26 september, sjeik Khalid Yasin in de Poldermoskee!

Zayneb Hamdoe
Super lid
Super lid

26 september, sjeik Khalid Yasin in de Poldermoskee!

door Zayneb Hamdoe » di _15-_sep-_2009ah, 15-9-2009ad, 8:50 pm

Salaam aleikoum wa rachmatouAllah wa barakatouh,

Elhamdoelilah rabbi lalamien.

Zaterdag 26 september is de poldermoskee in Amsterdam gereserveerd voor sjeik Khalid Yasin. Hij zal dan een lezing geven met als titel: New Inspiration for a New Generation.

Zet de datum vast in je agenda en laten we kijken hoe we zoveel mogelijk broeders en zusters de kans kunnen geven om dit mee te maken. Als er zuster zijn die vanuit Enschede, Apeldoorn of Amersfoort mee willen rijden pb me dan even!

Flyers zijn in de maak en zullen geplaatst, gemailed en geprint worden zodra beschikbaar!

Dat Allah subhana wa ta’allah ons mag verschonen en vergeven en dat Hij ons de juiste weg mag wijzen naar een sterke en ondersteunende ummah, amien.

Wa aleikoum salaam,

Zayneb

PS ik ben er natuurlijk ook bij met onze eigen collectie bedekkende kleding
Het eerste Nederlands kledingmerk voor moslima's! http://muslimabiz.nl
[align=right]إن الله مع الصابرين
(Koraan 2:153 ...; voorzeker, Allah is met de geduldigen.)[/align]

Zayneb Hamdoe
Super lid
Super lid

Re: 26 september, sjeik Khalid Yasin in de Poldermoskee!

door Zayneb Hamdoe » za _19-_sep-_2009ah, 19-9-2009ad, 12:04 am

Afbeelding
Afbeelding

Abdullah01
Super Poster!
Super Poster!

door Abdullah01 » za _19-_sep-_2009ah, 19-9-2009ad, 12:25 am

Salaam alaikoem, zou je misschien kunnen vertellen wie de tekst op de flyer heeft geschreven, wa salaam alaikoem
"Waarlijk, aan Allah, de Verhevene, behoren rechten toe die ’s nachts nagekomen dienen te worden en overdag niet meer geaccepteerd worden. En waarlijk, aan Allah, de Verhevene, behoren rechten die overdag nagekomen dienen te worden en ’s nachts niet meer geaccepteerd worden. En waarlijk, Hij accepteert de aanbevolen daden niet alvorens men de verplichte zaken nakomt."

Zayneb Hamdoe
Super lid
Super lid

door Zayneb Hamdoe » za _19-_sep-_2009ah, 19-9-2009ad, 12:33 am

wa aleikoum salaam wa rachmatouAllah wa barakatouh,

Elhamdoelilah rabbi lalamien. Ik ga niet raden of waarschijnlijkheden verkondigen, stuur een mailtje naar [email protected] en inshaAllah krijg je de antwoorden die je zoekt.

Dat Allah subhana wa ta'allah ons recht mag leidden, amien.

wa aleikoum salaam,

Zayneb

RANDOM_AVATAR
Harun
Beginner
Beginner

door Harun » za _19-_sep-_2009ah, 19-9-2009ad, 12:47 am

Selamu aleykum,

Ik heb een vraagje; Ik denk dat er een bepaalde aantal plaatsen beschikbaar zal zijn. Kun je van te voren reserveren of is dit niet nodig? Ik ben nog nooit in de Poldermoskee geweest.. zal de lezing plaats vinden in een zaal? of misschien in de gebedsruimte?

Ik woon 100km ver van Amsterdam, als ik kom wil ik dalijk niet voor de deur staan :duim:

selamu aleykum
Harun

Zayneb Hamdoe
Super lid
Super lid

door Zayneb Hamdoe » za _19-_sep-_2009ah, 19-9-2009ad, 1:08 am

wa aleikoum salaam wa rachmatouAllah wa barakatouh,

Elhamdoelilah rabbi lalamien. Voor zover mij bekend is er geen mogelijkheid om te reserveren. De polder moskee is redelijk groot, ik schat dat er inshaAllah 500 mensen in kunnen? Corrigeer me als iemand het beter weet! In de grote zaal zitten de broeder voor en zusters achterin én er zijn aparte ruimtes voor broeders zowel als zusters met grote schermen.

Zelf reis ook 150 kilometer, subhanaAllah. Ik zorg er voor dat ik inshaAllah ruim van te voren aanwezig ben, ook om bij te komen van de reis en om bij eventuele vertragingen toch op tijd te mogen zijn...

Eventueel kun je ook kijken of de poldermoskee ([email protected]) hier meer informatie over heeft

Ghair inshaAllah en veel geduld

Zayneb Hamdoe
Super lid
Super lid

door Zayneb Hamdoe » za _19-_sep-_2009ah, 19-9-2009ad, 8:59 pm

Salaam aleikoum wa rachamtouAllah wa barakatouh,

Elhamdoelilah rabbi lalamien. Excuses aan alle broeders en zusters die hier meelezen maar ik weet even niet hoe anders...

SubhanaAllah, Abdul-Jabbar je hebt mij een PM gestuurd, alleen via het forum kan ik je niet beantwoorden, noch heb ik een andere mogelijkheid om met je in contact te komen. InshaAllah wil je zo vriendelijk zijn een mailtje naar [email protected] te sturen?

Ghair en veel geduld.

Voor het overige wens ik iedereen een heel gezegend Suikerfeest!

wa aleikoum salaam,

Zayneb

RANDOM_AVATAR
Dilruba
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door Dilruba » zo _20-_sep-_2009ah, 20-9-2009ad, 12:17 am

- edit
Faniyim, fani olani istemem
Ruhumu Rahman'a teslim eyledim, gayri istemem
Isterim fakat Yar-i Baki isterim...

g3qdr5
Beginner
Beginner

door g3qdr5 » ma _21-_sep-_2009ah, 21-9-2009ad, 4:59 pm

Goeiemiddag,
Vraagje: lees ik het nou goed in die reclame-poster (2e blad) dat de sheik tegenwoordig in Nederland woont? Of bedoelen ze sinds hij vaak hier komt? Als 'ie hier woont gaat 'ie vast veel vaker lezingen geven?

RANDOM_AVATAR
sultangulam
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid

door sultangulam » di _22-_sep-_2009ah, 22-9-2009ad, 1:10 pm

De sjeik woont niet vast in Nederland... hij is hier wel vaak aanwezig, heeft in Juli ook voor skyviews een lezing gegeven in Maastricht en in augustus ben ik hem gaan helpen in a'dam voor een lezing die speciaal gericht was op Afrikaanse moslims. Inshallah gaat hij nog heel veel meer lezingen kunnen organizeren, maar dat ligt natuurlijk ook aan de opkomst van broeders en zusters!

RANDOM_AVATAR
Umm Taymiyyah
Super lid
Super lid

door Umm Taymiyyah » za _26-_sep-_2009ah, 26-9-2009ad, 11:36 pm

Assalamu 'alaykum,

Ik ben vandaag dus naar de lezing geweest en ik was een beetje teleurgesteld. Nou ja 'een beetje' is nog een understatement. De organisatie was niet zo geweldig, maar dat vind ik niet heel erg - daar kan ik nog mee leven. Wat ik storend vond, is dat de vragen die de flyer in de eerste instantie bij me hadden opgeroepen niet zijn beantwoord. De algemene boodschap die ik eruit haalde, was dat wij nieuwe Moslims (bekeerd of opnieuw geinspireerd) meer invloed moeten gaan uitoefenen in bijv. moskeeën om een of andere verandering (?) teweeg te brengen. Hoe die verandering eruit ziet en wat we ermee moeten bereiken is mij vooralsnog onduidelijk.

Al met al kwam het op mij over als een hoop gebakken lucht, was de toon behoorlijk negatief en werd er te weinig gekeken naar hetgeen Moslims de afgelopen 30 jaar wél in Nederland hebben bereikt. Mijns inziens is dat meer dan deze zogenaamd nieuwe geinspireerde zal bereiken, omdat je 1) met praatjes weinig bereikt, maar 2) met je handen uitsteken des te meer.

Wa salaam.
Imam al-Dhahabi said: "There are many men who have fabricated Hadith. However, no woman in the history of Islam has been accused of fabrication."

RANDOM_AVATAR
StudentVanKennis
Junior lid
Junior lid

door StudentVanKennis » zo _27-_sep-_2009ah, 27-9-2009ad, 12:57 am

Sallam 'aleekom wa rahmato Allah.

Ook ik ben vandaag naar de lezing geweest. Ik moet eerlijk zijn dat ik diep teleurgesteld was over de inhoud van de lezing. Zoals de zuster hierboven al aangaf, worden er allerlei problemen besproken door beide sprekers, maar worden er niet echt een concrete oplossingen gegeven. Het is elke keer weer hetzelfde verhaaltje, de ummah dit, de ummah dat, maar wie komt er daadwerkelijk met een oplossing en actie?

Van de organisatie was ik ook niet echt positief te spreken. Zowel de voorbereiding als de gang van zaken waren dramatisch. Dit verwacht je niet van een organisatie dat zich zo professioneel opstelt.

Wat betreft de lezing van Umm Sjadaad, mijn complimenten. Echter, de inhoud verschilt niet veel met de andere youth empowerment verhaaltjes die door verschillende imams door heel Nederland worden gegeven. En zoals hierboven, de lezing zet je aan het denken, omdat er allerlei problemen bespreekbaar worden gemaakt, maar er worden geen concrete oplossingen gegeven. Ook zat de zuster tegenover de mannen, en keek ze de mannen aan alsof er niets aan de hand was. Ze verhief haar stem bij stukken wanneer ze boos werd, en vervormde haar stem bij het voorlezen van het gedicht. Jammer!

Na haar, kwam de Imam van de moskee om even (in het kort) uit te leggen dat de stem van de vrouw geen awrah is. Ik vind het jammer, dat er een kant van het hele verhaal omtrent of de stem van de vrouw awrah is of niet wordt aangehangen. Het is duidelijk, dat wanneer men zelf op zoek gaat, erachter komt dat hier meningsverschillen over zijn. De imam sprak alleen Arabisch, en een broeder maakte van de korte toespraak van de imam een nog kortere samenvatting. Ook was het jammer, dat ze de imam niet hebben laten spreken over wat de voorwaarden (waar wel consensus over is) zijn voor een vrouw om haar stem in zo een ruimte te mogen laten horen. Namelijk het niet verheffen ervan, praten alleen als dit ECHT nodig is, en het niet vervormen/verzachten ervan.

Wat betreft de lezing van Khalid Yasin, ik zal vast niet de eerste zijn die het zegt. Maar dit is gewoon een herhaling van wat hij de afgelopen week tijdens zijn verschillende preken heeft gepreekt. Ook andere broeders gaven aan dat hij steeds het zelfde verteld. Khalid Yasin is een goede spreker, kan goed spreken en heb hem altijd een goede spreker gevonden. Maar dit keer was het gewoon niets. Met zijn interessante maar vooral inhoudloze praatjes wist hij de aandacht van het publiek er maar net bij te houden. Zelfs de tolk kon zijn aandacht er niet bij houden en verloor elke keer zijn concentratie.

Ik reed teleurgesteld naar terug huis vandaag.

Fi Amani Allah.

RANDOM_AVATAR
Umm Z.
Super lid
Super lid

door Umm Z. » zo _27-_sep-_2009ah, 27-9-2009ad, 12:58 am

Er zit geen barakah in die "Poldermoskee".

Keer terug naar Archief Aankondigingen