Shabir Ally - 19 april - Rotterdam - Erasmus MC

RANDOM_AVATAR
mark1
Senior lid
Senior lid

Re: Shabir Ally - 19 april - Rotterdam - Erasmus MC

door mark1 » do _16-_apr-_2009ah, 16-4-2009ad, 5:06 pm

nou een toepasselijke plek om je pro israel en anti islam lezing te plaatsen, met de "Joden met een warm hart voor Israel" en "Joods-Christelijke" mensen die zorg hebben over de toenemende islamisering...

Abdullah01
Super Poster!
Super Poster!

door Abdullah01 » za _18-_apr-_2009ah, 18-4-2009ad, 1:16 pm

benkok schreef:Stel elke vraag die u maar heeft over de islam![...]

ik neem geen informatie aan van een leugenaar die het verschil niet kent tussen het jodendom en het christendom en zijn eigen familie in de steek laat, terwijl hij zich wel als een mens van religie en kennis voordoet. waarom dan niet? omdat ik niet van hypocriete leugenaars hou (studie)
"Waarlijk, aan Allah, de Verhevene, behoren rechten toe die ’s nachts nagekomen dienen te worden en overdag niet meer geaccepteerd worden. En waarlijk, aan Allah, de Verhevene, behoren rechten die overdag nagekomen dienen te worden en ’s nachts niet meer geaccepteerd worden. En waarlijk, Hij accepteert de aanbevolen daden niet alvorens men de verplichte zaken nakomt."

RANDOM_AVATAR
wouterrr
Senior lid
Senior lid

door wouterrr » za _18-_apr-_2009ah, 18-4-2009ad, 3:52 pm

benkok schreef:Stel elke vraag die u maar heeft over de islam!

Dag Ben ik was gisteren aanwezig bij je lezing (samen met Shabir Ally). Met alle respect voor jou maar je hebt bijzonder weinig kennis genomen van de Islam. Het zou je sieren als je de Qur'an met bijbehorend commentaar van bekende Islam deskundigen eens zou bestuderen. Ik ben zelf katholiek opgevoed maar heb sinds 3 jaar de Islam gevonden. Alleen al om het feit dat niemand de drie-eenheid kan uitleggen (ik zag jou er gisteren ook enorm mee stuntelen, je uitleg heeft in ieder geval geen zoden aan de dijk gezet). De dogma's in het Christendom zijn een ramp. Al mijn hele leven heb ik met de drie-eenheid geworsteld totdat Islam op mijn weg kwam. Islam is gewoon veel logischer en toegankelijker. Het is voor mij de weg en de ultieme waarheid. Aan iedereen het advies om geen vragen te stellen aan Ben of aan islamcritici (zoals Hans Jansen en ex-moslims) over de Islam. De meeste Islamexperts zijn tegenwoordig niet-moslims en, zeg nou zelf, waarom zou je hen eerder geloven dan een moslimdeskundige die ook daadwerkelijk moslim is. Ga eerder met hem in debat zodat hij iets kan leren over de Islam (ik hoop werkelijk dat hij daarvoor openstaat).
Laatst bijgewerkt door wouterrr op zo _19-_apr-_2009ah, 19-4-2009ad, 4:20 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Islam is harmless and peaceful, so even if it's not applied properly, you can't blame islam, blame the people who are not following it properly!

RANDOM_AVATAR
wouterrr
Senior lid
Senior lid

door wouterrr » za _18-_apr-_2009ah, 18-4-2009ad, 4:12 pm

[at] Benkok

Daarnaast vind ik dat je erg anti-islam bent als ik je web-site bekijk. Een beetje vreemd gezien je zo weinig kennis hebt van de Islam (of speel je dat maar?). Dat riekt een beetje naar meeliften op de ideeen van Islambashers zoals Hans Jansen en Geert Wilders. Ze verzinnen geruchtmakende dingen als "islamisering van Nederland" om de mensen bang te maken. Islamisering bestaat niet, het is een leugen, gebakken lucht. Moslims zijn er niet op uit om de Christenen of Joden te bekeren. Een persoon mag alleen bekeren tot Islam als het hart er open voor staat en het de Islam volledig accepteert (dus hoe kan iemand tot Islam bekeren terwijl hij dat niet wil? Juist, dat kan en mag niet volgens de Qur'an).

Geloof me Ben, deze mensen moet je niet geloven, ze hebben een dubbele agenda. Geert Wilders doet het voor politieke macht en Hans Jansen wil zijn boekjes verkopen waarin de Islam als een afschuwlijk geloof wordt weggezet (en helaas gaan zijn boekjes als zoete broodjes over de toonbank omdat Islambashing HOT is, de mooie dingen over de Islam zijn superrrrr saai, geen niet-moslim die daar zijn geld aan uitgeeft). Als je onderzoek doet zul je zien dat er niks klopt van de boekjes van Hans Jansen (wist u dat zijn collega-Arabisten zich van zijn uitspreken distantieren omdat ze heel veel foute conclusies bevatten?). Elke dag vind ik bewijzen die het tegendeel bewijzen van Islambashers als Geert Wilders en Hans Jansen.

Tot 3 jaar geleden was ik precies zoals jij. Ik was ook anti-Islam (vooral na het lezen van een boek van Hans Jansen, namelijk "De historische Mohammed") en ik vond ze barbaars (ik dacht zelfs dat moslima's gedwongen werden om een hoofddoek te dragen en ik vond ze zielig, nu vind ik moslima's met een hoofddoek stuk voor stuk sterke persoonlijkheden). Totdat ik de Islam nader ging onderzoeken (bijvoorbeel door de Qur'an met commentaar van moslimgeleerden te lezen). De vraag die je jezelf moet stellen, Ben, is hoe het mogelijk is dat een duivelse religie tot op de dag van vandaag nog steeds kan bestaan en zelfs groeit. Het enige antwoord is dat Islam geen duivelse religie is, maar een religie die een boodschap afgeeft van rechtvaardigheid en compassie voor de medemens (ook van andere godsdiensten). Maar de belangrijkste boodschap die de Islam geeft is die van Vrede.
Islam is harmless and peaceful, so even if it's not applied properly, you can't blame islam, blame the people who are not following it properly!

RANDOM_AVATAR
benkok
Beginner
Beginner

door benkok » zo _19-_apr-_2009ah, 19-4-2009ad, 8:50 pm

Hi Wouter,

Ik lees in je verhaal , dat ik weing van islam af weet en Hans Jansen als arabist ook al niet; ok,als jij dat vindt, so be it.
Zowel Hans als ik zijn rond de 60, ons leven lang bezig geweest met resp. islam en joods-chr. geloof + islam, denken op uninversitair nivo maar weten van niets.
Heb vandaag en gisteren Mark Gabriel , tot zijn midden 30ste professor Al Azhar universiteit, zeer onderlegd en toegewijd moslim gesproken, daarna christen en theoloog.
Weet er vast ook niets van volgens jou, maar zijn antwoord vandaag, wat hij eerder gaf aan een reporter, op de vraag, wat het verschil is tussen Bijbel en Quran, is: ""het verschil tussen leven en dood""
Pas na het verlaten van de islam is hij de ene ware God gaan kennen, de God van Abraham, Isaak en Jakob, die Zich bovenal in Yeshua (Jezus) heeft geopenbaard.
In de islam herkende hij niets van God; men mocht op Al Ahzhar en verder in de islam ook geen vragen stellen buiten de vastgetreden paden en opvattingen, want dan krijg je problemen; als ex-moslim word je met de dood bedreigd.
Maar dat is allemaal onzin natuurlijk volgens jou.

En zoals ik vrijdag uitlegde, volgens jou erg worstelend en zo, openbaart de ene ware God Zich in mensengestalte, bijv. bij Abraham in het gesprek over Sodom en Gomorra (Genesis 18) en bovenal in Yeshua (Jezus).
Ook is deze ene ware God Geest en woont in allen, die oprechte Yeshua als degene, die voor hun zonden de doodsraf droeg, hebben aanvaard en zo is deze ene ware God, JHWH genaamd, zie Exodus 3, in staat om in alle harten van oprechte gelovigen in Hem aanwezig te zijn.
God (JHWH) verscheen al als Geest bij de schepping, zie Genesis 1 en Zijn verschijning als mens in Yeshua was ook al van eeuwigheid in Hem Zelf aanwezig.
Vergelijk het met een man, die zowel als echtenoot, vader en werknemer in verschillende hoedanigheden verschijnt of als H2O, wat de chemische formule voor water is en wat ons bekend is als vloeibaar water, stoom of ijs.
Maar goed, allemaal dom gepraat volgens jou , dus ik kan beter stoppen; luister liever naar de islamdeskundigen, die zeggen Allah te kennen en dat is een geheel andere dan de God van de Bijbel, ook volgens sjeik Fawaz van de Al Soena moskee in Den Haag, gezien zijn artikel op 10 jan. 2009 op zijn website.
Hij zegt daar, dat vanuit de Bijbel er alleen maar een wanstaltig hersenspinsel ontstaat en dat Allah volgens de koran natuurlijk de ene ware God is .
Ok, aan jou om de waarheid vast te stellen: kijk maar waar je de meeste liefde, eerlijkheid, genade, vergeving en waarheid vindt over God: in Bijbel of Quran.

Ik kreeg gelukkig ook veel waarderende reacties, zonder dat men het gelijk met alles eens was, maar dat hoeft ook niet; als je samen maar eerlijk in gesprek blijft op weg naar de ene ware God.
Shalom Wouter, succes met je zoektocht, ik hoop dat je veel betrouwbare, wijze, liefdevolle personen mag vinden binnen de islam en mocht dat tegen vallen, kom dan gerust nog es langs op http://www.tora-yeshua.nl
Gods zegen toewenstend,
Ben Kok
(joods-christelijk pastor)

RANDOM_AVATAR
wouterrr
Senior lid
Senior lid

door wouterrr » zo _19-_apr-_2009ah, 19-4-2009ad, 11:33 pm

benkok schreef: Ik lees in je verhaal , dat ik weing van islam af weet en Hans Jansen als arabist ook al niet; ok,als jij dat vindt, so be it. Zowel Hans als ik zijn rond de 60, ons leven lang bezig geweest met resp. islam en joods-chr. geloof + islam, denken op uninversitair nivo maar weten van niets.

Als ik al van je hoor dat profeet Mohammed (vzmh) volgens jou zo'n beetje 75% heeft geknipt en geplakt uit de bijbel (heb je hier argumenten hiervoor of bewijzen?) en je weet niet dat je de 167 "warverses" in cultuur historische context moet plaatsen dan vind ik dat vreemd. Hans Jansen redeneert eigenlijk op deze zelfde wijze. Maar ga jij me vertellen dat je al je hele leven bezig bent geweest met het bestuderen van de Islam? Dan begrijp ik niet waarom je vers 9:5 niet in context plaatst. Het leek erop dat je afgelopen vrijdag voor het eerst hoorde waar dit vers over gaat (van Shabir Ally). Heb je weleens uitleg gevraagd aan een moslimgeleerde voor die tijd over dit vers? Zelfs ik wist hier antwoord op en ik ken Islam pas 3 jaar. Zoals ik al eerder zei, de meeste moslimsexperts in Nederland zijn tegenwoordig niet-moslims of ex-moslims (blabla) .

benkok schreef: Heb vandaag en gisteren Mark Gabriel , tot zijn midden 30ste professor Al Azhar universiteit, zeer onderlegd en toegewijd moslim gesproken, daarna christen en theoloog.Weet er vast ook niets van volgens jou, maar zijn antwoord vandaag, wat hij eerder gaf aan een reporter, op de vraag, wat het verschil is tussen Bijbel en Quran, is: ""het verschil tussen leven en dood"

Iedereen mag geloven wat hij of zij wil, vrijheid van Godsdienst. Geloof is ook persoonlijk en als hij zijn geloof in het Christendom heeft gevonden dan is dat fijn voor hem. persoonlijk denk ik niet dat hij een goede keuze heeft gemaakt. Islam heeft net als het Christendom zijn roots bij Abraham en aangezien ik geloof dat profeet Mohammed (vzmh) de laatste profeet is denk ik dat het geen goed idee is om dan een stap terug te doen. Maar zoals gezegd, het is zijn keuze. Dat hij nu openlijk tegen de Islam gaat prediken is niet echt de koninklijke weg maar so be it.

benkok schreef: En zoals ik vrijdag uitlegde, volgens jou erg worstelend en zo, openbaart de ene ware God Zich in mensengestalte, bijv. bij Abraham in het gesprek over Sodom en Gomorra (Genesis 18) en bovenal in Yeshua (Jezus).

Ik vind persoonlijk dat de drie-eenheid moeilijk is te verdedigen (het blijft om de brij heendraaien). Dat Jezus Christus de zoon van God is werd pas 300 na zijn dood officieel vastgesteld in het concilie van Nicea. Als hij echt de zoon van God was dan, lijkt mij, zouden zijn directe metgezellen en ieder ander mens uit de tijd rond de dood van Jezus dit wel met zekerheid hebben geweten. In plaats daarvan wordt er eerst meer dan 300 jaar over getwijfeld alvorens hem die titel officieel te geven (zelfs nu nog). Andere vragen hieromtrent zijn: als Jezus God is waarom aanbad hij dan God? Als Jezus God is waarom vertelde hij de mensen dan niet om hem te aanbidden? Als Jezus God is waarom heeft hij zijn vrienden (apostelen) dan niet gezegd dat hij God is?

benkok schreef: Maar goed, allemaal dom gepraat volgens jou , dus ik kan beter stoppen; luister liever naar de islamdeskundigen, die zeggen Allah te kennen en dat is een geheel andere dan de God van de Bijbel, ook volgens sjeik Fawaz van de Al Soena moskee in Den Haag, gezien zijn artikel op 10 jan. 2009 op zijn website.

Ik zeg helemaal niet dat het dom gepraat is, Ben. Ik kan me er alleen niet zo goed in vinden. Ik heb uiteraard respect voor het Christendom omdat mijn hele familie gelovig Christen is (mijn ouders gaan elke zondag trouw naar de kerk). Ik heb ook geleerd dat je niet alles zomaar aan moet nemen van elke moslimgeleerde. Fawaz vertegenwoordigd voor mij niet de Islam (hij is van de salafistensekte en hij heeft, in mijn ogen, hele verkeerde dingen gezegd, hij lijkt me ook een erg boze man). Je hebt zelf Shabir Ally ontmoet, ik ben erg enthausiast over hem. Maar ook bijvoorbeeld over Dr. Zakir Naik of Khalid Yasin. Deze mannen spreken duidelijke en logische woorden.

benkok schreef: Ik kreeg gelukkig ook veel waarderende reacties, zonder dat men het gelijk met alles eens was, maar dat hoeft ook niet; als je samen maar eerlijk in gesprek blijft op weg naar de ene ware God.

Mahatma Ghandi heeft ook iets heel moois gezegd. Hij zei "er zijn verschillende wegen [verwijzend naar de verschillende godsdiensten] die leiden naar God en ieder persoon bevindt zich op een bepaalde weg die uiteindelijk uitkomt bij het ene".

Een laatste vraag voor jou. Ik heb hier een vers uit Deuteronomium 18:17-19;

'De Heer zei tegen mij, Mozes: 'Wat zij zeggen is goed. Ik zal in hun midden een Profeet laten opstaan zoals gij, temidden van hun broeders. Ik zal Mijn woorden in zijn mond leggen en hij zal aan iedereen meedelen wat Ik hem heb opgedragen. Indien iemend niet naar Mijn woorden luistert, de de Profeet in Mijn naam heeft gesproken, zal Ik die Zelf ter verantwoording roepen.'

Naar welke profeet denk jij dat er verwezen wordt? Is die profeet al gekomen of denk je dat hij nog moet komen?
Laatst bijgewerkt door wouterrr op ma _20-_apr-_2009ah, 20-4-2009ad, 12:43 am, in totaal 3 keer bewerkt.

RANDOM_AVATAR
Muslim el Haqq
Beginner
Beginner

door Muslim el Haqq » zo _19-_apr-_2009ah, 19-4-2009ad, 11:40 pm

Hallo meneer Kok,

Dat onze wegen nu weer moeten kruisen...2 jaar geleden had ik u ook eens gemaild met wat vragen, maar toen kreeg ik van u na een paar mailtjes geen antwoord meer.

Toen was ik zelfs nog geen moslim (maar dat zat er al wel aan te komen toen) en u stuurde mij toen wat artikeltjes over dat Allah de naam is van een maangod etc. Die heb ik u toen terug gestuurd met wat commentaar, maar ik denk dat ik het nu beter zou doen, ik ben nu 2 jaar verder, waarvan ik 1 jaar islam en Arabisch heb gestudeerd aan een universiteit (en nog steeds studeer)

U bent een bewonderaar van Hans Janssen? Ik wil u niet teleurstellen, maar zijn collega arabisten nemen hem nauwelijks serieus. Janssen had als wetenschapper weinig succes, en met de boeken die hij nu schrijft wel bij het grote publiek, die over het algemeen aan juiste (academische) informatie ontbreekt.

U kunt wel leuk beweren dat u functioneert op universitair niveau wat betreft islam, maar u geloofde anders wel, zonder dit zelf na te trekken, dat er 6666 verzen in de koran staan, ik heb u toen nog een leuk excel bestandje gestuurd met alle verzen van alle soerah's op een rijtje zodat u dit zelf kon nakijken.

Wat betreft de benaming Allah, dit is niet meer dan Al Illah, De God, maar omdat Al fuseert in de Il van Illah, wordt het Allah, misschien kunt u een keer contact opnemen met een goede arabist? Ik studeer zelf in Utrecht, krijg les van arabisten (ex-collega's van Hans Janssen!!), u bent zeker vrij om contact met hen op te nemen en misschien kunt u zelfs langskomen om een paar colleges bij te wonen. U kunt zelfs uw eigen semi-universitaire artikelen laten zien en van hen horen of het enig academisch niveau bevat.

Met vriendelijke groet,

Muslim el Haqq

RANDOM_AVATAR
mark1
Senior lid
Senior lid

door mark1 » zo _19-_apr-_2009ah, 19-4-2009ad, 11:56 pm

Kok komt op me over als iemand die veel in theorien heeft gedacht maar te weinig aan de werkelijkheid heeft getoetst, zo kun je wel 300 jaar geleerd hebben en nog weinig zinvols zeggen. Een ervaring kan je hele koers veranderen, die zonder ervaringen jaren lang hetzelfde blijft.
Dus eerst het antwoord weten en dan de redeneringen bestuderen, want dan blijf je trouw aan je principes... boring...

RANDOM_AVATAR
wouterrr
Senior lid
Senior lid

door wouterrr » ma _20-_apr-_2009ah, 20-4-2009ad, 12:01 am

Muslim el Haqq schreef:U bent een bewonderaar van Hans Janssen? Ik wil u niet teleurstellen, maar zijn collega arabisten nemen hem nauwelijks serieus. Janssen had als wetenschapper weinig succes, en met de boeken die hij nu schrijft wel bij het grote publiek, die over het algemeen aan juiste (academische) informatie ontbreekt.

Ik studeer zelf in Utrecht, krijg les van arabisten (ex-collega's van Hans Janssen!!), u bent zeker vrij om contact met hen op te nemen en misschien kunt u zelfs langskomen om een paar colleges bij te wonen. U kunt zelfs uw eigen semi-universitaire artikelen laten zien en van hen horen of het enig academisch niveau bevat.

Ik denk dat Ben er verstandig aan doet om niet meer achter de ideeen van Hans Jansen te huppelen. Tenzij het hem natuurlijk goed uitkomt. Dat is niet zo netjes maar dan is het oordeel bij God en dat weet hij zelf ook wel.

Zakaria Buhktari
Webmaster
Webmaster

door Zakaria Buhktari » ma _20-_apr-_2009ah, 20-4-2009ad, 11:45 am

benkok schreef: Ik lees in je verhaal , dat ik weing van islam af weet en Hans Jansen als arabist ook al niet; ok,als jij dat vindt, so be it. Zowel Hans als ik zijn rond de 60, ons leven lang bezig geweest met resp. islam en joods-chr. geloof + islam, denken op uninversitair nivo maar weten van niets.
Universitair niveau?

Ik denk ook op universitair niveau als het gaat om uitlachen van mensen die denken dat ze op universitair niveau zitten.

(duh)
Vergeet niet om uit te geven op de weg van Allah swt, en doneer op: http://www.ontdekislam.nl/donatie.html

Ottomaan
Super Poster!
Super Poster!

door Ottomaan » ma _20-_apr-_2009ah, 20-4-2009ad, 12:30 pm

brother-zakaria schreef:

Jullie hebben allebei gespijbeld tijdens de Islam lessen zeker ? Of jullie hebben er helemaal niks van begrepen.

ON: Masallah was een leuke en leerzame zondag middag. Ik hoop wel volgende keer voor meer uitdaging vanuit de christelijke kant. Ik weet wel zeker dat Hans Visser meer te vertellen had maar dat niet kon omdat zijn engels niet zo denderend was. Heb nog een foto gemaakt met Shabir Ally (klappen)

RANDOM_AVATAR
mark1
Senior lid
Senior lid

door mark1 » ma _20-_apr-_2009ah, 20-4-2009ad, 6:50 pm

brother-zakaria schreef:
Universitair niveau?

Ik denk ook op universitair niveau als het gaat om uitlachen van mensen die denken dat ze op universitair niveau zitten.

(duh)

ben ik met je eens, een universitaire opleiding kan betekenen dat je bent gebrainwashed door idioten, terwijl je te weinig kans gehad hebt om echte kennis op te doen haha

Lady-Z
Beginner
Beginner

door Lady-Z » ma _20-_apr-_2009ah, 20-4-2009ad, 8:43 pm

Broeders/zusters ik heb een vraagje.

Op de flyer van gisteren stond dat de entree 5 euro is. Echter ik ben totaal vergeten te betalen. Hoe kan ik het alsnog gaan doen? Ik zit er zo mee..

Heeft iemand misschien nog een samenvatting gemaakt van deze bijeenkomst? Er werd ook opgenomen met camera, waar kunnen we die beelden terugzien?

RANDOM_AVATAR
wouterrr
Senior lid
Senior lid

door wouterrr » ma _20-_apr-_2009ah, 20-4-2009ad, 8:51 pm

Lady-Z schreef:Broeders/zusters ik heb een vraagje.

Op de flyer van gisteren stond dat de entree 5 euro is. Echter ik ben totaal vergeten te betalen. Hoe kan ik het alsnog gaan doen? Ik zit er zo mee..

Heeft iemand misschien nog een samenvatting gemaakt van deze bijeenkomst? Er werd ook opgenomen met camera, waar kunnen we die beelden terugzien?

Je eerlijkheid siert je (klappen) . Volgens mij kon het alleen aan de deur. Maar misschien kun je een donatie doen op de website van Shabir Ally?

Volgende

Keer terug naar Archief Aankondigingen