ).

RANDOM_AVATAR
_Romaisa_R
Super lid
Super lid

door _Romaisa_R » di _14-_dec-_2010ah, 14-12-2010ad, 8:50 pm

het thema/onderwerp gaat over bekeerlingen/nieuwe moslims. maar het betekent niet dat het een dag is enkel vóór bekeerlingen. Iedereen is welkom. geboren moslim, bekeerde moslim, niet-moslims..

toch?
I turn on the TV and I'm amazed the type of characters they have explaining my religion to the masses. No wonder the world is confused about Islam.

Who Hijacked My Religion?!?

Sakina55
Pro Ontdekker !!

door Sakina55 » di _14-_dec-_2010ah, 14-12-2010ad, 8:58 pm

Umm Taymiyyah schreef:Sakina, vorig jaar was Elsa van der Loo nog uitgenodigd. Dus ik snap je bewering niet zo...

Ik heb Elsa van de Loo niet zien staan vorig jaar op de sprekerslijst, maar dat is dus mijn fout dat ik dat over het hoofd heb gezien. Ik zou toch niet gaan dat jaar, dus heb me er toen niet erg in verdiept. In mijn herinnering was het weer een lijst met mannen, maar nogmaals dat is dus mijn fout. Dit jaar overweeg ik wel te gaan. Één vrouwelijke spreekster in 4 jaar blijft echter weinig in verhouding en ik persoonlijk zou graag meer vrouwelijke spreeksters zien en heb dat eerder ook al een keer aangegeven. Aan de gezichtspunten van een vrouw op bekering en alles wat daarbij komt , kan ik mezelf als vrouw meer, relateren dan aan die van een man. Mannelijke sprekers kunnen zeer interessante dingen naar voren brengen ,maar vrouwen dus ook en daarom blijft het jammer dat de organisatie er jaar na jaar voor kiest voornamelijk mannelijke sprekers uit te nodigen en zou voor mij ook meer aanleiding zijn om aan de dag deel te nemen.
Dat neemt niet weg dat ik hun inspanningen op zich uitermate waardeer.

zaytoen
Super Poster!
Super Poster!

door zaytoen » di _14-_dec-_2010ah, 14-12-2010ad, 9:00 pm

imanvdkraan schreef:
jacob schreef:Er zijn inmiddels al enkele honderden aanmeldingen in 2 dagen.Er zullen dus mensen uit het gehele land komen.

salaam alaikum

assalaam aleikum

hoe weet je zeker dat je ingeschreven staat? ik kom elke keer weer bij het aanmeldingsformulier uit...

assalaam alaikom,

hoe kan ik dat checken dan?
ik heb op de bevestigingslink geklikt, toen kwam ik op een pagina, en stond er zoiets van dat het was gelukt/bevestigd weet niet exact meer en dat dat ik de mail moest meenemen...
maar ja, daar staat niet op dat ik op de link heb geklikt.

wil het niet onnodig ingewikkeld maken dan het al is.
maar ik kom helemaal uit het noorden, ga heeeeeeel vroeg vertrekken...(geen hobby van me) . dan kan ik den haag wel in, als ik wordt geweigerd en een dagje gaan winkelen maar das ook niet mijn hobby....ik wil zeker weten dat ik in de zaal kan.
ik heb me op tijd aangemeld, daar ligt het zeker niet aan dus zou het erg jammer zijn als er iets fout gaat.

vandaar mijn vraag: hoe ik mijn inschrijving checken?

salaam
Laatst bijgewerkt door zaytoen op di _14-_dec-_2010ah, 14-12-2010ad, 9:05 pm, in totaal 2 keer bewerkt.
Oh Allah! Maak nuttig voor mij wat U mij geleerd hebt en leer mij kennis die nuttig zal zijn voor mij

salaampeace
Super Poster!
Super Poster!

door salaampeace » di _14-_dec-_2010ah, 14-12-2010ad, 9:00 pm

_Romaisa_R schreef:het thema/onderwerp gaat over bekeerlingen/nieuwe moslims. maar het betekent niet dat het een dag is enkel vóór bekeerlingen. Iedereen is welkom. geboren moslim, bekeerde moslim, niet-moslims..

toch?

:uitstekend:
ٱقۡرَأۡ بِٱسۡمِ رَبِّكَ ٱلَّذِى خَلَقَ

Iqra ' bismi Rabbikal-lazee khalaq .
Read ! in the Name of your lord who has created ( all that exists ).

Nourdeen
Super Poster!
Super Poster!

door Nourdeen » di _14-_dec-_2010ah, 14-12-2010ad, 11:36 pm

Asalamu alaikum allemaal,

Allereerst excuses dat er wat onduidelijkheden zaten in het aanmeldproces. We wilden voorkomen dat er veel 'spam-aanmeldingen' binnen zouden komen maar het alternatief was helaas niet helemaal duidelijk. Anyway, alle mensen die zich hebben ingeschreven en vervolgens op de bevestigingslink in de mail hebben geklikt zijn succesvol ingeschreven. Sterker nog, elke keer dat ze op het linkje klikte kreeg ik een berichtje binnen op m'n mobiel (en beste imanvdkraan jij hebt het vaaaak geprobeerd).

Ik heb net het script aangepast; je krijgt nu weer direct een bevestigingsmail binnen. Makkelijk dus! Had je je al aangemeld en op de bevestigingslink geklikt? Dan ben je succesvol aangemeld! Nogmaals excuses voor de onduidelijkheid.

Ma3a salama, Nourdeen
Afbeelding
Zoek en vind de Moskee die bij jou past!
Elke Moskee in Nederland overzichtelijk op de kaart.
Moskee vinden via TomTom? Download de POI-file!
http://www.moskeewijzer.nl

Nourdeen
Super Poster!
Super Poster!

door Nourdeen » di _14-_dec-_2010ah, 14-12-2010ad, 11:40 pm

Sakina55 schreef:...en ik persoonlijk zou graag meer vrouwelijke spreeksters zien...

Salaam Sakina,

Fijn dat je jouw gezichtspunt met ons deelt. Zoals inmiddels gezegd hadden we vorig jaar Elsa vd Loo als een van de sprekers; ze stond ook met foto, bio en youtube video op de site. Dit jaar zal er een paneldiscussie zijn waarin ook minstens één vrouw zal deelnemen (natuurlijk alle sprekers en ook zij onder voorbehoud).

Ken jij nog goede vrouwlijke sprekers, beetje niveau a la Yusuf Estes, Khalid Yasin of met een verhaal als Napoleon? Dan hoor ik het graag. Let wel: niemand heeft zin in dit soort spreeksters.

Ma3a salama, Nourdeen
Afbeelding

zaytoen
Super Poster!
Super Poster!

door zaytoen » di _14-_dec-_2010ah, 14-12-2010ad, 11:52 pm

assalaam alaikom,

fijn dat het is verbeterd, dan ga ik ervan uit dat het bij mij goed is Insha Allah
heeeel fijn dat ik geen dagje hoef te winkelen...in gedachten zag ik het al gebeuren vandaar mijn ongelukkige reactie dus

Masja Allah dat jullie zo'n dag organiseren, wilde ik nog even kwijt.
Moge Allah jullie belonen.

salaam
Oh Allah! Maak nuttig voor mij wat U mij geleerd hebt en leer mij kennis die nuttig zal zijn voor mij

shariffah
Beginner
Beginner

door shariffah » wo _15-_dec-_2010ah, 15-12-2010ad, 12:52 am

Salaam aleykum,

Ik had al een vraag gemaild, maar heb nog geen antwoord gekregen, dus stel ik hem even hier.
Ik heb mij aangemeld op de site http://www.bekeerlingendag.nl toen hij er nog anders uitzag dan nu.
Heb netjes een bevestigingsmail gekregen.
Op de vernieuwde site staat nu dat je per persoon moet aanmelden. Ik heb een bevestigingsmail voor 2 personen. Ik wil niet onnodig opnieuw aanmelden met het risico dat ik wellicht dubbel reserveer en zo 2 extra plekken bezet houd die naar andere geïnteresseerden hadden kunnen gaan. Lekker ingewikkeld uitgelegd. Het is al laat. :D
Kan iemand mij vertellen of de bevestigingsmail voor 2 personen geldig is?

Salaam aleykum,
Shariffah

Sakina55
Pro Ontdekker !!

door Sakina55 » wo _15-_dec-_2010ah, 15-12-2010ad, 2:20 am

nourdeenwildeman schreef:
Sakina55 schreef:...en ik persoonlijk zou graag meer vrouwelijke spreeksters zien...

Salaam Sakina,

Fijn dat je jouw gezichtspunt met ons deelt. Zoals inmiddels gezegd hadden we vorig jaar Elsa vd Loo als een van de sprekers; ze stond ook met foto, bio en youtube video op de site. Dit jaar zal er een paneldiscussie zijn waarin ook minstens één vrouw zal deelnemen (natuurlijk alle sprekers en ook zij onder voorbehoud).

Ken jij nog goede vrouwlijke sprekers, beetje niveau a la Yusuf Estes, Khalid Yasin of met een verhaal als Napoleon? Dan hoor ik het graag. Let wel: niemand heeft zin in dit soort spreeksters.

Ma3a salama, Nourdeen

Ceylan ken ik persoonlijk als een zeer integere en diep gelovige moslima. Dat ik het niet altijd met haar keuzes eens ben, wil niet zeggen dat ik niet overtuigd ben van haar oprechte en goede bedoelingen. Je zou dus een slechtere keus kunnen maken bij het kiezen van sprekers , maar dit terzijde
Ik kan je wel een rijtje namen geven maar vermoedelijk zal je daar net zoveel kritiek ophebben als op Ceylan Pektas Weber. Ik neem aan dat je van alle mannelijk sprekers het gehele doopzeel wel hebt gelicht om te voorkomen dat ze misschien ook een volgens jou verkeerde actie in hun staat van dienst hebben?
Toch maar een rijtje namen. Yvonne Ridley, Lauren Booth, Stella van de Wetering ,Ingrid Mattson, Pe Mullenders, Lucy Bushill- Matthews. Er zijn vast nog wel veel anderen te bedenken.

imanvdkraan
Forum Moderator
Forum Moderator

door imanvdkraan » wo _15-_dec-_2010ah, 15-12-2010ad, 5:15 am

nourdeenwildeman schreef:Asalamu alaikum allemaal,

Sterker nog, elke keer dat ze op het linkje klikte kreeg ik een berichtje binnen op m'n mobiel (en beste imanvdkraan jij hebt het vaaaak geprobeerd).

Ik heb net het script aangepast; je krijgt nu weer direct een bevestigingsmail binnen. Makkelijk dus! Had je je al aangemeld en op de bevestigingslink geklikt? Dan ben je succesvol aangemeld! Nogmaals excuses voor de onduidelijkheid.

Ma3a salama, Nourdeen

assalaam aleikum

oeps, sorry :schamen: maar ik was zo blij dat ik eigenlijk voor het eerst in mijn leven naar zo'n soort dag kan gaan Insja' Allah, en ik wilde niet dat ik buiten de boot viel. aangezien ik zo a-technisch ben dacht ik dat ik wel wat fout had gedaan en probeerde het nog een keer en nog een keer en nog eens.... :zweet:

maarre, nu je het hebt aangepast en je dus weer een bevesigingsmail binnenkrijgt, moet ik dan nog maar een keer aanmelden voor de zekerheid? (fluiten)

Nourdeen
Super Poster!
Super Poster!

door Nourdeen » wo _15-_dec-_2010ah, 15-12-2010ad, 7:41 am

@shariffah: Je initiële aanmelding is/blijft gelding.

@Sakina55: zo zie je maar weer hoe groot het verschil kan zijn tussen hoe iemand initiëel op je overkomt en hoe die persoon werkelijk in elkaar blijkt te zitten he. Mensen die zeggen 'vernieuwend' en 'verfrissend' te willen zijn en dan ineens voor een gemengde groep mensen en media hun hoofddoek af gaan doen. Goed bezig (not).

Maar goed, bedankt voor het lijstje met vrouwelijke sprekers, we'll keep it in mind. Sowieso zijn we aan het kijken om wellicht een ander evenement te (helpen) organiseren waarbij ook vrouwelijke sprekers een meer prominente rol zullen spelen. Ik denk dat je, als je zou weten hoe hierover achter de schermen wordt gesproken, een goed gevoel zult hebben bij onze standpunten hieromtrent.

@imanvdkraan: je aanmelding is reeds (vele keren) succesvol verwerkt, je hoeft je dus niet opnieuw aan te melden.

Ma3a salama, Nourdeen
Afbeelding

RANDOM_AVATAR
justme21
Beginner
Beginner

door justme21 » wo _15-_dec-_2010ah, 15-12-2010ad, 12:49 pm

Salam aleykum,

Hoe weet ik zeker dan ik aangemeld ben? Ik kom best van ver,het moet niet zo zijn dat ik straks niet er in kan.

VorigeVolgende

Keer terug naar Archief Aankondigingen